Frota B 2.2 DTI chęc zakupu i trochę pytan

Frontera, Monterey

Moderator: Mroczny

Damiankulak
 
 
Posty: 174
Rejestracja: ndz sty 09, 2011 10:03 pm

Frota B 2.2 DTI chęc zakupu i trochę pytan

Post autor: Damiankulak » wt sty 16, 2018 1:18 pm

Chce kupic sobie terenowke podoba mi sie Frontera suzuki itp są dla mnie za małe, chcę krótką wersje gdzie nie ma jak zmiescic LPG więc chce 2.2 DTI. Lepszy 115 czy 120KM? Ile to pali po czarnym? Chcialbym zalozyc do niej 30"-31" AT - wejdą bez liftu? I jak wyglada sprawa z tym bakiem, mocno wystaje i przeszkadza? Bo podobno nisko jest.

Awatar użytkownika
martin09
Posty: 404
Rejestracja: sob wrz 27, 2014 9:34 am
Lokalizacja: Śląskie

Re: Frota B 2.2 DTI chęc zakupu i trochę pytan

Post autor: martin09 » śr sty 17, 2018 8:37 pm

Ja posiadam 2.2 dti 116 km , w 120 jest inna turbina ze zmiena geometria i wiecej elektroniki do pompy . W terenie jakos daje rade zalezy do czego chcesz to uzywac , co do drazka nad bakiem jest problem cza sciagac giety z usa
Nie mam jeepa :lol: samurai :o

Damiankulak
 
 
Posty: 174
Rejestracja: ndz sty 09, 2011 10:03 pm

Re: Frota B 2.2 DTI chęc zakupu i trochę pytan

Post autor: Damiankulak » śr sty 17, 2018 10:48 pm

jaki drązek nad bakiem? co z usa? nie rozumiem

Awatar użytkownika
bart322
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: pn cze 25, 2012 11:47 am
Lokalizacja: Kobielice

Re: Frota B 2.2 DTI chęc zakupu i trochę pytan

Post autor: bart322 » czw sty 18, 2018 7:33 am

Tylny lewy gorny drazek jest nad bakiem i max wykrzyz jest przez to ograniczony. Bardzo to nie przeszkadza, ale mozna zamowic giete drazki zza wielkiej wody, ja sam se uspawalem :P
Mozna tez tyl baku nieco obnizyc i delikatnie naciac oslone baku, zeby drazek mial wiecej miejsca. Ale nawet bez ruszania tego tragedii nie ma.

Damiankulak
 
 
Posty: 174
Rejestracja: ndz sty 09, 2011 10:03 pm

Re: Frota B 2.2 DTI chęc zakupu i trochę pytan

Post autor: Damiankulak » czw sty 25, 2018 7:21 pm

Tak właściwie to lepszy 2.2 DTI czy 2.2 benzynka z LPG? Nie licząc kwestii problemu z lpg na wyprawach bo samochód uzywany bedzie w koło komina. Myślę, że mniej jak 10L ON nie spali diesel a benzynka z 16-17 gazu? to taniej wychodzi gaz. Lepsze te parenaście koni więcej benzynowego czy momentu od dołu w dieslu?

lech.
Posty: 1577
Rejestracja: czw maja 14, 2009 11:44 pm

Re: Frota B 2.2 DTI chęc zakupu i trochę pytan

Post autor: lech. » czw sty 25, 2018 7:40 pm

Jedyny rozsądny silnik to 3,2.

Froty się skończyły bodaj w '05. Jak myślisz, ile może mieć przebiegu taki śmieć w dieslu z powiedzmy '99 roku i jak chuda benzyna ciągnie tego kloca pod górkę, żłopiąc olej resztką pierścieni po drugim szlifie ? Odpowiedz sobie, czy na taką skarbonkę czekasz z zapasem gotówki.

Jeżeli już się skusić to jedynie z Italii, bo reszta to sita od dołu do góry, ze słusznym 3,2 bo zazwyczaj mniej mają nalatane z racji ekonomii.

W tym przypadku liczenie spalania ON/Pb/Lpg to sprawa conajmniej drugorzędna.

Damiankulak
 
 
Posty: 174
Rejestracja: ndz sty 09, 2011 10:03 pm

Re: Frota B 2.2 DTI chęc zakupu i trochę pytan

Post autor: Damiankulak » czw sty 25, 2018 8:30 pm

ja wiem, że freontera najmniej 13 a zazwyczaj 15-20 lat bedzie mieć. wiem że to nie jest nowe auto, ale z drugiej strony czy frontera czy cokolwiek innego w tej cenie będzie miało tyle lat a myslę, że frontere prędzej trafie nie zgnitą niż np pajero czy vitare
patrzę i na spalanie ale bardziej pytanie w stronę awaryjności czy przyjemności z jazdy czy diesel czy benzyna z gazem
a 3.2 w sporcie w manualu? praktycznie nie do dostania

lech.
Posty: 1577
Rejestracja: czw maja 14, 2009 11:44 pm

Re: Frota B 2.2 DTI chęc zakupu i trochę pytan

Post autor: lech. » czw sty 25, 2018 10:19 pm

OK. To cośtam jeszcze skrobnę, mam parę minut.

Może trochę logiki i mniej bigosu w tym "chceniu"?
Damiankulak pisze:
czw sty 25, 2018 8:30 pm
czy frontera czy cokolwiek innego w tej cenie....
Od tego trzeba zacząć- w jakiej cenie? Są froty za 6 kPLN i za 6 kEur. Co się komu podoba - jednemu ogórki, drugiemu ogrodnika córki.
Damiankulak pisze:
czw sty 25, 2018 8:30 pm
...a myslę, że frontere prędzej trafie nie zgnitą niż np pajero czy vitare...

..odpowiedź była, z południa trafi się i frotę i pojarę , ba - nawet suzukę z '95 bez cienia rdzy.
Damiankulak pisze:
czw sty 25, 2018 8:30 pm
patrzę i na spalanie ale bardziej pytanie w stronę awaryjności czy przyjemności z jazdy...
czytasz, co piszesz? Sport to jest taczka hardcore, zero komfortu, dwa zydle i ławka, w dieslu już przy tempie 120 huk jak w czołgu a pod wiekszą ścianką katowany grzechotnik rozśmiesza bezradnością.
Damiankulak pisze:
czw sty 25, 2018 8:30 pm
a 3.2 w sporcie w manualu? praktycznie nie do dostania
Zawsze jakieś sztuki są i tylko w manualu, bo za krótko tam jest na zejście wału z automatu w dół. Cirka 5 kEur i jest.
Jakieś cudo? Niewątpliwie. Mocny króciak straszy w każdym szybkim zakręcie, staje bokiem i wierzga w koleinach na wszystkie strony zmuszając usera do ostrego pilnowania kierunku. Na ostrych podjazdach nie da rady tak szybko wachlować biegami i cały zysk z mocy idzie się paść. Równolegle idący długi automat robi sporta na miękko....


AAAAle klient życzy? - no to powodzenia.



Finalizując dodam nieśmiało, że przez pół roku śledziłem temat na prośbę rodziny i....zamiast froty czy pojary da się kupić naprawdę przytomne wozidło i w extra stanie. Ale o tym- sza. Zdaj się na siebie.

Damiankulak
 
 
Posty: 174
Rejestracja: ndz sty 09, 2011 10:03 pm

Re: Frota B 2.2 DTI chęc zakupu i trochę pytan

Post autor: Damiankulak » pt sty 26, 2018 12:40 am

Więc jak nie frota i pojara to jakie przystępne wozidło dostanę do 15 tysiecy na zakup,nie licząc pakietu startowego ani modów. Suzuki odpada bo mi sie nie podoba :D :)21
A co do mocy, Patrol ma 115km duzo cięzszy i jakos ludzie jeźdżą, pajero w dieslu tez 100 z hakiem ma.
Nadal nie wiem, czy lepsza benzynka z gazem czy diesel. I nie licząc tu spalania tylko przyjemnosci z jazdy, że tak powiem ale nie chodzi mi o komfort czy hałas, tylko hmm o dzielność, czy lepszy diesel zmomentem od dołu czy lepsza ta benzyna z kilkunastoma koniami więcej

Awatar użytkownika
Piasek
 
 
Posty: 4313
Rejestracja: pn gru 22, 2014 6:12 pm
Lokalizacja: Piotrków Kujawski

Re: Frota B 2.2 DTI chęc zakupu i trochę pytan

Post autor: Piasek » pt sty 26, 2018 11:51 am

Benzynowe 2.2 niezbyt szczęśliwe: żrą olej, wywalają uszczelki pod głowicami i siadają panewki
Diesle lepsze nie były.

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Frota B 2.2 DTI chęc zakupu i trochę pytan

Post autor: lbl78 » pt sty 26, 2018 8:07 pm

Damiankulak pisze:
czw sty 25, 2018 8:30 pm
ja wiem, że freontera najmniej 13 a zazwyczaj 15-20 lat bedzie mieć. wiem że to nie jest nowe auto, ale z drugiej strony czy frontera czy cokolwiek innego w tej cenie będzie miało tyle lat a myslę, że frontere prędzej trafie nie zgnitą niż np pajero czy vitare
patrzę i na spalanie ale bardziej pytanie w stronę awaryjności czy przyjemności z jazdy czy diesel czy benzyna z gazem
a 3.2 w sporcie w manualu? praktycznie nie do dostania
nie do dostanie bo takie praktycznie nie wychodziły, montereya se kup :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Opel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości