co powiecie o tym silniku 2.8 V sprzedawca mowi orginaltrope
Moderator: Albert_N
co powiecie o tym silniku 2.8 V sprzedawca mowi orginaltrope
jak w temacie czy ktos sie spotkal z taką jednostka napedowa w trooperze sprzedający mówi ze orginal jezeli ktos zna to prosil bym o opinie pozdrawiam idzieki z góry
http://moto.allegro.pl/item304557241_si ... atis_.html
http://moto.allegro.pl/item304557241_si ... atis_.html
- Hamman
- jestem tu nowy...
- Posty: 56
- Rejestracja: wt lut 20, 2007 8:22 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Motor V6 2,8l a potem 3,1l był montowany prawie od samego początku jako najmocniejszy z dostępnych. Haynes opisuje go bardzo dokładnie w serwisówce, są też wskazówki dotyczące jego ew. remontu.
Zaglądnij tutaj: http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=18930 może uda ci się pobrać.
Jeśli nie, to w Poznaniu w Samter Oldtimers można kupić wysyłkowo oryginalną książkę Haynesa a warto, bo w garażu łatwiej z książką niż z laptopem.
Zaglądnij tutaj: http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=18930 może uda ci się pobrać.
Jeśli nie, to w Poznaniu w Samter Oldtimers można kupić wysyłkowo oryginalną książkę Haynesa a warto, bo w garażu łatwiej z książką niż z laptopem.

#1 - GR Y60 (promień skrętu 14m), #2 - Feroza (promień skrętu 5m)
CB w terenie kanał 16
CB w terenie kanał 16
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
- Hamman
- jestem tu nowy...
- Posty: 56
- Rejestracja: wt lut 20, 2007 8:22 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Generalnie stare truperki miały takie silniki benzynowe:
4 cyl rzędowe:
G180Z 1800cc czyli 1,8l
G200Z 1950cc czyli 2l
4ZD1 2250cc czyli 2,3l
4ZE1 2559cc czyli 2,6l
oraz dwa silniki V6:
najpierw 2,8l potem 3,1l jak dowiem się jaki był typoszereg tych silników to dopiszę bo teraz nie pamiętam
Zapraszam do lektury Haynesa...
Poza tym kumpel takim jeździ więc sam widziałem.

4 cyl rzędowe:
G180Z 1800cc czyli 1,8l
G200Z 1950cc czyli 2l
4ZD1 2250cc czyli 2,3l
4ZE1 2559cc czyli 2,6l
oraz dwa silniki V6:
najpierw 2,8l potem 3,1l jak dowiem się jaki był typoszereg tych silników to dopiszę bo teraz nie pamiętam
Zapraszam do lektury Haynesa...
Poza tym kumpel takim jeździ więc sam widziałem.

#1 - GR Y60 (promień skrętu 14m), #2 - Feroza (promień skrętu 5m)
CB w terenie kanał 16
CB w terenie kanał 16
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
PIERWSZA GENERACJA (1983-1992)
Pierwsze samochody modelu Trooper zaczęły schodzić z linii montażowych w 1983 roku. Były to wersje dwudrzwiowe oraz czterodrzwiowe wyposażone początkowo w 3 rodzaje silników - dwie jednostki benzynowe (1,9 l. i 2,0 l.) oraz jedną jednostkę diesela (1,7 l.). Auto oparto na konstrukcji ramowej (rys. 1), z niezależnym przednim zawieszeniem (rys. 2) i sztywnym tylnym mostem na resorach piórowych. Przeniesienie napędu odbywało się przez manualną skrzynię biegów i reduktor, który posiadał 3 przełożenia: 2H (napędzana tylko tylna oś), 4H (napęd 4x4 z przełożeniem drogowym) oraz 4L (napęd 4x4 z przełożeniem terenowym).W roku 1986 Trooper zyskał nową benzynową jednostkę napędową o pojemności 2,3 l. (4ZD1) i mocy 89 KM, a w już rok później dodano kolejny benzynowy silnik 2,6 l. (4ZE1) o mocy 115 KM i momencie obrotowym 195 Nm. Była to pierwsza jednostka posiadajaca wtrysk paliwa. Istniał jeszcze jeden silnik o pojemności 2,8 l. (LL2) w układzie V6, niestety występował on tylko na rynku amerykańskim (wersja ta posiadała również czterobiegową automatyczną skrzynię biegów oraz mocniejsze mosty). W niedługim czasie pojawiły się nowe jednostki dieslowskie oznaczone symbolami 4JB1 (1988) oraz 4JB1-T (1989), wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa. Ich pojemność wynosiła 2,8 l. a różnica polegała tylko na tym, że ten drugi model posiadał Intercooler.
Godnym odnotowania jest również fakt, że opisywany model z niewiele zmienionym nadwoziem produkowany był pod nazwą Trooper II. Ostatnie samochody pierwszej generacji, z charakterystycznym kanciatym kształtem produkowane były do 1992 roku.
Opis po angielsku z danymi mostów przy tym silniku:
Some U.S. models were equipped with a GM 2.8 L V6 engine, GM 60-Degree V6 . Manual transmission equipped models had a gear driven transfer case with a 2.28:1 low range ratio, models equipped with the 2.6L four-cylinder engine and automatic transmission had a 2.66:1 low range transfer case. As foreign SUVs gained market share, tariffs were introduced, and Isuzu for a time imported a model known as the Trooper II. In a bit of a creative loophole jumping, Isuzu avoided the tariffs by having the dealers install the rear seats. Later first-generation models included an option for a four-speed automatic transmission, a V6 engine sourced from General Motors (their 2.8 L pushrod V6), and a combination of 31"x10.5" tires with 4.77:1 differential gears. Standard differential gearing for all 1981-1991 Isuzu Bighorns is 4.555:1.
Tu masz części do tego silnika:
http://www.auto-internet.pl/szczegolyPr ... ?item=4746
http://www.bestautojobs.com/shop/brakes ... 26lvh.html
Zdjęcia:
http://89isuzutrooper.tripod.com/
Osobiście spotkałem się z takim Isuzu w Hamburgu.
Pierwsze samochody modelu Trooper zaczęły schodzić z linii montażowych w 1983 roku. Były to wersje dwudrzwiowe oraz czterodrzwiowe wyposażone początkowo w 3 rodzaje silników - dwie jednostki benzynowe (1,9 l. i 2,0 l.) oraz jedną jednostkę diesela (1,7 l.). Auto oparto na konstrukcji ramowej (rys. 1), z niezależnym przednim zawieszeniem (rys. 2) i sztywnym tylnym mostem na resorach piórowych. Przeniesienie napędu odbywało się przez manualną skrzynię biegów i reduktor, który posiadał 3 przełożenia: 2H (napędzana tylko tylna oś), 4H (napęd 4x4 z przełożeniem drogowym) oraz 4L (napęd 4x4 z przełożeniem terenowym).W roku 1986 Trooper zyskał nową benzynową jednostkę napędową o pojemności 2,3 l. (4ZD1) i mocy 89 KM, a w już rok później dodano kolejny benzynowy silnik 2,6 l. (4ZE1) o mocy 115 KM i momencie obrotowym 195 Nm. Była to pierwsza jednostka posiadajaca wtrysk paliwa. Istniał jeszcze jeden silnik o pojemności 2,8 l. (LL2) w układzie V6, niestety występował on tylko na rynku amerykańskim (wersja ta posiadała również czterobiegową automatyczną skrzynię biegów oraz mocniejsze mosty). W niedługim czasie pojawiły się nowe jednostki dieslowskie oznaczone symbolami 4JB1 (1988) oraz 4JB1-T (1989), wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa. Ich pojemność wynosiła 2,8 l. a różnica polegała tylko na tym, że ten drugi model posiadał Intercooler.
Godnym odnotowania jest również fakt, że opisywany model z niewiele zmienionym nadwoziem produkowany był pod nazwą Trooper II. Ostatnie samochody pierwszej generacji, z charakterystycznym kanciatym kształtem produkowane były do 1992 roku.
Opis po angielsku z danymi mostów przy tym silniku:
Some U.S. models were equipped with a GM 2.8 L V6 engine, GM 60-Degree V6 . Manual transmission equipped models had a gear driven transfer case with a 2.28:1 low range ratio, models equipped with the 2.6L four-cylinder engine and automatic transmission had a 2.66:1 low range transfer case. As foreign SUVs gained market share, tariffs were introduced, and Isuzu for a time imported a model known as the Trooper II. In a bit of a creative loophole jumping, Isuzu avoided the tariffs by having the dealers install the rear seats. Later first-generation models included an option for a four-speed automatic transmission, a V6 engine sourced from General Motors (their 2.8 L pushrod V6), and a combination of 31"x10.5" tires with 4.77:1 differential gears. Standard differential gearing for all 1981-1991 Isuzu Bighorns is 4.555:1.
Tu masz części do tego silnika:
http://www.auto-internet.pl/szczegolyPr ... ?item=4746
http://www.bestautojobs.com/shop/brakes ... 26lvh.html
Zdjęcia:
http://89isuzutrooper.tripod.com/
Osobiście spotkałem się z takim Isuzu w Hamburgu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości