Strona 1 z 1

Jaka Frontera A sport b+g po PajeroI

: pt maja 02, 2014 11:18 am
autor: oldarcher
Planuje przesiadkę z Pajero na Frontere.
Tylko opcja dwu-paliwowa.
Frontera będzie sie poruszać na 31" AT-kach. Nie zamierzam jej liftować ani motać poważnie.
Auto do turystyki długodystansowej (600-1100km) dla 2 osób, lekki off-road i drogi leśne.
Ponieważ nie zamierzamy auta katować w błocie ani nie planujemy zabierać dużo bagażu zdecydowanie myślimy o wersji sport (ew. usuniemy kanapę i zmienimy ją w przestrzeń bagażową).
Budżet pozwala na zakup tylko generacji A.

Których silników szukać a których unikać (zależy mi na oszczędności na czarnym przy 80km/h) a jednocześnie czy są różnice w wytrzymałości układu napędowego pomiędzy różnymi benzynami.

Re: Jaka Frontera A sport b+g po PajeroI

: pt maja 02, 2014 8:01 pm
autor: Zonk
Na oplach słabo się znam ale sporta A z innym silnikiem benzynowym niż 2.0 to nie widziałem.

Re: Jaka Frontera A sport b+g po PajeroI

: pt maja 02, 2014 8:27 pm
autor: RudeBoy
Frontara A Sport tylko 2.0 benzyna reszta to diesle.

Jak jej nie liftniesz trochę to będzie licho. O 2" bez bólu i za psi pieniądz ją podniesiesz.

Re: Jaka Frontera A sport b+g po PajeroI

: sob maja 03, 2014 5:18 pm
autor: wojtekkk
2,0 - prosta, ośmiozaworowa, bezkolizyjna jednostka. 115koni nm już nie pamiętam ale bez porywu. bardzo dobrze znosi zagazowanie.
kółka 31x10,5x15 mieszczą sie bez liftu na spokojnie, a silnik daje rade
przy prędkości 80 i takich oponkach (at lub mt) spalisz 12-13 litrów gazu
do celów jakich przewidujesz będziesz Pan zadowolony
co do lftowania to faktycznie nie ma filozofii i wielkich kosztów.
przód podkręcasz na drążkach (o kosztów), tył w zależności -jak na resorach to albo klepnąc pióro, albo dołozyć albo wydłużyć wieszak. Jak sprężynki to albo wyższe albo podkładki. Jakby nie patrzeć to faktycznie lift do 2 cali jest prosty i tani - nawet do turystyki warto rozważyć

Re: Jaka Frontera A sport b+g po PajeroI

: sob maja 03, 2014 8:54 pm
autor: Piotrul
Tak :)21
Wojtku, paczę sobie i z Węgorzewa jesteś?

Re: Jaka Frontera A sport b+g po PajeroI

: ndz maja 04, 2014 7:37 am
autor: wojtekkk
nie ale bywam czasem

Re: Jaka Frontera A sport b+g po PajeroI

: ndz maja 04, 2014 12:02 pm
autor: Piotrul
No właśnie, tak mi coś nie pasowało. Ale w tamtych rejonach ostatnio bywam, rokrocznie/wakacyjnie. Jak by co, to dam znaka :wink:

Re: Jaka Frontera A sport b+g po PajeroI

: ndz maja 04, 2014 12:43 pm
autor: wojtekkk
spoko - może akurat uda się nadrobić zaległości integracyjne

Re: Jaka Frontera A sport b+g po PajeroI

: ndz maja 04, 2014 10:24 pm
autor: Atalante
Ujezdzam w tej chwili Frytke A 2.0. Potrzebowalem dupowozu do codziennej jazdy z opcja wjazdu na cos mniej utwardzonego. Szukaj wersji ze sprezyna z tylu. Mam oponki 265/75r16 wiec teoretycznie 32cale AT. Weszły bez bolu. Wygodny. Sporo miejsca w srodku, na tylnej kanapie mozna sie ganiac :)21 W terenie z tylu sie lata. Mozna kupic calkiem przyzwoicie ubrana, z klima i elektryka. Nawet podgrzewane lusterka nie sa rzadkoscia. Jesli sie pamieta, ze to ponad poltorej tony to moze zdziwic co to autko potrafi. Przedni most aluminiowy, ale jesli nie przesadza sie z wielkoscia kol spokojnie wytrzymuje. Silnik 2.0 lubi gaz, spalanie w normie ciut ponad dyche. Sprawdzona konstrukcja z omegi.2.8 to dizel isuzu. Podobno fajny, ale drogi w naprawie. Wystrzegac sie 2.5 wloskiej produkcji. Bude lubi rdza, zwlaszcza progi. Rama nie rdzewieje jakos koszmarnie. Przyspieszenie, hmmm. Coz, w fotel nie wgniata :)21 Predkosc podrozna spokojnie 90-100 mozna utrzymac.

Re: Jaka Frontera A sport b+g po PajeroI

: pn maja 05, 2014 9:32 am
autor: oldarcher
Mnie czeka w tym roku trasa 2x610km na woodstok a w przyszłym 2x1050km a Alpy. Stąd szukam auta względnie niezawodnego które da sobie rade równie dobrze w lesie jak pajero na 31" a jednocześnie palącego mniej niz 15l/100km lpg (pajero pali 20-24).
Już pomału rozglądam sie za wersją 2.0 8v tylko pogonie Pajeraka.

Re: Jaka Frontera A sport b+g po PajeroI

: pn maja 05, 2014 10:16 am
autor: wojtekkk
takie trasy dla frotki to pikuś
serio- 9 lat użytkowania, w tym czasie jakieś 200kkm - wszystko n lpg - były doliny, bagna, góry, rzeki - zawsze powrót na kołach

i jedno co ważne - silnik to typowa oplowska konstrukcja - jak ci motor padnie to siedziały w omegach i innych - tylko mise trzeba zmienić. taki silnik znajdziesz wszędzie i w 2 osoby w pare godzin przełożysz

Re: Jaka Frontera A sport b+g po PajeroI

: pn maja 05, 2014 1:32 pm
autor: RudeBoy
Ten silnik jest tak tani w serwisie i naprawie, że ciężko sobie wyobrazić tańszy.

Re: Jaka Frontera A sport b+g po PajeroI

: pn maja 05, 2014 1:43 pm
autor: Bratproroka
oldarcher pisze:Mnie czeka w tym roku trasa 2x610km na woodstok a w przyszłym 2x1050km a Alpy. Stąd szukam auta względnie niezawodnego które da sobie rade równie dobrze w lesie jak pajero na 31" a jednocześnie palącego mniej niz 15l/100km lpg (pajero pali 20-24).
Już pomału rozglądam sie za wersją 2.0 8v tylko pogonie Pajeraka.
Masakrycznie duże spalanie w tym Pajero. 3.0 czy 3.5? To jest podobna klasa auta, opon i silnika jak mój Monterey - a Montek chłepce znacznie mniej. U mnie średnie spalanie od początku jak mam auto wychodzi mniej niż 18 lpg, a powinno być jeszcze mniej tylko nie mam wszystkich dokładnych zapisów - 2 lata bez licznika :)21 , tylko GPS do prędkości. Dużo krótkich tras (do roboty miałem 5km).
W trasie przy 31"oponach, pełnym aucie (4 osoby, pies, graty, zabudowa do spania plus bagażnik na dachu) pali 16, plus minus litr zależnie od warunków na drodze. Jeżdżę tam gdzie tylko da radę 110 na tempomacie. Średnia z wyjazdów wakacyjnych (długie przeloty asfalt, trochę kręcenia się na miejscu, czasem szuter lub gorsze drogi) to też 16 z małym hakiem (ładunek ten sam minus pies, za to box na dachu i generalnie pełny zestaw gratów do szwendania się 2 tygodnie).
Są Montereye na forum, które jeszcze mniej palą. Gaz sekwencja STAG.

Przy takim spalaniu jak u mnie, nie szukałbym auta "mniej niż 15 lpg", jeżeli ma nadawać się do dalszej turystyki i pojeżdżenia po leśnych duktach.

Może potrzebujesz po prostu gaz u siebie ogarnąć?

Re: Jaka Frontera A sport b+g po PajeroI

: pn maja 05, 2014 1:51 pm
autor: RudeBoy
W zeszłym roku w Rumunii były ze mną dwie froty A 2.0 z sekwencyjnym gazem. Po dwie osoby w aucie + bety na dwa tygodnie. Fakt, że po czarnym jeździliśmy bardzo nie wiele i auta dostawały mocno w pizdeczkę. Średnie spalanie LPG wychodziło im gruuuubo ponad 16l LPG. Ten silnik jest słaby i gdy teren robi się bardziej wymagający, długie podjazdy, duże różnice wysokości to wciąga paliwo dość mocno. Sumarycznie na całe dwa tygodnie wydali kilka stów więcej na paliwo niż ja w dieslu 2.2.

Re: Jaka Frontera A sport b+g po PajeroI

: pn maja 05, 2014 2:52 pm
autor: Bratproroka
Teren ma swoje wymagania. Też mam na koncie wyniki po +30 litrów lpg/100. Ale trudno to nazwać jazdą :)21

Przy normalnej jeździe na moich wyjazdach - asfalt, szuter (da się 70 kmh pocinać), rumuński asfalt (nie da się więcej jak 30 kmh jechać :D ), okazjonalnie taś tasiem dojazd na biwak - wychodzi mi te trochę ponad 16 średnio. A konkretnie:
Słowenia plus dojazd - 16,5
Rumunia/Bułgaria plus dojazd - 17,3
Czarnogóra/Bośnia plus dojazd - 15,2

Trudność trasy - poza kilkoma biwakami do zrobienia plaskatym kombi. Ale właśnie te biwaki najlepsze 8)

W najfajniejsze miejsca wjechałem będąc w Czarnogórze/Bośni. Wszystkie wyjazdy po mniej więcej 3000-3500 km, to jest faktyczne zużycie po korekcie o atrakcje typu wąż mam jeszcze w ręce a licznik się już kręci :)21

Re: Jaka Frontera A sport b+g po PajeroI

: pn maja 05, 2014 2:56 pm
autor: oldarcher
Mam 2.6 w gaźniku (silnik słynący z paliwożerności i awaryjności) z gazem I generacji w sumie może z miesiąc po kapitalnym przeglądzie i wymianie wszystkiego co sie wymienia.
Kable, świece, filtry, membrany, przewody gazowe bo sztywne. Prawdopodobnie silnik umiera a ze buda już przeżarta to nie warto inwestować, dobre pajero długie w B+G to kwota grubo powyżej 10k zł.
Wiem ze jest tu dysonans ale Pajero tylko długie a frotka tylko 3d/sport. To już tylko kwestia moich upodobań wizualnych.