Strona 1 z 1
Problem z chłodzeniem 2.6i
: sob maja 01, 2010 8:51 pm
autor: skiczu
Witam. Miałem ostatnio problem z chłodzeniem w moim troopku. Polegał on na tym, że w trakcie normalnej jazdy w trasie wszystko było OK ale po wjeździe w teren na reduktorze lub staniu w korku na mieście temperatura silnika bardzo szybko rosła. Myślałem, że przyczyną jest chłodnica, która ma powypychane lamelki radiatora między głównymi kanałami. Okazało się, że przyczyną było uszkodzone sprzęgło wiskotyczne wentylatora. Rada: blachowkręt w celu zblokowania na stałe... teraz temperatura jest OK.
Re: Problem z chłodzeniem 2.6i
: wt maja 04, 2010 10:56 pm
autor: matee2
Miałem dobre wisko ale kiedyś mi ten tunel w terenie wy...waliło

no i byłą podobna sprawa, do tego chłodnica lubi zabić się błotem, teraz mam dwa elektryczne wentylatory i jest super polecam takie rozwiązanie oczywiście wiskoza została odkręcona.
Re: Problem z chłodzeniem 2.6i
: czw maja 06, 2010 8:21 pm
autor: skiczu
Może spróbuję z elektrycznymi. Jak na razie zamówiłem termostat i korek do chłodnicy bo gość od inst.gaz. powiedział, że musi być sprawny aby inst. prawidłowo działała.
Re: Problem z chłodzeniem 2.6i
: czw maja 06, 2010 11:52 pm
autor: Nahen
Generalnie, żeby silnik się nie przegrzewał to wypadałoby mieć sprawny układ chłodzenia czyli między innymi termostat

Re: Problem z chłodzeniem 2.6i
: pt maja 07, 2010 3:03 pm
autor: skiczu
Bez termostatu napewno się nie przegrzeje...

za dużo wiatru z zablokowanego wiska.
Re: Problem z chłodzeniem 2.6i
: pt maja 07, 2010 3:10 pm
autor: Nahen
Jazda na niedogrzanym silniku tez nie jest przyjemna

Zwłaszcza zimą

Re: Problem z chłodzeniem 2.6i
: sob maja 08, 2010 8:50 am
autor: skiczu
Po to mi termostat

. Nie chodzi o warunki atmosferyczne tylko o większe spalanie i szybsze zyżycie silnika.
Re: Problem z chłodzeniem 2.6i
: sob maja 08, 2010 4:23 pm
autor: Nahen
Hmm ja tam wolę jak w zimę w autku robi się miło i ciepło po kilku minutach a nie po godzinie zasuwania w tę i spowrotem po autostradzie z prędkością 150km/h

Re: Problem z chłodzeniem 2.6i
: wt maja 11, 2010 7:35 am
autor: skiczu
Wymieniłem wczoraj termostat. Temperaturka prawie pionowo na wskaźniku. Żałuję trochę, że wziąłem na 82 st.C a nie na 88. Ale od razu czuć różnicę...

Trochę pojeździłem. Odczuwalny wzrost mocy. Teraz wiem co oznacza temperatura pracy silnika...

Re: Problem z chłodzeniem 2.6i
: ndz cze 06, 2010 11:24 pm
autor: Atomek
Inna sprawa, że w 2,6 trzeba uważać na przegrzanie, bo głowicę szlag trafi.