Znowu ta głowica...
Moderator: Albert_N
Znowu ta głowica...
Witam!
1500 km temu robilem uszczelke i planowalem glowice..az teraz nagle wydmuchało:/:/ niemam slow do tego silnika...
Mam pytanie ..Poniewaz na glowicy w miejsach łaczenia otworów na cylindry zrobily mi sie 2 wżery i teraz jest przedmuch tak ze w sumie to sa 2 duze cylindry..mam pytanie ile mozna jescze zeszlifowac glowice? Zeby zawory nie wystawały.Zauwazylem tam takie wypustki kolo zaworów mysle ze to sa wlasnie te ograniczniki..Czy ktos z forumowiczów mial podobny problem?
z góry dziękuje za pomoc!
1500 km temu robilem uszczelke i planowalem glowice..az teraz nagle wydmuchało:/:/ niemam slow do tego silnika...
Mam pytanie ..Poniewaz na glowicy w miejsach łaczenia otworów na cylindry zrobily mi sie 2 wżery i teraz jest przedmuch tak ze w sumie to sa 2 duze cylindry..mam pytanie ile mozna jescze zeszlifowac glowice? Zeby zawory nie wystawały.Zauwazylem tam takie wypustki kolo zaworów mysle ze to sa wlasnie te ograniczniki..Czy ktos z forumowiczów mial podobny problem?
z góry dziękuje za pomoc!
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
tak mi wyszlo z praktyki w plaskaczu: przez 3 lata jeździłem bezproblemowo, zrobiłem generalke, jeździłem kolejne 4 lata, załozylem gaz i BUUUUUM po 2 miesiącach: uszczelka, pompa wodna, chłodnica, termostat, i cała kupa pierdołów z tym związanych...
tak jak mówie: z pratyki mi to wyszło choć nie musi być reguła...
zrób doswiadczenie: po remoncie jeździj tyle samo km jak miedzy remontami i sprawdz czy sie bedzie cos działo....na 99,6% nie bedzie takich problemów..... tylko kto zapłaci za to doświadczenie
pozdrawki
PYTON
tak jak mówie: z pratyki mi to wyszło choć nie musi być reguła...
zrób doswiadczenie: po remoncie jeździj tyle samo km jak miedzy remontami i sprawdz czy sie bedzie cos działo....na 99,6% nie bedzie takich problemów..... tylko kto zapłaci za to doświadczenie

pozdrawki
PYTON
Pathfinder hula po szosach i bezszosach.... 

aaa poza tym wyznaję zasadę jak znajomy mechanik: nie każda konstrukcja jest przystosowana do zasilania gazem: jak silnik jechał jak mu nasikales do baku to na gazie bezproblemowo pojedzie dalej niż jakikolwiek inny (innymi słowy miał na myśli przede wszystkim silniki made in zza wschodniej granicy - niektóre....)
Pathfinder hula po szosach i bezszosach.... 

Drogi Purti!
Zrób tak:
1/zrzuć głowicę
2/sprawdż płaskość bloku-jak jest zapadnięty:planuj
3/sprawdż głowicę i planuj jak krzywa i ma wżery /grubości min nie znam/
4/kup porządną uszczelkę
5/wymień śruby głowicy na nowe 10,9
6/dopier...ją na 10-11kgm
7/skontroluj dociagniecie po ok 500km
Zwróć uwagę,czy przy odkręcaniu wybuchnietej głowicy sruby nie są lużne.Albowiem czesto się zdarza,ze sa one już przeciągniete i to wg mnie jest najczęstszą przyczyną wybuchu,a nie jakis tam gaz...
Zrób tak:
1/zrzuć głowicę
2/sprawdż płaskość bloku-jak jest zapadnięty:planuj
3/sprawdż głowicę i planuj jak krzywa i ma wżery /grubości min nie znam/
4/kup porządną uszczelkę
5/wymień śruby głowicy na nowe 10,9
6/dopier...ją na 10-11kgm
7/skontroluj dociagniecie po ok 500km
Zwróć uwagę,czy przy odkręcaniu wybuchnietej głowicy sruby nie są lużne.Albowiem czesto się zdarza,ze sa one już przeciągniete i to wg mnie jest najczęstszą przyczyną wybuchu,a nie jakis tam gaz...
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Dokładnie jak Vandall mówi
Jeżeli chodzi o to ile zebrać głowicę to myślę że drugie szlifnięcie jej nie zaszkodzi tymbardziej zaworom do tłoków jeszcze daleko (konkretnych danych nie znajdziesz a i ja się zastanawiałem czy te nadlewy w komorze to czasem nie "ogranicznik")
Ja ostatnio głowicę dowaliłem na 12.5 (nawte kilkakrotnie dokręcane śruby to przeżyły i nawet nie myślały "płynąć")
Jeszcze jedna uwaga
przed dokręcaniem KONIECZNIE łby śrub i podkładki potraktuj smarem (ja używam miedziany w spraju na całą śrubę)

Jeżeli chodzi o to ile zebrać głowicę to myślę że drugie szlifnięcie jej nie zaszkodzi tymbardziej zaworom do tłoków jeszcze daleko (konkretnych danych nie znajdziesz a i ja się zastanawiałem czy te nadlewy w komorze to czasem nie "ogranicznik")
Ja ostatnio głowicę dowaliłem na 12.5 (nawte kilkakrotnie dokręcane śruby to przeżyły i nawet nie myślały "płynąć")
Jeszcze jedna uwaga

Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)
Jeżeli to nie bedzie miało wpływu na jakość uszczelnienia cylindrów-to napawać.Zapytaj najlepiej szlifierza,bo bez fotki to trudno ocenić.
Jeszcze jedna uwaga:przed montażem /rady wosziego o smarze: ok/-wkręć kontrolnie wszystkie śruby w blok /wyczyszczone i odmuchane gwinty/. Pomierz,czy wszystkie wchodzą na jednakową głębokość i czy docisną wówczas głowicę.Miałem albowiem taki przypadek,że śruby doszły do końca gwintów w bloku i był gejzer/dawno temu,jakiś opel/
Gwintów w bloku nie jedż w zadnym wypadku gwintownikiem.
Wkrecaj powoli,bo często w otworach w bloku pozostaje trochę cieczy /myjacej np/ i powstaje mylne wrażenie,ze śruba doszła do końca.
To takie niuanse,ale powinieneś być b staranny,zeby nie tracić ponownie czasu i pieniędzy.
Z tego co pamietam te sruby to są imbusy M12,ale ostatnio chyba zamieniliśmy je na nówki z łbem 6kątnym i nasadka z cienką ścianką je dokręciła
Teoria o "płynięciu"tych śrub/ponownie użytych/ jest chyba słuszna.
Jeszcze jedna uwaga:przed montażem /rady wosziego o smarze: ok/-wkręć kontrolnie wszystkie śruby w blok /wyczyszczone i odmuchane gwinty/. Pomierz,czy wszystkie wchodzą na jednakową głębokość i czy docisną wówczas głowicę.Miałem albowiem taki przypadek,że śruby doszły do końca gwintów w bloku i był gejzer/dawno temu,jakiś opel/

Gwintów w bloku nie jedż w zadnym wypadku gwintownikiem.
Wkrecaj powoli,bo często w otworach w bloku pozostaje trochę cieczy /myjacej np/ i powstaje mylne wrażenie,ze śruba doszła do końca.
To takie niuanse,ale powinieneś być b staranny,zeby nie tracić ponownie czasu i pieniędzy.
Z tego co pamietam te sruby to są imbusy M12,ale ostatnio chyba zamieniliśmy je na nówki z łbem 6kątnym i nasadka z cienką ścianką je dokręciła

Teoria o "płynięciu"tych śrub/ponownie użytych/ jest chyba słuszna.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
- fourup
- Posty: 2421
- Rejestracja: czw kwie 21, 2005 1:54 pm
- Lokalizacja: Kraków. Znów po 7 latach...
- Kontaktowanie:
w zaprzyjaznionym warsztacie gosc ma kilka motorow 2.6, ale niestety bez głowic...
, jednak zapytam, czy o jakiejs nie slyszal.
zastanawiam sie jednak, czy nie lepiej kupic caly motor (cena zazwyczaj jest taka sama!) - masz wtedy wiecej bebechow na wszelki W...

zastanawiam sie jednak, czy nie lepiej kupic caly motor (cena zazwyczaj jest taka sama!) - masz wtedy wiecej bebechow na wszelki W...
~fourup/zupka
Troopek był
Opuzu Frontper się już nie buduje...
GG:7509837
GSM:660264573
Troopek był

Opuzu Frontper się już nie buduje...

GG:7509837
GSM:660264573
U mnie głowica padła tylko z majej winy, trochę go za bardzo przykatowałem przy niesprawnym czujniku temperatury i było po sprawie. Głowicę spawałem (niby z gwarancją na 6 miesięcy) i jakoś jeżdżę... Silniczek cyka jak trzeba ale cały czas chodzi mi po głowie aby zmienić silnik na jakiś V6 lub V8 od Forda albo BMW.
Silvestr
Opel Monterey 3.2, Nissan Pickup D22 Double Cab 2.7 TDI + 12,5 tonowy... Żurek 8x8
Opel Monterey 3.2, Nissan Pickup D22 Double Cab 2.7 TDI + 12,5 tonowy... Żurek 8x8
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=28509
Osobiście bym tam nic wiecej nie pchał poza czterocylindrowa benzyną
Osobiście bym tam nic wiecej nie pchał poza czterocylindrowa benzyną

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
- fourup
- Posty: 2421
- Rejestracja: czw kwie 21, 2005 1:54 pm
- Lokalizacja: Kraków. Znów po 7 latach...
- Kontaktowanie:
No i kupa - 4 motory = 4 pekniete głowy, jeden blok kilka urwanych tłoków, jakies wywalone panewki itp. Ale calej głowicy niestety niet (ostatnio z dwuch motorów powstał jeden bo... głowica padłapurti pisze:Popytaj fourup...za glowice chca z tego co dzwonilem okolo 700 zł ale byly juz sprzedane wszystkie.. Za cale silniki tez sie dowiedz ile.

jak tak słucham i czytam, to zaczynam sie zastanawiac kiedy przyjdzie moja kolej...

~fourup/zupka
Troopek był
Opuzu Frontper się już nie buduje...
GG:7509837
GSM:660264573
Troopek był

Opuzu Frontper się już nie buduje...

GG:7509837
GSM:660264573
Kurcze wielka szkodafourup pisze:No i kupa - 4 motory = 4 pekniete głowy, jeden blok kilka urwanych tłoków, jakies wywalone panewki itp. Ale calej głowicy niestety niet (ostatnio z dwuch motorów powstał jeden bo... głowica padłapurti pisze:Popytaj fourup...za glowice chca z tego co dzwonilem okolo 700 zł ale byly juz sprzedane wszystkie.. Za cale silniki tez sie dowiedz ile.)...

Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Witam
Spotkalo mnie to samo co w temacie.
Zmienialem usczelke 1000km temu , zadbałem przy składaniu o najdrobniejsze sczegoly bo czytalem na forum ze sie lubi problem powtarzac, czyste gwinty planowana idelanie glowica, wyplukany uklad chlodzenia , zamontowalem wiekszy wentylator plus dodatkowy elektryczny.
Silnik nie przekrocyl nigdy 90 stopni i tu nagle zaczely sie podejrzane objawy usczelki przez 2 dni az wkoncu poszedl siwy dym z rury wydechowej i chlapie plynem , pali na 3 gary.
Cos musi byc nie tak z tymi silnikami lub procesem naprawy , tylko czy ktos ma zlota rade co ?
Moze usczelki sa marnej jakosci ?
Jakiego producenta usczelek polecacie ?
na ile kilo i w jaki sposob najlepiej dokreca glowice ?
moze zrobmy spis jakie usczelki kto uzywal ?
na ile kilo dokrecal ?
czy po kilkuset kilometrach dokrecaliscie glowice ?
czy ktos naprawil auto i zrobil juz kilkanscie lub kilkadziesiat tysiecy po takiej naprawie ?
Zastanawiam sie nad zakupem nowej glowicy znalazlem w cenie okolo 1400 złl odlew goly , tylko nie wiem czy to ma sens ?
Spotkalo mnie to samo co w temacie.
Zmienialem usczelke 1000km temu , zadbałem przy składaniu o najdrobniejsze sczegoly bo czytalem na forum ze sie lubi problem powtarzac, czyste gwinty planowana idelanie glowica, wyplukany uklad chlodzenia , zamontowalem wiekszy wentylator plus dodatkowy elektryczny.
Silnik nie przekrocyl nigdy 90 stopni i tu nagle zaczely sie podejrzane objawy usczelki przez 2 dni az wkoncu poszedl siwy dym z rury wydechowej i chlapie plynem , pali na 3 gary.
Cos musi byc nie tak z tymi silnikami lub procesem naprawy , tylko czy ktos ma zlota rade co ?
Moze usczelki sa marnej jakosci ?
Jakiego producenta usczelek polecacie ?
na ile kilo i w jaki sposob najlepiej dokreca glowice ?
moze zrobmy spis jakie usczelki kto uzywal ?
na ile kilo dokrecal ?
czy po kilkuset kilometrach dokrecaliscie glowice ?
czy ktos naprawil auto i zrobil juz kilkanscie lub kilkadziesiat tysiecy po takiej naprawie ?
Zastanawiam sie nad zakupem nowej glowicy znalazlem w cenie okolo 1400 złl odlew goly , tylko nie wiem czy to ma sens ?
Mi uszczelka poleciala poltora roku temu (60 kkm-przedmuch miedzy cylindrami) .Naprawilem trupa najbardziej nieprofesjonalnie jak tylko sie dalo
-bez planowania czegokolwiek,stare sruby,moment dokr. jak w ksiazce.(czasu nie mialem a auto musialo przynajmniej przez kilka dni jezdzic).
I znowu to samo tydzien temu
ale raczej sie nie przejmuje bo i tak planowalem maly remont na poczatku stycznia wiec trup sie upomnial o swoje
Teraz kulam sie Kia sportage mojej Pani i dopiero mam stracha 

I znowu to samo tydzien temu



Pozdro
Troopek
### Trooper 2,6i LPG Blos powered ###
### Sportek małżowiny
###
Troopek
### Trooper 2,6i LPG Blos powered ###
### Sportek małżowiny

Nie no,generalnie to tydzien temu kijanke bym jeszcze chwalil ale jak mi strzelila na gazie (blos )az sie maska uniosla to mi przeszlo.Na razie przyszly nowe swiece i kontrola wszelakich rurek i polaczen el. Efekt-na gazie ok,na benie przy ok 3000 rpm lekkie szarpanie ale tylko pod obciazeniem.Jutro bede czytal ewentualne bledy kompa a jak nic nie wymysle to bedzie nowy topic na forum kijankowym 

Pozdro
Troopek
### Trooper 2,6i LPG Blos powered ###
### Sportek małżowiny
###
Troopek
### Trooper 2,6i LPG Blos powered ###
### Sportek małżowiny

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość