POMOCY Z SILNIKIEM 3,0 4jx1
Moderator: Albert_N
POMOCY Z SILNIKIEM 3,0 4jx1
Mam nietypowy problem z silnikiem diesla 3,0 4jx . Problem polega na tym że podbiera płyn chłodniczy który przedostaje się jakimś cudem do paliwa powodując rosół w paliwie . jest to o tyle dziwne że płyn w chłodniczy jest czysty jak łza, olej w silniku bez oznak płynu , brak ciśnienia płynu w chłodnicy ( co ma miejsce w wyniku uszkodzenia głowicy lub uszczelki pod głowicą), przeprowadziłem nawet badanie na obecność co2 w płynie - brak co2. Na chwile obecną ominąłem zbiornik z paliwem podałem paliwo bezpośrednio na pompe paliwa -auto pracuje bardzo ładnie jak przed awarią i nie wiem co robić dalej.
Re: POMOCY Z SILNIKIEM 3,0 4jx1
jedyna usterka jaka mi przychodzi do glowy w tym momencie to chlodnica paliwa. Nie wiem czy ja masz wiec gdybam.
BMW X5 3.0 D rocznik 2002
Re: POMOCY Z SILNIKIEM 3,0 4jx1
a może zwyczajnie woda w baku i to wcale nie z chłodnicy ? może to zwykły syf z dna baku ?
Re: POMOCY Z SILNIKIEM 3,0 4jx1
I to chyba wszystko tłumaczy...jedrula pisze:Mam nietypowy problem z silnikiem diesla 3,0 4jx . Problem polega na tym że podbiera płyn chłodniczy który przedostaje się jakimś cudem do paliwa powodując rosół w paliwie . jest to o tyle dziwne że płyn w chłodniczy jest czysty jak łza, olej w silniku bez oznak płynu , brak ciśnienia płynu w chłodnicy ( co ma miejsce w wyniku uszkodzenia głowicy lub uszczelki pod głowicą), przeprowadziłem nawet badanie na obecność co2 w płynie - brak co2. Na chwile obecną ominąłem zbiornik z paliwem podałem paliwo bezpośrednio na pompe paliwa -auto pracuje bardzo ładnie jak przed awarią i nie wiem co robić dalej.
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo
)

Re: POMOCY Z SILNIKIEM 3,0 4jx1
Dziękuje za zainteresowanie tematem!
W paliwie napewno mam płyn chłodniczy , stwierdzam to na podstawie zabarwienia zanieczyszczonego paliwa , po odstaniu i odlaniu (płyn jest cięższy od paliwa) zabrudzenie ma kolor płynu i wszystkie jego cechy, stwierdzam także że napewno nie jest woda podbierana przez nieszczelny układ paliwowy zbiornik przeplukałem i nie było jakiś innych zanieczyszczeń. domniemam że jak bym teraz złożył to spowrotem , zalał pełny zbiornik paliwa ta na jakiś czas byłby spokój do momentu aż auto by postało by kilkadziesiąt godzin i smok zassał by znowu płyn (który podczas pracy silnika przedostał sie do paliwa) i spowodowal by najpierw nierówną prace a pożniej silnik gaśnie. Narazie szukam dalej przyczyny , skupiam sie na powrocie paliwa do zbiornika który wychodzi z tylu glowicy z takiego dziwnego ustrojstwa gdzie wg schematu tego silnika jest tam także jakiś sensor temperatury paliwa. Następnym krokiem będzie chyba zdjęcie głowicy ale jeszcze czekam na jakieś wskazówki za ktore będe bardzo wdzięczny.
W paliwie napewno mam płyn chłodniczy , stwierdzam to na podstawie zabarwienia zanieczyszczonego paliwa , po odstaniu i odlaniu (płyn jest cięższy od paliwa) zabrudzenie ma kolor płynu i wszystkie jego cechy, stwierdzam także że napewno nie jest woda podbierana przez nieszczelny układ paliwowy zbiornik przeplukałem i nie było jakiś innych zanieczyszczeń. domniemam że jak bym teraz złożył to spowrotem , zalał pełny zbiornik paliwa ta na jakiś czas byłby spokój do momentu aż auto by postało by kilkadziesiąt godzin i smok zassał by znowu płyn (który podczas pracy silnika przedostał sie do paliwa) i spowodowal by najpierw nierówną prace a pożniej silnik gaśnie. Narazie szukam dalej przyczyny , skupiam sie na powrocie paliwa do zbiornika który wychodzi z tylu glowicy z takiego dziwnego ustrojstwa gdzie wg schematu tego silnika jest tam także jakiś sensor temperatury paliwa. Następnym krokiem będzie chyba zdjęcie głowicy ale jeszcze czekam na jakieś wskazówki za ktore będe bardzo wdzięczny.
Re: POMOCY Z SILNIKIEM 3,0 4jx1
a To cudo co siedzi z tylu glowicy to czasem nie jest chlodzenie powrotu paliwa?
BMW X5 3.0 D rocznik 2002
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości