Cisnienie oleju - za niskie!
Moderator: Albert_N
Cisnienie oleju - za niskie!
No i stalo sie - kupilem trzeciego troopera. To chyba milosc.
Tym razem wybor padl na rocznik 90 z intercoolerem, 2.8TDI. Poza kilkoma bzdetami autko hula bardzo fajnie, ale zwrocilem uwage na zbyt niskie cisnienie oleju. Poczatkowo poki silnik jest zimny to na biegu jalowym jest ok 4 (czyli jak wszedzie), ale gdy silnik sie rozgrzeje po ok 20-30 minutach na biegu jalowym spada w okolice 0,3-0,7 czyli bardzo nisko. Kontrolka smarowania nie zapala sie. Raz temperatura silnika (ciagnalem przyczepe) na tyle wzrosla ze musialem sie zatrzymac.
Kupujac ten samochod zostalem poinformowany ze silnik jest swiezo po remoncie (pierscienie + costam bo wydmuchalo uszczelke pod glowica) i jest na dotarciu. Przejechalem nim od tego czasu ok 1000 km. Nie wiem jaki olej byl zalany.
Co ide do nowego magika stwierdzaja inny powod:
Oto niektore z nich:
a/ silnik jest na dotarciu, wiec zalano syntetyk, moze nawet 0w40. Jak olej sie rozgrzeje to jest bardziej plynny wiec nie ma takiego az cisnienia. Sugerowane: wymienic olej na polsyntetyk 10w40 + ewentualnie zwiekszacz lepkosci i zobaczyc czy cos sie zmieni.
b/ poniewaz silnik jest na dotarciu gdzieniegdzie moga scierac sie opilki ktore wyladowaly w filtrze i go blokuja, stad cisnienie za filtrem jest niskie.
c/ silnikowi koncza sie panewki
Problem polega na tym ze licho wie czy silnik naprawde jest po remoncie - jestem umowiony na nastepny poniedzialek na mierzenie realne cisnienia oleju i w cylindrach. Wtedy ocenimy czy silnik jest po remoncie i bedziemy szukac dalej przyczyny. Poki co, na taka wiedze jaka dalem, co mi podpowiecie?
Darek.
Co sugerujecie?
Tym razem wybor padl na rocznik 90 z intercoolerem, 2.8TDI. Poza kilkoma bzdetami autko hula bardzo fajnie, ale zwrocilem uwage na zbyt niskie cisnienie oleju. Poczatkowo poki silnik jest zimny to na biegu jalowym jest ok 4 (czyli jak wszedzie), ale gdy silnik sie rozgrzeje po ok 20-30 minutach na biegu jalowym spada w okolice 0,3-0,7 czyli bardzo nisko. Kontrolka smarowania nie zapala sie. Raz temperatura silnika (ciagnalem przyczepe) na tyle wzrosla ze musialem sie zatrzymac.
Kupujac ten samochod zostalem poinformowany ze silnik jest swiezo po remoncie (pierscienie + costam bo wydmuchalo uszczelke pod glowica) i jest na dotarciu. Przejechalem nim od tego czasu ok 1000 km. Nie wiem jaki olej byl zalany.
Co ide do nowego magika stwierdzaja inny powod:
Oto niektore z nich:
a/ silnik jest na dotarciu, wiec zalano syntetyk, moze nawet 0w40. Jak olej sie rozgrzeje to jest bardziej plynny wiec nie ma takiego az cisnienia. Sugerowane: wymienic olej na polsyntetyk 10w40 + ewentualnie zwiekszacz lepkosci i zobaczyc czy cos sie zmieni.
b/ poniewaz silnik jest na dotarciu gdzieniegdzie moga scierac sie opilki ktore wyladowaly w filtrze i go blokuja, stad cisnienie za filtrem jest niskie.
c/ silnikowi koncza sie panewki
Problem polega na tym ze licho wie czy silnik naprawde jest po remoncie - jestem umowiony na nastepny poniedzialek na mierzenie realne cisnienia oleju i w cylindrach. Wtedy ocenimy czy silnik jest po remoncie i bedziemy szukac dalej przyczyny. Poki co, na taka wiedze jaka dalem, co mi podpowiecie?
Darek.
Co sugerujecie?
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Sorry, za duzo robilem na raz:
Do tego silnika syntetyk jest troche bez sensu, ale poszukaj na forum co lac, chyba zwykly 15W/40 to stary silnik
Jak masz za wysoki stan, to moze Ci nie przepalac paliwa i lepkosc spada, bo paliwo w oleju.
Przyczyna z reguly wtryskiwacze, slaba kompresja.
Mogli tez po prostu przelac olej.
Wymien olej na wlasciwy i obserwoj dokladnie
Do tego silnika syntetyk jest troche bez sensu, ale poszukaj na forum co lac, chyba zwykly 15W/40 to stary silnik
Jak masz za wysoki stan, to moze Ci nie przepalac paliwa i lepkosc spada, bo paliwo w oleju.
Przyczyna z reguly wtryskiwacze, slaba kompresja.
Mogli tez po prostu przelac olej.
Wymien olej na wlasciwy i obserwoj dokladnie

Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Wg mnie z tym olejem nie masz racji - slusznie, 15W40 leje sie do starych silnikow bo wysoka lepkosc oleju sprzyja uszczelnianiu, ale nie w przypadku gdy silnik mial kapitalny remont i jest na dotarciu - tutaj olej to maksymalnie polsyntetyk. Ja tam sie nie znam ale tak wlasnie slyszalem, ze aby bylo dobre smarowanie na dotarciu juz od poczatku pracy silnika powinien byc olej mozliwie jak najbardziej plynny.
A moze wypowie sie ktos kto sie zna a nie ja tutaj bzdurze?:>
A moze wypowie sie ktos kto sie zna a nie ja tutaj bzdurze?:>
I od tego nalezy zacząć -- czy to prawda jest to co powiedział sprzedającyKupujac ten samochod zostalem poinformowany ze silnik jest swiezo po remoncie (pierscienie + costam bo wydmuchalo uszczelke pod glowica) i jest na dotarciu.
w/g mnie silnik jest lipa i tyle ....
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
wg mnie to silnik padł ze starości i właściciel zeby pozbyć sie padliny zainwestował kilka złociszy i wsadził nowe pierścienie (oczywiście nie szlifując gładzi ) byle motor odpalił i żeby przez chwilkę przedmuchy ustąpiły a dołu nawet nie dotykał i teraz ciśnienie oleju ucieka na panewkach, i taki to prawdopodobnie był remont tego silnika. Oczywiście życzę koledze żebym się mylił
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Obawiam się, że mazur73 ma rację. Spróbowałbym jeszcze zmierzyć ciśnienie mechanicznym ciśnieniomierzem. Teoretycznie przy tych wskazaniach ciśnienia na wskaźniku powinna zapalać się kontrolka (z reguły są ustawione na 0 7-0,8). Nie zmienia to faktu, że po odpaleniu zimny Trooper powinien mieć więcej niż około 4 atm na wskaźniku. Moje dwa Troopery (co prawda obie benzyny) po odpaleniu ambitnie wskazywały 5-6 atm, na ciepło na wolnych około 1,5.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość