Opór przy pełnym skręcie
Moderator: Albert_N
- dominik502
-
- Posty: 269
- Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontaktowanie:
Opór przy pełnym skręcie
Podczas jazdy na 2H wszystko jest OK. Kiedy włączę 4H lub 4L i maksymalnie skręcę kołami coś stawia napędowi spory opór. Manuale rozbierałem i smarowałem, przeguby nie stukają, ogólnie wszystko jest spoko, do momentu pełnego (lub prawie pełnego) skrętu kierownicą. Obecnie jeżdżę na MT 31", ale jak miałem seryjne 215R15 działo się to samo. Podczas jazdy na wprost i wyrzuceniu biegu auto toczy się swoim pędem, natomiast kiedy wyrzucę bieg na skręconych kołach ( dla sprawdzenia) troopek momentalnie zwalnia. Czy mieliście takie objawy, co może być przyczyną
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
Re: Opór przy pełnym skręcie
4L i 4H tylko w terenie bez skręcania... Na asfalt i normalną jazdę jest 2H...
Zielony Autobus 2,7TDi
- dominik502
-
- Posty: 269
- Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontaktowanie:
Re: Opór przy pełnym skręcie
Spoko, będę w terenie wyłączał przednią oś, jak będę skręcałBrowning pisze:4L i 4H tylko w terenie bez skręcania... Na asfalt i normalną jazdę jest 2H...

Liczę na poważniejszą odpowiedź

Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
Re: Opór przy pełnym skręcie
a objaw wystepuje podczas manewrow na jakiej nawierzchni ?
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
- dominik502
-
- Posty: 269
- Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontaktowanie:
Re: Opór przy pełnym skręcie
Nawierzchnia nie ma znaczenia, na każdym rodzaju jest to samo.
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
Re: Opór przy pełnym skręcie
Ciekawi mnie ile takich eksperymentow przezyje Twoj reduktor zanim zrozumiesz, ze kolega Browning nie zartowal.
BMW X5 3.0 D rocznik 2002
- leon zet
-
- Posty: 7508
- Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
- Lokalizacja: Wyszków i okolice
- Kontaktowanie:
Re: Opór przy pełnym skręcie
A potem będzie jakoś tak:
"Drogie bravo...
W moim trooperze z niewiadomych powodów nagle zepsuł się reduktor.
Proszę o pomoc"

"Drogie bravo...
W moim trooperze z niewiadomych powodów nagle zepsuł się reduktor.
Proszę o pomoc"

Re: Opór przy pełnym skręcie
h5n1 pisze:Ciekawi mnie ile takich eksperymentow przezyje Twoj reduktor zanim zrozumiesz, ze kolega Browning nie zartowal.


Zielony Autobus 2,7TDi
Re: Opór przy pełnym skręcie
Reduktor, krzyżaki, przeguby, dyfer - pełen wybór nieszczęść. Przez takie pytania w nowych autach króluje Haldex i pochodneleon zet pisze:A potem będzie jakoś tak:
"Drogie bravo...
W moim trooperze z niewiadomych powodów nagle zepsuł się reduktor.
Proszę o pomoc"

Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
Re: Opór przy pełnym skręcie
Haldex króluje, bo jest tanim badziewiem.. Dobrze, że są jeszcze tacy co nie kutwią.. Pamiętasz co w Alfie miałeś ?


'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
- dominik502
-
- Posty: 269
- Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontaktowanie:
Re: Opór przy pełnym skręcie
Panowie spokojnie 
Nie jeżdżę po czarnym z załączonym przodem. Opór przy skręcie czuć nawet jadąc po piachu.
Z waszych wypowiedzi wnioskuję, że przy zapiętym przodzie niewskazane jest maksymalne skręcanie kierownicą. Zgadza się ?

Nie jeżdżę po czarnym z załączonym przodem. Opór przy skręcie czuć nawet jadąc po piachu.
Z waszych wypowiedzi wnioskuję, że przy zapiętym przodzie niewskazane jest maksymalne skręcanie kierownicą. Zgadza się ?
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
Re: Opór przy pełnym skręcie
Może czas najwyższy zapoznać się z zasadą działania napędu we własnym samochodzie? 

- dominik502
-
- Posty: 269
- Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontaktowanie:
Re: Opór przy pełnym skręcie
Zasadę działania napędu znam.
Liczyłem na pomoc ze strony kogoś, kto wie w czym może być problem, a widzę tylko szyderczych prześmiewców
Liczyłem na pomoc ze strony kogoś, kto wie w czym może być problem, a widzę tylko szyderczych prześmiewców

Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
Re: Opór przy pełnym skręcie
Kola przednie i tylne jada po innym promieniu wiec pokonuja inna droge. Poniewaz nie masz mechanizmu roznicowego pomiedzy osiami to jedna os kreci sie szybciej niz druga. A wlasciwe chcialaby se krecic a nie moze bo ja blokuje podloze. Jak na tym piasku dasz po gazie to jedna os sie uslizgnie a druga pojdzie normalna droga. Dlatego odczuwasz blokowanie sie auta i to bardzo niedobrze robi na naped. Na forum napisano juz chyba tyle na ten temat, ze wiecej sie nie da. Sam sie zapieniles wiec dostales to samo spowrotem. NIe lubisz szydercow? Nie wierze 

BMW X5 3.0 D rocznik 2002
- dominik502
-
- Posty: 269
- Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontaktowanie:
Re: Opór przy pełnym skręcie
Dzięki za informację h5n1.
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości