INNE MOSTY??.... SILNIK??.... SKRZYNIA??...

Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
jeżyna
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: czw mar 03, 2005 11:27 am
Lokalizacja: oława

INNE MOSTY??.... SILNIK??.... SKRZYNIA??...

Post autor: jeżyna » wt lut 07, 2006 7:56 pm

okres zimowy, srogie mrozy i przez to dlugie siedzenie w domku nasunely mi dziwne mysli co dalej zrobic z moim trooperkiem...
chcialem go sprzedac ale rynek juz juz tak zawolony autami ze ciezko bedzie za dobra cene sprzedac auto wyeksploatowane w terenie... lakier porysowany, blacha pognita i pognieciona... postaniowilem sie wziac za gruntowny remont autka...

i mam pytanie: czy ciezko bedzie wsadzic mosty z innego auta, ( np z gelendy lub z patrola ) jestem w stanie wymienic nawet silnik i skrzynie... moje autko nie jest zbytnio zmodernizowane dlatego nie chce czekac miesiacami na kupca i pozniej szukac dobrego patrola i w niego wkladac duza sumke bo ciezko znalezc uzywane auto za dobra cene( napewno drozszy niz trooper) i w dodatku trzeba bedzie poniesc podstawowe koszty: rejestracja... wymiania plynow, paski , OC i kolejne niespodzianki bla bla bla o tym zreszta wszyscy wiedza... no. za tą kase moge mieć mosty od patrola. auto podniesione na ramie i rześkie opony a moze nawet wyciagarke.

chetnie wymienie tez silnik... mam 2,8 tdi narazie jestem z niego zadowolony ale niewiadomo jak dlugo :D
od czego zacząć? co najlepiej dopasowac ? jakie najlepsze mosty i silnik czy ktos wie ? prosze o optymistyczne odp :)

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Post autor: mazur73 » wt lut 07, 2006 11:49 pm

Wydaje mi się że Trooper i jego słaba i podatna na korozje rama nie są najlepszą bazą do tworzenia totalnej zmoty , a i koszty takiego motania będą wcale nie takie małe . Moim skromnym zdaniem pomysł nie najlepszy . Sorki że tak mało optymizmu o który prosiłeś .
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr lut 08, 2006 1:09 am

Jak jeżdzi to też bym nie ruszał...Mosty od G,czy Parchola-a co z przednim zawieszeniem?
2.8 jak Ci padnie,to wymień na 3.1-chodzi bajka!
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
powermac
 
 
Posty: 116
Rejestracja: pn sty 16, 2006 12:28 pm
Lokalizacja: Rybna pod Krakowem

Post autor: powermac » śr lut 08, 2006 9:09 am

Ja tez uwazam, jak vandall1, ze jak jezdzi, to nie ruszaj. W tej chwili jest troche starych trooperow do rozbiorki, wiec jak padnie, to mozna cos dobrac bez kombinacji, takie rzeczy sa dobre na krotki okres czasu, skladaki szybko sie sypia.
Trooper 3.1 TDI
Toyota KDJ95

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Post autor: mazur73 » śr lut 08, 2006 12:53 pm

Dobra zmota na dobrych podzespołach i zrobiona przez kogoś kto wie co robi jest podstawą wyczynowej zabawy w off rołd ale takie motanie z troopa to raczej takie z gówna bata kręcenie :D . Bez obrazy ja też mam troopcia i do tego co od niego wymagam jest super :)2
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw lut 09, 2006 12:21 am

Świete słowa :)2
Furka do ekstremizmów powinna być cała przemyślana i podporzadkowana jednemu celowi.
Z troopera wiele sie nie da,może powinieneś pogadać z Irkiem K-on to ćwiczył.
http://jeep.chojnice.pl/
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » czw lut 09, 2006 8:14 am

[quote="vandall1"]Świete słowa :)2
(...) Z troopera wiele sie nie da (...)
/quote]

Polemizowałbym. Da się dużo więcej niż z Vitary.

Awatar użytkownika
jeżyna
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: czw mar 03, 2005 11:27 am
Lokalizacja: oława

Post autor: jeżyna » pt lut 10, 2006 12:16 am

no to ja juz niewiem...
mam troopa od roku i przeszedl wszelka ekstreme... katuje go ile wlezie i wszystko znosi... blacha nadaje sie do remontu ale rama wogole nie jest tknieta... smigalem na oponach 33/ 12,5 ale buda na drazkach i resorach opadla i zaczely sie obcierac o nadkola wiec postanowilem tym razem wsadzic dystanse, a narazie kola miejskie 215/15 :(
i przy okazji zmotac jakas blokade a najchetniej dwie.. wolabym wymienic mosty i zawieszenie niz dokupywac specjalna blokade bo tak bedzie taniej.tak ?
wiem ze na moscie mam wyjscie na 45 lub 46 zebow... takie mosty potrzebuje zeby zbytnio w syfa nie ingerowac.
jezeli bedzie to profesjonalnie zrobione to mam nadzieje ze bedzie dlugo sluzyc...

obmyslilem maly kosztorys przy zrobieniu trupa(w pelni sprawnego) ai kupnem nowego auta:

TROOPER
sprzedam stare mosty - 1000 pln
mosty Mesio Gienia +3000
blacharka +500
lakierowanie +500
opony +2500
wyciagarka +2500
robocizna +3000
amory +1000
----------------------------------------
koszty 14 000 pln
sentyment do starego troopa : BEZCENNY

a teraz sciagam sobie np PATROLA GR 91 rok lub kupuje w polsce
sprzedam troopa - 7000 pln
GR/ import + 20000 ( Polska 25000 ??)
oplaty; OC rej. + 5000
wymiana filtrow oleji + 1000
opony + 2500
wyciagarka + 2500
podniesienie autka + 1000
------------------------------------------
koszty 25 000 pln
+ opcjonalnie swozenie tuleje i amory ( jak z polski ) +2000pln
razem koszty ok 27 000 pln
-------------------------------------------
różnica 17 000 pln a wlasciwosci podobne raczej
a nawet trooper lepszy bo lzejszy. tak

Pozwoliłem sobie "glosno" przekalkulowac koszty na zacnym forum. Zacznaczam, że sa one wyimaginowane i moga byc one rozbieżne z szarą rzeczywistoscią ale to juz pozostawiam ocenie zainteresowanych.
U kogo robic? jestem z worcławia. POZDRAWIAM

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » pt lut 10, 2006 12:38 am

Zbytnio uprościłeś te wyliczenia.
A Patrol to zawsze Patrol :wink:

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Post autor: mazur73 » pt lut 10, 2006 3:40 am

Pod naciskiem Twoich wyliczeń i argumentów muszę stwierdzić że masz racje i że to bardzo dobry pomysł bo po pierwsze warsztaty też muszą z czegoś żyć a po drugie zawsze będziemy mogli uczyc sie na cudzych błędach (mam nadzieję że podzielisz się z nami doświadczeniami z tego motania ) :D :D :D
Skoro uprawiasz taki ekstrem tym trupem to do jakiego to ekstremalnego-ekstremum chcesz go przygotować ??

I jeszcze jedno : daj namiar na warsztat który zrobi blachy w troopie za 500 zł i za takowe 500 go pomaluje , wielu napewno chętnie by za takie pieniądze zrobiło sobie remoncik blach.
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » pt lut 10, 2006 8:04 am

http://www.independent4x.com/

zrób sobie zmote z tropera.
jak masz tylko zdrową rame silnik i skrzynie to kup dwa dobre most i walcz z żelazem :)2

zbigowi jakoś nikt nie mówił że ma głupi pomysł żeby pick up na mostach stawiać a troper to jest jakiś gorszy czy jak :o 8)

no a teraz jeżyna wyłącz kompa i idz kszesać iskry i ciąć metal :)21

Awatar użytkownika
jeżyna
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: czw mar 03, 2005 11:27 am
Lokalizacja: oława

Post autor: jeżyna » sob lut 11, 2006 1:39 am

MAZUR73 pisze: I jeszcze jedno : daj namiar na warsztat który zrobi blachy w troopie za 500 zł i za takowe 500 go pomaluje , wielu napewno chętnie by za takie pieniądze zrobiło sobie remoncik blach.
musze wsadzic reperaturki w nadkola i w drzwi. kolor autka jest niebieski ale do polowy bedzie pomalowany na szaro wiec lakieru duzo nie zejdzie. a o teniego blacharza i lakiernika to nie ciezko bo im dalej od wielkiego miasta tym taniej.
mała rada... musi byc młody i swierzy w fachu, dopiero pracujacy nad opinią dobrego blacharza. bo jak obrośnie w piórka to nie pogadasz :P Cena bedzie większa i mniej sie bedzie starać, bo duzo aut i terminy gonią.

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Post autor: mazur73 » sob lut 11, 2006 11:03 am

W Gdańsku za samo pomalowanie jednego elementu musisz zapłacić ok 300 zł więc 500 za całość to bardzo mało , mówię o normalnym zakładzie blacharsko-lakierniczym a nie o garażowej nierejestrowanej firmie
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » sob lut 11, 2006 12:03 pm

y to dziwne bo u nas w serwisie forda lakierowanie elementu w kabinie zaczyna się od 150zł i wcale nie za tyle robią lusterka.

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Post autor: mazur73 » sob lut 11, 2006 12:33 pm

No to w Żywcu macie klawe życie :D Nic tylko walić w płoty bo malowanie tanie
Za pomalowanie nadkola w Fabi w serwisie lakierniczym (nie skody) zapłaciłem 300 zł , błotnik miałem porysowany drutem który wbił się w oponę i zjechał rant do żywego , więc nie było klepania tylko sama naprawa lakiernicza
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » sob lut 11, 2006 1:00 pm

jeżyna pisze:
obmyslilem maly kosztorys przy zrobieniu trupa(w pelni sprawnego) ai kupnem nowego auta:

TROOPER
sprzedam stare mosty - 1000 pln
mosty Mesio Gienia +3000
blacharka +500
lakierowanie +500
opony +2500
wyciagarka +2500
robocizna +3000
amory +1000
----------------------------------------
koszty 14 000 pln
sentyment do starego troopa : BEZCENNY
plus reduktor
waly
felgi
sprezyny
przekladnia kierownicza
drazki

ogolnie do twojego kosztorysu minimum 5 k trzeba dodac.

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » sob lut 11, 2006 1:15 pm

no a znając życie to i den dodatek nie jest ostatni. :roll:

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Post autor: mazur73 » sob lut 11, 2006 3:13 pm

No i w pierwszym poscie była mowa o wymianie motoru bo jak wiadomo katowanie 2,8 td isuzu kończy się wybuchem a w tych kalkulacjach jakoś nie widzę tej pozycji a to pewnie za jakieś zdrowe serducho będzie kolejne 5 tys złociszy :o :-? :cry:
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

Awatar użytkownika
jeżyna
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: czw mar 03, 2005 11:27 am
Lokalizacja: oława

Post autor: jeżyna » ndz lut 12, 2006 5:07 pm

nom tak... to jest wlasnie jdyna rzecz ktora mnie narazie hamuje przed reanimacja trupa...
tylko pyt czy przy wymianie mostów na inne konieczna jest wymiana reduktora i skrzyni ?

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » ndz lut 12, 2006 5:33 pm

zalezy od mostow. np. mosty z g kreca sie w druga strone , a przy mostach z patrola to problem wyjsc z reduktota - bo powstaja chore katy walow ...itp itd ogolnie gra zupelnie nie warta swieczki.

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » ndz paź 07, 2007 12:14 pm

Czy znacie Troopa w którym ktoś wrzucił w miejsce resorów sprężyny ?
Jurek tel: (602) 632 093
VW T - 3 Syncro x 2
Suza Viertarka......4x4 !

Awatar użytkownika
fourup
Posty: 2421
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków. Znów po 7 latach...
Kontaktowanie:

Post autor: fourup » ndz paź 07, 2007 4:04 pm

jeszcze nie... ale może poznamy... ;)
~fourup/zupka
Troopek był :(
Opuzu Frontper się już nie buduje... :)15

GG:7509837
GSM:660264573

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » ndz paź 07, 2007 5:46 pm

fourup
Mój kręgosłup powiedział resorom stanowcze NIE.
Jurek tel: (602) 632 093
VW T - 3 Syncro x 2
Suza Viertarka......4x4 !

Awatar użytkownika
powermac
 
 
Posty: 116
Rejestracja: pn sty 16, 2006 12:28 pm
Lokalizacja: Rybna pod Krakowem

Post autor: powermac » ndz paź 07, 2007 7:12 pm

No Babcia, mój ma sprężyny - fabrycznie.
Trooper 3.1 TDI
Toyota KDJ95

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » ndz paź 07, 2007 8:19 pm

Wiem, wiem. Już dawno zaglądam na mobile.de. Kusi mnie silnik V 6 no i oczywiście sprężyny.
Jurek tel: (602) 632 093
VW T - 3 Syncro x 2
Suza Viertarka......4x4 !

ODPOWIEDZ

Wróć do „Isuzu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości