Strona 1 z 1

ECU - brak komunikacji i jest problem

: pt kwie 14, 2006 9:36 am
autor: keicam 73
Witam ,

Może ktoś z szanownego grona ma jakiś pomsł .
Problem tkwi w trooperku 2.6 auto jezdziło do niedawna bez awarji , tydzień temu pojawił się problemik ( kod 22), ale dalej jakoś śmigało z problemami aż do wczoraj wjechałem do dom zgasiłem i od tamtej pory jest brak komunikacji z pacjentem!!!

Po włączeni zapłony pali się wszystko co powinno się palić prócz kotrolki check , chcac wywołać błąd owa kontrolka też jest martwa i nie jest to wina żarówki, na układzie zapłonowym brak iskry ( co pwnie jest związane z zasilaniem ECU ).

Może ktoś z was testowa ominięcie wszystkiego po drodze i zasilenie ECU tak żeby wznowić komunikację przynajmniej z zapłonem.

Czekam na wszelkie sugestie i rady.

A ja idę trzepać wiązki elektryczne w aucie ( a jest tego trochę ) , a nóż się któraś gdzies rozłączyła -mam taką szczera nadzieję .

Pozdrawiam
Keicam

: pt kwie 14, 2006 8:54 pm
autor: keicam 73
Już naprawione :)2 !! !! !!

hola hola:)

: pt kwie 14, 2006 9:09 pm
autor: h5n1
nie tak predko kolezko.....napisz chociaz co to bylo. kto nie pyta ten bladzi....

: pt kwie 14, 2006 9:36 pm
autor: mazur73
Pisz co było a nie tak sobie naprawione i już :D

: sob kwie 15, 2006 8:35 am
autor: keicam 73
Panowie i Panie,

Przyczyną awarji okazała się wiązka elektryczna ,która wchodzi z pod maski do kabiny z prawej strony auta. W wiązce tej mniej więcej 10 cm przed wejściem do kabiny jest fabryczne rozgałęzienie kabelka <biały z kropkami> ( z 2 robi się 1) , oprócz tego felernego połączenia znajdują sie tam jeszcze dwa identyczne ,które odrazu też przelutowałem ponieważ fabryczny sposob jest co najmniej dziwny mianowicie 3 kable do kupy zaciśnięte blaszką bez lutowania i wtym oto miejscu nastąpiło naturalne utlenienie się kabla który w jednym kierunku zmierza do ECU a w drugim do przekażnika (brązowego ) takiego samego jak w skrzynce bezpieczników odpowiedzialnego za podawanie zapłonu na aparat i zasilania na ECU. Z ciekawostek z prawej strony pod metalowumi osłonami jest wsumie 6 przekażników z czego co najmniej 2 są odpowiedzialne za zapłon auta!!!!

Pozdrawiam
Keicam

: pn kwie 17, 2006 8:44 am
autor: mazur73
Muszę Ci powiedzieć że kiedyś gdy byłem na szkoleniu firmy UNGO (takie dośc dobre alarmy) dowiedziałem się że należy jak ognia unikać połączeń lutowanych na kablach w instalacji samochodowej - takie połączenie na luźnych kablach jest bardzo podatne na pękanie kabla na przejściu pomiędzy pobieloną a nie pobieloną częścią łączenia i właśnie jako prawidłowe połączenie wskazywali takie zaciskane o jakim piszesz podobno są zdecydowanie bardziej odporne a problem jaki u Ciebie wystąpił wynika pewnie jak zwykle z wieku naszych samochodów i może jeszcze ktoś coś zpier.... w czasie produkcji wiązki (1 cent zaoszczędzony na jednej blaszce razy ileś w jednym samochodzie razy kilkaset tysięcy samochodów i kasa zajebista a czy wytrzyma 20 lat - to już nie ich problem) .
Mimo wszystko gratulacjie w związku z sukcesem w reanimacji Troopka i pozdrowionka dla kolegi .