Przełacznik dogrzewania silnika

Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max

Moderator: Albert_N

pyton
Posty: 417
Rejestracja: pt cze 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Snopków/lubelskie

Przełacznik dogrzewania silnika

Post autor: pyton » pt sty 27, 2006 9:08 am

Witam. W tropach 2,8 TD (może i innych) jest w konsoli przełacznik z namalowanym silnikiem i "cewką" w nim. Powiedziano mi że to przełacznik dogrzewania silnika. Ale na jakiej zasadzie to działa? Jakieś zawory i skraca obieg chłodziwa? albo co innego?
Pozdrawki
Pathfinder hula po szosach i bezszosach.... :-)

Awatar użytkownika
Pasza
    
    
Posty: 1837
Rejestracja: śr maja 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Pasza » pt sty 27, 2006 9:36 am

...to je reli...
...były pilot... :roll:
:)21

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Post autor: mazur73 » pt sty 27, 2006 9:46 am

co prawda link jest ok ale w zasadzie nie dowiesz się z niego jak to działa .U mnie niestety system ten nie jest sprawny ale z tego co się dowiedziałem to działa na zasadzie przytłumienia silnika zaworem sterowanym podciśnieniowo a znajdującym się pod turbiną , prawdopodobnie dochodzi też do zmian nastaw pompy wtryskowej , z tego co mi mówiono efekt pracy tego systemu jest taki że silnik ma ograniczoną moc i zdecydowanie mocniej kopci .
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

pyton
Posty: 417
Rejestracja: pt cze 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Snopków/lubelskie

Post autor: pyton » pt sty 27, 2006 9:53 am

Dzienx za pomoc. No to zagadka sie rozwiązała. Mam serwisówke CHILTONA ale tam ani mru mru o tym ustrojstwie...
Pozdr
Pathfinder hula po szosach i bezszosach.... :-)

Piórek
 
 
Posty: 201
Rejestracja: czw lut 03, 2005 12:58 pm
Lokalizacja: Serock

Post autor: Piórek » pt sty 27, 2006 11:33 am

Temat wraca jak bumerang.
Jak to dziala:
Uklad mozna uruchomic w temp. ponizej +8 C (temperatura mierzona jest przez czujnik umieszczony za atrapa chlodnicy) w silniku wlacza sie uklad podgrzewania swiec (nie grzania!!) obroty sa podnoszone przez cieglo uruchamianie podcisnieniem, cieglo to mala "banka" na pompie wtryskowej w ktora powinien byc wetkniety gumowy przewod od podcisnienia, z "banki" sterczy drucik ktory dodaje "gazu". Na kolektorze wydechowym znajduje sie zawor ktory po zalaczeniu ukladu jest przymykany, podobny zawor znajduje sie przed turbina (w 2,8 TDi zaraz za intercoolerem). Silnik dlawiac sie spalinami i dostajac mniejsza dawke powietrza nagrzewa sie szybciej a wzrost obrotow nie pozwala zdlawic go calkowicie (na zaworze wydechowym jest sprezyna ktora przy jakiejs wartosci cisnienia puszcza gazy w wydech).
O ile dobrze pamietam podgrzewaniem swiec steruje czujnik umieszczony na pokrywce termostatu.
Pod pedalem gazu jest krancowka z dwoma przewodami, w poprawnie dzialajacym ukladzie przy dodaniu gazu uklad powinien sie rozlaczac (tego do konca nie jestem pewien, w moim Tropie dzilalo same podgrzewanie bez tej krancowki).
Brzmi to dosc zawile ale wystarczy nieco zaglebic sie w skany ktore rozsylalem i popatrzec na podlaczenia rurek przy silniku. Mnie jako laikowi zajelo za pierwszym razem ok. 2-3 godzin zeby dojsc do ladu i miec wszystko sprawne, za drugim razem znalezienie pomylonego przewodu podcisnienia trwalo 15 min.

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Post autor: mazur73 » pt sty 27, 2006 11:38 am

A u mnie to jest tak że jest za zimno żeby mi się chciało z tym bawić a jak będzie ciepło to juz nie będzie potrzeby :D
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Isuzu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość