Problem z napędami

Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max

Moderator: Albert_N

pablo1981
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: pn lut 19, 2007 11:15 am
Lokalizacja: szczecinek

Problem z napędami

Post autor: pablo1981 » czw maja 17, 2007 10:46 pm

witam wszystkich. jestem tu nowy i prosze kolegów o rade

posiadam troopera 2,2 td wersja krótka, odbudowany przezemnie od podstaw ( 5 msc walki :-) ), buda na ramie podniesiona o okolo 7 cm tyl lekko na wieszakach, drążki praktycznie nie ruszane itp.

moje pytanie brzmi :
w czasie jazdy na 4H lub 4L gdy skręce maksymalnie koła auto staje , strzelaja z przodu przeguby nie idzie ruszyc, czuć że coś się blokuje.
co może się dziać złego??
a może w trooperach to normalne zjawisko??
SJ

Awatar użytkownika
woszi
Posty: 436
Rejestracja: wt paź 25, 2005 8:48 am
Lokalizacja: Bytom, śląskie

Post autor: woszi » pt maja 18, 2007 7:13 am

Ty tak po asfalcie na 4L albo 4H jeździsz ?? :roll: :-?
Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » pt maja 18, 2007 9:58 am

To normalne zjawisko w każdym aucie z napędem dołącznym z przodu. Nigdy się nie jeździ na 4H lub 4L po asfalcie !! Dobrze, że czekoś nie zweryfikowałeś.
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

pablo1981
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: pn lut 19, 2007 11:15 am
Lokalizacja: szczecinek

Post autor: pablo1981 » pn maja 21, 2007 1:14 am

witam
na piachu czy w innym terenie tez sie tak dzieje, a po asfalcie na 4L czy 4H to nie latam :-)
SJ

Awatar użytkownika
fourup
Posty: 2421
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków. Znów po 7 latach...
Kontaktowanie:

Post autor: fourup » śr maja 23, 2007 8:55 am

Normą jest zacinanie się kół przey skręcie i włączonym 4H lub 4L. Jednak przy zdrowych przegubach nic nie strzela (a już na pewno nie na podłorzu uślizgowym - piach, błoto, trawa, miękka ziemia itp - wtedy koło trochę nadrabia ślizgiem).

Możesz zacząć powoli myśleć o nowych przegubach... :(

Bardzo się nie musisz spieszyć (moje strzelały prawie rok, zanim wymieniłem), ale licz się z tym, że kiedyś wreszcie strzelą "ostatni raz"...
~fourup/zupka
Troopek był :(
Opuzu Frontper się już nie buduje... :)15

GG:7509837
GSM:660264573

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » śr maja 23, 2007 9:03 am

Mam w przednim moście NOWE przeguby. Nic nie strzela. Oczywiście na suchym asfalcie nie próbowałem. :lol:
Jurek tel: (602) 632 093
VW T - 3 Syncro x 2
Suza Viertarka......4x4 !

Awatar użytkownika
fourup
Posty: 2421
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków. Znów po 7 latach...
Kontaktowanie:

Post autor: fourup » śr maja 23, 2007 12:40 pm

Babciu Drogi!

Jeśli chcesz wiedzieć, jak to będzie na suchym asfalcie...

W pełnym skręcie (nowe przeguby) nic nie strzela, tylko się blokuje.
Ale jeśli bardzo chcesz - może strzelić! Jak się już całkiem zablokuje - wtedy "faja, faja, faja!" (oczywiście nadal w pełnym skręcie), aż strzeli* :)21 Ale tylko raz... :)21

___________
*) Nowe przeguby do 2.6 i 2.8 to wydatek około 240 pln/szt... :D
~fourup/zupka
Troopek był :(
Opuzu Frontper się już nie buduje... :)15

GG:7509837
GSM:660264573

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » śr maja 23, 2007 2:13 pm

Dziękuję za info.
Nie skorzystam. :lol:
Jurek tel: (602) 632 093
VW T - 3 Syncro x 2
Suza Viertarka......4x4 !

pablo1981
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: pn lut 19, 2007 11:15 am
Lokalizacja: szczecinek

ogranicznik skrętu

Post autor: pablo1981 » pt maja 25, 2007 10:23 am

witam serdecznie. dzięki za poprzednią odpowiedź.
czy jest coś w układzie kierowniczym wspomnianego wyżej troopka co ma za zadanie w jakiś sposób ograniczać skręt??
bo moim troopkiem zawracam praktycznie w miejscu, a okoliczni znawcy 4x4 twierdza, że troopek ma za duży skręt.
Owszem rozbierałem przekładnie kierowniczą, ściągałem z tej przekładni wąs, ale znaczyłem wszystko punktami żeby tak samo złożyć i nic ograiniczającego skręt nie widziałem.
Chyba, że sama przekładnia ślimakowa swoim skokiem ogranicza skręt ??
SJ

Awatar użytkownika
Silvestr
Posty: 1835
Rejestracja: czw paź 10, 2002 2:21 pm
Lokalizacja: Widawa

Post autor: Silvestr » pt maja 25, 2007 1:58 pm

Do ograniczenia skrętu służą śruby... Przykucnij przy kołach i popatrz dobrze...
Silvestr
Opel Monterey 3.2, Nissan Pickup D22 Double Cab 2.7 TDI + 12,5 tonowy... Żurek 8x8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Isuzu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość