Nowe sprzęgi i dalej stuka

Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
dzikuu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: pn lut 21, 2005 6:52 pm
Lokalizacja: Kielce

Nowe sprzęgi i dalej stuka

Post autor: dzikuu » ndz mar 20, 2005 10:13 am

Koledzy !!
Założyłem nowe srzęgiełka manualne AVM i coś mi stuka w lewym kole.Napęd przedni dziala ale boję się że coś sie rozleci.
Jeszcze jedno pytanie .Czy przy manualnych sprzęgiełkach napęd może raz dziełać a raz nie ??
Na domiar złego po odebraniu od mechanika Tropka ( po miesiącu) zdechł mi silnik , zaczął kuleć aż całkiem padł.Wymieniłem filtr paliwa ale chyba jest zapowietrzony choć do nowego nalałem ropy czy to możliwe i jak odpowietrzyć.
Powoli zaczynam mieć już dość tego egzęplarza.
WSZYSTKIE TRUPY TO TAKIE TRUPY CZY TULKO MNIE SIĘ TRAFIŁ TAKI RODZYNEK ??
Dzięki za pomoc gdyby nie to forum tacy jak ja nie wiedzieliby o wielu rzeczach.
Lepiej umrzeć na stojąco niż żyć na kolanach.

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » ndz mar 20, 2005 1:53 pm

Stukac moze Ci przegub. W manualach nie ma takiej mozliwosci, zeby raz byl naped, a raz nie, szczegolnie ze masz nowki.
Opisz dokladnie, co sie dzieje, z silnikiem rowniez, bo z tego co powyzej , to niewiele mozna wywnioskowac.

Awatar użytkownika
dzikuu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: pn lut 21, 2005 6:52 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: dzikuu » ndz mar 20, 2005 3:04 pm

Masz chyba rację bo przegub też wymieniałem razem ze zwrotnicą i piastą , kupiłem używany i to może być przyczyna stuków.Czy da się na tym jeżdzić czy koniecznie zmienić?
Co do silnika to po przestoju miesięcznym u "dobrego" mechanika przejechałem jakieś 15 km i zaczął się dusić , nie chciał wejść na obroty , na wolnych chodził w miarę równo ale przy dodaniu gazu nie zbierał się i kopcił na biało aż wreszcie zdechł.Po zmianie filtra jest w układzie powietrze.Jak wlałem ropy do wężyka odchodzącego od filtra to załapał .Mam nadzięje że tylko zapowietrzony !!
Jeśli nie to jakie przyczyny ??
Chyba nie pompa ?? !!
Dzięki za informacje o rzegubie :-?
Lepiej umrzeć na stojąco niż żyć na kolanach.

Awatar użytkownika
dzikuu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: pn lut 21, 2005 6:52 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: dzikuu » ndz mar 20, 2005 3:11 pm

Zastanawiam się nad zmianą marki .Ale może jeszcze za wcześnie?
Może jeszcze zainwestować parę stowek i dopiero sprzedać?
Nowy właściciel dopiero byłby ucieszony.
Lepiej umrzeć na stojąco niż żyć na kolanach.

Awatar użytkownika
dzikuu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: pn lut 21, 2005 6:52 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: dzikuu » ndz mar 20, 2005 3:15 pm

Może PATROL ??
Lepiej umrzeć na stojąco niż żyć na kolanach.

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » ndz mar 20, 2005 3:36 pm

Na to pytanie nikt Ci nie odpowie, decyzje musisz podjac sam. Choc jak dotad wydaje mi sie, ze dramatyzujesz, ja bym dal autu szanse. Jedz do goscia od diesli, to moze byc pompa, wtryski, syf w paliwie, cokolwiek. Jesli kopcil na bialo, to albo niespalone paliwo, albo plyn chlodniczy, a to juz gorzej.
Z przegubem to strzelam, znajdz jakiegos uczciwego mechanika w swojej okolicy, moze ktos z forum Ci podpowie/poleci kogos.

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Nahen » ndz mar 20, 2005 5:02 pm

BIAŁY DYM Z RURY TO NA 99% USZCZELKA POD GŁOWICĄ I PŁYN CHŁODNICZY W SILNIKU :(
Czyli wymiana uszczelki daj Boże bo jest opcja pękniętych kanałów w bloku (miałem tak w Taunusie) ale przedewszystkim spradziłbym uszczelkę
Pozdrawiam
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz mar 20, 2005 5:34 pm

Nahen nie strasz!
Biały dym to niespalone paliwo być moze.Wg mnie niesprawność układu paliwowego.Zmierzyc kompresje na cylindrach i mechanika zmienic!
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
dzikuu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: pn lut 21, 2005 6:52 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: dzikuu » ndz mar 20, 2005 6:47 pm

To się stałonagle w ciągu 15 minut więc ja też obstawiałbym wersję że paliwo nie dochodzi.Kiedyś zatkało mi syfem przewód paliwowy w astrze 1.7 tdi objawy były identyczne tylko miała ciut więcej siły ale gdy ją przydusiło to też kopciła na biało.
A co myślicie o przegubie ,jak stuka to pochodzi jeszcze czy wymieniać. ??
Lepiej umrzeć na stojąco niż żyć na kolanach.

Awatar użytkownika
Pasza
    
    
Posty: 1837
Rejestracja: śr maja 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Pasza » ndz mar 20, 2005 7:59 pm

poradż sie kogoś co sie na tym zna ..na forum nikt Ci nie powie ....
takie rzeczy trzeba obadać organoleptycznie:)
...to je reli...
...były pilot... :roll:
:)21

Awatar użytkownika
dzikuu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: pn lut 21, 2005 6:52 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: dzikuu » pn mar 21, 2005 6:46 pm

Misiek dobrze gadał - stukał rzegub.Dzięki !!
Ale silnik to nie zapowietrzony .Magik grzebie w głowe sie drapie i nic.
Jak mu dac ropy z butelki przed filtrem to też się dusi kopci jak smok Wawelski po burito, i nie chce wejść na obroty.Może coś z pompą albo elektryka.
Zona mi mówi żebym pojechał z Troperem do wróżki to mi prawde powie !!
Lepiej umrzeć na stojąco niż żyć na kolanach.

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » pn mar 21, 2005 9:23 pm

Przegub wymien. Z silnikiem podjedz do goscia, ktory grzebie w dieslach. Jest na forum sporo osob ze swietokrzyskiego, na pewno kogos znaja.
Modl sie, zeby to bylo paliwo, a nie peknieta glowica :roll:

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » wt mar 22, 2005 1:34 am

vandall1 pisze:Zmierzyc kompresje na cylindrach
Sprawdzić drożność układu paliwowego,jak jest ok-to pompę dać do speca.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Nahen » wt mar 22, 2005 8:00 am

Nie chcę straszyc ale jak kopci i sie dusi no i nie wchodzi na obroty ..... :( fakt ja bym zaczął od cisnienia... ale nie chcę pisac że to może być uszczelka i jak już oby to tylko uszczelka była...
Pozdrawiam
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

Awatar użytkownika
dzikuu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: pn lut 21, 2005 6:52 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: dzikuu » wt mar 22, 2005 12:59 pm

Magik sprawdza jeszcze elektrykę , ponoć to też może byc przyczyna.
Jestem dobrej myśli zawsze można wymienić silnik. :D
Lepiej umrzeć na stojąco niż żyć na kolanach.

Awatar użytkownika
dzikuu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: pn lut 21, 2005 6:52 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: dzikuu » śr mar 23, 2005 5:45 pm

Już po sprzwie !!
Silnik nie chcial gadać bo był zrypany hamulec górski.Kto by pomyślał :o
Co by nie mówić to pare paczek w kieszeni.Gdyby to była glowica :o
Dziękuję wszystkim forumowiczom za pomoc :)2
Lepiej umrzeć na stojąco niż żyć na kolanach.

maxkuba
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: pn gru 06, 2004 8:45 pm
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: maxkuba » śr mar 23, 2005 9:16 pm

:)27 jaki hamulec górski w tropku co ty olałeś sie :o prosze kogoś o wytłumaczenie bo czegoś tu nie kumam :(
NISSAN TERRANO 2.7 TD I INNE SAMURAI TO JEST TO!!! STARACHOWICE

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » śr mar 23, 2005 9:26 pm

:o
Znaczy co - retarder tam jest??

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » śr mar 23, 2005 9:27 pm

Przepustnica od TURBO - taka klapka w Turbosprężarce.

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » śr mar 23, 2005 9:28 pm

Aaa... to ci.... :D

Awatar użytkownika
dzikuu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: pn lut 21, 2005 6:52 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: dzikuu » czw mar 24, 2005 3:48 pm

Jednak czegoś nowego można się nauczyć na forum :D
Przyda się to niejednemu i zaoszczędzi pracy :)2
A co do sprzedaży tropera to już mi przeszło.Auto jeżdzi super i mam z tego dużo frajdy. :)21
Lepiej umrzeć na stojąco niż żyć na kolanach.

Piórek
 
 
Posty: 201
Rejestracja: czw lut 03, 2005 12:58 pm
Lokalizacja: Serock

Post autor: Piórek » czw mar 24, 2005 4:26 pm

Czesc,
kurka mialem to samo z duszeniem:/ Bialy dym i zero jazdy. A ten hamulec gorski to sa elementy systemu szybkiego grzania silnika (klapka w kolektorze wydechowym i przepustnica przed turbina) koledze sie widocznie pomylilo ze wzgledu na ten wylacznik krancowy na pedale gazu:) To powinno dzialac tak - jest mniej niz 8 stopni na plusie zeby szybko zagrzac motor wlaczasz guzikiem na desce (w 2,8 TDI ostatni z symbolem silnika i grzalka) wtedy machina podnosi obroty poprzez ustrojstwo na pompie (takie cos sterowane podcisnieniem ponizej przyspieszacza zaplonu) i opadaja klapki na wydechu i powietrzu i silnik sie troche dlawi. Krancowka na gazie jest po to zeby wylaczyc ta funkcje przy np. wlaczaniu sie do ruchu bo jak zauwazyles auto jedzie kiepsko. Pare watkow nizej chwalilem sie ze posiadam serwisowki tego ukladu i moge dac skany, chetnych brak a funkcja fajna jak sie wie o jej istnieniu.
Pozdrawiam
Piórek

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pt mar 25, 2005 8:30 am

Matko Przenajświętsza - ja proszę o te skany - co się znajdzie do Trupka na biotox@tlen.pl
Z góry dziękuję.

Piórek
 
 
Posty: 201
Rejestracja: czw lut 03, 2005 12:58 pm
Lokalizacja: Serock

Post autor: Piórek » pt mar 25, 2005 9:11 am

Witam,
dzis jestem ostatni dzien w zasiegu netu, znikam na dobry tydzien w lasach (wykrywka, saperka itp) powroce do cywilizacji 04.04. wtedy bede wysylal skany. Jesli bedziecie mieli dodatkowe pytania rowniez postaram sie pomoc, chyba rozpracowalem ten system.
Pozdrawiam
Piórek
P.S. Mam rowniez instrukcje obslugi, niestety we "wrogim" jezyku.

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Nahen » pt mar 25, 2005 3:43 pm

Jak coś to również pls o przesłanie. Ja mogę się zrewanżować podesłaniem płytki ze skanami ksiażki w j. niemieckim typowa obsługówka jak zapalić, gdzie jakie żarówki, jakie oleje, płyny, co która kontrolka znaczy gdzie co jest w samochodzie. Tyczy wersji 2.2 i 2.8TDi oraz benzynowego 2,6i
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Isuzu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość