Troper 2.6i a czujnik temperatury czyli ssanie
Moderator: Albert_N
- Ambrozy
- jestem tu nowy...
- Posty: 25
- Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 11:19 am
- Lokalizacja: Małopolska, N49°44´ E21°15´
Troper 2.6i a czujnik temperatury czyli ssanie
Nurtuje mnie problem spalania takiego Troperka, jest ono duże. Czas nagrzania takiego silnika też chwilę trwa, dojeżdżam nim codziennie do pracy i mam do przejechania dystans ok. 7 km, przez cały czas chodzi na ssaniu, trzeba by nim jeszcze pewnie z 3 km pojechać by osiągnął normalną temperaturę i ssanie zostało wyłączone. Pytanie: czy ktoś próbował już oszukać sterownik by po zapaleniu i ujechaniu np. 1km podać do sterownika sygnał, że silnik już jest ciepły i ssanie zostało wyłączone?. Mam na myśli dorobienie przełącznika i podanie odpowiedniej wartości odpowiedzialnej za temperaturę silnika. Może już ktoś ma z szanownych kolegów taki patent w swoim tropku.
Isuzu Trooper 2.6 89r. gazówka ...
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 56
- Rejestracja: pn sty 24, 2005 11:12 pm
- Lokalizacja: Jelcz-Laskowice
.
Do niedawna miałem takiego Troopera i temperaturę pracy tzn. wskaźnik temperatury w pionie osiągał po przejechaniu 4km.
Przed wymianą termostatu nawet nie osiągał takiej temperatury i ogrzewanie było słabe.
Jeśli po 8 km jazdy wskaźnik temperatury nie jest dokładnie w połowie radzę wymienić termostat.
Poza tym wysokie obroty mogą się utrzymywać jeśli są źle podłączone przewody podciśnieniowe, lub jeśli są popękane (zwłaszcza na końcach, ja je przyciąłem i było ok).
Powodzenia
Przed wymianą termostatu nawet nie osiągał takiej temperatury i ogrzewanie było słabe.
Jeśli po 8 km jazdy wskaźnik temperatury nie jest dokładnie w połowie radzę wymienić termostat.
Poza tym wysokie obroty mogą się utrzymywać jeśli są źle podłączone przewody podciśnieniowe, lub jeśli są popękane (zwłaszcza na końcach, ja je przyciąłem i było ok).
Powodzenia
Był Trooper, Isuzu Rodeo 3.2 LPG. W planie 4x4 dla żony i nieokrzesane bydle terenowe dla mnie 

Witam ,
- zgadzam się z przedmówcą , w moim trupie osiągam temp. po przejechaniu 4 km, na starym termostacie dostawał normalną tylko w korkach po dł. staniu, pozatym koszt nowego termostatu to jakiś 25-35zł maksymalnie.
Pozdrawiam
Keicam
- zgadzam się z przedmówcą , w moim trupie osiągam temp. po przejechaniu 4 km, na starym termostacie dostawał normalną tylko w korkach po dł. staniu, pozatym koszt nowego termostatu to jakiś 25-35zł maksymalnie.
Pozdrawiam
Keicam
Trooper 2.6i "LS" long 91r.
Jeśli nie ma co się lubi to się lubi co się ma!!!
Jeśli nie ma co się lubi to się lubi co się ma!!!
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 56
- Rejestracja: pn sty 24, 2005 11:12 pm
- Lokalizacja: Jelcz-Laskowice
- Ambrozy
- jestem tu nowy...
- Posty: 25
- Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 11:19 am
- Lokalizacja: Małopolska, N49°44´ E21°15´
Z temperaturą doszedłem do ładu, żeczywiście termostat był walnięty. Ale teraz jest jeszcze większy problem, spalanie u mnie ok 18-20 l / 100, wydaje mi się, że troszeczkę za dużo. Zrobiłem odczyt błędów w kompie, brak, cały czas tylko 12, ok. Podłączyłem więc analizator spalin i tester sondy lambda i tu się okazało: wolne obroty ok, mieszanka uboga, do 2500-3000 obr tak samo, sonda pięknie odczytuje mieszanka dalej w normie. Po przekroczeniu 3000 obr sonda wskazuje bogatą mieszankę, analizator wychlenie prawie max, a komputer nic z tego sobie nie robi i tu jest problem, stąd to duże zużycie. Może ktoś miał taki przypadek, gdzie leży przyczyna. Pewnie w końcu będe musiał go zagazować.
@Nahen, mam wolny, sprawny licznik do Tropka.
@Nahen, mam wolny, sprawny licznik do Tropka.
Isuzu Trooper 2.6 89r. gazówka ...
- fourup
- Posty: 2421
- Rejestracja: czw kwie 21, 2005 1:54 pm
- Lokalizacja: Kraków. Znów po 7 latach...
- Kontaktowanie:
Tak przy okazji - nie masz przypadkiem reflektorów... (long, '89, 2.6i)Ambrozy pisze:@Nahen, mam wolny, sprawny licznik do Tropka.

Poszukuję... ciągle bezskutecznie... Mogłyby być nawet same odbłyśniki, byle całe i niezmatowiałe...
...będę wdzięczny...

~fourup/zupka
Troopek był
Opuzu Frontper się już nie buduje...
GG:7509837
GSM:660264573
Troopek był

Opuzu Frontper się już nie buduje...

GG:7509837
GSM:660264573
- Ambrozy
- jestem tu nowy...
- Posty: 25
- Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 11:19 am
- Lokalizacja: Małopolska, N49°44´ E21°15´
http://lampysamochodowe.abc24.pl/default.asp
Też jestem na kupnie reflektorów, goście obiecali na piątek. Podzwoń może coś przyspieszą.
Pzdr.
Też jestem na kupnie reflektorów, goście obiecali na piątek. Podzwoń może coś przyspieszą.
Pzdr.
Isuzu Trooper 2.6 89r. gazówka ...
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 56
- Rejestracja: pn sty 24, 2005 11:12 pm
- Lokalizacja: Jelcz-Laskowice
Przy dobrym termostacie i rozgrzanym silniku wskazówka powinna stać idealnie pionowo - jak jest niżej to jest źle i nie tylko ogrzewanie będzie słabe.
Czasem nowe termostaty już są uwalone, więc jedź wymień na inny (to raczej wina braku kontroli jakości u Chińskiego producenta niż sprzedawcy).
Czasem nowe termostaty już są uwalone, więc jedź wymień na inny (to raczej wina braku kontroli jakości u Chińskiego producenta niż sprzedawcy).
Był Trooper, Isuzu Rodeo 3.2 LPG. W planie 4x4 dla żony i nieokrzesane bydle terenowe dla mnie 

- lukaszg
- jestem tu nowy...
- Posty: 44
- Rejestracja: czw lut 09, 2006 3:13 pm
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
qrcze, tez zwocilem uwagę na to ze spala mi bardzo duzo 18-20l niewiem co jaka moze być przyczyna. wymienilem termostat na nowy. ale wskasówka nie stoi idealnie pionowo, silnik rozgrzewa się szybko i nie miałem problemów z ogrzeaniem nawiet przy - 20 bylo cieplutko. Jaki może byc powód tak wysokiego spalania?
lukasz
2,6i '88
lukasz
2,6i '88
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 56
- Rejestracja: pn sty 24, 2005 11:12 pm
- Lokalizacja: Jelcz-Laskowice
Powód dużego spalania ?
Ciężka noga
A tak na poważnie to sprawdź świece, kable, luz zaworów, ciśnienie sprężania, wyreguluj instalację.
Masz pytania o szczegóły to pisz na priv-a.
Jak nie planujesz działać sam to jedź do jakichś kumatych gości od instalacji LPG.
Jak wskaźnik temperatury nie jest idealnie pionowo to silnik jest niedogrzany, ale jeśli jest choć w połowie drogi do pionu to nie wpływa na spalanie (ssanie wtedy już nie pracuje)
Pozdrawiam
Ciężka noga

A tak na poważnie to sprawdź świece, kable, luz zaworów, ciśnienie sprężania, wyreguluj instalację.
Masz pytania o szczegóły to pisz na priv-a.
Jak nie planujesz działać sam to jedź do jakichś kumatych gości od instalacji LPG.
Jak wskaźnik temperatury nie jest idealnie pionowo to silnik jest niedogrzany, ale jeśli jest choć w połowie drogi do pionu to nie wpływa na spalanie (ssanie wtedy już nie pracuje)
Pozdrawiam
Był Trooper, Isuzu Rodeo 3.2 LPG. W planie 4x4 dla żony i nieokrzesane bydle terenowe dla mnie 

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 56
- Rejestracja: pn sty 24, 2005 11:12 pm
- Lokalizacja: Jelcz-Laskowice
No to masz okrutnie duże spalanie - mi Trooper palił w trasie 12l LPG/100km (latem jadąc do 90 km/h osiągnąłem nawet 10.5).
Maksymalnie spalił mi 16 na autostradzie (pedał w podłodze) - jechałem 140-160 km/h (w mieście nie mierzyłem, bo mało po nich jeżdżę
)
Teraz mam Rodeo 3.2 V6 i w trasie spala 12.5l LPG/100km
Maksymalnie spalił mi 16 na autostradzie (pedał w podłodze) - jechałem 140-160 km/h (w mieście nie mierzyłem, bo mało po nich jeżdżę

Teraz mam Rodeo 3.2 V6 i w trasie spala 12.5l LPG/100km

Był Trooper, Isuzu Rodeo 3.2 LPG. W planie 4x4 dla żony i nieokrzesane bydle terenowe dla mnie 

12l LPG to chyba na powietrzu jeździłeśGrzesiek1977 pisze:No to masz okrutnie duże spalanie - mi Trooper palił w trasie 12l LPG/100km (latem jadąc do 90 km/h osiągnąłem nawet 10.5).
Maksymalnie spalił mi 16 na autostradzie (pedał w podłodze) - jechałem 140-160 km/h (w mieście nie mierzyłem, bo mało po nich jeżdżę)
Teraz mam Rodeo 3.2 V6 i w trasie spala 12.5l LPG/100km
Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)
- lukaszg
- jestem tu nowy...
- Posty: 44
- Rejestracja: czw lut 09, 2006 3:13 pm
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
kwestia jest taka ze gazu jeszcze nie mam, i to jest spalanie na benzynie.
wczoraj doszledlem do tego ze mam bledzik 13. cos z lambda. przypuszczam ze to jest problem. a odnosnie wskaznika temp. to niewydaje mi sie zeby byl niedogrzany, moze czujnik tem nawala
? ide dzisiaj posprawdzac lambde.
Mavv qrcze twoje spalanie jest oszalamiajace to butle z gazem to chyba musisz wozic na przyczepie
sprawdz sobie komputer
pozdrawiam
wczoraj doszledlem do tego ze mam bledzik 13. cos z lambda. przypuszczam ze to jest problem. a odnosnie wskaznika temp. to niewydaje mi sie zeby byl niedogrzany, moze czujnik tem nawala

Mavv qrcze twoje spalanie jest oszalamiajace to butle z gazem to chyba musisz wozic na przyczepie

pozdrawiam
lukasz
_________________
2.6i '88 krotki
_________________
2.6i '88 krotki
zmierz napięcie na przewodzie sondy przy rozgrzanym silniku i podaj co tam jestMavv pisze:bylem teraz zlaczyc kable przy komputerku pokazal bledy 44 i 45 oba dotycza sondy lambda. Duze spalenie to jeden z wielu problemow ja nie moge go odpalic zawsze po nocy chyba boi sie ciemnosci.![]()
![]()
Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)
- lukaszg
- jestem tu nowy...
- Posty: 44
- Rejestracja: czw lut 09, 2006 3:13 pm
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
zwykłym woltomierzem. ja mierzylem i wyszlo mi 0,3-0,5V wiec mam chyba sonde do wymieny. Zastanawiałem sie nad czasem propagacji, ale chyba voltomierz moze sobie poradzic sonda dziala z czest 1-2Hz. wiec powinno byc widac skoki. Chyba ze dysponujesz oscyloskopem tam wszystko wypatrzysz.
powodzenia
powodzenia
lukasz
_________________
2.6i '88 krotki
_________________
2.6i '88 krotki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości