Motor-kontrolka
Moderator: Mroczny
- Agnieszka97'
- Posty: 307
- Rejestracja: pn lut 13, 2006 7:49 pm
- Lokalizacja: Międzyzdroje
Motor-kontrolka
Witam,jezdze Frotą 2.0 97' przy przekroczeniu 150 km/h zaczela swiecic sie kontrolka "motor"po zwolnieniu oczywiscie zgasla,ale od tego czasu czesto zaczyna swiecic bez powodu co jest??? czy silnik zostal uszkodzony??
czy podczas przechodzenia z 2H na np. 4H powinno sie cofnac na ok 1 metr na wsteka czy nornalnie od razu do przodu?czy duza roznica jest w spalaniu pomiedzy 2H-4H-4L ?
czy podczas przechodzenia z 2H na np. 4H powinno sie cofnac na ok 1 metr na wsteka czy nornalnie od razu do przodu?czy duza roznica jest w spalaniu pomiedzy 2H-4H-4L ?
Ostatnio zmieniony wt mar 14, 2006 10:34 am przez Agnieszka97', łącznie zmieniany 1 raz.

- Agnieszka97'
- Posty: 307
- Rejestracja: pn lut 13, 2006 7:49 pm
- Lokalizacja: Międzyzdroje
cofnąć przy odłączeniu 4H a przy włączeniu od razu do przodu aczkolwiekAgnieszka97' pisze:przerzucalam normalnie, ale wsiadl do froty kolega ktory mial wczesniej Patrola i powiedzial ze u niego trzeba bylo cofnac do tylu na ok 1 metr i normalnie przed siebie.....i zglupialam...(nie zapominaj ze Frote mam od miesiaca i jestem zielona)

ISUZU Monterey '94, CB 16 

- Agnieszka97'
- Posty: 307
- Rejestracja: pn lut 13, 2006 7:49 pm
- Lokalizacja: Międzyzdroje
a co do tego:
przy przekroczeniu 150 km/h zaczela swiecic sie kontrolka "motor"po zwolnieniu oczywiscie zgasla,ale od tego czasu czesto zaczyna swiecic bez powodu co jest? czy silnik zostal uszkodzony??
to moze tez byc blad zaplonu cos musi nie fungowac przy wyzszych obrotach, mozna tez zrobic mu diagnoze prze wtyk
ale proawdopodobnie silnik jest oki 
przy przekroczeniu 150 km/h zaczela swiecic sie kontrolka "motor"po zwolnieniu oczywiscie zgasla,ale od tego czasu czesto zaczyna swiecic bez powodu co jest? czy silnik zostal uszkodzony??
to moze tez byc blad zaplonu cos musi nie fungowac przy wyzszych obrotach, mozna tez zrobic mu diagnoze prze wtyk


silnik pracuje na ssaniu i pierwsze pare minut będzie czuć jakby paliwem, ale wg. mnie jest to raczej normalne mam to samo i też zawsze z rana a oprócz tego ciągnę za sobą chmure pary która zanika po paru kilometrachAgnieszka97' pisze:kolejne pytanko : przy rannym odpalaniu strasznie smierdzi benzyna ,czy przy niskich temperaturach to normalne?

ISUZU Monterey '94, CB 16 

Jak domyślam się takontrolka to ta żółta która wszystkim Wam działa na nerwy. Jeśli tak to jedż do speca niech zczyta ci błendy i to nie zwlekaj bo może być to coś poważnego i może Cię na drodze unieruchomić. Nie powinno śmierdzieć przy odpalaniu benzyną - to niejest dobry znak.Agnieszka97' pisze:zle sprecyzowalam pytanko ....
![]()
kolejne pytanko : przy rannym odpalaniu strasznie smierdzi benzyna ,czy przy niskich temperaturach to normalne?
Można by to wiązać z tą kontrolką - przypuszczeń jest dużo. najlepiej z czytać byki i może sprawa się wyjaśni
ps. W ecotec'ach często za wodzi elektronika
Pozdrawiam
IVECO Transport Prywatny
IVECO Transport Prywatny
Re: Motor-kontrolka
różnice w spalaniu: 2h/4h/4l, przy 150 napewnoAgnieszka97' pisze:czy podczas przechodzenia z 2H na np. 4H powinno sie cofnac na ok 1 metr na wsteka czy nornalnie od razu do przodu?czy duza roznica jest w spalaniu pomiedzy 2H-4H-4L ?


przy przechodzeniu z 2H na 4H nie musisz nic schizować bo się przełączasz na napęd na wszystkie koła,
odwrotnie z 4H na 2H jak rozłączasz przód, cofasz o ile masz automatyczne sprzęgła i się nie rozpieły od razu;
- Agnieszka97'
- Posty: 307
- Rejestracja: pn lut 13, 2006 7:49 pm
- Lokalizacja: Międzyzdroje
Przy słabo rozgrzanym silniku benzynowym zawsze czuć smrodek. Prawdopodobnie są to wydzielane w nadmiarze węglowodory i amoniak. Na zimnym silniku to nie jest zły objaw i nie łączyłbym go z problemami frontery.
Od kolegów z forum Isuzu można się dowiedzieć, że aby zdiagnozować usterke trzeba spiąć kable serwisowe, które jak piszą znajdują się pod deską rozdzielczą (u kierowcy lub pasażera). Włączyć zapłon a system w trybie serisowym sam wyświetli "co go boli". Jedyną przeszkodą jest teraz zlokalizowanie odpowiednich przewodów i wyszukanie w sieci kodów błędów dla twojego modelu. Jeśli w ten sposób nie da rady, trzeba szukać dalej, na zagranicznym stronach. Jeśli okaże się, że potrzebne są specjalne złącza i softy, które przekraczają cene usługi serwisowej to wtedy lepiej podjechać do warsztatu specjalizującego się w oplach/terenówkach.
Od kolegów z forum Isuzu można się dowiedzieć, że aby zdiagnozować usterke trzeba spiąć kable serwisowe, które jak piszą znajdują się pod deską rozdzielczą (u kierowcy lub pasażera). Włączyć zapłon a system w trybie serisowym sam wyświetli "co go boli". Jedyną przeszkodą jest teraz zlokalizowanie odpowiednich przewodów i wyszukanie w sieci kodów błędów dla twojego modelu. Jeśli w ten sposób nie da rady, trzeba szukać dalej, na zagranicznym stronach. Jeśli okaże się, że potrzebne są specjalne złącza i softy, które przekraczają cene usługi serwisowej to wtedy lepiej podjechać do warsztatu specjalizującego się w oplach/terenówkach.
Monterey 3.0 DTi
Agnieszka97' pisze:przerzucalam normalnie, ale wsiadl do froty kolega ktory mial wczesniej Patrola i powiedzial ze u niego trzeba bylo cofnac do tylu na ok 1 metr i normalnie przed siebie.....i zglupialam...(nie zapominaj ze Frote mam od miesiaca i jestem zielona)


I jeszcze jedna dobra rada, nie jeździj swoją frotką powyżej 150, ten samochód nie jest do tego stworzony. Rozstaw osi masa plus środek ciężkości nie predysponują go do takich wyczynów. Niechcę przynudzać ale przy utracie kontroli, szczególnie w zimę, tragedia gotowa.
a przy roałączaniu nie musisz wcale cofać tylko wyjść z auta i przekręciś spowrotem sprzęgiełka, a odnośnie siły jaką trzeba do tego użyć to jest raczej kwestją wcześniejszego dbania o nie -okresowo przeczyszczane i nasmarowane powinny chodzić lekkoZ tego co można zobaczyć na zdjęciach twojego samochodu które zamieściłaś w innym wątku http://img470.imageshack.us/my.php?imag ... 9233ag.jpg to masz sprzegiełka manualne, i choćbyś jechała i kilometr do tyłu i do przodu to Ci sie napęd nie załączy. Trzeba wyjść z samochodu i przekręcić je ręcznie na pozycje "lock", czasami może to wymagać trochę siły, najlepiej poproś kolegę od patrola
- Agnieszka97'
- Posty: 307
- Rejestracja: pn lut 13, 2006 7:49 pm
- Lokalizacja: Międzyzdroje
co do cofania
mi też sie czensto nie wylonczaja. Co fam na 2H do tylu ile sie do i z gazem w podłodze i nie ma h... zeby sie nie wylonczyly
- Agnieszka97'
- Posty: 307
- Rejestracja: pn lut 13, 2006 7:49 pm
- Lokalizacja: Międzyzdroje
Re: co do cofania
a kolega to dużo klas ukończyłxyro pisze:mi też sie czensto nie wylonczaja. Co fam na 2H do tylu ile sie do i z gazem w podłodze i nie ma h... zeby sie nie wylonczyly

Agniecha -tak na przyszłość to faktycznie lepiej najpierw odczytać kody a potem resetować - do tego to służy by wiedzieć co jest nie tak i gdzie szukac przyczyny zanim zdemontujesz połowe auta(oczywiście dotyczy tylko elektroniki bo zajechanych amorów nie wyświetli)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość