Brak turbo przez brak podciśnienia.
Moderator: Albert_N
Brak turbo przez brak podciśnienia.
Witajcie.
Mam Troopika z 90r 2,8TD.
Pompa podciśnieniowa nowa, podciśnienie przewodami dochodzi do zaworów po lewej stronie samochodu, ale zawory nie puszczają podciśnienia dalej, przez co nie włącza się turbo. Zaworki podłączone na krótko działają. Wychodzi że jest to wina elektrycznego sterowania.
Moje pytanie czy ma ktoś schemat elektryki do TD i czy ktoś wie jak działa/ jak wygląda sterowanie podciśnieniem dla turbiny.
Pozdrawiam i dziękuję za ewentualną pomoc.
Mam Troopika z 90r 2,8TD.
Pompa podciśnieniowa nowa, podciśnienie przewodami dochodzi do zaworów po lewej stronie samochodu, ale zawory nie puszczają podciśnienia dalej, przez co nie włącza się turbo. Zaworki podłączone na krótko działają. Wychodzi że jest to wina elektrycznego sterowania.
Moje pytanie czy ma ktoś schemat elektryki do TD i czy ktoś wie jak działa/ jak wygląda sterowanie podciśnieniem dla turbiny.
Pozdrawiam i dziękuję za ewentualną pomoc.
Zaworki sterowane podciśnieniem mają niewiele wspolnego z turbo.To są zawory EGR ( recyrkulacja spalin). Ciśniena dawanego przez turbinę nie sprawdzisz na postoju, samochód musi byc obciązony. Przyczyn słabego działania turbiny może być kilka. Aby sprawdzić cisnienie turbiny potrzeba ok 2m cienkiego przewodu i manometr wyskalowany najlepiej do 1 atm. Sprzęt podpinasz pomiędzy wylotem powietrza z turbina a kolektorem ssacym i...
sandał.
sandał.
ja mam co prawda auto z 88 r ale też 2,8 z turbo i u mnie nie ma czegoś takiego jak sterowanie turbiną , turbo kręci sie cały czas a tylko jego pełna wydajność osiągana jest od pewnych obrotów jedyne co jest sterowane to zawór upustowy ale tym steruje ciśnienie w kolektorach a nie podciśnienie z vacum.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 53
- Rejestracja: sob kwie 21, 2007 8:18 pm
- Lokalizacja: OKOLICE TORUNIA
moze niech kolega wezmie sprawdzi w 2 osoby czy mu sie przypadkiem po odpaleniu autka niezamyka zawor pod turbem.ja tez mialem cos takiego ze ten silownik po odpaleniu autka pod turbina sie zamykał.jesli chcesz sprawdzic czy to to sciagnij z ego siłownika podciśnienie.jak bedzie dobrze to to.
ISUZU TROOPER 2.8 TDI 91 ROK DŁUGI.
Pojawiły się "ciekawe" posty więc kilka dodatkowych słów i zdjęć wyjaśnienia.
Na zdjęciu:
http://picasaweb.google.pl/lh/viewPhoto ... 1573759714
Jest pompa podciśnienia z trójnikiem z którego wychodzi przewód doprowadzający podcisnienie do zaworków ze zdjęcia:
http://picasaweb.google.pl/lh/viewPhoto ... 2598904642
Jak zielony się włącza to przesyła podciśnienie do drugiego i w ten sposób steruje włączaniem i wyłączaniem turbo poprzez przesyłaniem bądź nie podciśnienia z zaworków do urządzonek ze zdjęć:
http://picasaweb.google.pl/lh/viewPhoto ... 9075378898
http://picasaweb.google.pl/lh/viewPhoto ... 2283768802
Zaworki działają bo po podłączeniu na krótko przesyłają podciśnienie i tubo się włącza.
Moje pytania są:
1. Czy ma ktoś schemat elektryki do 2.8TD?
2. Czy ktoś wie gdzie jest elektroniczne urządzenie sterujące pracą tych zaworków.
3. Jakie powinny być napięcia i opory w przewodach doprowadzających prąd do zaworków (czy jest to uzależnione od obrotów).
4. Jeżeli nie ma czegoś takiego jak sterowanie turbiną to poco dobrowadzać podciśnienie poprzez elektrozawory i po co są te "urządzonka" ze zdjęć 3,4?
ps. nie pytam o ciśnienie w turbinie (skoro nie działa) ani o inne samochody.
Na zdjęciu:
http://picasaweb.google.pl/lh/viewPhoto ... 1573759714
Jest pompa podciśnienia z trójnikiem z którego wychodzi przewód doprowadzający podcisnienie do zaworków ze zdjęcia:
http://picasaweb.google.pl/lh/viewPhoto ... 2598904642
Jak zielony się włącza to przesyła podciśnienie do drugiego i w ten sposób steruje włączaniem i wyłączaniem turbo poprzez przesyłaniem bądź nie podciśnienia z zaworków do urządzonek ze zdjęć:
http://picasaweb.google.pl/lh/viewPhoto ... 9075378898
http://picasaweb.google.pl/lh/viewPhoto ... 2283768802
Zaworki działają bo po podłączeniu na krótko przesyłają podciśnienie i tubo się włącza.
Moje pytania są:
1. Czy ma ktoś schemat elektryki do 2.8TD?
2. Czy ktoś wie gdzie jest elektroniczne urządzenie sterujące pracą tych zaworków.
3. Jakie powinny być napięcia i opory w przewodach doprowadzających prąd do zaworków (czy jest to uzależnione od obrotów).
4. Jeżeli nie ma czegoś takiego jak sterowanie turbiną to poco dobrowadzać podciśnienie poprzez elektrozawory i po co są te "urządzonka" ze zdjęć 3,4?
ps. nie pytam o ciśnienie w turbinie (skoro nie działa) ani o inne samochody.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 90
- Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:23 pm
- Lokalizacja: Jura Krakowsko-Częstochowska-Ogrodzieniec
Witam serdecznie posiadaczy Troopera. Mam na imię Mariusz. Forum obserwuję już od jakiegoś czsu ale udzielam się poraz pierwszy. Troopkiem śmigam już rok (na marginesie 2.8 tdi long), natomiast w samochodach siedzę troche dłużej (ratuje im życie po zabiegach ich właścicieli
). Mogę potwierdzić tylko to co napisał mazur 73, turbo kręci się cały czas. BARON też ma rację ostatnio robiłem renówke w której spadło cięgno zaworu upustowego efekt był taki jakby nie działała turbina. Sprawdź może przewody są źle podpięte, po odpaleniu ani zawór upustowy ani też zawór sterujący maksymalnym ciśnieniem ładowania(4 zdjęcie) nie powinny się ruszyć(ustawione fabrycznie na jakieś 1.5 atm). Ta grucha na 3 zdjęciu zamyka wydech przy szybkim nagrzewaniu silnika ten guzik w kabinie ze spiralą jeśli go posiadasz ale przy tych temperaturach się nie załącza chyba że jest walnięte sterowanie też elektryczne, zmienia również ustawienia pompy samochód robi się mułowaty.

Może macie coś nie tak z przewodem który jest przy intercoolerze i doprowadza sprężone powietrze przez turbinę do pompy wtryskowej i nie działa LDA i pompa wtryskowa nie podaje dawki przy większym ciśnieniu.5 lat jeździłem na odłączonej rurce przy pompie wtryskowej i w końcu poczułem 106PS(odłączone od zaworków przy filtrze paliwa,prosto od icka do pompy wtryskowej) .0,8 bara oryginalne ciśnienie na jakie ustawiony jest westgate.A "załączenie turbiny" to wtedy kiedy silnik ma maksymalny moment,turbo ma swoja prędkość i tłoczy powietrze. Turbo u mnie działa od 2 tys. obr mam 0,5 bara i czuć odejście.Jeżdżę z wstawionym na stałe wskaźnikiem doładowania.Pozdrawiam
Trooper 2.8TDI po lekkich modyfikacjach silnika
- Funek94
- jestem tu nowy...
- Posty: 58
- Rejestracja: wt kwie 15, 2008 6:17 pm
- Lokalizacja: Pułtusk\Warszawa
a jak niema to....-BARON- pisze:moze niech kolega wezmie sprawdzi w 2 osoby czy mu sie przypadkiem po odpaleniu autka niezamyka zawor pod turbem.ja tez mialem cos takiego ze ten silownik po odpaleniu autka pod turbina sie zamykał.jesli chcesz sprawdzic czy to to sciagnij z ego siłownika podciśnienie.jak bedzie dobrze to to.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 90
- Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:23 pm
- Lokalizacja: Jura Krakowsko-Częstochowska-Ogrodzieniec
Funek94 sterowanie tym ustrojstwem to zestaw owych zaworków sterowanych elektrycznie plus czujnik temperatury u mnie umieszczony z przodu za grilem nie pozwala on załączyć podgrzewania powyżej +8 stopni. Leci do tego siłownika wężyk oznaczony na zielono. W sumie fajne urządzonko, jakieś 2 minuty i przy silnym mrozie leci ciepłe powietrze z nawiewu.
P.s czyżby u Ciebie nie działało
P.s czyżby u Ciebie nie działało

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość