Olej do reduktora.

Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max

Moderator: Albert_N

cmatt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: śr lut 27, 2008 11:56 am
Lokalizacja: Sokoło górny/ Kielce

Olej do reduktora.

Post autor: cmatt » pt kwie 04, 2008 7:55 pm

Panowie u mnie w tropku 91rok jest reduktor przy skrzyni ale ma oddzielny wlew, moje pytanie jaki olej wlać do reduktora bo wlał mi mechanik przekładniowy 80W90 i nie wiem czy dobry.

koledzy prosze o szybką pomoc

pozdrawiam cmatt

Awatar użytkownika
h5n1
Posty: 339
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 8:42 pm
Lokalizacja: OSLO

Post autor: h5n1 » pt kwie 04, 2008 10:48 pm

nie powinno byc problemow z tym olejem w reduktorze. U mnie reduktor ma jeden obieg ze srzynia biegow ale to model 87.
BMW X5 3.0 D rocznik 2002

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Post autor: seba4x4 » sob kwie 05, 2008 7:06 am

cmatt taki sam olej jak w skrzyni biegów, tak więc nie ma problemu
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
kw99
Posty: 759
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: kw99 » sob kwie 05, 2008 5:13 pm

Z tego co wiem powinien byc 5w30 mój znajomy jak wlał 80w90 to do reduktora i skrzyni to w zimie nieszło wajchy przełożyć 8)
PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 :)21

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » sob kwie 05, 2008 5:19 pm

kw99 pisze:Z tego co wiem powinien byc 5w30
:o
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
h5n1
Posty: 339
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 8:42 pm
Lokalizacja: OSLO

Post autor: h5n1 » sob kwie 05, 2008 5:29 pm

do skrzyni w starym trupie leje sie ten sam olej co do silnika i wymienia sie co druga wymiane razem z silnikiem. Tak stoi na korku wlewu do skrzyni. Znam takich co jezdza na ATF dextronIII i jest dobrze i nie wymieniaja wcale. WYdaje mi sie , ze najwazniejsze aby w skrzyni byl olej a nie historyczna gnojowka. Osobiscie jezdzilem na MOBILU 75W90 i tez bylo dobrze. Teraz jezdze na SIlnikowym fullsyntetyku 5W40 i jest spoko.
BMW X5 3.0 D rocznik 2002

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Post autor: mazur73 » sob kwie 05, 2008 5:55 pm

http://www.ew2.lubesinfo.com/frameset.a ... 3&langid=1 wynika ze powinien być silnikowy Synthetic 5W-30 , nie napisałeś jaki masz motor to jest wynik dla 2,8td
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

Awatar użytkownika
kw99
Posty: 759
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: kw99 » ndz kwie 06, 2008 7:43 am

schell poleca do diesla 15w40
http://www.shell.com/home/page/pl-pl/sh ... 80807.html
Ja do montka leje 5w30 bo tak servis poleca, a co kto wleje na tym pojedzie jedynie trzeb pamietac zeby olej nie robił sie za gesty w niskich temperaturach 8)
PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 :)21

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » ndz kwie 06, 2008 9:30 am

Z zalewaniem ATFa czy to do manualnej skrzyni biegów czy do skrzyni rozdzielczej to się spotkałem nie raz.. Ale z olejem silnikowym..

Człowiek się uczy całe życie :wink:
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Nahen » ndz kwie 06, 2008 9:33 am

Z tym, silnikowym to pełen zaskok byl dla mnie jak przestudiowałem instrukcje od Troopera. Kilka razy czytałem szukajać gdzie jest haczyk.

I okazało się że nie ma ;) Faktycznie np w silnikach 2,6i zaleca się "komplet" do silnika i skrzyni z reduktorem taki sam olej.

I słuszna uwaga co do zimy, w takiej "silnikowej" konfiguracji nie ma problemów z wachlowaniem lewarkiem od skrzyni przy niskich temperaturach.
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Isuzu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość