Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max
Moderator: Albert_N
-
Funek94
- jestem tu nowy...

- Posty: 58
- Rejestracja: wt kwie 15, 2008 6:17 pm
- Lokalizacja: Pułtusk\Warszawa
Post
autor: Funek94 » pn mar 09, 2009 8:54 am
Panowie mam pytanie czy ktoś może opisać jak działa turbo wtym samochodzie?
odpowiedzi : typu cały czas nie są satysfakcjonujące bo to że się kręci to nie oznacza że działa

Nissan Patrol 3,3 td K160
co weekend naprawiam
-UAZ
-Datsun Patrol 3,3 D K160
-Isuzu Trooper 2,8 TD
-
Ziołek

- Posty: 1683
- Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: Ziołek » pn mar 09, 2009 4:57 pm
Jak obciążysz silnik, czyli jak np. wyprzedzasz.
Tak przynajmniej inne turbo działają.
Hakuna matata madafaka!
-
mazur73

- Posty: 754
- Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
- Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk
Post
autor: mazur73 » pn mar 09, 2009 4:57 pm
a jak ma działać ? to że się kręci oznacza właśnie to że działa , no chyba że łopatki turbiny są powyłamywane i już nic nie tłoczą do kolektora ssącego . kolejny osobnik z przekonaniem że turbina się włącza i dopiero wtedy zaczyna działać

-
Ziołek

- Posty: 1683
- Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: Ziołek » pn mar 09, 2009 4:59 pm
Turbina tłoczy jak ma podciesnienie (czyli jak mu "depniesz"), taka jest opinia gościa który zajmuje się naprawą diesli.
Hakuna matata madafaka!
-
mazur73

- Posty: 754
- Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
- Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk
Post
autor: mazur73 » pn mar 09, 2009 5:17 pm
bzdura

turbina cały czas napędzana jest przez spaliny i cały czas tłoczy powietrze do silnika a że robi to bardziej lub mniej wydajnie w zależności od obrotów i obciążenia daje pewien efekt włączenia się turbiny - czyli moment w chwili gwałtownego przyrostu mocy , jedyny zawór coś zmieniający w jej pracy to zawór upustowy zmniejszający ciśnienie w kolektorze w chwili gwałtownego zdjęcia nogi z gazu , mówię tu oczywiście o takich prostych rozwiązaniach jak w isuzu choć bywają jeszcze prostsze bez zaworu upustowego , są też oczywiście inne rozwiązania samego napędu sprężarki/turbiny jak i sterowania jej pracą (zmienna geometria , dwie turbiny zasilające silnik w różnych zakresach prędkości obrotowych czy też omijanie turbiny na wolnych obrotach) W isuzu turbina się kręci znaczy pracuje

-
Ziołek

- Posty: 1683
- Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: Ziołek » pn mar 09, 2009 5:38 pm
Kręci się, ale nie tłoczy (dmuchnij w turbinkę to powietrze z drugiej strony będzie miało to samo ciśnienie.
I to prawda że kręci się cały czas, i można powiedzieć że pracuje, ale nie tłoczy.
Hakuna matata madafaka!
-
mazur73

- Posty: 754
- Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
- Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk
Post
autor: mazur73 » pn mar 09, 2009 5:45 pm
kolejna bzdura
o ile tylko spaliny wydobywają się z silnika o tyle zaczynają już napędzać turbinę , podciśnienie nie ma NIC wspólnego z pracą turbo ! turbina tylko i wyłącznie napędzana jest ( w tym przypadku) przez gazy wylotowe silnika a te pojawiają się w chwili gdy zaczyna on pracować , owszem ich ciśnienie jest zbyt małe na wolnych obrotach by było to wystarczające doładowanie ale to one napędzają turbinę a nie przepływające powietrze w układzie zasilania silnika .
-
Ziołek

- Posty: 1683
- Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: Ziołek » pn mar 09, 2009 5:48 pm
na chłopski rozum, spaliny poruszają łopatki, ale z tą samą prędkością z jaką wpadają do turbiny, czyli nie może ich tłoczyć, ale jest przez nie poruszana.
Z rerztą przy turbo (nie wiem jak w Isuzu) masz taką rurkę, właśnie do podciśnienia.
Hakuna matata madafaka!
-
mazur73

- Posty: 754
- Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
- Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk
Post
autor: mazur73 » pn mar 09, 2009 5:48 pm
moja propozycja jest taka : znajdź kogoś kto ma zainstalowany manometr w układzie doładowania to przekonasz się jak i kiedy pracuje turbina
Ostatnio zmieniony pn mar 09, 2009 6:13 pm przez
mazur73, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Ziołek

- Posty: 1683
- Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: Ziołek » pn mar 09, 2009 5:51 pm
Sorry, jest tak jak piszesz, moja mea culpa.
Przepraszam za zamieszanie.
Więc po dokształceniu tłumaczę:
W turbo jest różnica w przekroju kjanału dolotowego, i wylotowego, przez co na końcu sprężarki powstaje podciśnienie (gazy się rozprężają), i to napędza całą turbinę, czyli faktycznie tłoczy cały czas, tylko im więcej spalin (większe obroty), tym szybciej i więcej.
Jeszcze raz przepraszam, coś mi się musiało popierdzielić.
Hakuna matata madafaka!
-
mazur73

- Posty: 754
- Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
- Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk
Post
autor: mazur73 » pn mar 09, 2009 5:54 pm
no i przestań uruchamiać chłopski rozum bo zaczynasz pisać bzdurę za bzdurą , jaką rurkę ? jedyne podciśnienie jakie tam sie pojawia jest w kanale dolotowym do turbiny i jest wynikiem jej pracy - turbina zasysa powietrze do silnika ( jak odkurzacz ) a napędzana jest właśnie spalinami - Twoje wywody na temat prędkości spalin wpadających itp wykazują brak elementarnej wiedzy na ten temat więc uwierz czasami tym którzy poświęcili kilka lat nauki na podobne tematy

-
Ziołek

- Posty: 1683
- Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: Ziołek » pn mar 09, 2009 5:57 pm
Po prostu gość który mi to tłumaczył, wprowadził mnie w błąd.
Hakuna matata madafaka!
-
mazur73

- Posty: 754
- Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
- Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk
Post
autor: mazur73 » pn mar 09, 2009 6:09 pm
Ok spokojnie mam nadzieje że nie ufasz temu mechanikowi zbyt mocno

choć to że nie zna dokładnie działania turbo wcale nie musi przekreślać Go jako mechanika
-
Ziołek

- Posty: 1683
- Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: Ziołek » pn mar 09, 2009 6:12 pm
Jako mechanika go bardzo szanuje, jest w tym naprawdę dobry (i to mnie zmyliło), ale z tego co widzę praktykę ma opanowaną lepiej niż teorię (co też złe nie jest).
Hakuna matata madafaka!
-
Funek94
- jestem tu nowy...

- Posty: 58
- Rejestracja: wt kwie 15, 2008 6:17 pm
- Lokalizacja: Pułtusk\Warszawa
Post
autor: Funek94 » wt mar 10, 2009 8:00 am
W takim wypadku kiedy turbina w tym isuzu się kręci, zawory ustawione i w silniku wszstko jest ok to dlaczego mocy brak
tyko proszę nie mówcie "pokaże kopyto" czy "silnik wybuchł" bo go rozebrałem do białej kości i złożyłem i wszystko w nim jest ok
Nissan Patrol 3,3 td K160
co weekend naprawiam
-UAZ
-Datsun Patrol 3,3 D K160
-Isuzu Trooper 2,8 TD
-
mazur73

- Posty: 754
- Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
- Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk
Post
autor: mazur73 » wt mar 10, 2009 11:27 am
istnieje jeszcze coś takiego jak układ zasilania silnika (bak- przewody-pompka paliwowa-filtr-pompa wtryskowa-przewody wysokiego ciśnienia- wtryskiwacze) ogromne pole do występowania mniejszych lub większych usterek , sprawdziłbym też czy ten mało znany układ dogrzewania silnika (takie ustrojstwo pod turbiną- mylone czasami z hamulcem górskim) nie zacięło się w pozycji przymkniętego wydechu bo może dawać to taki właśnie efekt jak brak mocy , nie zgłębiłem też jeszcze układu podciśnieniowego sterowania układem zasilania (czarna magia) a zawiłość tych rureczek jest ogromna i można się pomylić w ich układzie.
-
Pkotek
- jestem tu nowy...

- Posty: 20
- Rejestracja: śr paź 24, 2007 7:19 pm
- Lokalizacja: Wadowice
Post
autor: Pkotek » wt mar 10, 2009 7:08 pm
Jak nima odpowiedniej dawki paliwa to i turbina nie pomoże.
-
Funek94
- jestem tu nowy...

- Posty: 58
- Rejestracja: wt kwie 15, 2008 6:17 pm
- Lokalizacja: Pułtusk\Warszawa
Post
autor: Funek94 » czw mar 12, 2009 7:51 am
mazur73 pisze:sprawdziłbym też czy ten mało znany układ dogrzewania silnika (takie ustrojstwo pod turbiną- mylone czasami z hamulcem górskim) nie zacięło się w pozycji przymkniętego wydechu bo może dawać to taki właśnie efekt jak brak mocy
o to to ja też mam podejrzenia co do tego ustrojstwa

układ paliwowy raczej nie ale to czarne ustrojstwo to tak bo odspodu wygląda jak by nieruszało się i to dawno
Nissan Patrol 3,3 td K160
co weekend naprawiam
-UAZ
-Datsun Patrol 3,3 D K160
-Isuzu Trooper 2,8 TD
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości