Motor-kontrolka

Frontera, Monterey

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Agnieszka97'
Posty: 307
Rejestracja: pn lut 13, 2006 7:49 pm
Lokalizacja: Międzyzdroje

Motor-kontrolka

Post autor: Agnieszka97' » wt mar 14, 2006 9:57 am

Witam,jezdze Frotą 2.0 97' przy przekroczeniu 150 km/h zaczela swiecic sie kontrolka "motor"po zwolnieniu oczywiscie zgasla,ale od tego czasu czesto zaczyna swiecic bez powodu co jest??? czy silnik zostal uszkodzony??
czy podczas przechodzenia z 2H na np. 4H powinno sie cofnac na ok 1 metr na wsteka czy nornalnie od razu do przodu?czy duza roznica jest w spalaniu pomiedzy 2H-4H-4L ?
Ostatnio zmieniony wt mar 14, 2006 10:34 am przez Agnieszka97', łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Post autor: Piotrul » wt mar 14, 2006 10:18 am

np. 4H powinno sie cofnac na wsteka czy nornalnie do przodu?
Nie wierzę :o Ty to poważnie ??
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
Agnieszka97'
Posty: 307
Rejestracja: pn lut 13, 2006 7:49 pm
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: Agnieszka97' » wt mar 14, 2006 10:32 am

przerzucalam normalnie, ale wsiadl do froty kolega ktory mial wczesniej Patrola i powiedzial ze u niego trzeba bylo cofnac do tylu na ok 1 metr i normalnie przed siebie.....i zglupialam... :roll: (nie zapominaj ze Frote mam od miesiaca i jestem zielona)
Obrazek

Awatar użytkownika
West65
 
 
Posty: 162
Rejestracja: pn lis 14, 2005 2:43 pm
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Post autor: West65 » wt mar 14, 2006 10:45 am

Agnieszka97' pisze:przerzucalam normalnie, ale wsiadl do froty kolega ktory mial wczesniej Patrola i powiedzial ze u niego trzeba bylo cofnac do tylu na ok 1 metr i normalnie przed siebie.....i zglupialam... :roll: (nie zapominaj ze Frote mam od miesiaca i jestem zielona)
cofnąć przy odłączeniu 4H a przy włączeniu od razu do przodu aczkolwiek :D te pare metrów powoli aby sprzęgiełka załapały jeśli automaty są
ISUZU Monterey '94, CB 16 :)

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Post autor: Piotrul » wt mar 14, 2006 10:53 am

Nie chodziło mi o technikę ale widzę, że załapałaś o co chodzi bo poprawiłaś :wink:
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
Agnieszka97'
Posty: 307
Rejestracja: pn lut 13, 2006 7:49 pm
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: Agnieszka97' » wt mar 14, 2006 10:58 am

:D zle sprecyzowalam pytanko .... :wink: :D
kolejne pytanko : przy rannym odpalaniu strasznie smierdzi benzyna ,czy przy niskich temperaturach to normalne ???
Obrazek

Awatar użytkownika
kurek333
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: pt mar 10, 2006 2:28 pm
Lokalizacja: Opole

Post autor: kurek333 » wt mar 14, 2006 11:33 am

a co do tego:

przy przekroczeniu 150 km/h zaczela swiecic sie kontrolka "motor"po zwolnieniu oczywiscie zgasla,ale od tego czasu czesto zaczyna swiecic bez powodu co jest? czy silnik zostal uszkodzony??

to moze tez byc blad zaplonu cos musi nie fungowac przy wyzszych obrotach, mozna tez zrobic mu diagnoze prze wtyk :lol: ale proawdopodobnie silnik jest oki :lol:

Awatar użytkownika
West65
 
 
Posty: 162
Rejestracja: pn lis 14, 2005 2:43 pm
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Post autor: West65 » wt mar 14, 2006 10:15 pm

Agnieszka97' pisze:kolejne pytanko : przy rannym odpalaniu strasznie smierdzi benzyna ,czy przy niskich temperaturach to normalne ???
silnik pracuje na ssaniu i pierwsze pare minut będzie czuć jakby paliwem, ale wg. mnie jest to raczej normalne mam to samo i też zawsze z rana a oprócz tego ciągnę za sobą chmure pary która zanika po paru kilometrach :)
ISUZU Monterey '94, CB 16 :)

Awatar użytkownika
GINCKS
 
 
Posty: 116
Rejestracja: pt lut 24, 2006 9:28 pm
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: GINCKS » wt mar 14, 2006 10:23 pm

Agnieszka97' pisze::D zle sprecyzowalam pytanko .... :wink: :D
kolejne pytanko : przy rannym odpalaniu strasznie smierdzi benzyna ,czy przy niskich temperaturach to normalne ???
Jak domyślam się takontrolka to ta żółta która wszystkim Wam działa na nerwy. Jeśli tak to jedż do speca niech zczyta ci błendy i to nie zwlekaj bo może być to coś poważnego i może Cię na drodze unieruchomić. Nie powinno śmierdzieć przy odpalaniu benzyną - to niejest dobry znak.
Można by to wiązać z tą kontrolką - przypuszczeń jest dużo. najlepiej z czytać byki i może sprawa się wyjaśni

ps. W ecotec'ach często za wodzi elektronika
Pozdrawiam

IVECO Transport Prywatny

TomekP
 
 
Posty: 198
Rejestracja: czw lip 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piła
Kontaktowanie:

Re: Motor-kontrolka

Post autor: TomekP » wt mar 14, 2006 11:19 pm

Agnieszka97' pisze:czy podczas przechodzenia z 2H na np. 4H powinno sie cofnac na ok 1 metr na wsteka czy nornalnie od razu do przodu?czy duza roznica jest w spalaniu pomiedzy 2H-4H-4L ?
różnice w spalaniu: 2h/4h/4l, przy 150 napewno :lol: :lol:

przy przechodzeniu z 2H na 4H nie musisz nic schizować bo się przełączasz na napęd na wszystkie koła,
odwrotnie z 4H na 2H jak rozłączasz przód, cofasz o ile masz automatyczne sprzęgła i się nie rozpieły od razu;

Awatar użytkownika
Agnieszka97'
Posty: 307
Rejestracja: pn lut 13, 2006 7:49 pm
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: Agnieszka97' » wt mar 14, 2006 11:33 pm

Bardzo dziekuje za odpowiedzi... :D czyli wniosek ze musze grzac z Frotą do serwisu...kolejne 200zl... :roll: :-? i zobaczymy czy b.... sie poznaja o co chodzi.... :-? :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » śr mar 15, 2006 6:45 am

po co zaraz do serwisu- przyzwoite zakłady też mają możliwość sprawdzenia błędów a wartość usługi spadnie znacznie

BILKOWSKY
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: śr gru 07, 2005 7:52 pm

Post autor: BILKOWSKY » śr mar 15, 2006 9:46 am

Przy słabo rozgrzanym silniku benzynowym zawsze czuć smrodek. Prawdopodobnie są to wydzielane w nadmiarze węglowodory i amoniak. Na zimnym silniku to nie jest zły objaw i nie łączyłbym go z problemami frontery.
Od kolegów z forum Isuzu można się dowiedzieć, że aby zdiagnozować usterke trzeba spiąć kable serwisowe, które jak piszą znajdują się pod deską rozdzielczą (u kierowcy lub pasażera). Włączyć zapłon a system w trybie serisowym sam wyświetli "co go boli". Jedyną przeszkodą jest teraz zlokalizowanie odpowiednich przewodów i wyszukanie w sieci kodów błędów dla twojego modelu. Jeśli w ten sposób nie da rady, trzeba szukać dalej, na zagranicznym stronach. Jeśli okaże się, że potrzebne są specjalne złącza i softy, które przekraczają cene usługi serwisowej to wtedy lepiej podjechać do warsztatu specjalizującego się w oplach/terenówkach.
Monterey 3.0 DTi

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Post autor: Piotrul » śr mar 15, 2006 9:54 am

Od kolegów z forum Isuzu można się dowiedzieć, że aby zdiagnozować usterke trzeba spiąć kable serwisowe, które jak piszą znajdują się pod deską rozdzielczą (u kierowcy lub pasażera
U nas też było trzeba tylko poszukać :wink:
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
Pasza
    
    
Posty: 1837
Rejestracja: śr maja 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Pasza » śr mar 15, 2006 10:09 am


Awatar użytkownika
Szulc
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: śr lut 02, 2005 3:59 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Szulc » śr mar 15, 2006 3:08 pm

Agnieszka97' pisze:przerzucalam normalnie, ale wsiadl do froty kolega ktory mial wczesniej Patrola i powiedzial ze u niego trzeba bylo cofnac do tylu na ok 1 metr i normalnie przed siebie.....i zglupialam... :roll: (nie zapominaj ze Frote mam od miesiaca i jestem zielona)
:D Z tego co można zobaczyć na zdjęciach twojego samochodu które zamieściłaś w innym wątku http://img470.imageshack.us/my.php?imag ... 9233ag.jpg to masz sprzegiełka manualne, i choćbyś jechała i kilometr do tyłu i do przodu to Ci sie napęd nie załączy. Trzeba wyjść z samochodu i przekręcić je ręcznie na pozycje "lock", czasami może to wymagać trochę siły, najlepiej poproś kolegę od patrola :lol:

I jeszcze jedna dobra rada, nie jeździj swoją frotką powyżej 150, ten samochód nie jest do tego stworzony. Rozstaw osi masa plus środek ciężkości nie predysponują go do takich wyczynów. Niechcę przynudzać ale przy utracie kontroli, szczególnie w zimę, tragedia gotowa.

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » śr mar 15, 2006 5:51 pm

Z tego co można zobaczyć na zdjęciach twojego samochodu które zamieściłaś w innym wątku http://img470.imageshack.us/my.php?imag ... 9233ag.jpg to masz sprzegiełka manualne, i choćbyś jechała i kilometr do tyłu i do przodu to Ci sie napęd nie załączy. Trzeba wyjść z samochodu i przekręcić je ręcznie na pozycje "lock", czasami może to wymagać trochę siły, najlepiej poproś kolegę od patrola
a przy roałączaniu nie musisz wcale cofać tylko wyjść z auta i przekręciś spowrotem sprzęgiełka, a odnośnie siły jaką trzeba do tego użyć to jest raczej kwestją wcześniejszego dbania o nie -okresowo przeczyszczane i nasmarowane powinny chodzić lekko

Awatar użytkownika
Agnieszka97'
Posty: 307
Rejestracja: pn lut 13, 2006 7:49 pm
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: Agnieszka97' » czw mar 16, 2006 11:37 am

Dzieki za odpowiedzi... :D podjechalam wczoraj na warsztat,celem podlaczenia kompa lecz mech. odlaczyl aku :roll: czy reset to bylo dobre rozwiazanie??
Obrazek

Ryży Koń
Posty: 414
Rejestracja: pn sie 22, 2005 8:35 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ryży Koń » czw mar 16, 2006 11:54 am

Średnie...trzeba kuknąć CO powoduje wyświetlenie błędu.

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Post autor: Piotrul » czw mar 16, 2006 12:15 pm

tyle to mogłeś zrobić sam, a tak jeszcze zabuliłeś :)21
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

xyro
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 40
Rejestracja: czw mar 16, 2006 3:09 pm
Lokalizacja: Limanowa

co do cofania

Post autor: xyro » czw mar 16, 2006 3:20 pm

mi też sie czensto nie wylonczaja. Co fam na 2H do tylu ile sie do i z gazem w podłodze i nie ma h... zeby sie nie wylonczyly

Awatar użytkownika
crocop
 
 
Posty: 117
Rejestracja: pt mar 11, 2005 9:50 pm
Lokalizacja: płn-zach

Post autor: crocop » czw mar 16, 2006 4:34 pm

Agnieszka a do którego "mechanika" podjechałas? :roll:

Awatar użytkownika
Agnieszka97'
Posty: 307
Rejestracja: pn lut 13, 2006 7:49 pm
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: Agnieszka97' » czw mar 16, 2006 6:22 pm

Czesc Paweł :D skąd to pytanie ?? :wink: czyzbys chcial mi pomoc ?? :wink: :D
Obrazek

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Re: co do cofania

Post autor: wojtekkk » czw mar 16, 2006 7:50 pm

xyro pisze:mi też sie czensto nie wylonczaja. Co fam na 2H do tylu ile sie do i z gazem w podłodze i nie ma h... zeby sie nie wylonczyly
a kolega to dużo klas ukończył :)21 ,a skąd jesteś, może warto odwiedzić ten skansen


Agniecha -tak na przyszłość to faktycznie lepiej najpierw odczytać kody a potem resetować - do tego to służy by wiedzieć co jest nie tak i gdzie szukac przyczyny zanim zdemontujesz połowe auta(oczywiście dotyczy tylko elektroniki bo zajechanych amorów nie wyświetli)

Awatar użytkownika
Keny
Posty: 381
Rejestracja: sob gru 03, 2005 4:05 pm
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: Keny » czw mar 16, 2006 8:26 pm

Przypomina mi sie odrazu film "CK Dezerterzy" :D , "taki lud na wymarciu" chyba łapiecie o co chodzi :wink:
Ps.
Oczywiście są to żarty!Nie brać nic do głowy :wink:
Frontera Long 2.4 1992 gaz
Suzuki Samurai 1.3 1987

ODPOWIEDZ

Wróć do „Opel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość