Wymiana z automatów na manuale - PROBLEM

Frontera, Monterey

Moderator: Mroczny

Marty
 
 
Posty: 108
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 11:14 pm
Lokalizacja: Katowice

Wymiana z automatów na manuale - PROBLEM

Post autor: Marty » sob gru 16, 2006 6:20 pm

Jakiś czas temu zanabyłem w tut. sklepie 4x4 sprzęgiełka manualne do froty.
Dziś chciałem je wymienić i tu pojawił się problem. Demontaż starych to bajka ale założenie nowych już nie - mianowicie po założeniu dolnej części manuala wieloklin półosi wystaje ponad ową dolną część jakieś 7 mm nie mówiąc już o przetoczeniu w półosi gdzie powinien byś seger. Gdyby to tak zmontować i założyć tego segera to półoś miałaby luzy poosiowe jakieś 10 mm. Poczytałem instrukcje montażu a raczej jej spolszczenie i dowiedziałem się że trzeba przełożyć jakieś pierścienie, podkładki itp itd ze starego mocowania (wiadomo - instrukcja uniwersalna do wszystkich rodzajów sprzęgów) Problem w tym że we frocie nie występują żadne pierścienie oprócz segera i cieniutkich -0,5 podkładek. Nawet gdyby rozebrać oryginalny automat to nie wykorzysta się nic. Ćwiczył już ktoś taki temat i ma jakiś pomysł??
Operacja wymiany wydawała się bajecznie prosta ale...
Na opakowaniu jest napisane "frontera" więc chyba mam właściwe sprzęgi no chyba że ktoś coś niechcący podmienił
frotera 2,2 na ATekach (tylko)

Awatar użytkownika
Jakub PAJERO 2.5TD
Posty: 313
Rejestracja: pt lip 15, 2005 11:23 am
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jakub PAJERO 2.5TD » sob gru 16, 2006 6:31 pm

Małem ten sam problem w czwartek. Po założeniu manualnych okazało się, że potrzebny jest zeger, który zakłada się na wielowypust półosi, a nie na jej zmniejszoną średnicę za wielowypustem. Znalazłem zeger który założyłem na wielowypust półosi i po problemie. Fakt że to monterey, ale zapewne to to samo. Jak Masz zamiar zmienić to pod blokiem, to nie ma szans. Znajdź zeger o średnicy wewnętrznej ok. 26mm i będzie git.
K 260 2,8TD na Sprężynkach oraz Y60 2,8TD Long

Marty
 
 
Posty: 108
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 11:14 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Marty » sob gru 16, 2006 6:36 pm

seger na wielowypust półosi? przecież się w końcu zsunie. Tam niet jakiegokolwiek rowka.
frotera 2,2 na ATekach (tylko)

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » sob gru 16, 2006 7:29 pm

Jak to nie ma, na samym końcu przegubu jest rowek !!
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » sob gru 16, 2006 8:11 pm

się zobaczy- za jakieś 3-4 tygodnie- to się cos dopowie, no chyba że sam bede dzwonił po HELPa
zwolennik bfgoodrich
http://www.mazury4x4.pl
montek się tworzy

Marty
 
 
Posty: 108
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 11:14 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Marty » sob gru 16, 2006 8:55 pm

Fazi pisze:Jak to nie ma, na samym końcu przegubu jest rowek !!
na samym końcu jest rowek ale gdyby tam założyć seger to bedzie luz na centymetr
frotera 2,2 na ATekach (tylko)

Awatar użytkownika
Silvestr
Posty: 1835
Rejestracja: czw paź 10, 2002 2:21 pm
Lokalizacja: Widawa

Post autor: Silvestr » sob gru 16, 2006 9:30 pm

Półoś ma dwa rowki (bynajmniej u mnie przy Trooperze tak jest) - jeden do automatów, drugi do manuali. Odległość między nimi może być około 1 cm. Też to przechodziłem i strasznie się zdenerwowałem, że w komplecie ze sprzęgiełkami nie było tych segerów. Z tego co pamiętam były na średnicę około 22-26 mm - coś koło tego...
Silvestr
Opel Monterey 3.2, Nissan Pickup D22 Double Cab 2.7 TDI + 12,5 tonowy... Żurek 8x8

Marty
 
 
Posty: 108
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 11:14 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Marty » sob gru 16, 2006 10:07 pm

to możliwe ale raczej zauważyłbym chociaż może ten rowek jest zwyczajnie zapchany brudem smarem itp. - sprawdzę w najbliższym czasie. Z drugiej strony sprawdziłem przed chwilą sprzęgi i pudełko organoleptycznie i wyszło mi tak - na pudełku jest typ AVM 449 a na sprzęgach 433 - czyli jak wyczytałem w bazie "sklepu 4x4"- ten nr mają manuale do tropera II wniosek- albo ktoś coś pop.....lił albo oba typy są zamienne a u mnie coś nie teges
frotera 2,2 na ATekach (tylko)

Awatar użytkownika
Silvestr
Posty: 1835
Rejestracja: czw paź 10, 2002 2:21 pm
Lokalizacja: Widawa

Post autor: Silvestr » sob gru 16, 2006 10:17 pm

Czasami się nie przywiązuje uwagi do szczegółów :wink:
Co do sprzęgiełek - jeśli pasują na frezy to sprzęgiełka raczej będą dobre.
Przy Trooperze na przykład były chyba dwa rodzaje sprzęgiełek a różnica polega na ilości frezów...
Silvestr
Opel Monterey 3.2, Nissan Pickup D22 Double Cab 2.7 TDI + 12,5 tonowy... Żurek 8x8

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: mik » sob gru 16, 2006 11:33 pm

Bardzo możliwe żę masz półoś gdzie występuje tylko jedno nacięcie na seger, o ile pamiętam to w B jest chyba jeden a w A dwa nacięcia.
Najprostsze rozwiązanie Twojego problemu to dotoczenie podkładek dystansowych o takiej szerokości jak ten występujący u Ciebie luz, możesz to wykonać ze zwykłej stali u pierwszego lepszego tokarza.

popol25
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 1:50 pm

Post autor: popol25 » pn gru 18, 2006 9:24 am

Ja również kupiłem manuale tej firmu w tutejszym sklepie. Sam ich nie montowałem ale machanik przy wymianie oleju zmienił od razu sprzęgła z automatów na manuale. Nie mówił o żadnych problemach, więc pasowały na pewno, a chodzą bez zarzutów.

Ryży Koń
Posty: 414
Rejestracja: pn sie 22, 2005 8:35 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ryży Koń » pn gru 18, 2006 10:51 am

No w B nie ma dwóch podtoczeń bo nie ma sprzęgiełek. Co do samych manuali to sprawdź ze sklepem.. U mnei nastąpiła pomyłka w stalowych felgach do Frotki... Dostałem nie takie jak trzeba. Problem się rozwiązał jak sprzedałem Frotę z tymi felgami...Niech się handlarzyna martwi. Tak się targował o 50 zł, że mu nie powiedziałem że felgi nie do końca pasują. Niech ma ....

Awatar użytkownika
mr_pepe
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: śr maja 17, 2006 10:34 am
Lokalizacja: Chotomów/Legionowo

Post autor: mr_pepe » pn gru 18, 2006 11:12 pm

Ja zapodałem także manuale z tutejszego sklepu i nie miałem żadnych problemów z jakimiś rowkami/pierścieniami. Nie to żebym nie używał. Zaraz po zamontowaniu manuali (czytaj 5min na koło) autko poszło powiedzmy w średni teren - s(z)ypki piasek i błocko :) Po załączeniu (podczas jazdy) przód chodził cacy !!! Zadnych dziwnych objawów itp. Mam je już około 3 miesięcy i są prawie cały czas używane............Zero problema :))

Nie znam się, nie jestem mechanikowaty..............może masz jakieś dziwne półosie?? Automaty miały i u mnie pierścień, ale manuale nawet nie sięgają do rowka tego pierścienia, więc nie widzę sensu zakładać jakiegokolwiek pierścienia. Sprzęgiełka się nie zsuwają i nic tym podobnego się nie dzieje z nimi. Jedyne co zrobiłem, to po kilku jazdach 4x4 sprawdziłem jakość dokręcenia sprzęgiełek - wszycho było OK.

Aby tak dalej :)) Jestem z nich zadowolony i już parę razy pokazały do czego służą :))
Pozdrawiam
mr_pepe
Frontera 2.3 DTR Long '92
DAF XF105 460

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: mik » wt gru 19, 2006 12:28 am

mr_pepe pisze:Automaty miały i u mnie pierścień, ale manuale nawet nie sięgają do rowka tego pierścienia, więc nie widzę sensu zakładać jakiegokolwiek pierścienia.
Hmm :-? albo ja coś żle czytam, albo ...... ?? ??

A tak na marginesie to sam je montowałeś ?? :wink:

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » wt gru 19, 2006 7:28 am

no mi też z powodu braku pierścienia i dystansików, poskładało się bez zanim skocze do sklepu i kupie :wink: a że trwało to kilka dni to byłem zdziwiony jak mi się napęd stracił po wyjechaniu półosi z sprzęgiełka.
ja też musiałem podkładać chyba 5mm podkładki pomiędzy pierścień zabezpieczający a sprzęgiełko.
ale teraz wszystko ok.

Awatar użytkownika
mr_pepe
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: śr maja 17, 2006 10:34 am
Lokalizacja: Chotomów/Legionowo

Post autor: mr_pepe » wt gru 19, 2006 7:29 am

mik pisze:
mr_pepe pisze:Automaty miały i u mnie pierścień, ale manuale nawet nie sięgają do rowka tego pierścienia, więc nie widzę sensu zakładać jakiegokolwiek pierścienia.
Hmm :-? albo ja coś żle czytam, albo ...... ?? ??

A tak na marginesie to sam je montowałeś ?? :wink:
Z tym segerem chodzi o to, że w automacie trzymał chyba "bebechy" sprzęgiełka, a w manualu jest inaczej. Może nie fachowo opisuję ale pisałem, że mechanikowaty to ja nie jestem:)
Sam montowałem, w/g załączonej instrukcji przez producenta :)
Pozdrawiam
mr_pepe
Frontera 2.3 DTR Long '92
DAF XF105 460

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: mik » wt gru 19, 2006 10:30 am

mr_pepe pisze:Z tym segerem chodzi o to, że w automacie trzymał chyba "bebechy" sprzęgiełka, a w manualu jest inaczej.
W manualu jest dokładnie tak samo, jak nie zabezpieczysz segerem to Ci przegób będzie wyjeżdzał. Może doprowadzić to do tego, że będzie się zazębiało tylko częścią wieloklina i obrobi Ci albo wieloklin na przegóbie, a najprawdopodobniej w sprzęgiełku. Możesz również ( jak napisał leszek ) stracić napęd całkowicie.

Awatar użytkownika
skorek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: sob sie 26, 2006 11:47 pm
Lokalizacja: polska

Post autor: skorek » wt gru 19, 2006 10:39 am

mik pisze:
mr_pepe pisze:Z tym segerem chodzi o to, że w automacie trzymał chyba "bebechy" sprzęgiełka, a w manualu jest inaczej.
W manualu jest dokładnie tak samo, jak nie zabezpieczysz segerem to Ci przegób będzie wyjeżdzał.
:)2

Awatar użytkownika
Jakub PAJERO 2.5TD
Posty: 313
Rejestracja: pt lip 15, 2005 11:23 am
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jakub PAJERO 2.5TD » wt gru 19, 2006 12:12 pm

Trzeba koniecznie zabezpieczyć półoś zegerem. W przeciwnym wypadku można zniszczyć półoś lub sprzęgiełko. Półoś będzie się wysuwać i coś się musi rozlecieć. Pierwsza będzie pewnie osłona przegóbu.
K 260 2,8TD na Sprężynkach oraz Y60 2,8TD Long

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » wt gru 19, 2006 4:52 pm

Dajcie już spokój z tym wysuwaniem - wszystko opisałem poniżej !!
Ostatnio zmieniony wt gru 19, 2006 6:00 pm przez Fazi, łącznie zmieniany 1 raz.
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » wt gru 19, 2006 5:53 pm

Tak dla potomnych bo wiecznie żył nie będę :-), Moderator przyklej temat !!
Poniżej przedstawiam zdjęcia piasty z wysuniętą półosią po zdjęciu sprzegięłka automatycznego i założeniu podstawy sprzęgiełka manualnego:
[img][img]http://img186.imageshack.us/img186/2569 ... wv4.th.jpg[/img][/img]
Fakt jest luz około 6mm do rowka dla segera. Ja to załatwiam ogólnie dostępnymi podkładkami miseczkowymi o grubości łącznej 5mm, średnica wewnętrzna 20,5mm, zewnętrzna 41mm, takimi jak na rysunku:
Ostatnio zmieniony wt gru 19, 2006 9:29 pm przez Fazi, łącznie zmieniany 1 raz.
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » wt gru 19, 2006 5:57 pm

[img][img]http://img244.imageshack.us/img244/5881 ... cn0.th.jpg[/img][/img]

Potem to wygląda tak:
[img][img]http://img333.imageshack.us/img333/1761 ... ro2.th.jpg[/img][/img]

Teraz tylko segerek ten co blokował automat i sprzęgięłka manualne założone. Można jeszcze założyć jakąś delikatną podkładkę by luz boczny całkiem zlikwidować - ale ja tego nie stosuję - według mnie półoś powinna mieć trochę luzu. A-ha - podkładki do kupienia w każdym lepszym sklepie z nakrętkami !!
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
Silvestr
Posty: 1835
Rejestracja: czw paź 10, 2002 2:21 pm
Lokalizacja: Widawa

Post autor: Silvestr » wt gru 19, 2006 8:32 pm

Widzę że masz te same sprzęgiełka co ja... :wink: :)2
Silvestr
Opel Monterey 3.2, Nissan Pickup D22 Double Cab 2.7 TDI + 12,5 tonowy... Żurek 8x8

Marty
 
 
Posty: 108
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 11:14 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Marty » śr gru 20, 2006 7:50 pm

U mnie półoś wystaje znacznie więcej niż na fotkach u Faziego. Gdyby tam zapodać tyle podkładek to strach pomyśleć coby było gdyby np. spadł seger - a przy automatach tak się zdarzało... Albo mam niewłaściwe sprzęgiełka - widać to po symbolach - albo jest rzeczywiście dodatkowy rowek na wysokości wieloklina. Tak czy owak niedługo będę miał wolna chwilę to sprawdzę i zapodam fotki.
frotera 2,2 na ATekach (tylko)

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: mik » śr gru 20, 2006 11:30 pm

A Frontera 2,2 to jest wersja A czy B ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Opel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości