skrzynia
Moderator: Mroczny
skrzynia
Może u Was też takie coś miało kiejsce:
biegi a w szczególności 2-ka ciężko wchodzą jakby coś blokowało
ale po zmianie napędu na 4 kółka i zpowrotem na 2 kółka, boleści znikają i pojawiają się później??
pzdr
KOBZIAK
biegi a w szczególności 2-ka ciężko wchodzą jakby coś blokowało
ale po zmianie napędu na 4 kółka i zpowrotem na 2 kółka, boleści znikają i pojawiają się później??
pzdr
KOBZIAK
aktualnie brak 4x4
1 i 2 czasem faktycznie wymaga młotka- może prowadnice mają już luzik ale nie mam pewności. Objawy wystepują, potem ich nie ma potem znowu sa-znam ten feler. ale odpowiedz na pytanie co to powoduje tez bym poznał- wydaje mi sie ze to tak jak wspomniałem i dotycz tylko skrzyni głownej a redukcyjna nie ma na to wpływu
-głowy nie dam uciąć

no widzicie jak się ktoś za temat nie ruszy to nikt się nie przyzna że mu źle skrzynia chodzi 
a co do kulku hmmm... no zobaczymy tylko czemu przy zmianie na 4 i 2 (jak opisywałem) wraca wszystko do normy??
aha próbowałem zmieniać biegi z naciskaniem lewarka i z podnoszeniem lewarka i dalej tak samo - czyż nie byłoby różnicy jakby kulka się wyrobiła??
pzdr
KOBZIAK

a co do kulku hmmm... no zobaczymy tylko czemu przy zmianie na 4 i 2 (jak opisywałem) wraca wszystko do normy??
aha próbowałem zmieniać biegi z naciskaniem lewarka i z podnoszeniem lewarka i dalej tak samo - czyż nie byłoby różnicy jakby kulka się wyrobiła??
pzdr
KOBZIAK
aktualnie brak 4x4
- Balkandriver
- Posty: 343
- Rejestracja: sob paź 22, 2005 5:56 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Witam,
No, co Wy tak te skrzynie psujecie
A czy te trudności występują cały czas, czy tylko w zimnym stanie, zanim olej się rozgrzeje?
Czy powtórne wysprzęglenie (czyli: sprzęgło-pozycja luz-puszczenie sprzęgła-powtórne wyciśnięcie-wbicie biegu) eliminuje dolegliwość?
Czy lewarek chodzi ciężko, czy po prostu biegi "haczą"?
Gdyby kula wyrobiła się w obsadzie, to lewarek latałby, jak Żyd po pustym sklepie, a trudność polegałaby na precyzyjnym trafieniu w bieg.
Ja jestem szczęśliwym użytkownikiem skrzyni, którą obsługuje się jednym palcem (chwalipięta, no nie?)
Jeśli źle cóś kombinuję, to poprawcie.
Pozdrawiam
Balkandriver
No, co Wy tak te skrzynie psujecie

A czy te trudności występują cały czas, czy tylko w zimnym stanie, zanim olej się rozgrzeje?
Czy powtórne wysprzęglenie (czyli: sprzęgło-pozycja luz-puszczenie sprzęgła-powtórne wyciśnięcie-wbicie biegu) eliminuje dolegliwość?
Czy lewarek chodzi ciężko, czy po prostu biegi "haczą"?
Gdyby kula wyrobiła się w obsadzie, to lewarek latałby, jak Żyd po pustym sklepie, a trudność polegałaby na precyzyjnym trafieniu w bieg.
Ja jestem szczęśliwym użytkownikiem skrzyni, którą obsługuje się jednym palcem (chwalipięta, no nie?)
Jeśli źle cóś kombinuję, to poprawcie.
Pozdrawiam
Balkandriver
Frontera Long 2.8 TDi
http://www.fotolandia4x4.com - relacje, zdjęcia.
http://www.fotolandia4x4.com - relacje, zdjęcia.
- Balkandriver
- Posty: 343
- Rejestracja: sob paź 22, 2005 5:56 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Coś w tym jest, że zwykle trudności występują przy 1ce i 3ce, i to niezależnie od marki auta, znam ten problem z wielu opowiadań użytkowników aut innych marek.
W naszych bolidach może przyczyna leży w hydraulicznym wyprzęgniku.Sterowanie linką jest moim zdaniem precyzyjniejsze i odbywa się "wprost". Wiadomo, im więcej pośredników, tym efekt gorszy. Może nie zawsze wysprzęglenie jest całkowite??A może odrobina lenistwa,Panowie? Ja w poprzednim aucie nie zawsze wciskałem sprzęgło do końca, a i tak bieg wchodził, a przy "wyjmowaniu" to i czasem w ogóle nie wciskałem - na lenia. Tu tak nie robię, bo skutki mogą być tragiczne.
Balkandriver
W naszych bolidach może przyczyna leży w hydraulicznym wyprzęgniku.Sterowanie linką jest moim zdaniem precyzyjniejsze i odbywa się "wprost". Wiadomo, im więcej pośredników, tym efekt gorszy. Może nie zawsze wysprzęglenie jest całkowite??A może odrobina lenistwa,Panowie? Ja w poprzednim aucie nie zawsze wciskałem sprzęgło do końca, a i tak bieg wchodził, a przy "wyjmowaniu" to i czasem w ogóle nie wciskałem - na lenia. Tu tak nie robię, bo skutki mogą być tragiczne.
Balkandriver
Frontera Long 2.8 TDi
http://www.fotolandia4x4.com - relacje, zdjęcia.
http://www.fotolandia4x4.com - relacje, zdjęcia.
Miałem podoby problem tzn czasem na postoju 1 niechciała wejść po wyłączeniu silnika wrzuceniu biegu i uruchomieniu z włączonym biegiem potem chodziły jak masełko i wiecie co było.......otóż tarcza sprzęgła żle się przesuwała po wieloklinie wałka sprzęgłowego
trzeba bylo tylko nasmarować (tylko nie okładziny
)



Pozdrawiam
IVECO Transport Prywatny
IVECO Transport Prywatny
Re: skrzynia
[quote="KOBZI"]Może u Was też takie coś miało kiejsce:
biegi a w szczególności 2-ka ciężko wchodzą jakby coś blokowało
ale po zmianie napędu na 4 kółka i zpowrotem na 2 kółka, boleści znikają i pojawiają się później??
To samo, Też sie nad tym zastanawiam, czemu po zmianie napędu przez jakis czas biegi wchodza lepiej. Może kwestia smarowania ?
biegi a w szczególności 2-ka ciężko wchodzą jakby coś blokowało
ale po zmianie napędu na 4 kółka i zpowrotem na 2 kółka, boleści znikają i pojawiają się później??
To samo, Też sie nad tym zastanawiam, czemu po zmianie napędu przez jakis czas biegi wchodza lepiej. Może kwestia smarowania ?
Synchronizatory jak są zużyte to biegi zgrzytają, nie zawsze ale często zwłaszcza jak szybko się je wrzuca. Natomiast jak ciężko wchodzą to może być za gęsty lub mineralny olej (kłopoty na zimnym silniku), złe prowadzenie lewarka, lub złe wysprzęglanie. W ekstremalnych przypadkach może być "zmęczony" wybierak, dodatkowo blokady na wałkach wodzików i w trakcie wrzycania biegu tak naprawdę próbują wejść dwa na raz. Jaki to ma związek z napędami.....ciężko wyczuć może chodzi o to żeby szarpnąć skrzynią i wystarczy - najakiś czas 

Pozdrawiam
IVECO Transport Prywatny
IVECO Transport Prywatny
u mnie tez cieszko chodziła 2 i 3 juz zaczełem odkładac na nowe sprzegło ale po dokładnych ogledzinach zobaczyłem ze ta uplejka gumowa w pedale sprzegła jest (a prawie juz jej nie ma)całkowicie zuzyta,wystrugałem sobie nowa z czegos co znalazłem (terez bym z teflonu wystrugał zrobiłem gumowa) i wszelkie dolegliwosci ustały biegi wchodza lekko i sprzegło wciska sie lekko
i przy okazii na widełkach pod pedałem troszke podciagnełem sprzegło
i przy okazii na widełkach pod pedałem troszke podciagnełem sprzegło
j_a_c Jacek gg 467538
Monterey 4x4
Monterey 4x4
No stary to to wie wikszość mechników - łożysko wałka sprzęgłowego (są tam dwa kulowe i igiełkowe nalepiej wymienić oba).Piotrul pisze:No dobra a co to bedzie jak coś wyje nawet na luzie, ale jak wcisnę sprzęgło to przestaje, podejzewam łozysko oporowe, ale znowu dla utrudnienia na 4-tym biegu jest cisza, na wszystkich innych wyje
NIE MYLIĆ Z ŁOŻYSKIEM OPOROWYM - efekt jest dokładnie odwrotny jak jest puszczone sprzęglo to jest cisza a jak wciśniemy pedal to szumi
Pozdrawiam
IVECO Transport Prywatny
IVECO Transport Prywatny
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość