Turbo 2.8 td rok 1990

Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Funek94
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: wt kwie 15, 2008 6:17 pm
Lokalizacja: Pułtusk\Warszawa

Turbo 2.8 td rok 1990

Post autor: Funek94 » pn mar 09, 2009 8:54 am

Panowie mam pytanie czy ktoś może opisać jak działa turbo wtym samochodzie?
odpowiedzi : typu cały czas nie są satysfakcjonujące bo to że się kręci to nie oznacza że działa :lol:
Nissan Patrol 3,3 td K160
co weekend naprawiam
-UAZ
-Datsun Patrol 3,3 D K160
-Isuzu Trooper 2,8 TD

Awatar użytkownika
Ziołek
Posty: 1683
Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Turbo 2.8 td rok 1990

Post autor: Ziołek » pn mar 09, 2009 4:57 pm

Jak obciążysz silnik, czyli jak np. wyprzedzasz.
Tak przynajmniej inne turbo działają.
Hakuna matata madafaka!

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Re: Turbo 2.8 td rok 1990

Post autor: mazur73 » pn mar 09, 2009 4:57 pm

a jak ma działać ? to że się kręci oznacza właśnie to że działa , no chyba że łopatki turbiny są powyłamywane i już nic nie tłoczą do kolektora ssącego . kolejny osobnik z przekonaniem że turbina się włącza i dopiero wtedy zaczyna działać ;)
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

Awatar użytkownika
Ziołek
Posty: 1683
Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Turbo 2.8 td rok 1990

Post autor: Ziołek » pn mar 09, 2009 4:59 pm

Turbina tłoczy jak ma podciesnienie (czyli jak mu "depniesz"), taka jest opinia gościa który zajmuje się naprawą diesli.
Hakuna matata madafaka!

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Re: Turbo 2.8 td rok 1990

Post autor: mazur73 » pn mar 09, 2009 5:17 pm

bzdura !! turbina cały czas napędzana jest przez spaliny i cały czas tłoczy powietrze do silnika a że robi to bardziej lub mniej wydajnie w zależności od obrotów i obciążenia daje pewien efekt włączenia się turbiny - czyli moment w chwili gwałtownego przyrostu mocy , jedyny zawór coś zmieniający w jej pracy to zawór upustowy zmniejszający ciśnienie w kolektorze w chwili gwałtownego zdjęcia nogi z gazu , mówię tu oczywiście o takich prostych rozwiązaniach jak w isuzu choć bywają jeszcze prostsze bez zaworu upustowego , są też oczywiście inne rozwiązania samego napędu sprężarki/turbiny jak i sterowania jej pracą (zmienna geometria , dwie turbiny zasilające silnik w różnych zakresach prędkości obrotowych czy też omijanie turbiny na wolnych obrotach) W isuzu turbina się kręci znaczy pracuje :)
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

Awatar użytkownika
Ziołek
Posty: 1683
Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Turbo 2.8 td rok 1990

Post autor: Ziołek » pn mar 09, 2009 5:38 pm

Kręci się, ale nie tłoczy (dmuchnij w turbinkę to powietrze z drugiej strony będzie miało to samo ciśnienie.
I to prawda że kręci się cały czas, i można powiedzieć że pracuje, ale nie tłoczy.
Hakuna matata madafaka!

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Re: Turbo 2.8 td rok 1990

Post autor: mazur73 » pn mar 09, 2009 5:45 pm

kolejna bzdura ;)
o ile tylko spaliny wydobywają się z silnika o tyle zaczynają już napędzać turbinę , podciśnienie nie ma NIC wspólnego z pracą turbo ! turbina tylko i wyłącznie napędzana jest ( w tym przypadku) przez gazy wylotowe silnika a te pojawiają się w chwili gdy zaczyna on pracować , owszem ich ciśnienie jest zbyt małe na wolnych obrotach by było to wystarczające doładowanie ale to one napędzają turbinę a nie przepływające powietrze w układzie zasilania silnika .
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

Awatar użytkownika
Ziołek
Posty: 1683
Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Turbo 2.8 td rok 1990

Post autor: Ziołek » pn mar 09, 2009 5:48 pm

na chłopski rozum, spaliny poruszają łopatki, ale z tą samą prędkością z jaką wpadają do turbiny, czyli nie może ich tłoczyć, ale jest przez nie poruszana.
Z rerztą przy turbo (nie wiem jak w Isuzu) masz taką rurkę, właśnie do podciśnienia.
Hakuna matata madafaka!

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Re: Turbo 2.8 td rok 1990

Post autor: mazur73 » pn mar 09, 2009 5:48 pm

moja propozycja jest taka : znajdź kogoś kto ma zainstalowany manometr w układzie doładowania to przekonasz się jak i kiedy pracuje turbina
Ostatnio zmieniony pn mar 09, 2009 6:13 pm przez mazur73, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

Awatar użytkownika
Ziołek
Posty: 1683
Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Turbo 2.8 td rok 1990

Post autor: Ziołek » pn mar 09, 2009 5:51 pm

Sorry, jest tak jak piszesz, moja mea culpa.
Przepraszam za zamieszanie.
Więc po dokształceniu tłumaczę:
W turbo jest różnica w przekroju kjanału dolotowego, i wylotowego, przez co na końcu sprężarki powstaje podciśnienie (gazy się rozprężają), i to napędza całą turbinę, czyli faktycznie tłoczy cały czas, tylko im więcej spalin (większe obroty), tym szybciej i więcej.
Jeszcze raz przepraszam, coś mi się musiało popierdzielić.
Hakuna matata madafaka!

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Re: Turbo 2.8 td rok 1990

Post autor: mazur73 » pn mar 09, 2009 5:54 pm

no i przestań uruchamiać chłopski rozum bo zaczynasz pisać bzdurę za bzdurą , jaką rurkę ? jedyne podciśnienie jakie tam sie pojawia jest w kanale dolotowym do turbiny i jest wynikiem jej pracy - turbina zasysa powietrze do silnika ( jak odkurzacz ) a napędzana jest właśnie spalinami - Twoje wywody na temat prędkości spalin wpadających itp wykazują brak elementarnej wiedzy na ten temat więc uwierz czasami tym którzy poświęcili kilka lat nauki na podobne tematy ;)
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

Awatar użytkownika
Ziołek
Posty: 1683
Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Turbo 2.8 td rok 1990

Post autor: Ziołek » pn mar 09, 2009 5:57 pm

Po prostu gość który mi to tłumaczył, wprowadził mnie w błąd.
Hakuna matata madafaka!

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Re: Turbo 2.8 td rok 1990

Post autor: mazur73 » pn mar 09, 2009 6:09 pm

Ok spokojnie mam nadzieje że nie ufasz temu mechanikowi zbyt mocno ;) choć to że nie zna dokładnie działania turbo wcale nie musi przekreślać Go jako mechanika
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

Awatar użytkownika
Ziołek
Posty: 1683
Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Turbo 2.8 td rok 1990

Post autor: Ziołek » pn mar 09, 2009 6:12 pm

Jako mechanika go bardzo szanuje, jest w tym naprawdę dobry (i to mnie zmyliło), ale z tego co widzę praktykę ma opanowaną lepiej niż teorię (co też złe nie jest).
Hakuna matata madafaka!

Awatar użytkownika
Funek94
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: wt kwie 15, 2008 6:17 pm
Lokalizacja: Pułtusk\Warszawa

Re: Turbo 2.8 td rok 1990

Post autor: Funek94 » wt mar 10, 2009 8:00 am

W takim wypadku kiedy turbina w tym isuzu się kręci, zawory ustawione i w silniku wszstko jest ok to dlaczego mocy brak :)9

tyko proszę nie mówcie "pokaże kopyto" czy "silnik wybuchł" bo go rozebrałem do białej kości i złożyłem i wszystko w nim jest ok
Nissan Patrol 3,3 td K160
co weekend naprawiam
-UAZ
-Datsun Patrol 3,3 D K160
-Isuzu Trooper 2,8 TD

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Re: Turbo 2.8 td rok 1990

Post autor: mazur73 » wt mar 10, 2009 11:27 am

istnieje jeszcze coś takiego jak układ zasilania silnika (bak- przewody-pompka paliwowa-filtr-pompa wtryskowa-przewody wysokiego ciśnienia- wtryskiwacze) ogromne pole do występowania mniejszych lub większych usterek , sprawdziłbym też czy ten mało znany układ dogrzewania silnika (takie ustrojstwo pod turbiną- mylone czasami z hamulcem górskim) nie zacięło się w pozycji przymkniętego wydechu bo może dawać to taki właśnie efekt jak brak mocy , nie zgłębiłem też jeszcze układu podciśnieniowego sterowania układem zasilania (czarna magia) a zawiłość tych rureczek jest ogromna i można się pomylić w ich układzie.
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

Pkotek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: śr paź 24, 2007 7:19 pm
Lokalizacja: Wadowice

Re: Turbo 2.8 td rok 1990

Post autor: Pkotek » wt mar 10, 2009 7:08 pm

Jak nima odpowiedniej dawki paliwa to i turbina nie pomoże.

Awatar użytkownika
Funek94
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: wt kwie 15, 2008 6:17 pm
Lokalizacja: Pułtusk\Warszawa

Re: Turbo 2.8 td rok 1990

Post autor: Funek94 » czw mar 12, 2009 7:51 am

mazur73 pisze:sprawdziłbym też czy ten mało znany układ dogrzewania silnika (takie ustrojstwo pod turbiną- mylone czasami z hamulcem górskim) nie zacięło się w pozycji przymkniętego wydechu bo może dawać to taki właśnie efekt jak brak mocy
o to to ja też mam podejrzenia co do tego ustrojstwa :)9 układ paliwowy raczej nie ale to czarne ustrojstwo to tak bo odspodu wygląda jak by nieruszało się i to dawno
Nissan Patrol 3,3 td K160
co weekend naprawiam
-UAZ
-Datsun Patrol 3,3 D K160
-Isuzu Trooper 2,8 TD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Isuzu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości