Orurowanie - pytania rozne
Moderator: Albert_N
Orurowanie - pytania rozne
Witam,
Byc moze bylo to poruszane ale na kilku pierwszych stronach forum nie widzialem by temat orurowania byl poruszany:
Mam trooperka ktory nie ma orurowania - w dowodzie rejestracyjnym o orurowaniu nic nie ma, a chyba powinno w adnotacjach urzedowych - czy moge kupic sobie orurowanie, podczepic i jezdzic z nim bez informacji o rurach w dowodzie rejestracyjnym? Jesli nie to co zrobic by moc? Czy mozna uzyskac jakies wpisy do dowodu?
Poza tym - jakie sa rodzaje orurowan do trooperka i czym sie roznia np niklowane od innych. Ile kosztują, czy ktoś je robi?
Pozdrowka,
Kalreg.
Byc moze bylo to poruszane ale na kilku pierwszych stronach forum nie widzialem by temat orurowania byl poruszany:
Mam trooperka ktory nie ma orurowania - w dowodzie rejestracyjnym o orurowaniu nic nie ma, a chyba powinno w adnotacjach urzedowych - czy moge kupic sobie orurowanie, podczepic i jezdzic z nim bez informacji o rurach w dowodzie rejestracyjnym? Jesli nie to co zrobic by moc? Czy mozna uzyskac jakies wpisy do dowodu?
Poza tym - jakie sa rodzaje orurowan do trooperka i czym sie roznia np niklowane od innych. Ile kosztują, czy ktoś je robi?
Pozdrowka,
Kalreg.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 4
- Rejestracja: śr lis 02, 2005 2:50 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
witam,
Ja kupiłem na allegro ale trzeba uwazać z przesyłką bo rura ma ponad 130cm. Przesyłka ponad gabarytowa dopłata 100% Nie trzeba robić wpisów w dowodzie rejestracyjnym.
Terenowy_pasjonata
Niewydaje mi sie aby trzeba bylo w dowodzie jakies adnotacje o orurowaniu.Czym sie roznia chromowane od innych,i jakie typy orurowania
No wiec moim zdaniem mozna podzielic na tzw."bulwarowe" i te ktorych uzywa sie w terenie.
Zwykle orurowania dolaczane do aut nowych,nie nadaja sie do niczego.
Orurowania(zderzaki) do jazdy w terenie , musza byc przedewszystkim wytrzymale,bo zdaza sie czasem sytuacja,ze zaryjesz ziemie.Do czego zmiezam,orurowaniem bulwarowym mozesz zrobic swojemu autku krzywde - bo nie dosc ze samo sie pognie,to jeszcze zgniecie Ci maske,lampy,chlodnice. Zas orurowanie niech no bedzie terenowe, ma to polamac,czy ziemie zaryc bez wiekszych szkod.Czasem zdaza sie ze bulwarowce,maja rurki polaczone za pomoca jakis cienkich plyteczek,posrednie,i jak walniesz w cos taka rurka,to moze Ci przebic chlodnice ( sam tego doswiadczylem
).Chromowane od innych rozni sie tym,ze jak walniesz sobie czarne,matowe,to wiesz,porysujesz,prysniesz byle spreyem i jest,a z chromowanym nie jest tak wesolo.No pozatym zalezy jeszcze od materialu.Koszty,rozne rozniaste,przerozniaste 
Ktos napewno robi,tylko napisz skad jestes

Zwykle orurowania dolaczane do aut nowych,nie nadaja sie do niczego.
Orurowania(zderzaki) do jazdy w terenie , musza byc przedewszystkim wytrzymale,bo zdaza sie czasem sytuacja,ze zaryjesz ziemie.Do czego zmiezam,orurowaniem bulwarowym mozesz zrobic swojemu autku krzywde - bo nie dosc ze samo sie pognie,to jeszcze zgniecie Ci maske,lampy,chlodnice. Zas orurowanie niech no bedzie terenowe, ma to polamac,czy ziemie zaryc bez wiekszych szkod.Czasem zdaza sie ze bulwarowce,maja rurki polaczone za pomoca jakis cienkich plyteczek,posrednie,i jak walniesz w cos taka rurka,to moze Ci przebic chlodnice ( sam tego doswiadczylem


Ktos napewno robi,tylko napisz skad jestes

Co do wpisów w dowodzie to w krajach UE wszedł jakiś czas temu przepis regulujący "legalność" orurowania. Z tego co pamiętam to jeżeli samochód nie miał rur fabrycznie to nie można ich założyć. W polsce nie spotkałem się żeby ktokolwiek (niebiescy) weryfikowali to i się czepiali. Może na zachód od nas też nie respektuja tego przepisu a może jednak nie wszedł w życie. Więc nie przejmuj się poprostu montuj. Jedna podstawowa zasada bullbar/rama/krata/orurowanie jak zwał tak zwał MUSI BYĆ ZAMOCOWANE DO RAMY NOŚNEJ WÓZKA a nie do nadwozia czy innych dziwnych elementów. Jak znajdziesz kumatego mechanika który ma sprzęt do gięcia rur to spoko może "zbudować" Ci orurowanie kwestia ceny i materiałów.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo
)

Jesli nawet ten przepis wejdzie w zycie to nie zdemontuje moich rurek, bo bez nich nie podoba mi się przód, a po w terenie pogę udzerzać w wiele rzeczy i nic sie nie dzieje. Moje rurki powstały u znajomego w warsztacie, robiliśmy je 7 dni.


Trooper 2.6MPI - 33" a'la SIMEX
BMW 320D
"Burn Your Tire, Not Your Soul"
BMW 320D
"Burn Your Tire, Not Your Soul"
Fajne rury cziter, choc ta blacha ryflowana jakos mi nie pasuje, ale rzecz gustu.
Co do przepisow - rok temu slyszalem "za 3 miesiace nie bedzie mozna rur nosic". teraz za pol roku. za rok bedzie ze za 9 miesiecy... raczej bym sie tymi przepisami nie przejmowal.
Poza tym, co to tak naprawde znaczy z tym elastycznym mocowaniem?
Pzdr.
Co do przepisow - rok temu slyszalem "za 3 miesiace nie bedzie mozna rur nosic". teraz za pol roku. za rok bedzie ze za 9 miesiecy... raczej bym sie tymi przepisami nie przejmowal.
Poza tym, co to tak naprawde znaczy z tym elastycznym mocowaniem?
Pzdr.
Gonzo ja nie należe do Polskiego Związku Łowiectwa tylko poprzedni właściciel bawił się w polowania.Nalężysz do PZŁ widzę na szybie naklejke Związku
Karleg po to dąłem blachę ryflowaną na przód nie dla wyglądu tylko na zdjęciu nnie widac ale ona jest aż do połowy silnika. Ma służyć ochronie mojego silniczka
Trooper 2.6MPI - 33" a'la SIMEX
BMW 320D
"Burn Your Tire, Not Your Soul"
BMW 320D
"Burn Your Tire, Not Your Soul"
A bardzo poprosze i o fotki i o opisy (jakies wymiary moze itp) na maila kalreg@wp.pl. Z gory dzieki.
Kalreg.
Kalreg.
Zgadzam się w 1000 % . Moim skromnym zdaniem najładniejszy Trupek to surowy , fabryczny nie motany .Prawda jest taka że jego zdolności terenowe nie pozwalają na jakieś ekstremalne jazdy wymagające orurowania - no chyba że już będzie to mocno zmotany trup to wtedy owszem .
http://img350.imageshack.us/my.php?imag ... 3968tv.jpg
śliczny

http://img350.imageshack.us/my.php?imag ... 3968tv.jpg
śliczny



Eskapada jedną rzecz ci powiem.
Moje autko przechodzi bez problemu przegląd gdyz orurowanie jest po kątem. że od rejestracji jest coraz bliżej maski. Oprócz tego elementu na samej górze nic nie wystaje poza obrys przodu. nawet mam dla bezpieczeństwa i lepszych parametrów ( kąt natarcia) podcięte przednie błotniki.
A po 2 mój tato który jest współwłaścicielem autka pracuje w zawodzie o którym na forum mówi sie "niebiescy" lub "smerfy". I musi się wszystko zgadzać z przepisami
Moje autko przechodzi bez problemu przegląd gdyz orurowanie jest po kątem. że od rejestracji jest coraz bliżej maski. Oprócz tego elementu na samej górze nic nie wystaje poza obrys przodu. nawet mam dla bezpieczeństwa i lepszych parametrów ( kąt natarcia) podcięte przednie błotniki.
A po 2 mój tato który jest współwłaścicielem autka pracuje w zawodzie o którym na forum mówi sie "niebiescy" lub "smerfy". I musi się wszystko zgadzać z przepisami
Trooper 2.6MPI - 33" a'la SIMEX
BMW 320D
"Burn Your Tire, Not Your Soul"
BMW 320D
"Burn Your Tire, Not Your Soul"
mylisz sie ....2 cm 1 cm co za różncia albo wystaje albo niecziter pisze: wystaje tylko 2 cm ponad maske i nie jest to ostry element więc może być dopuszczony do rejestracji

BTW w tych dodatkowych lampach masz postojowe czy nie


Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość