Opór przy pełnym skręcie

Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
dominik502
 
 
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
Lokalizacja: Płońsk
Kontaktowanie:

Opór przy pełnym skręcie

Post autor: dominik502 » pn lis 30, 2009 2:14 pm

Podczas jazdy na 2H wszystko jest OK. Kiedy włączę 4H lub 4L i maksymalnie skręcę kołami coś stawia napędowi spory opór. Manuale rozbierałem i smarowałem, przeguby nie stukają, ogólnie wszystko jest spoko, do momentu pełnego (lub prawie pełnego) skrętu kierownicą. Obecnie jeżdżę na MT 31", ale jak miałem seryjne 215R15 działo się to samo. Podczas jazdy na wprost i wyrzuceniu biegu auto toczy się swoim pędem, natomiast kiedy wyrzucę bieg na skręconych kołach ( dla sprawdzenia) troopek momentalnie zwalnia. Czy mieliście takie objawy, co może być przyczyną
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: Opór przy pełnym skręcie

Post autor: Browning » pn lis 30, 2009 2:16 pm

4L i 4H tylko w terenie bez skręcania... Na asfalt i normalną jazdę jest 2H...
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
dominik502
 
 
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
Lokalizacja: Płońsk
Kontaktowanie:

Re: Opór przy pełnym skręcie

Post autor: dominik502 » pn lis 30, 2009 2:58 pm

Browning pisze:4L i 4H tylko w terenie bez skręcania... Na asfalt i normalną jazdę jest 2H...
Spoko, będę w terenie wyłączał przednią oś, jak będę skręcał :)
Liczę na poważniejszą odpowiedź :)
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Opór przy pełnym skręcie

Post autor: Albert_N » pn lis 30, 2009 3:04 pm

a objaw wystepuje podczas manewrow na jakiej nawierzchni ?
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
dominik502
 
 
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
Lokalizacja: Płońsk
Kontaktowanie:

Re: Opór przy pełnym skręcie

Post autor: dominik502 » pn lis 30, 2009 3:29 pm

Nawierzchnia nie ma znaczenia, na każdym rodzaju jest to samo.
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0

Awatar użytkownika
h5n1
Posty: 339
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 8:42 pm
Lokalizacja: OSLO

Re: Opór przy pełnym skręcie

Post autor: h5n1 » pn lis 30, 2009 4:30 pm

Ciekawi mnie ile takich eksperymentow przezyje Twoj reduktor zanim zrozumiesz, ze kolega Browning nie zartowal.
BMW X5 3.0 D rocznik 2002

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Opór przy pełnym skręcie

Post autor: leon zet » pn lis 30, 2009 4:45 pm

A potem będzie jakoś tak:
"Drogie bravo...
W moim trooperze z niewiadomych powodów nagle zepsuł się reduktor.
Proszę o pomoc"
:)21

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: Opór przy pełnym skręcie

Post autor: Browning » pn lis 30, 2009 4:47 pm

h5n1 pisze:Ciekawi mnie ile takich eksperymentow przezyje Twoj reduktor zanim zrozumiesz, ze kolega Browning nie zartowal.
8) :wink:
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Opór przy pełnym skręcie

Post autor: alfik » pn lis 30, 2009 4:55 pm

leon zet pisze:A potem będzie jakoś tak:
"Drogie bravo...
W moim trooperze z niewiadomych powodów nagle zepsuł się reduktor.
Proszę o pomoc"
:)21
Reduktor, krzyżaki, przeguby, dyfer - pełen wybór nieszczęść. Przez takie pytania w nowych autach króluje Haldex i pochodne :)
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Opór przy pełnym skręcie

Post autor: TomaszRT » pn lis 30, 2009 5:37 pm

Haldex króluje, bo jest tanim badziewiem.. Dobrze, że są jeszcze tacy co nie kutwią.. Pamiętasz co w Alfie miałeś ?
;)
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
dominik502
 
 
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
Lokalizacja: Płońsk
Kontaktowanie:

Re: Opór przy pełnym skręcie

Post autor: dominik502 » pn lis 30, 2009 5:58 pm

Panowie spokojnie :)
Nie jeżdżę po czarnym z załączonym przodem. Opór przy skręcie czuć nawet jadąc po piachu.
Z waszych wypowiedzi wnioskuję, że przy zapiętym przodzie niewskazane jest maksymalne skręcanie kierownicą. Zgadza się ?
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: Opór przy pełnym skręcie

Post autor: kozioU » pn lis 30, 2009 6:00 pm

Może czas najwyższy zapoznać się z zasadą działania napędu we własnym samochodzie? :)21

Awatar użytkownika
dominik502
 
 
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
Lokalizacja: Płońsk
Kontaktowanie:

Re: Opór przy pełnym skręcie

Post autor: dominik502 » pn lis 30, 2009 6:14 pm

Zasadę działania napędu znam.
Liczyłem na pomoc ze strony kogoś, kto wie w czym może być problem, a widzę tylko szyderczych prześmiewców :cry:
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0

Awatar użytkownika
h5n1
Posty: 339
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 8:42 pm
Lokalizacja: OSLO

Re: Opór przy pełnym skręcie

Post autor: h5n1 » pn lis 30, 2009 7:39 pm

Kola przednie i tylne jada po innym promieniu wiec pokonuja inna droge. Poniewaz nie masz mechanizmu roznicowego pomiedzy osiami to jedna os kreci sie szybciej niz druga. A wlasciwe chcialaby se krecic a nie moze bo ja blokuje podloze. Jak na tym piasku dasz po gazie to jedna os sie uslizgnie a druga pojdzie normalna droga. Dlatego odczuwasz blokowanie sie auta i to bardzo niedobrze robi na naped. Na forum napisano juz chyba tyle na ten temat, ze wiecej sie nie da. Sam sie zapieniles wiec dostales to samo spowrotem. NIe lubisz szydercow? Nie wierze 8)
BMW X5 3.0 D rocznik 2002

Awatar użytkownika
dominik502
 
 
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
Lokalizacja: Płońsk
Kontaktowanie:

Re: Opór przy pełnym skręcie

Post autor: dominik502 » wt gru 01, 2009 9:37 am

Dzięki za informację h5n1.
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Isuzu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości