Jaki silnik do Troopera???

Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
woszi
Posty: 436
Rejestracja: wt paź 25, 2005 8:48 am
Lokalizacja: Bytom, śląskie

Jaki silnik do Troopera???

Post autor: woszi » pt maja 12, 2006 12:29 am

Koledze Łukaszowi wywaliło uszczelę pod głowicą, została zwalona i okazało się że blok jest do planowania. Motorek został wyrwany, rozbieramy a tu ZONK :evil: :
wymieliło wała korbowego, mianowicie panewki ustalające pokazały się jako pierwsze na dnie miski co za tym idzie wałek sobie chodził jak chciał i wytarł conieco za dużo :evil:

Rozważamy 2 opcje:
1.) Kołujemy silnik orginał 2,6 wsadzamy i mamy spokój.

2.) Wszczepiamy coś innego bardziej niezawodnego i najlepiej mocniejszego

Właśnie drugiego punktu dotyczy moje pytanie :roll:
Czy ktoś wszczepiał jakieś obce serducho do benzyniaka ??
Jakie ??
Czy dużo było dłubania ??
Jak to robiło ??
Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pt maja 12, 2006 7:35 am

Ręczę, że każdy dosłownie kazdy silnik da się włożyć do każdego samochodu ale pozostaje kwestia ekonomiczna. Wrzućcie sobie tam 2.9 od Forda i po problemie. Tymon4x4 powie wam jak to zrobić.

Awatar użytkownika
woszi
Posty: 436
Rejestracja: wt paź 25, 2005 8:48 am
Lokalizacja: Bytom, śląskie

Post autor: woszi » pt maja 12, 2006 9:19 am

Thx za pierwsze info Boris
To że da się wszczepić każdy to ja wiem pytanie rzuciłem aby się dowiedzieć kto już coś w temacie motał i jakie wynikły kłopoty (które wynikają zawsze przy takich zabawach)
Może jest coś co pasuje superekstra i można i bez zbędnej zabawy można wymienić niezbyt moim zdaniem udany motor na coś rozsądnego
Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pt maja 12, 2006 5:31 pm

Szukaj od dostawczaków ISUZU lub od Opla. Zastanawiam się czy 2.4 od Frontery nie podszedłby od ręki. Mam Silnik od Frotki ale muszę go odłączyć od skrzyni i wymierzyć otwory to oblukam możliwość bezbolesnej przekładki. Tak naprawdę jak robisz na płycie adaptacyjnej 8mm to potrzebujesz jedynie dłuższych śrub koła zamachowego i podkładki (8 lub więcej mm) pod koło.

Awatar użytkownika
woszi
Posty: 436
Rejestracja: wt paź 25, 2005 8:48 am
Lokalizacja: Bytom, śląskie

Post autor: woszi » pt maja 12, 2006 10:24 pm

Jak masz możliwość oblookać byłbym wdzięczy
Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)

pyton
Posty: 417
Rejestracja: pt cze 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Snopków/lubelskie

Post autor: pyton » pn maja 15, 2006 8:38 am

...pchali silniki do montereyów i benzin i diesel nale chyba przy tym jest kwestia że trza razem ze skrzynią.....do końca pewny nie jestem....i wydaje mi sie że chyba ekonomia wykjluczy ta wersję :(
Pathfinder hula po szosach i bezszosach.... :-)

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » wt maja 16, 2006 11:18 pm

Te 3.1 od montereya to ja miałem/razem z sb i red/.Wszystko gut,tylko zespół nap musiał zejść niżej o ok 70mm/belka skrzyni/.
Hulał aż miło i do dzisiaj hula...
Tak sobie tylko myslę,ze takie coś to tanie nie jest/w zakupie/.Diesel zresztą to był.
Z innymi motorami to bym tak nie szalał ze względu na specyficzny dół silnika/miska/.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » śr maja 17, 2006 6:59 am

Niestety Opel nie pasuje.

Awatar użytkownika
woszi
Posty: 436
Rejestracja: wt paź 25, 2005 8:48 am
Lokalizacja: Bytom, śląskie

Post autor: woszi » śr maja 17, 2006 8:41 am

Dzięki za odzew udało się kupić w normalnej cenie orginalny silnik więc nie będzie motania :)2
Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr maja 17, 2006 8:49 pm

I po strachu :)20
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
woszi
Posty: 436
Rejestracja: wt paź 25, 2005 8:48 am
Lokalizacja: Bytom, śląskie

Post autor: woszi » pt maja 26, 2006 12:29 pm

No to fajnie łukasza trupa śmy odpalili i już żyje, tylko w moim jutro motor wyrywam (prawdopodobnie swożeń tłoka)
Dlatego znowu chodzi mi po głowie motanie.
boris.blank pisze:..... robisz na płycie adaptacyjnej 8mm to potrzebujesz jedynie dłuższych śrub koła zamachowego i podkładki (8 lub więcej mm) pod koło.
No dobra zgadza się.
W teorii fajnie to wygląda tylko jak DOKŁADNIE OSIOWO spasować wał korbowy z wałkiem sprzęgłowym, różnica dziesiątych części milimetra w ostatnim motanym sprzęcie powodowała rozrywanie tarczy sprzęgła (wrtburg z wsadzonym silnikiem passata) dopiero zastosowanie fabrycznej płyty adaptacyjnej usunęło problem.
Ja myślę o wsadzeniu tego do auta które jest dość konkretnie upalane i nie chciałby zbyt dużo kasy wypierdzielać w błoto
Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pt maja 26, 2006 7:25 pm

Masz rację-to poważny problem i zadne spawanie na kolanie tu nic nie da.
Oprzyrzadowanie musisz zrobić,a i tak po spawaniu trzeba sprawdzić i ew planować.Robiłem to pare razy-na ogół różne dzwony ze skrzynią mb.
Bez przemyślanego oprzyrzadowania nie da rady.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: purti » śr cze 14, 2006 7:40 pm

Odgrzewam kotleta w tym temacie..
Teraz ja mysle nad wymianą silnika, prosilbym wszystkich ktorzy wiedza jaki inny silnik podejdzie pod ta skrzynie Trooperowska bez wiekszych przeróbek..
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » śr cze 14, 2006 8:56 pm

Pytanie czego oczekujesz ? Bo jak napiszę ci, że 1.6 od mazdy pasuje to czy go włożysz ?

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: purti » śr cze 14, 2006 9:55 pm

Wiadomo ze przynajmniej taka jednostka dysponujaca podobna mocą.. A jak jest z silnikami Opla? tymi starszymi np 2.5 z senatora czy tam rekorda?
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » wt lis 21, 2006 12:33 am

3.2 V-6 Isuzu wkładał ktoś do 2.6i ?
Jurek tel: (602) 632 093
VW T - 3 Syncro x 2
Suza Viertarka......4x4 !

Awatar użytkownika
X90
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 27, 2006 11:23 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: X90 » pn lis 27, 2006 10:25 am

Oj Babcia, widzę, że plan ekstremalnego troopera w trakcie realizacji :wink: :)2
P.S. Jak K160 :D ? Żyje, jeździ, zobaczyć go gdzies można :D :wink: ?
Pozdrawiam
Łukasz

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Post autor: borman » pn lis 27, 2006 10:41 am

a ty babcia dodzwonisz się wreszcie do mnie czy tylko z moją żoną chcesz sobie od czasu do czasu pogadać ?

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » wt lis 28, 2006 12:26 am

X 90
K 160 jest w warsztacie. Trzeba wymienić łożyska piasty prawego koła.
borman
Oczywiście że wolę rozmawiać z Twoją żoną. Ukrywasz się czy co ? Był lub będzie !
Trup jutro rano jedzie do blacharza. Trzeba podciąć błotniki. Koła 33.10x15 tego zabiegu wymagają.
Jurek tel: (602) 632 093
VW T - 3 Syncro x 2
Suza Viertarka......4x4 !

ODPOWIEDZ

Wróć do „Isuzu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości