Swiece zarowe
Moderator: Albert_N
Swiece zarowe
juz drugi raz zmieniam swiece zarowe. stosuje oryginalne 5 voltowe. ostatnie firmy delfi sie poupalaly i koncowki zostaly w komorze i musze glowice zrzucic. czy ktos mial juz ten problem? czy wplyw na to moze miec uszkodzony czujnik temperatury?
BMW X5 3.0 D rocznik 2002
znalazlem
znalazlem schemat na necie...nawiasem na jednym z linkow ktory sam tu niedawno wkleilem. uklad jest taki ze sa dwa przekazniki i sterownik. sterownik obsluguje obydwa przekazniki i pobiera sygnal z czujnika temperatury cieczy chlodzacej znajdujacego sie za termostatem. zanczy sa dwa obwody grzewcze. jeden z rezystorem tj. na dogrzewanie nie w pelni cieplego silnika. znalazlem usterke kabla ktory prowadzi do czujnika temperatury i prawdopodobnie caly czas swieczki chodzily na niskim zasilaniu i sie wykopcily. nie moge jeszcze nic sprawdzic bo uszczelke pod glowice dostane dopiero jutro i srode sobie wieczorem zmienie. musze otworzyc silnik bo dwie koncowki swiec wpadly do srodka i nie chce zrobic masakry w nowo poskladanym silniku. a potem to juz zobacze.. co bylo przyczyna. mysle , ze zamontuje na desce kontrolki pracy swiec zarowych zasilane bezposrednio ze swiec bo kntrolka ze sterownika jak widac mnie w konia zrobila. jeszcze jedno pytanie mam. czy to wlacznik czy czujnik ten co podlaczony jest do sterownika. mysle ze wlacznik na bimetalu.
BMW X5 3.0 D rocznik 2002
ufff
juz po robocie. zajelo mi to 3,5 godziny. te koncowki co wpadly do cylindrow to narobily takiego bajzlu ze sie za leb zlapalem. na szczescie glosica jest stalowa i plaska wiec zawory nie ucierpialy i tylko tloki musialem polerowac maszynka. chyba nic nie ucierpialo bo pojezdzilem nim i spoko. wymienilem czujnik temperatury ktory siedzi na terostacie po zimnej stronie. w wyniku czego na cieplym silniku swieczki wogole sie nie wlaczaja. dalej nie wiem jaki byl powod ,ze nowe swieczki sie tak rozwalily.
BMW X5 3.0 D rocznik 2002
koniec tematu
na zakonczenie tematu powiem co bylo. wkladajac silnik nie zauwazylem ze masa idaca z akumulatora poprzez nadwozie do silnika ma mocno uszkodzona lamelke do nadwozia. w zwiazku z czym nadwozie nie mialo dobrej masy w zwiazku z czym przy wlaczonych swiatlach i nawiewie i czyms jescze glod pradu byl na tyle duzy , ze kradlo sobie poprzez sterownik swiec zarowych. prawdopodobnie wlasnie w ten sposob sterownik w czasie jazdy dostawal glupawki i wlaczal grzanie. do tego rozgrzana swieca i pracujace silnik i swieczki wygladaly jak po eksplozji. stad te poulamywane kawalki. to wlasnie typowy przyklad na to jak glupota i niedbalosc prowadzi do koszmarnych rezultatow.
BMW X5 3.0 D rocznik 2002
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość