alternator trooper 2,8tdi'92
Moderator: Albert_N
alternator trooper 2,8tdi'92
Czy ktoś zmieniał szczotki w alternatorze?
Jak dostac się do niego skoro przez cały alternator przechodzi wydłużona oś i na końcu podłączony jest układ z pompą.
U mnie skończyły się co objawiło sie włączeniem czerwonych kontrolek między zegarami,brakiem nawiewu i słabsza moc świateł.
Jak dostac się do niego skoro przez cały alternator przechodzi wydłużona oś i na końcu podłączony jest układ z pompą.
U mnie skończyły się co objawiło sie włączeniem czerwonych kontrolek między zegarami,brakiem nawiewu i słabsza moc świateł.
Re: alternator trooper 2,8tdi'92
Jezeli nie masz ladowania to wlasnie takie sa objawy tzn. swieca kontrolki i nie ma nawiewu. Swiatla zolkna az do momentu kiedy zamiast zoltym zaczna swiecic czarnym swiatlem. Jak juz zdemontujesz alternator to zobaczysz ,ze pompa zamontowna jest na 3 srubkach po ktorych odkreceniu sama po prostu odejdzie. Jest tam takie asymetryczne sprzegielko klowe wiec jak bedziesz skladac spowrotem to zwroc na to uwage. No a jak juz pompa zdemontowana to dalej juz jak ze zwyklym alternatorem. Pamietaj... nic na sile.
BMW X5 3.0 D rocznik 2002
Re: alternator trooper 2,8tdi'92
tylko lekko młotkiem 

Re: alternator trooper 2,8tdi'92
Zdemontowałem alternator , faktycznie pompa (pomocnicza układu hamowania) poszła bez problemu.Szczotki na długość wydają się dobre,(do krótkich nie należą) i w stosunku do innych rozbieranych alternatorów powinny byc dobre. Mogę się mylić i pomimo swojej długości nie sięgają do wirnika,może też padła dioda(czy jakoś tak) przy szczotkach.Jutro zobaczę dostępność w sklepach.
Re: alternator trooper 2,8tdi'92
na oko nie sprawdzisz alternatora , na ucho też nie (no chyba że łożyska padły) jedź z nim do elektryka to Ci powie ile złotych się popsiuło
a przy okazji może faktycznie warto wymienić łożyska ?

Re: alternator trooper 2,8tdi'92
Kolego maja666!
To bardzo madre, ze chesz naprawic sobie sam ten alternator. Nie sluchaj mazura tylko draz temat i ucz sie. Przyda sie w przyszlosci, kiedy nadejda takie czasy, ze naprawa alternatora nie bedzie sie juz nikomu oplacac ze wzgledu na chora cene robocizny i alternatory bedzie sie tylko wymieniac. Zepsuty zas pojedzie do jakiegos biednego kraju, gdzie go naprawia , pomaluja i przysla spowrotem w pudelku z metka a jakis biedak go znowu kupi i zamontuje w swoim samochodzie myslac , ze nowy. p.s. poki co to pol europy kupuje jako nowe alternatory i rozruszniki naprawiane w Polsce:)
To bardzo madre, ze chesz naprawic sobie sam ten alternator. Nie sluchaj mazura tylko draz temat i ucz sie. Przyda sie w przyszlosci, kiedy nadejda takie czasy, ze naprawa alternatora nie bedzie sie juz nikomu oplacac ze wzgledu na chora cene robocizny i alternatory bedzie sie tylko wymieniac. Zepsuty zas pojedzie do jakiegos biednego kraju, gdzie go naprawia , pomaluja i przysla spowrotem w pudelku z metka a jakis biedak go znowu kupi i zamontuje w swoim samochodzie myslac , ze nowy. p.s. poki co to pol europy kupuje jako nowe alternatory i rozruszniki naprawiane w Polsce:)
BMW X5 3.0 D rocznik 2002
Re: alternator trooper 2,8tdi'92
Zmieniłem szczotki na nowe,ale jest bez zmian.Ładowania brak,gdzie szukać dalej przyczyny ?
Re: alternator trooper 2,8tdi'92
To przy szczotkach to regulator napięcia.Ma prawo walnąć tak jak i cały układ prostowniczy (zestaw diodowy) który jest w korpusie.Oprócz tego do awarii skłonne są równiez stojan i wirnik. Reasumując:daj go dobremu elektrykowi niech go prześwietli.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 1
- Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:42 pm
- Lokalizacja: podkarpackie
Re: alternator trooper 2,8tdi'92
Temat przerabiany na jesieni 2008...
Podczas pracy na wolnych obrotach i po załączenie ogrzewania zapala się kontrolka braku ładowania.
Przyczyna - zepsute dwie diody na regulatorze (na oko bez problemu do kupienia w sklepie z elektroniką). W sumie zdecydowałem się na zakup nowego - koszt o ile pamiętam około 70 zł.
Do sprawdzenia diód dobrze jest odlutować go od stojana.
Jak będziesz składał wszystko do kupy pamiętaj o dwóch rzeczach:
1. mostek (metal na którym wszystko jest zmontowane) nie powinien zwierać do obudowy alternatora,
2. tam gdzie styka się wakupompa z alternatorem jet mały otworek; jeśli wsadzisz w niego igłę możesz podwiesić szczotki, a to z kolei to ułatwia wsunięcie wirnika w obudowę alternatora. Po wyciągnięciu igły szczotki wpadają bez problemu na swoje miejsce.
Opakowanie regulatora zostało u elektryka ale jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś to mogę go zapytać o numer części.
Mam nadzieję że komuś przyda się ten opis. U mnie to zadziałało ale jeśli masz jakieś wątpliwości to daj zarobić elektrykowi.
AAAA zapomniałem - jestem tu nowy; witam serdecznie (teraz ktoś chyba powinien na mnie troszkę naskoczyć
A tak poważnie to kilka razy po zapoznaniu się z informacjami na forum ułatwiłem sobie życie, i za to WIELKIE DZIĘKI

Podczas pracy na wolnych obrotach i po załączenie ogrzewania zapala się kontrolka braku ładowania.
Przyczyna - zepsute dwie diody na regulatorze (na oko bez problemu do kupienia w sklepie z elektroniką). W sumie zdecydowałem się na zakup nowego - koszt o ile pamiętam około 70 zł.
Do sprawdzenia diód dobrze jest odlutować go od stojana.
Jak będziesz składał wszystko do kupy pamiętaj o dwóch rzeczach:
1. mostek (metal na którym wszystko jest zmontowane) nie powinien zwierać do obudowy alternatora,
2. tam gdzie styka się wakupompa z alternatorem jet mały otworek; jeśli wsadzisz w niego igłę możesz podwiesić szczotki, a to z kolei to ułatwia wsunięcie wirnika w obudowę alternatora. Po wyciągnięciu igły szczotki wpadają bez problemu na swoje miejsce.
Opakowanie regulatora zostało u elektryka ale jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś to mogę go zapytać o numer części.
Mam nadzieję że komuś przyda się ten opis. U mnie to zadziałało ale jeśli masz jakieś wątpliwości to daj zarobić elektrykowi.
AAAA zapomniałem - jestem tu nowy; witam serdecznie (teraz ktoś chyba powinien na mnie troszkę naskoczyć



Re: alternator trooper 2,8tdi'92
Sprawa została zakończona poprzez kupienie nowego.Ja za bardzo nie miałem czasu na wyjęcie alternatora z auta a starszy chciał jeździć.Zamówił w necie nowy,nie sprawdzając dokładnie modelu i paczka przyszła.Nie do końca chciało wszystko pasować,ale dobrze,ze był stary. Zmieniłem koło pasowe i trzeba bylo dorobić przewód od vaqum oraz rozwiercić otwory w zamocowaniu.Teraz działa i jest ok.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość