ubywajacy płyn w chłodnicy

Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max

Moderator: Albert_N

gronos
 
 
Posty: 101
Rejestracja: pn lut 27, 2006 4:51 pm

ubywajacy płyn w chłodnicy

Post autor: gronos » pt mar 10, 2006 9:12 am

siema mama troopka 2,6l benzin i zauważylem ze ostatatnio ubywa mi płyn w chłodnicy co moze byc przyczyna zadnych wycieków nie stwierdzilem wiecie co sie dzieje

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Post autor: mazur73 » pt mar 10, 2006 11:27 am

sprawdź czy oleju nie przybywa
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

gronos
 
 
Posty: 101
Rejestracja: pn lut 27, 2006 4:51 pm

Post autor: gronos » pt mar 10, 2006 12:32 pm

własnie jezeli chodzi o olej to oleju ubywa a nie przybywa

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Post autor: mazur73 » pt mar 10, 2006 3:08 pm

gaz masz ?
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

gronos
 
 
Posty: 101
Rejestracja: pn lut 27, 2006 4:51 pm

Post autor: gronos » pt mar 10, 2006 3:18 pm

mam założona instalacje gazowa

Awatar użytkownika
woszi
Posty: 436
Rejestracja: wt paź 25, 2005 8:48 am
Lokalizacja: Bytom, śląskie

Post autor: woszi » pt mar 10, 2006 4:25 pm

A jak dasz mu dobrze popalić to ze zbiorniczka wyrównawczego buchnie duuużo pary i na biało będzie kopcić z rurek :-?
Ale dla pocieszenia powiem Ci że jak raz dobrze zrobisz to będziesz miał spokój 8)

Dalej czytaj tematy "głowica" lub :)1 na priv podzielę się spostrzeżeniami
Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)

Awatar użytkownika
woszi
Posty: 436
Rejestracja: wt paź 25, 2005 8:48 am
Lokalizacja: Bytom, śląskie

Post autor: woszi » pt mar 10, 2006 4:28 pm

Dla otuchy:
w benzynowych troopach padaję uszczelki i głowice :(
za to w klekotom wyskakują korbowody :evil:
Ciesz się ze swojej benzynki :P
Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)

gronos
 
 
Posty: 101
Rejestracja: pn lut 27, 2006 4:51 pm

Post autor: gronos » pt mar 10, 2006 4:46 pm

to moge sie spodziewac ze uszczelka mi walnela pod glowica i tam mam szukac przyczyny calego problemu

Awatar użytkownika
woszi
Posty: 436
Rejestracja: wt paź 25, 2005 8:48 am
Lokalizacja: Bytom, śląskie

Post autor: woszi » pt mar 10, 2006 4:51 pm

Moje objawy zaczęły się podobnie, co dalej opisałem wyżej.
Głowicę rwałem 3 razy aż doszedłem do ładu (mam nadzieję :roll: )
Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)

Awatar użytkownika
Ambrozy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 11:19 am
Lokalizacja: Małopolska, N49°44´ E21°15´

Post autor: Ambrozy » pt mar 10, 2006 8:56 pm

100% podpowiedź kolegi @woszi
Gdy zwalisz głowice, 1 z tłoków będzie się świecił jak nowy. U mnie tak było. Bądź tylko dobrej myśli, tylko szczelona uszczelka, a nie pęknięta głowica.
pzdr.
Isuzu Trooper 2.6 89r. gazówka ...

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pt mar 10, 2006 10:23 pm

Bez paniki !
Nagrzewnicę sprawdził?
Jakbyś ściągał głowicę,to płaskość bloku też sprawdż,bo lubi usiąść.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
woszi
Posty: 436
Rejestracja: wt paź 25, 2005 8:48 am
Lokalizacja: Bytom, śląskie

Post autor: woszi » pt mar 10, 2006 10:35 pm

Nie licz na to że głowa jest prosta, w moim przypadku musiałem splanować 0,1mm a jak blok jest prosty to nie czytaj literatury tylko dowalaj 12 w 3ch podejściach. Oczywiście nie muszę chyba pisać o czystych gwintach i nasmarownych śrubach (najlepiej miedź) :P
Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pt mar 10, 2006 10:53 pm

Sugestia:
Gwinty w bloku choojowe są....
Dokręcać-fakt,jak woszi mówi-na 12,czyli wiecej niż fabryka przewiduje.
I po pewnym czasie sprawdzić.
Też przypadkiem nie pozbyć się tulejek centrujących uszczelkę i głowicę /ale to chyba oczywiste/.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Silvestr
Posty: 1835
Rejestracja: czw paź 10, 2002 2:21 pm
Lokalizacja: Widawa

Post autor: Silvestr » sob mar 11, 2006 12:08 am

No niestety - u mnie też zaczęło brakować płynu a silnik dodatkowo zaczął przerywać. Przyczyną było oczywiście to, że poszła uszczelka pod głowicą i płyn szedł na cylindry (całe szczęście, że nie do oleju). Niestety po oględzinach znalazły się 2 pęknięcia na głowicy. Małe bo małe ale są :-? Zastanawiające jest to, że uszczelka na 3 cylindrach miała wypalone metalowe pierścienie a na czwartym niewiele brakło... Przy okazji silnik został wyciągnięty i zweryfikowany - tym sposobem maleństwo "się remontuje" a ja chwytam się każdej roboty aby na to zarobić (niestety studencka kieszeń trochę pustawa) :-?
Silvestr
Opel Monterey 3.2, Nissan Pickup D22 Double Cab 2.7 TDI + 12,5 tonowy... Żurek 8x8

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » sob mar 11, 2006 9:33 am

Ilu z was, którzy mieli awarię uszczelki posiada instalację gazową ?

Awatar użytkownika
Pasza
    
    
Posty: 1837
Rejestracja: śr maja 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Pasza » sob mar 11, 2006 9:45 am

...wszyscy...
...to je reli...
...były pilot... :roll:
:)21

Awatar użytkownika
Ambrozy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 11:19 am
Lokalizacja: Małopolska, N49°44´ E21°15´

Post autor: Ambrozy » sob mar 11, 2006 11:27 am

Chyba nie ma reguły na to, czy jest instalacja gazowa, czy nie. U mnie wywaliło uszczelkę 2 razy na benzynie i 1 na gazie. Na poprzedniej głowicy, która miała pęknięcia między zaworami zrobiłem pewnie ze 20 tys.km, do czasu aż pękła na pół. A teraz na innym silniku i już na gazie, tylko że założyłem jakąś badziewiastą uszczelkę za 70 zł wywaliło po 1500 km (głowicę była ok, mie sprawdziłem bloku, a szkoda). Teraz czekam na uszczelkę z NIPPARTS za 95 zeta. Pożyjemy, zobaczymy co to za uszczelka.
Pzdr.
Isuzu Trooper 2.6 89r. gazówka ...

Awatar użytkownika
Silvestr
Posty: 1835
Rejestracja: czw paź 10, 2002 2:21 pm
Lokalizacja: Widawa

Post autor: Silvestr » ndz mar 12, 2006 1:58 pm

Też mi się wydaje, że nie ma zależności czy gaz czy benzyna. U mnie silnik zaczął kuleć przy mocnym skatowaniu, wskaźnik mi padł i trochę się zagotowało... Moja ewidentna wina... :-?
Jednak patrząc na uszczelkę, to na bank musiała być już mało ciekawa w chwili gdy kupiłem samochód.
Silvestr
Opel Monterey 3.2, Nissan Pickup D22 Double Cab 2.7 TDI + 12,5 tonowy... Żurek 8x8

Awatar użytkownika
woszi
Posty: 436
Rejestracja: wt paź 25, 2005 8:48 am
Lokalizacja: Bytom, śląskie

Post autor: woszi » ndz mar 12, 2006 2:35 pm

w tym przypadku nie zwalałbym winy na gaz
Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)

Awatar użytkownika
Silvestr
Posty: 1835
Rejestracja: czw paź 10, 2002 2:21 pm
Lokalizacja: Widawa

Post autor: Silvestr » sob mar 18, 2006 11:29 am

Ja wcale nie napisałem, że to wina gazu...

Bynajmniej przed złożeniem blok i głowica zostały przeszlifowane, zobaczymy ile teraz pochodzi.
:)21
Silvestr
Opel Monterey 3.2, Nissan Pickup D22 Double Cab 2.7 TDI + 12,5 tonowy... Żurek 8x8

cezna
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: wt lis 30, 2004 12:33 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: cezna » wt mar 21, 2006 12:09 pm

a ile wam tego płynu ubywało np. na 1000km?
Zawsze k..wa coś!! zawsze coś!!. A Ci też ....

Awatar użytkownika
Silvestr
Posty: 1835
Rejestracja: czw paź 10, 2002 2:21 pm
Lokalizacja: Widawa

Post autor: Silvestr » wt mar 21, 2006 3:09 pm

Na 1000 km to zły przelicznik. U mnie była sytuacja, że w końcowym stadium potrafiłem dolewać po około 2 litry po przejechaniu kilkudziesięciu km. Ostatnia jego trasa przed remontem to około 60 km i co chwila dolewki - w sumie na tym odcinku dolałem około 5 litrów :o
Silvestr
Opel Monterey 3.2, Nissan Pickup D22 Double Cab 2.7 TDI + 12,5 tonowy... Żurek 8x8

cezna
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: wt lis 30, 2004 12:33 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: cezna » śr mar 22, 2006 7:24 am

no t już wiem-dzięki! :)2
Zawsze k..wa coś!! zawsze coś!!. A Ci też ....

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Post autor: seba4x4 » czw mar 23, 2006 6:53 am

Miałem Isuzu 2,6, na gazie, głowicy nie zdążyłem zajeździć przed sprzedażą :D Sprzedałem przy przebiegu 185 tkm. Musimy pamiętać o sprawdzaniu wiska przy wentylatorze. Temperatura trochę głupiała, to zblokowałem je na stałe i nawet na OS-ach nie było problemu z grzaniem się
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

ODPOWIEDZ

Wróć do „Isuzu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość