zawiecha przednia w oplu/isuzu CAMPO

Frontera, Monterey

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
szmo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pn lut 13, 2006 9:41 am
Lokalizacja: Łódź

Post autor: szmo » czw maja 10, 2007 10:30 pm

wojtekkk pisze:szmo z całym szacunkiem dla twojej włożonej pracy ale racja jest po drugiej stronie-pewnych spraw nie przeskoczysz. Oczywiście możesz chałupniczo robić co chcesz ze swoim autem-tylko odpowiedz sobie jak to wpłynie na prace innych podzespołów(byś musiał ze sobą ciągać pół paki przegubów na wymiane i pewnie nie tylko) no i na ile ten Twoj wynalazek będzie dla Ciebie bezpieczny

mo właśnie i tu przyznaje rację :oops: :(
musze chyba spowrotem resory walnac pod most założyć szekle do resorów i zrobić jakieś 2-3 cale liftu
i powinny sie 32 cale kapcie zmieści ??
bo takie własnie mam

ja napawdę do nikogo niemam jakiegoś ale
tylko jak ktoś coś pisze niech napisza dokłądnie rozwiało by to moje wątpliwości już wcześniej

Ja wiem zę najlepiej zamówić zestaw calmina i po sprawię ale kurde 1000$ niema w chwili obecnej
był XJ 4 cale bambosze 32 MT
teraz ISUSU PICK UP

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw maja 10, 2007 11:33 pm

szmo pisze: mo właśnie i tu przyznaje rację :oops: :(
musze chyba spowrotem resory walnac pod most założyć szekle do resorów i zrobić jakieś 2-3 cale liftu
i powinny sie 32 cale kapcie zmieści ??
bo takie własnie mam
Mam wrażenie że jesteś lekko nie reformowalny. 2 do 3 liftu to możesz uzyskać na tylnej osi ale na przedniej się nie da – zrozum to. NIE DA się w twoim aucie na drążkach podnieść auta o 3 cale baa nie da się nawet o 2 cale – co najwyżej o jeden cal.
szmo pisze:
ja napawdę do nikogo niemam jakiegoś ale
tylko jak ktoś coś pisze niech napisza dokłądnie rozwiało by to moje wątpliwości już wcześniej

Ja wiem zę najlepiej zamówić zestaw calmina i po sprawię ale kurde 1000$ niema w chwili obecnej
Jeśli chodzi o wahacze Calmini to one do twojego auta nie będą pasowały masz zupełnie inne niż Isuzu Pick up . Wiem że dotknęło Cie porównanie do poloneza trucka ale to auto nie jest pełno krwistym pick up tylko autem no charakterze auta dostawczego. Jego zawieszanie jest podobne do innych pick upów ale z zasady działania

O tym ze to zawiesznie w polsce z transportem i po opłatach celnych bedzie kosztować nie 1 tys a ponad 2 tys nie wspomnę :wink:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Post autor: Piotrul » pt maja 11, 2007 7:32 am

Eskapada pewnie mierzył ten skok na wysokości odboju, dobrze myślę ??
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
Ironcruz
 
 
Posty: 1462
Rejestracja: sob mar 18, 2006 3:29 pm
Lokalizacja: wlkp

Post autor: Ironcruz » pt maja 11, 2007 2:32 pm

jak już wałkujemy ten temat: 2 pytanka:

1)co sądzicie o tym, że kolega Szmo wywalił górne odboje? Bo moim zdaniem wykrzyż mógł się powiększyć o te 2-3 cm, ale czy nie będzie to szkodliwe dla wahacza gdy będzie się zderzał z metalem bez odboju?

2) i czysto hipotetyczne pytanie: kit calmini czyli górne wahacze + drążki skrętne. Montowane nie dla drastycznego zwiększenia prześwitu tylko dla umożliwienia praca koła w większym zakresie góra-dół. Czy nie będzie wtedy problemu (takiego jak ktoś wcześniej cytowany) z przegubami pracującymi pod większymi kątami?
Tytus

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » pt maja 11, 2007 5:51 pm

ad1-w/g mnie odboje muszą być-w przypadku szmo co najwyżej skrócone o grubość resorów
ad2- z całą pewnością zmieni sie kąt ich pracy ale nie na tyle by nie robiły, ale zapewne w jakimś stopniu czas ich użytkowania będzie skrócony. Weśmy tylko pod uwage fakt że nie pracują one na codzień a tylko wtedy kiedy używamy przodu, tak więc i tak wystarczą na troche.
A z innych spraw to jak ktoś chciał by sobie zaserwować coś takiego od calmini czy innego producenta to niech zwróci fakt na sprzegiełka, gdzie już od +2' zaleca sie ich wymiane na manuale- to dla tych co dalej na automatach śmigają
zwolennik bfgoodrich
http://www.mazury4x4.pl
montek się tworzy

Awatar użytkownika
szmo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pn lut 13, 2006 9:41 am
Lokalizacja: Łódź

Post autor: szmo » pt maja 11, 2007 10:04 pm

wojtekkk pisze:ad1-w/g mnie odboje muszą być-w przypadku szmo co najwyżej skrócone o grubość resorów
Wywaliłem z przodu odpoje na górnym wachaczu
był XJ 4 cale bambosze 32 MT
teraz ISUSU PICK UP

Awatar użytkownika
szmo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pn lut 13, 2006 9:41 am
Lokalizacja: Łódź

Post autor: szmo » pt maja 11, 2007 10:06 pm

Ironcruz pisze:jak już wałkujemy ten temat: 2 pytanka:

1)co sądzicie o tym, że kolega Szmo wywalił górne odboje? Bo moim zdaniem wykrzyż mógł się powiększyć o te 2-3 cm, ale czy nie będzie to szkodliwe dla wahacza gdy będzie się zderzał z metalem bez odboju?
sprawdzałem tam niema sie co uszkodzić
był XJ 4 cale bambosze 32 MT
teraz ISUSU PICK UP

Awatar użytkownika
szmo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pn lut 13, 2006 9:41 am
Lokalizacja: Łódź

Post autor: szmo » pt maja 11, 2007 10:08 pm

Dziś zapakowałem kółka 32 cale na 11.5 na 15
przód bez problemu moge obnizyć podkręcone zawieszenie (jest luz)
tył wygląda nie najlepiej zadarta do góry paka i mnóstwo miejsca

a wieć SPOA w jutro waraca do SPUA

tylko dłuższe szeklę i powinno być OK
był XJ 4 cale bambosze 32 MT
teraz ISUSU PICK UP

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » pt maja 11, 2007 11:31 pm

Eskapada
1. mierzyłem wysokość od krawędzi nadkoli do podłoża przed i po lifcie, różnica jest dokładnie 6 cm :o
2. sprężyny stare były nie padnięte tzn w bardzo dobrej kondycji
3. jak przekładałem felgi u oponiarza i podnosił na 'łapach' całe auto to zarówno przednie jak i tylnie koła jeszcze dość sporo poszły w dół zanim oderwały się od podłogi, więc z tego wynika że jest wyżej o 6 cm a można jeszcze więcej ( tylko czy jest sens, ale to juz inny temat )

Tak więc albo ty nie masz racji albo ja mam 'dziwne' zawieszenie w swoim aucie.
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » pt maja 11, 2007 11:54 pm

Bartek (Eskapada) ma rację.

Awatar użytkownika
arturius78
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: śr maja 23, 2007 5:38 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: arturius78 » śr maja 23, 2007 6:26 pm

witam
na wstępie bardzo fascynująca dyskusja
I mam do kolegów pytanie pośrednio związane z tematem. Również mam opla campo i dokłądnie dzisiaj, po długich poszukiwaniach śrub do alusów, w końcu założyłem jakieś ciekawsze opony LT 225/70. Niestety na felgach od L200 16".
Tylne koła pasują idealnie nawet po dociążeniu spokojnie mieszczą się w nadkolach. Gorzej z przodem.....prześwit od opony do nadkola ok 10 cm i w sumie ok, ale przy gwałtownym skręcie bądź wpadku w wyrwę asfaltową opona dobija do krawędzi błotnika.

Więc jak usztywnić przednie zawieszenie, czy podciągnięcie drążków pomoże ?

Auto jak w opisie pełni funkcję dostawczaka na budowę, który niestety lubi się zakopać w błotku przy pustej pace (na szosowych oponach) - stąd pomysł na inne gumki.

ps auto ma bardzo miękkie zawieszenie - komforcik jak w mesiu.
W460 '87 230GE 92PS

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » śr maja 23, 2007 10:15 pm

Masz Campo 2WD czy 4WD?
same starocie

Awatar użytkownika
arturius78
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: śr maja 23, 2007 5:38 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: arturius78 » pt maja 25, 2007 9:38 am

2 WD
W460 '87 230GE 92PS

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » ndz maja 27, 2007 5:50 pm

arturius78 pisze:
Więc jak usztywnić przednie zawieszenie, czy podciągnięcie drążków pomoże ?

2 WD
Żeby było profi to sie nic nie da zrobić, można podkręcić nieco drążki ale to nie wyeliminuje problemu przy dobiciach, będzie tylko żadziej dobijał ale będzie (pełen skok zawieszenia dóra+dół pozostanie ten sam tylko w innej proporcji). Pozostaje zmienić opony na nieco mniejsze. Z campo 2WD nie zrobisz terenówki, tak samo jak z poloneza trucka :wink:
same starocie

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » ndz maja 27, 2007 8:08 pm

arturius78 pisze:

Więc jak usztywnić przednie zawieszenie, czy podciągnięcie drążków pomoże ?

.
NIE
arturius78 pisze:
ps auto ma bardzo miękkie zawieszenie - komforcik jak w mesiu.
bo takie ma właśnie być – to nie jest hard madafaka pickup Chucka Norisa – tylko auto klasy polonez truck :)21

mozna by zamontowac amory KONI Heavy Trcuk ale katalog podaje ze dostpene sa tylko do wersji 4WD 89-99 - amorki maja 3 stopniowa regulacje siły tłumienia drgań wiec na pewno by to usztywniło prace zawieszenia ....BTW trzeba było by sprawdzić czy katalog ma racje czy moze jednak amorki da sie zamontowac
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
arturius78
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: śr maja 23, 2007 5:38 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: arturius78 » pn maja 28, 2007 4:07 pm

podejmę próbę wymiany amorków na twardsze, odpuszczę troche powietrza bo dałem ponad 3 atm BFG at225/70 16"(a już wyczytałem, że to przegięcie) podciągnę delikatnie na drążkach i zobaczymy.

PS nigdy nie miałem na myśli robić terenówki z campo a tym bardziej 2WD(pickup nie znaczy - terenówka), kupiłem go zamiast planowanego kombi jako auto na budowę i zakochałem się w wysokozawieszonych wozach, więc popytać chyba wolno....bo jeśli nie tu to gdzie.

A że przy okazji mam niezłą radochę z samochodu... Może za jakiś czas będzie mnie stać na coś bardziej terenowego.

PS co sądzicie o takich amorach:

http://www.allegro.pl/item199671057_amo ... ntera.html
W460 '87 230GE 92PS

Awatar użytkownika
arturius78
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: śr maja 23, 2007 5:38 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: arturius78 » pn cze 04, 2007 4:36 pm

widzę, że macie w d.. tych co się z wami nie zgadzają

ps.
stan campo 2wd na dziś
- przód podniesiony o 2 cale na drążkach + wymiana amorków ma monroe od toyoty hilux 4wd (kielich górne od campo zostały odcięte i podwyższyłem mocowanie o jakieś dwa centymetry - w praktyce amor ma dłuższy skok i tak samo zyskało zawieszenie), oczywiście podkładki pod odboje ale 1 cm,

- tył, dołożone pióro od lublina (od poloneza trucka niestety nie pasowało , za wąskie) z zagiętymi końcówkami na mocowania.

Auto spisuje się rewelacyjnie w porównaniu do oryginalnego zawieszenia. Jest o wiele twardsze przy zadowalającym mnie komforcie do tego zyskało wygląd madafaka terenówki chucka norisa.

pss niestety penisa to nie wydłuża

pozdrawiam wszyskich nie filozofów

jeszcze zapomniałem dodać, że taki amorek gazowo olejowy kosztuje 129 pln :)
W460 '87 230GE 92PS

125artur
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 7:28 pm
Lokalizacja: TARNÓW

Post autor: 125artur » czw paź 18, 2007 9:35 pm

Podstawa byś Ty był zadowolony a resztą się nie trap :wink:
Ja mam 4x4 i też myślę podnosić ( odrobinkę)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Opel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość