gdzie macie radio i cb założone w trupkach??
Moderator: Albert_N
gdzie macie radio i cb założone w trupkach??
Pytanie pozornie proste ale wbrew pozorom w takim dużym aucie wcale niema za dużo miejsca.
Radio + zmieniarka (zmeniarka nie problem) do tego Lincoln (jak wiadomo nie jest mały).
Poprostu brakuje mi miejsca, muszę jeszcze wziąść pod uwagę to że DXuję lincolnem do tego jeszcze booster cte747 więc cała stacja powinna być pod ręką (najlepiej nie na wierzchu żeby nie kusiło tych którym chętnie łapy bym pourywał i do d..y powsadzał).
Ktoś ma taką kombinację założoną? Gdzie to macie poupychane?
Ja jak narazie założyłem ale mi się nie podoba więc nie mówię żeby nie sugerować.
Radio + zmieniarka (zmeniarka nie problem) do tego Lincoln (jak wiadomo nie jest mały).
Poprostu brakuje mi miejsca, muszę jeszcze wziąść pod uwagę to że DXuję lincolnem do tego jeszcze booster cte747 więc cała stacja powinna być pod ręką (najlepiej nie na wierzchu żeby nie kusiło tych którym chętnie łapy bym pourywał i do d..y powsadzał).
Ktoś ma taką kombinację założoną? Gdzie to macie poupychane?
Ja jak narazie założyłem ale mi się nie podoba więc nie mówię żeby nie sugerować.
Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)
z busterem to chyba nikt nie ma, ale jako, że wzmiankowany kaloryfer jest zbliżony wyglądem do przetwornicy, to dobre miejsce dla niego to tył schowka miedzysiedzeniowego - jest dostęp powietrza dla chłodzenia - łatwo przełączyć na qrv/qrl, no i kable sie nie belątają, bo można koło siedzenia ładnie ułożyć.
linkolna, to bym i tak zrobił tak by szybko dało się demontować czyli np przy relingu kokpitowym pasażera, co prawda trudniej manipulować, ale jak masz "gold" - to masz pamięci, jak nie masz to pod deska z prawej strony lub na wale frontem do siebie czyli bokiem.
.. a po co Ci ten booster
linkolna, to bym i tak zrobił tak by szybko dało się demontować czyli np przy relingu kokpitowym pasażera, co prawda trudniej manipulować, ale jak masz "gold" - to masz pamięci, jak nie masz to pod deska z prawej strony lub na wale frontem do siebie czyli bokiem.
.. a po co Ci ten booster

Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi
przy QSO np z grecją akurat wystarczy że by podbić się o 1s i być zrozumiałym(antena new alaska)darkman pisze:
.. a po co Ci ten booster
może napiszę jednak jak to wygląda u mnie:
aktualnie lincoln (nie "gold") siedzi w miejscu radia, plastikowa maskownica jest zdjęta przykręcony ordynarnie widocznymi śrubami zabezpieczającymi do orginalnej blachy. Mam w ten sposób możliwość w miarę swobodnego manipulowania przy radiu a wspomniane śruby mają na celu skutecznie zamocować trx i zniechęcić pewien podgatunek ludzki.
Boost jeszcze nie podłączony ale propozycję uznaję za wielce słuszną.
Kłopot mam z radiem bo jest paskudnie upchnięte pod cb-kiem i trochę gryzie się z wajchą od biegów. Myślałem o założeniu w schowku ale jest za długie a brutalnie rżnąć schowka niechcę bo pewnie kiedyś trzeba będzie sprzedać trupka a z dziurą to tak trochę nietego
Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)
Witajcie,
Alana 100 przykrecilem pod obudowa oryginalnego radia na uchwycie fabrycznym. Umocowany nieco w glebi zeby wajcha od biegow nie przeszkadzala, byl problem z grucha gdyz poczatkowo okrecalem nia wajche reduktora ale pasazerowie mi ja deptali i podczas "przemow" piasek potrafil sie sypac do geby
Po malej modyfikacji kabla grucha wisi na lusterku wstecznym i wogole nie przeszkadza - polecam to rozwiazanie.
Piorek
Alana 100 przykrecilem pod obudowa oryginalnego radia na uchwycie fabrycznym. Umocowany nieco w glebi zeby wajcha od biegow nie przeszkadzala, byl problem z grucha gdyz poczatkowo okrecalem nia wajche reduktora ale pasazerowie mi ja deptali i podczas "przemow" piasek potrafil sie sypac do geby

Po malej modyfikacji kabla grucha wisi na lusterku wstecznym i wogole nie przeszkadza - polecam to rozwiazanie.
Piorek
wiesz co? no to podsufitka ewentualnie, ale wtedy kanał będzie ze wzmacniaczem - no bo jak podłaczyć - długie kable itd.. to badziewie niestety.woszi pisze:przy QSO np z grecją akurat wystarczy że by podbić się o 1s i być zrozumiałym(antena new alaska)darkman pisze:
.. a po co Ci ten booster
może napiszę jednak jak to wygląda u mnie:
aktualnie lincoln (nie "gold") siedzi w miejscu radia, plastikowa maskownica jest zdjęta przykręcony ordynarnie widocznymi śrubami zabezpieczającymi do orginalnej blachy. Mam w ten sposób możliwość w miarę swobodnego manipulowania przy radiu a wspomniane śruby mają na celu skutecznie zamocować trx i zniechęcić pewien podgatunek ludzki.
Boost jeszcze nie podłączony ale propozycję uznaję za wielce słuszną.
Kłopot mam z radiem bo jest paskudnie upchnięte pod cb-kiem i trochę gryzie się z wajchą od biegów. Myślałem o założeniu w schowku ale jest za długie a brutalnie rżnąć schowka niechcę bo pewnie kiedyś trzeba będzie sprzedać trupka a z dziurą to tak trochę nietego
-sugerowałbym upchniecie radia w miejscu mniej widocznym i to tak byś mógł je przykrywać jakąs kurtynką w czasie opuszczania pojazdu, co by sie w oczy nie pchało, a - dołózyc dla egonomii przedłużkę kabla mikrofonu z przełącznikiem częstotliwości dn/up - wówczas z monitora szybko przechodzisz na cześtotliwość robocza bez konieczności przestrajania się gałką (to w czasie jazdy oczywiście); praca /m na postoju zaś to komfort jaki sobie wymyślisz - dawałem zwykle radio na kokpit czy to było rci czy linkoln. [do takiej pracy jak opisałes stosowałbym raczej coś w rodzaju anteny antron99 ver. mobile]
aaaa.. dlaczego w 18ce jesteś nie zrozumiały bez boostera, bo udało mi się tej zawiłości rozgryźć


Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi
Powiadasz ze woda az tam doszlatópek pisze:Też mam alana 100+ ja zamontowałem na suficie mniej wiecej między fotelami a gruche tuż obok. Rozwiązanie myśle ze słuszne co stwierdziłem po utopieniu radyjka (było zamontowane podspodem radia samochodowego.)

Znaczy sie jajka mokre..

DISCO 300 TDI>>szkoda TDI
i szukamy cos 4x4
i szukamy cos 4x4
Zaczynamy się zapętlać teraz wszyscy tak samo jak ja sam wcześniej ale dzięki za podpowiedzi i proszę o dalsze, może wyniknie z tego coś dobrego nie tylko dla mnie.
Darkman, ta 18ka to typowy przykład myślę że wiesz doskonale jak kapryśna bywa pani propagacja, dołóżmy do tego warunki mobila i okazuje się że ten 1s to zbawienie żeby np dokończyć łączność. Przekonałem się już parę razy i ten nieduży boost naprawdę pomógł
Darkman, ta 18ka to typowy przykład myślę że wiesz doskonale jak kapryśna bywa pani propagacja, dołóżmy do tego warunki mobila i okazuje się że ten 1s to zbawienie żeby np dokończyć łączność. Przekonałem się już parę razy i ten nieduży boost naprawdę pomógł
Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)
Ja swoje dość duże radio cb przykręciłem na tylnej części schowka między fotelami fabryczne mocowanie wypada w miejscu popielniczki którą niestety trzeba było wywalić , radio jest w pionie .Do zwykłego nasłuchu 19-ki wystarczy ale przy dośc skomplikowanej gałkologi lincolna może być kłopot , podobnie jak i nie najlepiej będzie widać wyświetlacz.
Skoro mowa o CB - jestem w temacie nowy ale chce miec CB u siebie (potrzebne w pracy) - chcialbym by jak najlepiej dzialalo w terenie pagorkowatym i zalesionym, a z kolei milion-kilometrowy zasieg na plaskim terenie nie jest mi potrzebny. Co polecicie? Na co zwracac przy zakupie uwage? Dodam ze interesuje mnie jakies CB za znosna cene - 300-500 pln. Jak potem jest z montazem - da rade to zrobic samemu czy lepiej oddac fachowcom ktorzy dodatkowo sciagna swoje?
Kalreg.
Kalreg.
Jeżeli potrafisz zainstalować zwykłe radio to z cb też dasz sobie rade z tym że przed rozpoczęciem nadawania musisz dostroić antene a z tym bez odpowiedniego ustrojstwa zwanego SWR-em nie dasz sobie rady a i jak to się robi też trzeba wiedzieć i tą czynność najlepiej zlecić komuś kto ma na ten temat pojęcie (może to być kumaty kumpel) , co do samej lokalizacji anteny należy przyjąć żeby generalnie unikać pośrednich elementów pomiędzy blachami wozu a podstawą anteny(belki dachowe , uchwyty do rynienek) ale to Ty musisz wybrać pomiędzy dziurą w dachu a pośrednikami i starać się umiejscowić ją jak najbliżej środka samochodu . UWAGA ! niedostrojona antena w skrajnej sytuacji może być przyczyną uszkodzenia radia
dotyczy to tylko nadawania bo przy nasłuchu niema takiego ryzyka. Pozdrawiam

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość