Strona 1 z 1

Błąd 33 - kiepsko chodzi na benzynie

: ndz mar 04, 2007 2:56 pm
autor: vobo
Witam ponownie,

w międzyczasie troszkę zadbałem o mojego Troopcia (2.6i+BLOS LPG), chodzi jak ta lala, pali coraz mniej gazu (ostatnio 16,3 l/100km - choć jeszcze nie był regulowany przez gazownika), ale mam z nim jeden problem:
jak zapalę rano chodzi kilka sekund OK, później gaśnie. Poza tym jak się rozgrzeje, czasami nierówno pracuje.
Zrobiłem własnoręcznie diagnozę silnika i komputer pokazał błąd 33 - wtryskiwacze lub układ sterujący.

Pytam, bo opcja szukaj "wtryskiwacze" niewiele mi rozjaśniła w tym temacie. A pytania są następujące:

Czy jest możliwe je we własnym zakresie oczyścić?
Czy ew. jeśli są dostępne nowe wymienić?
Gdzie szukać?

Każde doświadczenie i uwaga będzie mile widziana.

Mam instrukcję serwisową, w poniedziałek do niej zajrzę.

pozdrawiam,

Maciek

: pn mar 05, 2007 7:25 am
autor: fourup
zerknij tutaj: http://www.fourup.pijemy.pl/checkengine.php - masz tam wykaz wszystkich kodów błędów silników 4 cylindrowych Isuzu.

Code 33 (3 flash - 3 flashes) | Fuel Injector System | The fuel injector system is either open or shorted to ground. Check circuit.

: pn mar 05, 2007 7:32 am
autor: vobo
>>zerknij tutaj: http://www.fourup.pijemy.pl/checkengine.php - masz tam wykaz wszystkich kodów błędów silników 4 cylindrowych Isuzu.

to wiem, tylko jak to przetłumaczyć na język "prawie" laika?

poczytałem instrukcję serwisową, wiem, że będę musiał odprężyć układ paliwowy, i dostać się do wtryskiwaczy.
Wiem, że będzie mi potrzebny zestaw uszczelek (o-ring), tylko co z wtyskiwaczami? Cz w ogóle się do nich dobierać?
czy "The fuel injector system is either open or shorted to ground. Check circuit." to znaczy, że jest gdzieś zwarcie? jak do tego się zabrać? a może zostawić to fachowcom?

pozdrawiam,

Maciek

PS. pod koniec zeszłego tygodnia Pan Jacek (mechanik) wywalił mi EGRa. Teraz czuć, że lepiej się zbiera i chyba mniej pali - ostatnio tylko 16,3l/100km

: pn mar 05, 2007 8:45 am
autor: woszi
Z tego co pisałeś gaz masz założony więc przyczyny szukaj w okablowaniu, podłączeniu emulatora lub w nim samym

: pn mar 05, 2007 8:50 am
autor: vobo
ale cały czas mi chodzi o pracę na benzynie.
Na gazie wszystko jest OK - no może nie pracuje super płynnie, tak jakby na wolnych (ok 1100 obrotów) troszkę czasami delikatnie podszarpywał.

Czy emulator ma wpływ na pracę na benzynie?

pozdrawiam,

Maciek

: pn mar 05, 2007 1:29 pm
autor: vobo
tak, czy innaczej zacznę od wymiany filtra paliwa

pozdrawiam,

Maciek

: pn mar 05, 2007 8:46 pm
autor: mazur73
Tak czy inaczej to instalacja gazowa jest winna Twoich problemów , wtryskiwacze zostaw na swoim miejscu bo nic nie naprawisz ewentualnie tylko coś rozwalisz i wbijesz się w koszty . Problem polega na nieprawidłowej współpracy instalacji gazowej ze sterownikiem wtrysku w Twoim aucie a tym pośrednikiem jest właśnie emulator. jedź do fachowca od gazu (akcent na fachowca) niech zobaczy co jest nie tak !

: pn mar 05, 2007 10:53 pm
autor: Miskiller
emulator (miedzy innymi po to)... zaklada sie po to aby symulowal obecnosc wtryskiwaczy po rozcieciu obwodu w chwili przejscia na zasilanie gazem...

: wt mar 06, 2007 1:54 am
autor: Kalreg
Mialem to samo co ty vobo, uratowalo mnie oddanie do mechanika - poopadal na zaworach... oklaply od gazu. Kosztowalo mnie to wraz z wymiana paskow, oleju i kilku uszczelniaczy bodajze 120 pln wiec zadna tragedia. A objaw identyczny.. przy odpalaniu na benzie chodzil (poki byl na ssaniu) a potem poprostu gasl...

: wt mar 06, 2007 7:33 am
autor: vobo
OK, dzięki za wszystkie odpowiedzi,
jutro rano wstawiam samochód do Otrębus (www.serwis4x4.pl)

pozdrawiam,

Maciek

: śr mar 07, 2007 12:10 am
autor: Pasza
a byłeś tam gdzie Ci poleciłem ?

: śr mar 07, 2007 9:13 am
autor: vobo
>> a byłeś tam gdzie Ci poleciłem ?

nie za bardzo pamiętam, gdzie
ale raczej nie
byłem tylko u Pana Jacka na Szyszkowej (polecał mi Jarek4x4)

i dzisiaj wstawiłem do Otrębus (też do Jacka)

ale jak możesz podaj namiary - chociaż mam nadzieję, że w Otrębusach sobie poradzą (sami mają 3 Troopki)

pozdrawiam,

Maciek

: wt mar 25, 2008 12:33 pm
autor: Silvestr
U mnie wczoraj pojawił się problem i też komputer wymrugał mi kody 33 oraz 13 :-?
Objaw był taki, że podczas jazdy na gazie zaczęła mi mrugać dziwnie kontrolka Check Engine. Wcześniej jak się zapalała, to wystarczyło puścić na chwilę pedał gazu i natychmiast gasła. Niestety ten sposób nic nie dawał. Chciałem przełączyć na benzynę i trochę na niej przejechać - silnik przestał pracować... Przełączyłem więc na gaz i pojechałem dalej. Po przyjeździe do domu zgasiłem silnik i natychmiast chciałem go odpalić ale bezskutecznie. Co dziwne, nie chciał już nawet odpalić na gazie... Dodam jeszcze, że samochód nie okazywał spadku mocy czy innych tego typu objawów.

Dla przypomnienia:
Code 13 Heated Oxygen sensor circuit. The circuit is open or the oxygen sensor is deteriorated. Check wiring, replace sensor if necessary. Sonda lambda lub jej obwód
Code 33 Fuel Injector System. The fuel injector system is either open or shorted to ground. Check circuit. Układ wtryskowy paliwa lub jego obwód

Sprawdziłem świece - suche, iskra była; pompa paliwa - pracuje...
Całkiem możliwe, że wina leży po stronie instalacji LPG, ale wolę Was zapytać...

Vobo - co wtedy było u Ciebie?

: wt mar 25, 2008 2:20 pm
autor: vobo
nie bardzo wiem co było, a raczej co jest, chodzi w miarę OK, ale check engine zapala się czasami na wolnych obrotach. Staram się do tego przyzwyczaić ...
Jednak następny będzie tylko i wyłącznie diesel.

pozdrawiam,

Maciek

: wt mar 25, 2008 4:14 pm
autor: fourup
@Silvestr - sonda Ci chyba zmarła była...
Kondolencje...
Nowa ok. 250PLN i kłopoty powinny zniknąć...
Chyba, że tylko konektorek Ci się rozpiął od rzeczonej Lambdy - świeć logo Isuzu nad jej shrotem...

: wt mar 25, 2008 9:26 pm
autor: Silvestr
Byłbym szczęśliwy, gdyby to była tylko sonda... Jednak wydaje mi się, że może być coś jeszcze - dziwi mnie fakt braku możliwości odpalenia na gazie a nawet jeśli chodzi o jazdę na benzynie (o czym pisałem wcześniej) - pomimo walniętej sondy powinien jakoś tam działać na benzynie. Tymczasem silnik zupełnie gasł...
W weekend może będę miał możliwość sprawdzić jak to wygląda...

: śr mar 26, 2008 12:04 am
autor: woszi
No cześć.
Jak nie zapala to zwróć uwagę na ten błąd:
Code 33 Fuel Injector System. The fuel injector system is either open or shorted to ground. Check circuit. Układ wtryskowy paliwa lub jego obwód

Myślę że masz po prostu przerwę w obwodzie wtryskiwaczy a tak dokładniej to poszukaj w którym miejscu gazownik wpiął się z emulatorem wtryskiwaczy i sprawdź złącza, jest też możliwość że wysypał się emulator wtedy podpowiem co zrobić żeby nie kupować nowego :roll:

: sob mar 29, 2008 1:18 pm
autor: Silvestr
No i sprawa się wyjaśniła. Tak jak podejrzewałem - pewien przewód z instalacji LPG trochę się stopił o jakąś rurkę przy silniku i było przebicie na masę. Przewód zaizolowany, odseparowany i autko chodzi tak jak wcześniej :)2