Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max
Moderator: Albert_N
-
huskee
- jestem tu nowy...

- Posty: 6
- Rejestracja: pn lis 22, 2004 12:37 am
- Lokalizacja: Lublin
Post
autor: huskee » wt sie 16, 2005 5:54 pm
Mam pytanie, jak rozebrać turbine powietrza w Isusu Trooper 2,6 89r aby wymienić łożysko za kołem pasowym (może jakiś schemat)

Troopepr 2,6 89r (bron Boze Trup

)
Naprawde lubie swoje autko

-
Pasza
-

- Posty: 1837
- Rejestracja: śr maja 08, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Pasza » wt sie 16, 2005 6:12 pm
to nie jest turbina tylko podczyszczenie spalin ....rownie dobrze mozesz zdjac ten pasek:)
pozdrawiam
...to je reli...
...były pilot...

-
huskee
- jestem tu nowy...

- Posty: 6
- Rejestracja: pn lis 22, 2004 12:37 am
- Lokalizacja: Lublin
Post
autor: huskee » wt sie 16, 2005 7:24 pm
a bez tego "podczyszcenia spalin" samochód (silnik) może normalnie pracować??
Troopepr 2,6 89r (bron Boze Trup

)
Naprawde lubie swoje autko

-
Miskiller
-

- Posty: 2586
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?
Post
autor: Miskiller » wt sie 16, 2005 7:32 pm
nawet powinien...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » śr sie 17, 2005 2:02 am
ekologia,panie,ekologia...
Na kiego se pchac spaliny z powrotem w gary ?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
Nahen
-

- Posty: 4743
- Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Nahen » śr sie 17, 2005 7:39 pm
Vandall jesteś jutro tj. we czwartek zawalony robotą czy jakoś tak można podjechać i pomarudzić?

mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo

)
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » śr sie 17, 2005 8:27 pm
Wiesz,że u mnie pomarudzić zawsze można
Roboty huk,jakbyś chciał na kanał-może byc niejaki problem...po prostu na bieżąco.
Kenga Cię poszukuje w celu zdzwonienia.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
cezna
- jestem tu nowy...

- Posty: 43
- Rejestracja: wt lis 30, 2004 12:33 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: cezna » pt sie 19, 2005 11:01 am
a tak pewni jesteści tego że pasek mozna zwalić-może naiwne pytanie ale dalej jest chyba sonda-nie bedzi miało to wpłytu na to co ona odcztuje?
Zawsze k..wa coś!! zawsze coś!!. A Ci też ....
-
Miskiller
-

- Posty: 2586
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?
Post
autor: Miskiller » pt sie 19, 2005 5:53 pm
sonda jest w kolektorze wydechowym i "bada" ilosc tlenu zawartego w spalinach... i pojawia sie napiecie na niej od 0.2V-1.2V w zaleznosci od ilosci tlenu , wiec mysle, ze sonda nic nie poczuje..., poczuje zato srodowisko....ekologia panie
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..
-
fourup

- Posty: 2421
- Rejestracja: czw kwie 21, 2005 1:54 pm
- Lokalizacja: Kraków. Znów po 7 latach...
-
Kontaktowanie:
Post
autor: fourup » ndz sie 21, 2005 10:02 pm
A tak w ogóle, to widziałem już motory 2.6 z całkowicie zdemontowanym układem dopalania spalin...
Autko zyskuje wtedy kilka koników, mniej pali, ale za to ekolodzy się mogą zdenerwować...

~fourup/zupka
Troopek był

Opuzu Frontper się już nie buduje...
GG:7509837
GSM:660264573
-
cziter
-

- Posty: 254
- Rejestracja: ndz maja 08, 2005 7:42 pm
- Lokalizacja: chrzanów
Post
autor: cziter » ndz sie 21, 2005 10:51 pm
Ja w swoim odrazu wyrzuciłem dopalacz spalin na półke w garażu. Samochód działa idealnie. A Ekologami sie nie martwi :p
Trooper 2.6MPI - 33" a'la SIMEX
BMW 320D
"Burn Your Tire, Not Your Soul"
-
natas
- jestem tu nowy...

- Posty: 22
- Rejestracja: wt lut 14, 2006 7:27 pm
- Lokalizacja: ostróda
Post
autor: natas » pt lut 17, 2006 5:15 pm
kto cos wie na temat troopera 2.8 v6 bezyna?
-
mazur73

- Posty: 754
- Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
- Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk
Post
autor: mazur73 » pt lut 17, 2006 8:46 pm
ja coś wiem

-
tópek
- jestem tu nowy...

- Posty: 36
- Rejestracja: śr cze 08, 2005 3:21 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: tópek » pt lut 17, 2006 11:47 pm
cezna pisze:a tak pewni jesteści tego że pasek mozna zwalić-może naiwne pytanie ale dalej jest chyba sonda-nie bedzi miało to wpłytu na to co ona odcztuje?
Nie dość że można zdemontować to ustrojstwo to jeszcze sprzedać na allegro można

Wojtek
-
llachu
- jestem tu nowy...

- Posty: 4
- Rejestracja: sob lut 18, 2006 9:59 pm
Post
autor: llachu » sob lut 25, 2006 10:29 pm
Pawel_R pisze:to nie jest turbina tylko podczyszczenie spalin ....rownie dobrze mozesz zdjac ten pasek:)
pozdrawiam
Witam. Pytanie odnośnie katalizatora spalin"oczyszczacza" jeśli zdejme pasek klinowy to węże również odpiąć z filtra powietrza?
-
fourup

- Posty: 2421
- Rejestracja: czw kwie 21, 2005 1:54 pm
- Lokalizacja: Kraków. Znów po 7 latach...
-
Kontaktowanie:
Post
autor: fourup » ndz lut 26, 2006 11:28 am
llachu pisze:
Witam. Pytanie odnośnie katalizatora spalin"oczyszczacza" jeśli zdejme pasek klinowy to węże również odpiąć z filtra powietrza?
dokładnie. najlepiej poprostu zdemontoawć całe ustrojstwo, pozaślepiać wszystkie sztywne przewody (te idące do bloku silnika), a EGR-a sprzedać na allegro, świstaku czy innej gratce... - zwraca Ci się koszt demontażu u mechnika i zostaje jeszcze piffko...

dla uczczenia sprawy...
~fourup/zupka
Troopek był

Opuzu Frontper się już nie buduje...
GG:7509837
GSM:660264573
-
woszi

- Posty: 436
- Rejestracja: wt paź 25, 2005 8:48 am
- Lokalizacja: Bytom, śląskie
Post
autor: woszi » ndz lut 26, 2006 11:48 am
Zeby wszystko było jasne bo zauważyłem że coś się miesza:]
1. "Turbinka" pompa powietrza napędzana paskiem klinowym wpycha świerze powietrze w kolektor wydechowy:
a.) jeżeli w aucie jeszcze jest katalizator (ciekawe gdzie się jeszcze uchował) to jest POTRZEBNA bo dostarcza powietrza bezpośrednio na katalizator celem wypalenia powstałej sadzy, zapobiega bezpowrotnemu zatkaniu.
b.)jeżeli katalizator w aucie już nie istnieje wyp.....lić i zaślepić
2. EGR metalowy przewód łączący kolektor ssący z wydechowym + zawór- ustrojstwo które silnikowi tylko przeszkadza znajduje się w celu urzymania norm czystości spalin, z technicznego punktu widzenia można wyp.....lić i zaślepić
Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)
-
fourup

- Posty: 2421
- Rejestracja: czw kwie 21, 2005 1:54 pm
- Lokalizacja: Kraków. Znów po 7 latach...
-
Kontaktowanie:
Post
autor: fourup » ndz lut 26, 2006 11:52 am
O to - to!
@Woszi - dokładnie - dobrze mówisz (piszesz?)!
Czasami moje skróty myślowe są zbyt skrótowe...
~fourup/zupka
Troopek był

Opuzu Frontper się już nie buduje...
GG:7509837
GSM:660264573
-
woszi

- Posty: 436
- Rejestracja: wt paź 25, 2005 8:48 am
- Lokalizacja: Bytom, śląskie
Post
autor: woszi » ndz lut 26, 2006 11:57 am
Niewiem tylko dlaczego u mnie pod maską jeszcze jest ta kupka złomu

z tylu aut to już wy....liłem a u mnie się nie chce samo zrobić

Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)
-
Żaru
- jestem tu nowy...

- Posty: 53
- Rejestracja: sob lis 26, 2005 5:43 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Żaru » ndz lut 26, 2006 6:18 pm
Jeżeli wyrzuci sie katalizator to samochód zrobi sie głośniejszy? czyli jak ma sie katalizator to lepiej nie odłanczać dopalania spalin?
żałoba po sprzedaniu trooperka;( Freelander 04' 2.0td4
-
mazur73

- Posty: 754
- Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
- Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk
Post
autor: mazur73 » ndz lut 26, 2006 6:48 pm
Wywalając katalizator zmniejszasz opory wydechu więc pamiętając że katalizator pomimo podobnego kształtu nie jest tłumikiem to teoretycznie powinna wzrosnąć moc i powinno być ciszej , chyba że masz pustą puszkę po katalizatorze to może ona pełnić funkcję tłumika

-
woszi

- Posty: 436
- Rejestracja: wt paź 25, 2005 8:48 am
- Lokalizacja: Bytom, śląskie
Post
autor: woszi » ndz lut 26, 2006 9:04 pm
@mazur73
Z katalizatorem jest ciszej, jak masz tylko puszkę jest głośniej i niema oporów na wydechu.
Puszka po katalizatorze nie będzie pełnić roli tłumika a wręcz przeciwnie robi za pudło rezonansowe więc lepiej wspawać rurę
@żaru
1.Tak, jeżeli wywalisz katalizator będzie głośniej
2.Układ dopalania spalin EGR możesz wywalić niezależnie od stanu katalizatora.
3. Nadmuch powietrza do wydechu "pompka napędzana paskiem" należy zostawić w spokoju przy sprawnym katalizatorze
Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)
-
mazur73

- Posty: 754
- Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
- Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk
Post
autor: mazur73 » pn lut 27, 2006 10:24 pm
Woszi a widział ty tą

na końcu mojego postu czy trzeba wstawiać ją x 3 żeby było wiadomo że to żart.
Dodatkowo jeżeli taki katalizator ma potrzaskany wkład to robi za grzechotkę
-
woszi

- Posty: 436
- Rejestracja: wt paź 25, 2005 8:48 am
- Lokalizacja: Bytom, śląskie
Post
autor: woszi » wt lut 28, 2006 12:35 am
No oki czasami za bardzo przejmuję się rolą (aż mnie w końcu wy....ą)

Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)
-
Maciej_20
-

- Posty: 275
- Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: TCZEW
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Maciej_20 » pn cze 19, 2006 6:14 pm
Mam pytanie
czy mozna tylko zdjac paseki i tak zostawic

czy trzezba odrazu az ta okrutnie wypier....lic

katalizatora juz nie mam a czytajac ten post temat mazy mi sie obnizenie zuzycia paliwa

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość