Dla dociekliwych - kto rozszyfruje mój VIN ?

Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
vobo
 
 
Posty: 129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 10:42 am
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontaktowanie:

Dla dociekliwych - kto rozszyfruje mój VIN ?

Post autor: vobo » śr sty 24, 2007 1:20 pm

J A C U B S 1 7 C K 7 1 0 0 6 9 0

ja za chol.... nie mogę sobie poradzić

pozdrawiam,

Maciek

PS. dzisiaj pierwsza próba na białym (pod spodem asfalt) - czy włączyć 4x4?
Samiec 1.9TD rodem z Hiszpanii

Awatar użytkownika
vobo
 
 
Posty: 129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 10:42 am
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontaktowanie:

Post autor: vobo » śr sty 24, 2007 9:41 pm

chyba ... nikt,

ja szukałem, ale jakoś nie mogę dopasować

wiem tylko, że wychodzi mi rocznik 1989, a nie jak mam w dowodzie 1990

pozdrawiam,

Maciek
Samiec 1.9TD rodem z Hiszpanii

Kalreg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pn lis 21, 2005 12:09 pm

Post autor: Kalreg » śr sty 24, 2007 10:51 pm

Co do zapinania 4x4 to zupelnie nie ma takiej potrzeby. Ja cala zime w zasadzie jeszcze z 2x4 i jest ok, czasem tylko przy zakrecie albo jak za bardzo dodam gazu to zaczyna isc lekko bokiem ale wystarczy popuscic gaz i sam wraca na swoj tor.

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » śr sty 24, 2007 10:53 pm

co nie zmienia fakty ze na zasniezonym asfalcie 4x4 jest dozwolone i calkiem praktyczne. Odnosci VINu- w wielu panstwach w dokumentach wpisywana jest data pierwszej rejestracji, a nie zakupu, i stad czeste rozbieznosci z VINem.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
Pasza
    
    
Posty: 1837
Rejestracja: śr maja 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Pasza » czw sty 25, 2007 1:55 am

Kalreg pisze:Co do zapinania 4x4 to zupelnie nie ma takiej potrzeby. Ja cala zime w zasadzie jeszcze z 2x4 i jest ok,
tttaaaaa....
szczególnie krótkim trooperem na emtekach... :roll:
...to je reli...
...były pilot... :roll:
:)21

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw sty 25, 2007 7:30 am

Pasza pisze:
Kalreg pisze:Co do zapinania 4x4 to zupelnie nie ma takiej potrzeby. Ja cala zime w zasadzie jeszcze z 2x4 i jest ok,
tttaaaaa....
szczególnie krótkim trooperem na emtekach... :roll:
a nie wisz ze sa tacy co mteki widzieli tylko na zdjeciach,a o jezdzie na nich to nie slyszeli?

myslisz ze skad sie biora pytanie "czy na mt mozna jezdzic zima?"

moze czlowiek ma normalna zimowke i sobie jezdzi, aaaaaaa, :roll:

Awatar użytkownika
fourup
Posty: 2421
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków. Znów po 7 latach...
Kontaktowanie:

Post autor: fourup » czw sty 25, 2007 7:58 am

LR_Olek pisze:(...) myslisz ze skad sie biora pytanie "czy na mt mozna jezdzic zima?"
Aby rozwiać wątpliwości: na MT da się jeździć zimą. Nawet jak MT się już kończy... Ale nikomu nie polecam... :roll: :-?
~fourup/zupka
Troopek był :(
Opuzu Frontper się już nie buduje... :)15

GG:7509837
GSM:660264573

Awatar użytkownika
pibis
 
 
Posty: 231
Rejestracja: czw lip 20, 2006 6:14 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: pibis » śr lut 07, 2007 4:45 pm

JACUBS = Trooper 4x4

17 = silnik benzynowy, 2.6

C = Krótka rama, produkcja pomiędzy 1987 a 1992
K = Nadwozie wyprodukowane w 1989 roku

Dalsze cyfry to numer seryjny.

Klucz:
UNDERSTANDING MODEL NUMBERS AND CHASSIS NUMBERS
Every Isuzu Trooper that rolls off the production line in this country has 17 digits in its chassis number. The only exception is for imports, these will have anything from between 9 to 14 digits. Unfortunately these imports cannot be checked as there is not enough digits in the chassis number to cross refer to. However on the upside most of the parts are the same as the UK spec Trooper and will fit straight over.

UNDERSTANDING YOUR CHASSIS NUMBERS
JACUBS * * + - 710000


JACUBS = ISUZU TROOPER 4X4
** = ENGINE
16 = 2.3 PETROL (4ZD1)
17 = 2.6 PETROL (4ZE1)
25 = 3.2 PETROL (6VD1)
26 = 3.5 PETROL (6EV1)
52 = 2.3 DIESEL TURBO (C223)
55 = 2.8 DIESEL TURBO (4JB1)
68 = 3.1 DIESEL (4JG1)
69 = 3.1 DIESEL TURBO (4JG2)
73 = 3.0 DIESEL TURBO (4JX1)

- = YEAR MADE
G = 1986
H = 1987
J = 1988
K = 1989
L = 1990
M = 1991
N = 1992
P = 1993
Q = 1994
R = 1995
S = 1996
T = 1997
W = 1998
X = 1999


+ = WHEEL BASE
C = SWB (1987-1992)
D = SWB( 1992-2002)
E = LWB( 1987-1992)
F = LWB (1992-2002)

710000 = SERIAL NUMBER

PRE 1992 ISUZU TROOPER
For models pre- 1992 Isuzu Trooper to calculate the year and month of production, check the vin plate below the chassis number. On the right there is four letters, i.e. AB/CE, these letters give the vehicles production date. A = 0, B = 1, C = 2,D = 3 ETC.

Awatar użytkownika
vobo
 
 
Posty: 129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 10:42 am
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontaktowanie:

Post autor: vobo » śr lut 07, 2007 9:55 pm

dzięki,

wcześniej na to nie trafiłem w necie,

pozdrawiam,

Maciek
Samiec 1.9TD rodem z Hiszpanii

Awatar użytkownika
pibis
 
 
Posty: 231
Rejestracja: czw lip 20, 2006 6:14 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: pibis » czw lut 08, 2007 6:54 pm

Nie ma za co. Ja to znalazłem wczoraj i dzięki temu nie stałem się właścicielem Troopera.

Facet ogłosił sprzedaż Troopera z 95 2.6 bena, auto było rejestrowane 84 2.0, VIN wskazywał na nadwozie 88 i 3 litry diesla...

Awatar użytkownika
maskonur
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: pn paź 09, 2006 9:28 am
Lokalizacja: gmina Piaseczno kolo Warszawy

Post autor: maskonur » pn lut 19, 2007 9:06 pm

pibis
fajny opis ale niestety nie pasuje do mojego VINu
ma 17 cyfrowy wiec mozna by oczekiwac ze bedzie sie zgadzal?

Mam: JACCH58R5K8910719

JACCH - czyzbym to nie byl trooper 4x4 ?? ;) a wyglada :D

58 - pewnie silnik ale jaki? na liscie nie ma 2.8 V6 a taki ponoc mi zamontowano

R5 ?? ?? ??
K to pewnie rocznik 89 pasuje, numer zaczyna sie od 89 - pewnie rok produkcji. Tyle ze serial number mial miec 6 a nie 7 cyfr.

Ma ktos pomysl czym wlasciwie jezdze? :D
Pozdrawiam
Maskonur
__________________
Tropek '89 2.8 V6 benzyna + gaz

Awatar użytkownika
pibis
 
 
Posty: 231
Rejestracja: czw lip 20, 2006 6:14 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: pibis » wt cze 12, 2007 6:26 pm

Masz amerykańca albo kanadyjca.

Isuzu Trooper MPV,
zakres hamowania 4001-5000 funtów,
nadwozie 4x4 utility (bez pasów aktywnych i bez podwójnych poduszek powietrznych),
seria MPV,
karoseria 4-drzwi, długa rama,
silnik LL2, benzyna 2.8L V6 OHV, wtrysk [ciekawe :)],
rok produkcji 89,
zrobiony w Fujisawie,
i się wyjaśniło - robiony na rynek amerykański.

Models
1984-1991 Trooper & Trooper II (KT)
1992-1998 Trooper (UX)

1-3
Maker Identifier
JAA - Isuzu Truck
JAC - Isuzu MPV
LM5 - Isuzu Truck (Taiwan)
LES - Isuzu MPV (Taiwan)

4
GVWR/Brake Range
C - 4001-5000 Lbs
D - 5001-6000 Lbs

5
Line/Chassis Type
H - Utility 4x4
J - Utility 4x4 Active (Manual) Belts w/Dual Air Bags

6
Model Series
1 - Isuzu Truck
5 - Isuzu MPV

7
Body Type
5 - 2 Door Long Wheel Base
7 - 2 Door Short Wheel Base
8 - 4 Door Long Wheel Base

8
Engine Type
A - G200Z Gasoline 1.9L L4 SOHC Carbureted
L - 4ZD1 Gasoline 2.3L L4 SOHC Carbureted
E - 4ZE1 Gasoline 2.6L L4 SOHC Fuel Injected
R - LL2 Gasoline 2.8L V6 OHV Fuel Injected
V - 6VD1-V Gasoline 3.2L SOHC V6Fuel Injected
W - 6VD1-W Gasoline 3.2L V6 DOHC Fuel Injected
X - 6VE1-W Gasoline 3.5L V6 DOHC Fuel Injected

9
Control Digit
0-9, X

10
Model Year
E - 1984
F - 1985
G - 1986
H - 1987
J - 1988
K - 1989
L - 1990
M - 1991
N - 1992
P - 1993
R - 1994
S - 1995
T - 1996
V - 1997
W - 1998

11
Plant of Manufacture
6-Sanfu (Taiwan)
7-Fujisawa (Japan)
8-Fujisawa (PKK)

12
Sequence Identifier
7-Canada
8-USA/PR (Truck)
9-USA/US Terr (MVP)

13-17
Sequence Number

Pozdrawiam i miłej zabawy!!

bugajek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: pt cze 22, 2007 9:38 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: bugajek » pt cze 22, 2007 9:42 pm

Witam wszystkich! Byłbym zainteresowany kupnem troopera i zeby nie kupic kota w worku chcialbym sie czegos dowiedziec na podstawie Vin-a, jakie oznaczenie mial silnik, ktory nie zostal podany
pibis pisze: ** = ENGINE
16 = 2.3 PETROL (4ZD1)
17 = 2.6 PETROL (4ZE1)
25 = 3.2 PETROL (6VD1)
26 = 3.5 PETROL (6EV1)
52 = 2.3 DIESEL TURBO (C223)
55 = 2.8 DIESEL TURBO (4JB1)
68 = 3.1 DIESEL (4JG1)
69 = 3.1 DIESEL TURBO (4JG2)
73 = 3.0 DIESEL TURBO (4JX1)
a mianowicie 2.3 D 39kW/53KM.

Pozdrawiam
Michał

Awatar użytkownika
pibis
 
 
Posty: 231
Rejestracja: czw lip 20, 2006 6:14 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: pibis » pt cze 22, 2007 10:21 pm

Na mnie nie licz. Ja się wyprztykałem z pomysłów - znaczy podałem już o VIN-ach do Isuzu wszystko co wiedziałem.

Awatar użytkownika
maskonur
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: pn paź 09, 2006 9:28 am
Lokalizacja: gmina Piaseczno kolo Warszawy

Post autor: maskonur » pn lip 09, 2007 1:09 pm

Pibis

wielkie dzieki za pomoc - juz zaczynalem watpic czy moj trupcio jest rodowodowy ;)
swoja droga do dzis bylem przekonany ze mam gaznik :)
Pozdrawiam
Maskonur
__________________
Tropek '89 2.8 V6 benzyna + gaz

Awatar użytkownika
pibis
 
 
Posty: 231
Rejestracja: czw lip 20, 2006 6:14 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: pibis » pn lip 09, 2007 10:37 pm

A masz????

Awatar użytkownika
maskonur
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: pn paź 09, 2006 9:28 am
Lokalizacja: gmina Piaseczno kolo Warszawy

Post autor: maskonur » pn sie 20, 2007 2:44 pm

No raczej nie mam :)
Zasugerowalem sie wielkim filtrem powietrza przypominajacym mi duzego fiata :)
Pozdrawiam
Maskonur
__________________
Tropek '89 2.8 V6 benzyna + gaz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Isuzu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości