cisnienie oleju 2.3 i

Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
marek1313
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: czw lis 09, 2006 9:38 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

cisnienie oleju 2.3 i

Post autor: marek1313 » ndz paź 05, 2008 4:43 pm

witam ;) moze ktos wie jakie powinno byc cisnienie oleju w toopr 2.3 benzyna?? ja mam silnik po kapitalnym remoncie i cisnienie mi idzie ponad 8 czyli konic skali. zastanawiam sie czy nie jest za duze? czy nie rozwali mi filtra oleju??

wypowiadajcie sie ;))
4X4 FULL-GAZ KASZUBY
Suzuki Samurai
mała zmota :) 1.8 16V 140PS

Awatar użytkownika
h5n1
Posty: 339
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 8:42 pm
Lokalizacja: OSLO

Post autor: h5n1 » ndz paź 05, 2008 8:27 pm

Mylisz sie wyobrazajac sobie filtr oleju jako worek w odkurzaczu. W silniku zasadniczy spadek cisnienia odbywa sie na koncowych punktach smarowania tj. np. na panewkach walu a roznica cisnienia pomiedzy strefa przed filtrem i za filtrem jest w zasadzie znikoma bo idea filtra jest zatrzymywac czastki a nie stawiac opor przeplywajacemu olejowi. W to 8 na zegarku to ciezko uwierzyc... zapewne masz zamocowany nieorginalny baczek.. tzn element siedzacy na silniku. Kiedys tez mialem takie odpalowe cisnienie do czasu kiedy nie zalozylem oryginalnego i okazalo sie ze nie jest tak pieknie.......

Awatar użytkownika
marek1313
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: czw lis 09, 2006 9:38 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: marek1313 » ndz paź 05, 2008 9:09 pm

no własnie nie wim przed remontem gdy go zakatowałem to było na zegarze 0 na rozgrzanym a na zimnym 1.
4X4 FULL-GAZ KASZUBY
Suzuki Samurai
mała zmota :) 1.8 16V 140PS

santek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: czw sty 03, 2008 9:49 pm
Kontaktowanie:

Post autor: santek » ndz paź 05, 2008 10:05 pm

Wymien czujnik - kosztuje 15 PLN. Mozliwe jeszcze, ze gdzies sie zwalil obwod pomiarowy (np. przez brak masy na zegarach, budzie albo silniku - sprawdz pod katem dobrego przewodzenia zlaczke na najcienszym przewodzie w wiazce trzech drutow miedzy akumulatorem a rozrusznikiem - zlaczka jest blizej aku). Mozesz tez w miejsce czujnika wpiac manometr i sprawdzic co pokazuje.
---
Pozdrawiam
Santek

Isuzu Trooper 2.3 B, Pajero 3.2 DiD, LR Disco 300 TDi

mariojura
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:23 pm
Lokalizacja: Jura Krakowsko-Częstochowska-Ogrodzieniec

Post autor: mariojura » pn paź 06, 2008 9:07 am

No to i ja się wypowiem po swojemu chociaż pewnie nie mam racji :cry:
Filtr jeszcze troche wytrzyma. Jak najbardziej może rozwalić ale np Filtron daje gwarancje do 10 bar sam miałem już takie przypadki, a przyczyną jest najczęściej zacięty lub uszkodzony zawór przelewowy. Może to jest przyczyną tak wielkiego ciśnienia u ciebie.
h5n1 napisał:
roznica cisnienia pomiedzy strefa przed filtrem i za filtrem jest w zasadzie znikoma bo idea filtra jest zatrzymywac czastki a nie stawiac opor przeplywajacemu olejowi
Nie taka znowu znikoma. Nawet dość spora. Pompa oleju daje duży nadmiar tak jak pompa paliwowa. Właśnie po to jest zawór przelewowy(przed filtrem)-utrzymuje stałe ciśnienie i pozwala nadmiarowi spłynąć spowrotem do miski.
Ideą filtra jest jak najbardziej zatrzymywanie cząstek stałych. Chociaż opór stawia zwłaszcza zimą kiedy olej potrafi być bardzo gęsty albo kiedy wszystkie syfy z silnika się w nim już ulokują :lol: (często wewnątrz jest zaworek który w razie zatkania filtra puszcza olej bokiem nie przez wkład filtrujący).
A może jak napisał sentek po prostu elektryka.
Chyba, że na wał po pierwszym szlifie dali ci panewki na drugi szlif i tak jakoś to ciasno wyszło :)23

Awatar użytkownika
marek1313
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: czw lis 09, 2006 9:38 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: marek1313 » pn paź 06, 2008 10:17 am

;) no tak najrozsądniej bedzie chyba wkrecic zegar i sprawdzi jakie jest cisnienie. a pózniej sie bedzie szukac bo mozliwe ze własnie w zaworku jest za mocna sprezyna i nie popuszcza i tworzy sie takie cisnienie ;)) wał był spasowany dobrze wszytsko chodziło płynnie ;)
4X4 FULL-GAZ KASZUBY
Suzuki Samurai
mała zmota :) 1.8 16V 140PS

Awatar użytkownika
iko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 10:40 am

Post autor: iko » wt paź 07, 2008 12:59 pm

Niekoniecznie musi mieć walnięty miernik.Ja również mam takie ciśnienie (4 na wolnych,ok 8 przy normalnej ,tzn90-110, jeżdzie.Pokrywa to się ze wskazaniami miernika(zwykły na wężu) wkręconego w miejsce "bańki'' na bloku.Zatem kolego śmigaj śmiało i nie przejmuj się wskazówkami przy takich wartościach.

Atomek
 
 
Posty: 120
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 5:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Atomek » pt paź 31, 2008 11:56 am

Czy Wy wszyscy piszecie o silniku 2,3? Ja mam 2,6, teoretycznie 203 tkm, cisnienie na ciepło na wolnych ok. 2,5, a na 3000 obr/min. ok. 4. Mechanik mówi, ze jest bardzo OK.
Defender 90

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Nahen » sob lis 01, 2008 4:59 pm

W moim jak jest zimny trzyma pięknie 8 jak się rozgrzeje spada do oklic 4 na wolnych a na obrotach okolice 8 non stop. (2.6 oczywiście)
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Isuzu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość