Strona 1 z 1
Olej do reduktora.
: pt kwie 04, 2008 7:55 pm
autor: cmatt
Panowie u mnie w tropku 91rok jest reduktor przy skrzyni ale ma oddzielny wlew, moje pytanie jaki olej wlać do reduktora bo wlał mi mechanik przekładniowy 80W90 i nie wiem czy dobry.
koledzy prosze o szybką pomoc
pozdrawiam cmatt
: pt kwie 04, 2008 10:48 pm
autor: h5n1
nie powinno byc problemow z tym olejem w reduktorze. U mnie reduktor ma jeden obieg ze srzynia biegow ale to model 87.
: sob kwie 05, 2008 7:06 am
autor: seba4x4
cmatt taki sam olej jak w skrzyni biegów, tak więc nie ma problemu
: sob kwie 05, 2008 5:13 pm
autor: kw99
Z tego co wiem powinien byc 5w30 mój znajomy jak wlał 80w90 to do reduktora i skrzyni to w zimie nieszło wajchy przełożyć

: sob kwie 05, 2008 5:19 pm
autor: TomaszRT
kw99 pisze:Z tego co wiem powinien byc 5w30

: sob kwie 05, 2008 5:29 pm
autor: h5n1
do skrzyni w starym trupie leje sie ten sam olej co do silnika i wymienia sie co druga wymiane razem z silnikiem. Tak stoi na korku wlewu do skrzyni. Znam takich co jezdza na ATF dextronIII i jest dobrze i nie wymieniaja wcale. WYdaje mi sie , ze najwazniejsze aby w skrzyni byl olej a nie historyczna gnojowka. Osobiscie jezdzilem na MOBILU 75W90 i tez bylo dobrze. Teraz jezdze na SIlnikowym fullsyntetyku 5W40 i jest spoko.
: sob kwie 05, 2008 5:55 pm
autor: mazur73
http://www.ew2.lubesinfo.com/frameset.a ... 3&langid=1 wynika ze powinien być silnikowy Synthetic 5W-30 , nie napisałeś jaki masz motor to jest wynik dla 2,8td
: ndz kwie 06, 2008 7:43 am
autor: kw99
schell poleca do diesla 15w40
http://www.shell.com/home/page/pl-pl/sh ... 80807.html
Ja do montka leje 5w30 bo tak servis poleca, a co kto wleje na tym pojedzie jedynie trzeb pamietac zeby olej nie robił sie za gesty w niskich temperaturach

: ndz kwie 06, 2008 9:30 am
autor: TomaszRT
Z zalewaniem ATFa czy to do manualnej skrzyni biegów czy do skrzyni rozdzielczej to się spotkałem nie raz.. Ale z olejem silnikowym..
Człowiek się uczy całe życie

: ndz kwie 06, 2008 9:33 am
autor: Nahen
Z tym, silnikowym to pełen zaskok byl dla mnie jak przestudiowałem instrukcje od Troopera. Kilka razy czytałem szukajać gdzie jest haczyk.
I okazało się że nie ma

Faktycznie np w silnikach 2,6i zaleca się "komplet" do silnika i skrzyni z reduktorem taki sam olej.
I słuszna uwaga co do zimy, w takiej "silnikowej" konfiguracji nie ma problemów z wachlowaniem lewarkiem od skrzyni przy niskich temperaturach.