trooper bierze olej
Moderator: Albert_N
trooper bierze olej
mam troopka 91 2,6l benzin i zauwazylem ze po przejechaniu ok tysiaca km wziol mi okolo 0,6l oleju czy cos moze byc w zwiazku z tym walniete czy to jest normalny objaw samochodow w tym wieku nagrzany trooper licznik cisnienia oleju wogole sie prawie nie unosi co z tym moze nie grac prosze o porady co trzeba wymienic zeby gralo
- fourup
- Posty: 2421
- Rejestracja: czw kwie 21, 2005 1:54 pm
- Lokalizacja: Kraków. Znów po 7 latach...
- Kontaktowanie:
jesli czujka cisnienia jest sprawna (i reszta instalacji) to niestety, ale chyba trzeba myśleć o remoncie motoru...
Z reguły cisnienie powinno byc w granicach 4. jesli nie spada (na cieplym) ponizej 2 - to jeszcze nie tragedia, ale jesli nie podnosi sie w ogole - moze to byc objaw uszkodzenia wlasnie obwodu czujnika cisnienia.
Jesli wymieniales wlasnie olej i tyle wziol od wymiany - to obstawiam, ze po wymianie filtra nie byl on zalany olejem i wlasnie filtr troche zabral. ale jesli to tak "w trakcie" eksploatacji sie porobilo, to... raczej nie wrozy nic dobrego...
Z reguły cisnienie powinno byc w granicach 4. jesli nie spada (na cieplym) ponizej 2 - to jeszcze nie tragedia, ale jesli nie podnosi sie w ogole - moze to byc objaw uszkodzenia wlasnie obwodu czujnika cisnienia.
Jesli wymieniales wlasnie olej i tyle wziol od wymiany - to obstawiam, ze po wymianie filtra nie byl on zalany olejem i wlasnie filtr troche zabral. ale jesli to tak "w trakcie" eksploatacji sie porobilo, to... raczej nie wrozy nic dobrego...
~fourup/zupka
Troopek był
Opuzu Frontper się już nie buduje...
GG:7509837
GSM:660264573
Troopek był

Opuzu Frontper się już nie buduje...

GG:7509837
GSM:660264573
witam
Przede wszystkim sprawdz polaczenie przewod-czujnik.U mnie byl zasniedzialy i pokazywal na wysokich obrotach ponizej 2 bar.Po wyczyszczeniu na wolnych obr przy goracym silniku nie schodzi ponizej 2 bar a na wyzszych jest ok 4.Przebieg auta ok 270 tys km a oleju bierze ok 0,5 l/1000 przy dalszych przelotach.W miescie ok 0,5l/2000 km.
Przede wszystkim sprawdz polaczenie przewod-czujnik.U mnie byl zasniedzialy i pokazywal na wysokich obrotach ponizej 2 bar.Po wyczyszczeniu na wolnych obr przy goracym silniku nie schodzi ponizej 2 bar a na wyzszych jest ok 4.Przebieg auta ok 270 tys km a oleju bierze ok 0,5 l/1000 przy dalszych przelotach.W miescie ok 0,5l/2000 km.
Pozdro
Troopek
### Trooper 2,6i LPG Blos powered ###
### Sportek małżowiny
###
Troopek
### Trooper 2,6i LPG Blos powered ###
### Sportek małżowiny

Wkręć se zwykły manometr w magistralę olejową,np w miejsce po czujce ciśnienia i poznasz prawdę.
Jak pokaże małe ciśnienie,to:panewki,pompa oleju
Jak bierze olej,to:pierścienie,uszczelniacze zaworowe
W 80%przypadków kończy sie to wszystko remontem silnika.
Jak pokaże małe ciśnienie,to:panewki,pompa oleju
Jak bierze olej,to:pierścienie,uszczelniacze zaworowe
W 80%przypadków kończy sie to wszystko remontem silnika.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
W sumie to racja, byle bez stresuSiarra pisze:MACIEK27 pisze:gdzie tam remont u mnie suza brała 1 l oleju kiepskiej jakosci na 100 km, wlanie lepszego spalanie 2 x szybsze
i jezdzila i jezdzila i jescze ja sprzedałem, pajerak ( 2.3 td) 1 l na 300 km, i tez sprzedany i jezdzi
Ot zdrowe podejście do tematu

Jestem "w branży" od zwasze

Moimi padłami zawsze najmniej się przejmowałem, najważniejsze żeby zawsze dostawały tłustego i jakoś żadnego nie udało mi się zarżnąć.
Ostatniego benzyniaka 98r sprzedałem z przebiegiem 350kkm facet używa go jako "ciągnika" nakręcił w ciągu kilku miesięcy następne 50kkm i sobie nadal chwali
Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)
A olej to za darmo byłMACIEK27 pisze:gdzie tam remont u mnie suza brała 1 l oleju kiepskiej jakosci na 100 km, wlanie lepszego spalanie 2 x szybsze
i jezdzila i jezdzila i jescze ja sprzedałem, pajerak ( 2.3 td) 1 l na 300 km, i tez sprzedany i jezdzi

Przecież to wszystko kwestia ekonomii...3-3.5l minerala na 1000km to koło 45-50zet ekstra.
Własnie po to sie robi remont chodzacego jeszcze silnika /jakby ktoś nie wiedział/.O utracie mocy i pewności eksploatacji nie wspomnę.
A może najlepszą opcja jest złom?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
No fakt-w terenie ma prawo brać ile chce,byle szedł.
Gorzej na co dzień: dojedzie-nie dojedzie...Ale to truizmy są.
Niestety do kraju przychodzą /w wiekszości/ samochody których komuś już się nie opłacało naprawiać i utrzymywać na należytym poziomie techn.Dlatego ciagle mówimy o "pakietach startowych" i rezerwach na niespodziewajki.I w końcu musimy decydować:robić czy nie?I czesto nie ma na to dobrej odpowiedzi.
Gorzej na co dzień: dojedzie-nie dojedzie...Ale to truizmy są.
Niestety do kraju przychodzą /w wiekszości/ samochody których komuś już się nie opłacało naprawiać i utrzymywać na należytym poziomie techn.Dlatego ciagle mówimy o "pakietach startowych" i rezerwach na niespodziewajki.I w końcu musimy decydować:robić czy nie?I czesto nie ma na to dobrej odpowiedzi.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Masz rację Vandall - jak zabierałem się za silnik to wstępna diagnoza brzmiała: uszczelka. Od razu postanowiłem zmienić pasek rozrządu więc zdecydowałem się przy tym sprawdzić cały silnik. Wyszedł więc z ramy i posypały się kolejne rzeczy... Za te pieniądze co włożę w remont na pewno kupiłbym drugie serducho, ale wiadomo co się trafi? Mam nadzieję, że chociaż z tym będę miał na jakiś czas spokój...
Silvestr
Opel Monterey 3.2, Nissan Pickup D22 Double Cab 2.7 TDI + 12,5 tonowy... Żurek 8x8
Opel Monterey 3.2, Nissan Pickup D22 Double Cab 2.7 TDI + 12,5 tonowy... Żurek 8x8
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości