No to i ja się wypowiem po swojemu chociaż pewnie nie mam racji
Filtr jeszcze troche wytrzyma. Jak najbardziej może rozwalić ale np Filtron daje gwarancje do 10 bar sam miałem już takie przypadki, a przyczyną jest najczęściej zacięty lub uszkodzony zawór przelewowy. Może to jest przyczyną tak wielkiego ciśnienia u ciebie.
h5n1 napisał:
roznica cisnienia pomiedzy strefa przed filtrem i za filtrem jest w zasadzie znikoma bo idea filtra jest zatrzymywac czastki a nie stawiac opor przeplywajacemu olejowi
Nie taka znowu znikoma. Nawet dość spora. Pompa oleju daje duży nadmiar tak jak pompa paliwowa. Właśnie po to jest zawór przelewowy(przed filtrem)-utrzymuje stałe ciśnienie i pozwala nadmiarowi spłynąć spowrotem do miski.
Ideą filtra jest jak najbardziej zatrzymywanie cząstek stałych. Chociaż opór stawia zwłaszcza zimą kiedy olej potrafi być bardzo gęsty albo kiedy wszystkie syfy z silnika się w nim już ulokują

(często wewnątrz jest zaworek który w razie zatkania filtra puszcza olej bokiem nie przez wkład filtrujący).
A może jak napisał sentek po prostu elektryka.
Chyba, że na wał po pierwszym szlifie dali ci panewki na drugi szlif i tak jakoś to ciasno wyszło
