Cisnienie oleju - za niskie!

Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max

Moderator: Albert_N

Kalreg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pn lis 21, 2005 12:09 pm

Cisnienie oleju - za niskie!

Post autor: Kalreg » wt lis 20, 2007 2:45 pm

No i stalo sie - kupilem trzeciego troopera. To chyba milosc.

Tym razem wybor padl na rocznik 90 z intercoolerem, 2.8TDI. Poza kilkoma bzdetami autko hula bardzo fajnie, ale zwrocilem uwage na zbyt niskie cisnienie oleju. Poczatkowo poki silnik jest zimny to na biegu jalowym jest ok 4 (czyli jak wszedzie), ale gdy silnik sie rozgrzeje po ok 20-30 minutach na biegu jalowym spada w okolice 0,3-0,7 czyli bardzo nisko. Kontrolka smarowania nie zapala sie. Raz temperatura silnika (ciagnalem przyczepe) na tyle wzrosla ze musialem sie zatrzymac.

Kupujac ten samochod zostalem poinformowany ze silnik jest swiezo po remoncie (pierscienie + costam bo wydmuchalo uszczelke pod glowica) i jest na dotarciu. Przejechalem nim od tego czasu ok 1000 km. Nie wiem jaki olej byl zalany.
Co ide do nowego magika stwierdzaja inny powod:

Oto niektore z nich:
a/ silnik jest na dotarciu, wiec zalano syntetyk, moze nawet 0w40. Jak olej sie rozgrzeje to jest bardziej plynny wiec nie ma takiego az cisnienia. Sugerowane: wymienic olej na polsyntetyk 10w40 + ewentualnie zwiekszacz lepkosci i zobaczyc czy cos sie zmieni.

b/ poniewaz silnik jest na dotarciu gdzieniegdzie moga scierac sie opilki ktore wyladowaly w filtrze i go blokuja, stad cisnienie za filtrem jest niskie.

c/ silnikowi koncza sie panewki

Problem polega na tym ze licho wie czy silnik naprawde jest po remoncie - jestem umowiony na nastepny poniedzialek na mierzenie realne cisnienia oleju i w cylindrach. Wtedy ocenimy czy silnik jest po remoncie i bedziemy szukac dalej przyczyny. Poki co, na taka wiedze jaka dalem, co mi podpowiecie?

Darek.


Co sugerujecie?

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » wt lis 20, 2007 3:04 pm

Uzupelnij profil o model i rocznik.

Syntetyk w starym silniku moze dawac takie objawy.

Jaki przebieg, ile lat.

Isuzu z reguly sa trudne do zabicia :)2
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Kalreg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pn lis 21, 2005 12:09 pm

Post autor: Kalreg » wt lis 20, 2007 5:06 pm

Tak jak pisalem chodzi o Isuzu Trooper 2.8 TD z intercoolerem.

Dodatkowa informacja: Okazalo sie ze mam ponad stan oleju i to znaczaco ponad stan - ok 2cm na bagnecie.

Darek.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » wt lis 20, 2007 5:17 pm

Sorry, za duzo robilem na raz:

Do tego silnika syntetyk jest troche bez sensu, ale poszukaj na forum co lac, chyba zwykly 15W/40 to stary silnik

Jak masz za wysoki stan, to moze Ci nie przepalac paliwa i lepkosc spada, bo paliwo w oleju.

Przyczyna z reguly wtryskiwacze, slaba kompresja.

Mogli tez po prostu przelac olej.

Wymien olej na wlasciwy i obserwoj dokladnie :)2
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Kalreg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pn lis 21, 2005 12:09 pm

Post autor: Kalreg » wt lis 20, 2007 5:43 pm

Wg mnie z tym olejem nie masz racji - slusznie, 15W40 leje sie do starych silnikow bo wysoka lepkosc oleju sprzyja uszczelnianiu, ale nie w przypadku gdy silnik mial kapitalny remont i jest na dotarciu - tutaj olej to maksymalnie polsyntetyk. Ja tam sie nie znam ale tak wlasnie slyszalem, ze aby bylo dobre smarowanie na dotarciu juz od poczatku pracy silnika powinien byc olej mozliwie jak najbardziej plynny.

A moze wypowie sie ktos kto sie zna a nie ja tutaj bzdurze?:>

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » wt lis 20, 2007 6:33 pm

Kupujac ten samochod zostalem poinformowany ze silnik jest swiezo po remoncie (pierscienie + costam bo wydmuchalo uszczelke pod glowica) i jest na dotarciu.
I od tego nalezy zacząć -- czy to prawda jest to co powiedział sprzedający
w/g mnie silnik jest lipa i tyle ....
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » śr lis 21, 2007 7:16 am

Nie dolujcie chlopaka, niech wymieni olej i filtr, popatrzy co sie dzieje.

Na razie nie masz sie co martwic 8)
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Post autor: mazur73 » śr lis 21, 2007 10:27 am

wg mnie to silnik padł ze starości i właściciel zeby pozbyć sie padliny zainwestował kilka złociszy i wsadził nowe pierścienie (oczywiście nie szlifując gładzi ) byle motor odpalił i żeby przez chwilkę przedmuchy ustąpiły a dołu nawet nie dotykał i teraz ciśnienie oleju ucieka na panewkach, i taki to prawdopodobnie był remont tego silnika. Oczywiście życzę koledze żebym się mylił
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Post autor: seba4x4 » śr lis 21, 2007 12:16 pm

Obawiam się, że mazur73 ma rację. Spróbowałbym jeszcze zmierzyć ciśnienie mechanicznym ciśnieniomierzem. Teoretycznie przy tych wskazaniach ciśnienia na wskaźniku powinna zapalać się kontrolka (z reguły są ustawione na 0 7-0,8). Nie zmienia to faktu, że po odpaleniu zimny Trooper powinien mieć więcej niż około 4 atm na wskaźniku. Moje dwa Troopery (co prawda obie benzyny) po odpaleniu ambitnie wskazywały 5-6 atm, na ciepło na wolnych około 1,5.
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
MTB21
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 9:03 pm
Lokalizacja: Rutka Tartak

Post autor: MTB21 » śr lis 21, 2007 12:33 pm

W 2,8TDI po filtrem oleju jest śruba(a w niej zawór) widoczna z kanału od dołu. Wykręć go i sprawdź czy ten zawór nie zacina się i czy nie ma w nim opiłków.
Trooper 2.8TDI po lekkich modyfikacjach silnika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Isuzu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość