Info o Fronterze dla absolutnych nowicjuszy.

Frontera, Monterey

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Janek 44
Posty: 2385
Rejestracja: śr lut 21, 2007 8:43 pm
Lokalizacja: Podlasie.

Post autor: Janek 44 » ndz sty 20, 2008 4:34 pm

saydack pisze:A powiedzcie ja przy frotkach B - zastanawiam sie nad kupnem
W B masz taki przycisk na desce, jak go wciśniesz i zapali Ci się lampka na tablicy masz zapięty przód( do 90km podobno, mnie pomyliły się przyciski nocą zapiąłem przy130, wytrzymało bez żadnych problemów) i też nie na czarnym. Różnica między Frotką A i B jest taka: masz w jednej rodzinie dwie kobiety, matkę(A), starszą doświadczoną, zaprawioną w bojach, i córkę(B), młodszą, ładniejszą, bardziej cywilizowaną. Rozumiesz? :)21 :)21
"..i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony,na wieść o zarobkach-usiadł zapłakał.."

omd84
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 9:46 pm
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: omd84 » pn lut 04, 2008 9:59 pm

Witam !
Mam pytanie odnośnie sprzęgiełek, czy przy manualnych po odłączeniu przedniego napędu (z lock na free) również trzeba cofnąć te kilka metrów tak samo jak ma to miejsce przy automacie ??
Opel Frontera Sport 2.0 & Opel Frontera 2.4

Awatar użytkownika
brum
Posty: 674
Rejestracja: pt paź 13, 2006 2:25 pm
Lokalizacja: Chechło/Olkusz

Post autor: brum » pn lut 04, 2008 10:24 pm

Nie nie trzeba.
Frontera Long 2.2 '97 MT 33", lift 3", winch....
http://www.opelfrontera.pl

rybak58
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 10:38 am
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: rybak58 » ndz lut 17, 2008 10:50 pm

Cześć. Jestem tu nowy. Posiadam Opla Campo Sportcab (to samo co frota A tylko z paką) przełanczałem z 2H na 4L i odwrotnie podczas jazdy nawet 100km/h ze sprzęgłem i nic sie nie działo, sprzęgiełka mam manualne i ustawione były na look. Pozdrawiam.
Rybak58
OPEL CAMPO

Awatar użytkownika
brum
Posty: 674
Rejestracja: pt paź 13, 2006 2:25 pm
Lokalizacja: Chechło/Olkusz

Post autor: brum » ndz lut 17, 2008 11:43 pm

Trochę trudno wrzucić 4L podczas jazdy a zwłaszczy przy "setce" :-?
Ale widocznie tobie się to udało, nic tylko pogratulować...skrzynie masz jeszcze sprawną ??
Frontera Long 2.2 '97 MT 33", lift 3", winch....
http://www.opelfrontera.pl

Awatar użytkownika
mirokez
Posty: 582
Rejestracja: pt kwie 07, 2006 8:03 pm
Lokalizacja: Kraśnik woj. Lubelskie

Post autor: mirokez » wt lut 19, 2008 6:17 pm

:o 4l przy 100, wspolczuje twojemu camopo :o
XJ 2.1 TD, 1991 rok, Seria, BFG AT 30"
Lubelskie Forum www.graty4x4.fora.pl

esio
 
 
Posty: 212
Rejestracja: pt lut 15, 2008 2:53 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: esio » śr lut 20, 2008 9:54 am

Witajcie.
Jako całkowity nowicjusz motoryzacyjny zapytam o kilka rzeczy.
W czerwcu zdałem prawko, kupiłem skodę Forman aby się trochę oswoić z jazdą „naprawdę”.
Rodzina przestała się mieścić (zmiana dziecięcych foteli na większe, a mam trzy sztuki) więc z polecenia (od znajomych znajomych) kupiłem Fronterę A, 92, 2,3 turbo diesel z intercoolerem.
Ponieważ nie znam się na samochodach, pozwolę sobie Was zapytać:
1. Przy pracującym silniku, ale na luzie, kontrolka oleju jest na minimum. Jak przygazuję, to wędruje do góry. W czasie jazdy też w zależności od obrotów jest wyżej lub na niskich spada. Jak wcisnę sprzęgło, to wskazówka spada i na chwilkę zapala się kontrolka oleju. Coś z tym zrobić?
2. Jakoś dziwnie zachowuje się wskaźnik akumulatora. Gdy przy pracującym silniku włączę światła, to wskazówka ze środka spada trochę na dół. Po włączeniu wiatraka ogrzewania jeszcze niżej. Jak stoję z włączonym kierunkiem to wskazówka podskakuje w rytm kierunku. Coś z tym robić?
3. Co ile wymieniać paski, filtry, płyny (hamulcowy i olej to wiem, bo mam wpisane w książkę, ale np. w mostach) ??
4. Na co zwracać uwagę w normalnej eksploatacji, o co dbać, co sprawdzać?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i rady, oraz lajtowe potraktowanie dennych być może dla was pytań.
Leszek frontera long 2.3 td intercooler '92

esio
 
 
Posty: 212
Rejestracja: pt lut 15, 2008 2:53 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: esio » śr lut 20, 2008 10:38 am

i jeszcze jedno.
Co z rozrządem?
wiem, że jest łańcuch, tylko po ilu kilometrach go wymienić?
jakie są objawy zużycia łańcucha rozrządu?
Leszek frontera long 2.3 td intercooler '92

Awatar użytkownika
Ironcruz
 
 
Posty: 1457
Rejestracja: sob mar 18, 2006 3:29 pm
Lokalizacja: wlkp

Post autor: Ironcruz » śr lut 20, 2008 12:39 pm

witam

1) to jest wskazówka ciśnienia oleju, jeśli nie jest na czerwonej kresce to nie jest źle (nie mój silnik, więc więcej nie napisze)
2) normalna sprawa, po to masz ten wskaźnik żeby wiedzieć ile prądu zuzywasz w danym momencie. Co można zrobić? nowy akumulator i alternator
3) gdzieś był link do Haynesa gdzie jest cały maintance service Frontery opisamy wraz z przebiegami co ile co wymieniać. Ale jak masz auto z 2 ręki to po kupnie powinno się wymienić wszystkie płyny i paski (no manele eksploatacyjne), chyba , że ufasz poprzeniemu właścicielowi ("ta wszystko świeżo wymienione")
Tytus

esio
 
 
Posty: 212
Rejestracja: pt lut 15, 2008 2:53 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: esio » ndz lut 24, 2008 10:45 pm

ktoś wie, o co chodzi z tą kontrolką oleju?
może to być nieszczelny bagnet np ??
poza tym na bagnecie mam taki rowek.
tylko nie wiem, czy to jest max czy środek?
ile lać oleju??
Leszek frontera long 2.3 td intercooler '92

glizda70
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: czw paź 26, 2006 6:14 pm
Lokalizacja: Przemyśl

Frontera-2,0-

Post autor: glizda70 » czw mar 27, 2008 8:17 pm

Panowie a może coś na taką przypadłość 2,0 95r zdaszona ok wszystko po chwili do zapalenia niedziała dmuchawa regulacja świateł immo reaguje na otwieranie drzwi od kierowcy i na kluczyk auto kręci ale lipa kluczyk włonczony[ kontrolki świecą immo gaśnie ] kluczyk wyłączony immo świeci . Coś Ktoś wie lub słyszał to lux by było.

glizda70
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: czw paź 26, 2006 6:14 pm
Lokalizacja: Przemyśl

Frontera-2,0-

Post autor: glizda70 » wt kwie 15, 2008 9:53 pm

Dzięki za POMOC najlepiej samemu sobie radzić :)11

zwiro
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 12:36 pm

Moja pierwsza terenówka

Post autor: zwiro » wt kwie 29, 2008 12:57 pm

Witam wszystkich nowych kolegów z forum.
Otóz swoja Frote kupilem dwa dni temu i jak narazie jestem bardzo zadowolony, nie mniej chcialbym spotkac sie z kims z okolic Gliwic by ocenił i przygotował na ewentualne naprawy :)

Lecho
Posty: 312
Rejestracja: śr lut 21, 2007 9:12 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re:

Post autor: Lecho » czw lut 05, 2009 2:44 pm

Tommi pisze:Ciekawe, co jeden to co innego... :-?

JA takim starym Oplem jezdzilem - w seryjnym stanie na Pomerke z kumplem pojechalem (ok, nie adventure i moze nie wszystko :lol: , ale przejechalismy prawie do konca - czasu nam braklo :roll: ). Jak raz zablokowane, to mozna bylo to usr...j smierci szaltowac. Ale juz nic wiecej lepiej nie mowie na ten temat, bo jak to jakis "nowy" poczyta to zwatpi - najlepiej samemu powolutko wyprobowac, jak troche zgrzytnie to wiadomo ze nie idzie.

W tych wozach (nie wiem jak w froterce) z elektro-pneumtacznymi sprzegielkami (czy jakos tak) to mozna nawet do 40-80 km/h (w zaleznosci od marki) po raz pierwszy wlaczac - mialem jednego z pierwszych Terrano II i tam bylo np. do 40 km/h. Powyzej zgrzytnelo, ponizej zaden problem - ale tez lepiej sie zatrzymac. A jak mi kto nie wierzy - niech sam wyprobuje...

Tutaj taka tabelka ktora kiedys tez dla nowicjusza z Suzuka zrobilem - sprzegielka manualne.
niebieskie - kreci sie, ale bez silnika
czerwone - kreci sie ale z napedem o silnika
Obrazek
Jak kto chce wieksze - to poslac moge...

Pozdrowka - Tommi
Na tej tabelce widzę błąd - ostatni rysunek powinien mieć czerwone to, co ma na biało. Przekładnia 4H, albo 4L załącza przedni wał,obraca go i obraca półosie przodu, ale nie obraca kół przednich, bo są na FREE.
Stary temat, ale poprawić trza!
Pozdro Lecho
K 260 Long Y 60 GR Long
Dawniej Aro 243D

Awatar użytkownika
sylwian70
 
 
Posty: 227
Rejestracja: śr gru 20, 2006 6:42 pm
Lokalizacja: Bełchatów

Re: Info o Fronterze dla absolutnych nowicjuszy.

Post autor: sylwian70 » pt lut 13, 2009 1:56 pm

ad.lecho dobrze przyuważyłeś. :)2 no i na czerwono 4H i 4L razem jednocześnie
Jimny 1.3 2005

kylo86
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: czw sty 06, 2011 10:06 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Info o Fronterze dla absolutnych nowicjuszy.

Post autor: kylo86 » sob kwie 20, 2013 11:54 am

Witam
Ostatnio zmieniony ndz mar 23, 2014 11:42 am przez kylo86, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ironcruz
 
 
Posty: 1457
Rejestracja: sob mar 18, 2006 3:29 pm
Lokalizacja: wlkp

Re: Info o Fronterze dla absolutnych nowicjuszy.

Post autor: Ironcruz » pn kwie 22, 2013 1:09 pm

chyba nie.
Tytus

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Info o Fronterze dla absolutnych nowicjuszy.

Post autor: Sygma » pn kwie 22, 2013 2:23 pm

na pewno nie

ali1978
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: pn sie 27, 2012 6:41 pm

Re: Info o Fronterze dla absolutnych nowicjuszy.

Post autor: ali1978 » śr kwie 24, 2013 1:20 pm

kylo86 pisze:Witam, wczoraj nabyłem Frontere B. Szybkie pytanie. Czy przy załączaniu 4L powinna się zaświecić jakaś dodatkowa kontrolka oprócz zwykłej 4x4?
Tylko ta zielona 4x4, i pamiętaj że jak wyłączasz 4x4 i reduktor to wpierw reduktor a potem 4x4. Inaczej zrobi sie błąd i kontrolka będzie mrugać.
Frotka B 2.2 DTi

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Info o Fronterze dla absolutnych nowicjuszy.

Post autor: Sygma » czw kwie 25, 2013 2:34 pm

eee....
można zapiąć reduktor przed załączeniem 4x4 ?

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Re: Info o Fronterze dla absolutnych nowicjuszy.

Post autor: RudeBoy » czw kwie 25, 2013 2:47 pm

W sprawnym aucie się nie da zapiąć reduktora bez wcześniejszego załączenia przodu.
Nie da się też odłączyć przodu przy zapiętym reduktorze.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

ali1978
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: pn sie 27, 2012 6:41 pm

Re: Info o Fronterze dla absolutnych nowicjuszy.

Post autor: ali1978 » czw kwie 25, 2013 2:58 pm

RudeBoy pisze:W sprawnym aucie się nie da zapiąć reduktora bez wcześniejszego załączenia przodu.
Nie da się też odłączyć przodu przy zapiętym reduktorze.
:)2
Frotka B 2.2 DTi

peterpan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: czw paź 07, 2010 6:59 am

Re: Info o Fronterze dla absolutnych nowicjuszy.

Post autor: peterpan » pn paź 07, 2013 8:29 pm

Witam wszystkich jako świeży posiadacz frontery. Wcześniej miałem krótką vitarę i problemem było zapakowanie się na jakikolwiek wyjazd weekendowy ( kot i pies też wyjeżdżały). W związku z tym vitara zmieniła się w długą fronterę. Hausgestapo wreszcie zadowolone. Zwierzaki chyba też. Ja potrzebuję informacji jaka jest właściwa temperatura silnika? Fronterę mam raptem 5 dni i nie zwróciłem uwagi na której kresce była temp wcześniej ale dziś jadąc do pracy zauważyłem wyraźną różnicę w ogrzewaniu a wskazówka była na pierwszej kresce, chwilami nieznacznie ją przekraczając. Do tego płyn do zbiornika wyrównawczego bije cały czas, nawet na chłodnym silniku. Padł termostat? Ewentualna samodzielna wymiana jest bardzo skomplikowana? Jak z kosztem? Silnik to zagazowany 2,2 ecotec.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Opel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości