Wymiana z automatów na manuale - PROBLEM
Moderator: Mroczny
Wymiana z automatów na manuale - PROBLEM
Jakiś czas temu zanabyłem w tut. sklepie 4x4 sprzęgiełka manualne do froty.
Dziś chciałem je wymienić i tu pojawił się problem. Demontaż starych to bajka ale założenie nowych już nie - mianowicie po założeniu dolnej części manuala wieloklin półosi wystaje ponad ową dolną część jakieś 7 mm nie mówiąc już o przetoczeniu w półosi gdzie powinien byś seger. Gdyby to tak zmontować i założyć tego segera to półoś miałaby luzy poosiowe jakieś 10 mm. Poczytałem instrukcje montażu a raczej jej spolszczenie i dowiedziałem się że trzeba przełożyć jakieś pierścienie, podkładki itp itd ze starego mocowania (wiadomo - instrukcja uniwersalna do wszystkich rodzajów sprzęgów) Problem w tym że we frocie nie występują żadne pierścienie oprócz segera i cieniutkich -0,5 podkładek. Nawet gdyby rozebrać oryginalny automat to nie wykorzysta się nic. Ćwiczył już ktoś taki temat i ma jakiś pomysł??
Operacja wymiany wydawała się bajecznie prosta ale...
Na opakowaniu jest napisane "frontera" więc chyba mam właściwe sprzęgi no chyba że ktoś coś niechcący podmienił
Dziś chciałem je wymienić i tu pojawił się problem. Demontaż starych to bajka ale założenie nowych już nie - mianowicie po założeniu dolnej części manuala wieloklin półosi wystaje ponad ową dolną część jakieś 7 mm nie mówiąc już o przetoczeniu w półosi gdzie powinien byś seger. Gdyby to tak zmontować i założyć tego segera to półoś miałaby luzy poosiowe jakieś 10 mm. Poczytałem instrukcje montażu a raczej jej spolszczenie i dowiedziałem się że trzeba przełożyć jakieś pierścienie, podkładki itp itd ze starego mocowania (wiadomo - instrukcja uniwersalna do wszystkich rodzajów sprzęgów) Problem w tym że we frocie nie występują żadne pierścienie oprócz segera i cieniutkich -0,5 podkładek. Nawet gdyby rozebrać oryginalny automat to nie wykorzysta się nic. Ćwiczył już ktoś taki temat i ma jakiś pomysł??
Operacja wymiany wydawała się bajecznie prosta ale...
Na opakowaniu jest napisane "frontera" więc chyba mam właściwe sprzęgi no chyba że ktoś coś niechcący podmienił
frotera 2,2 na ATekach (tylko)
- Jakub PAJERO 2.5TD
- Posty: 313
- Rejestracja: pt lip 15, 2005 11:23 am
- Lokalizacja: Legionowo
Małem ten sam problem w czwartek. Po założeniu manualnych okazało się, że potrzebny jest zeger, który zakłada się na wielowypust półosi, a nie na jej zmniejszoną średnicę za wielowypustem. Znalazłem zeger który założyłem na wielowypust półosi i po problemie. Fakt że to monterey, ale zapewne to to samo. Jak Masz zamiar zmienić to pod blokiem, to nie ma szans. Znajdź zeger o średnicy wewnętrznej ok. 26mm i będzie git.
K 260 2,8TD na Sprężynkach oraz Y60 2,8TD Long
Półoś ma dwa rowki (bynajmniej u mnie przy Trooperze tak jest) - jeden do automatów, drugi do manuali. Odległość między nimi może być około 1 cm. Też to przechodziłem i strasznie się zdenerwowałem, że w komplecie ze sprzęgiełkami nie było tych segerów. Z tego co pamiętam były na średnicę około 22-26 mm - coś koło tego...
Silvestr
Opel Monterey 3.2, Nissan Pickup D22 Double Cab 2.7 TDI + 12,5 tonowy... Żurek 8x8
Opel Monterey 3.2, Nissan Pickup D22 Double Cab 2.7 TDI + 12,5 tonowy... Żurek 8x8
to możliwe ale raczej zauważyłbym chociaż może ten rowek jest zwyczajnie zapchany brudem smarem itp. - sprawdzę w najbliższym czasie. Z drugiej strony sprawdziłem przed chwilą sprzęgi i pudełko organoleptycznie i wyszło mi tak - na pudełku jest typ AVM 449 a na sprzęgach 433 - czyli jak wyczytałem w bazie "sklepu 4x4"- ten nr mają manuale do tropera II wniosek- albo ktoś coś pop.....lił albo oba typy są zamienne a u mnie coś nie teges
frotera 2,2 na ATekach (tylko)
Czasami się nie przywiązuje uwagi do szczegółów
Co do sprzęgiełek - jeśli pasują na frezy to sprzęgiełka raczej będą dobre.
Przy Trooperze na przykład były chyba dwa rodzaje sprzęgiełek a różnica polega na ilości frezów...

Co do sprzęgiełek - jeśli pasują na frezy to sprzęgiełka raczej będą dobre.
Przy Trooperze na przykład były chyba dwa rodzaje sprzęgiełek a różnica polega na ilości frezów...
Silvestr
Opel Monterey 3.2, Nissan Pickup D22 Double Cab 2.7 TDI + 12,5 tonowy... Żurek 8x8
Opel Monterey 3.2, Nissan Pickup D22 Double Cab 2.7 TDI + 12,5 tonowy... Żurek 8x8
Bardzo możliwe żę masz półoś gdzie występuje tylko jedno nacięcie na seger, o ile pamiętam to w B jest chyba jeden a w A dwa nacięcia.
Najprostsze rozwiązanie Twojego problemu to dotoczenie podkładek dystansowych o takiej szerokości jak ten występujący u Ciebie luz, możesz to wykonać ze zwykłej stali u pierwszego lepszego tokarza.
Najprostsze rozwiązanie Twojego problemu to dotoczenie podkładek dystansowych o takiej szerokości jak ten występujący u Ciebie luz, możesz to wykonać ze zwykłej stali u pierwszego lepszego tokarza.
No w B nie ma dwóch podtoczeń bo nie ma sprzęgiełek. Co do samych manuali to sprawdź ze sklepem.. U mnei nastąpiła pomyłka w stalowych felgach do Frotki... Dostałem nie takie jak trzeba. Problem się rozwiązał jak sprzedałem Frotę z tymi felgami...Niech się handlarzyna martwi. Tak się targował o 50 zł, że mu nie powiedziałem że felgi nie do końca pasują. Niech ma ....
- mr_pepe
- jestem tu nowy...
- Posty: 20
- Rejestracja: śr maja 17, 2006 10:34 am
- Lokalizacja: Chotomów/Legionowo
Ja zapodałem także manuale z tutejszego sklepu i nie miałem żadnych problemów z jakimiś rowkami/pierścieniami. Nie to żebym nie używał. Zaraz po zamontowaniu manuali (czytaj 5min na koło) autko poszło powiedzmy w średni teren - s(z)ypki piasek i błocko
Po załączeniu (podczas jazdy) przód chodził cacy
! Zadnych dziwnych objawów itp. Mam je już około 3 miesięcy i są prawie cały czas używane............Zero problema
)
Nie znam się, nie jestem mechanikowaty..............może masz jakieś dziwne półosie?? Automaty miały i u mnie pierścień, ale manuale nawet nie sięgają do rowka tego pierścienia, więc nie widzę sensu zakładać jakiegokolwiek pierścienia. Sprzęgiełka się nie zsuwają i nic tym podobnego się nie dzieje z nimi. Jedyne co zrobiłem, to po kilku jazdach 4x4 sprawdziłem jakość dokręcenia sprzęgiełek - wszycho było OK.
Aby tak dalej
) Jestem z nich zadowolony i już parę razy pokazały do czego służą
)



Nie znam się, nie jestem mechanikowaty..............może masz jakieś dziwne półosie?? Automaty miały i u mnie pierścień, ale manuale nawet nie sięgają do rowka tego pierścienia, więc nie widzę sensu zakładać jakiegokolwiek pierścienia. Sprzęgiełka się nie zsuwają i nic tym podobnego się nie dzieje z nimi. Jedyne co zrobiłem, to po kilku jazdach 4x4 sprawdziłem jakość dokręcenia sprzęgiełek - wszycho było OK.
Aby tak dalej


Pozdrawiam
mr_pepe
Frontera 2.3 DTR Long '92
DAF XF105 460
mr_pepe
Frontera 2.3 DTR Long '92
DAF XF105 460
no mi też z powodu braku pierścienia i dystansików, poskładało się bez zanim skocze do sklepu i kupie
a że trwało to kilka dni to byłem zdziwiony jak mi się napęd stracił po wyjechaniu półosi z sprzęgiełka.
ja też musiałem podkładać chyba 5mm podkładki pomiędzy pierścień zabezpieczający a sprzęgiełko.
ale teraz wszystko ok.

ja też musiałem podkładać chyba 5mm podkładki pomiędzy pierścień zabezpieczający a sprzęgiełko.
ale teraz wszystko ok.
- mr_pepe
- jestem tu nowy...
- Posty: 20
- Rejestracja: śr maja 17, 2006 10:34 am
- Lokalizacja: Chotomów/Legionowo
Z tym segerem chodzi o to, że w automacie trzymał chyba "bebechy" sprzęgiełka, a w manualu jest inaczej. Może nie fachowo opisuję ale pisałem, że mechanikowaty to ja nie jestem:)mik pisze:Hmmmr_pepe pisze:Automaty miały i u mnie pierścień, ale manuale nawet nie sięgają do rowka tego pierścienia, więc nie widzę sensu zakładać jakiegokolwiek pierścienia.albo ja coś żle czytam, albo ......
![]()
![]()
A tak na marginesie to sam je montowałeś![]()
Sam montowałem, w/g załączonej instrukcji przez producenta

Pozdrawiam
mr_pepe
Frontera 2.3 DTR Long '92
DAF XF105 460
mr_pepe
Frontera 2.3 DTR Long '92
DAF XF105 460
W manualu jest dokładnie tak samo, jak nie zabezpieczysz segerem to Ci przegób będzie wyjeżdzał. Może doprowadzić to do tego, że będzie się zazębiało tylko częścią wieloklina i obrobi Ci albo wieloklin na przegóbie, a najprawdopodobniej w sprzęgiełku. Możesz również ( jak napisał leszek ) stracić napęd całkowicie.mr_pepe pisze:Z tym segerem chodzi o to, że w automacie trzymał chyba "bebechy" sprzęgiełka, a w manualu jest inaczej.
- Jakub PAJERO 2.5TD
- Posty: 313
- Rejestracja: pt lip 15, 2005 11:23 am
- Lokalizacja: Legionowo
Dajcie już spokój z tym wysuwaniem - wszystko opisałem poniżej 

Ostatnio zmieniony wt gru 19, 2006 6:00 pm przez Fazi, łącznie zmieniany 1 raz.
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL 

Tak dla potomnych bo wiecznie żył nie będę
, Moderator przyklej temat 
Poniżej przedstawiam zdjęcia piasty z wysuniętą półosią po zdjęciu sprzegięłka automatycznego i założeniu podstawy sprzęgiełka manualnego:
[img][img]http://img186.imageshack.us/img186/2569 ... wv4.th.jpg[/img][/img]
Fakt jest luz około 6mm do rowka dla segera. Ja to załatwiam ogólnie dostępnymi podkładkami miseczkowymi o grubości łącznej 5mm, średnica wewnętrzna 20,5mm, zewnętrzna 41mm, takimi jak na rysunku:


Poniżej przedstawiam zdjęcia piasty z wysuniętą półosią po zdjęciu sprzegięłka automatycznego i założeniu podstawy sprzęgiełka manualnego:
[img][img]http://img186.imageshack.us/img186/2569 ... wv4.th.jpg[/img][/img]
Fakt jest luz około 6mm do rowka dla segera. Ja to załatwiam ogólnie dostępnymi podkładkami miseczkowymi o grubości łącznej 5mm, średnica wewnętrzna 20,5mm, zewnętrzna 41mm, takimi jak na rysunku:
Ostatnio zmieniony wt gru 19, 2006 9:29 pm przez Fazi, łącznie zmieniany 1 raz.
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL 

[img][img]http://img244.imageshack.us/img244/5881 ... cn0.th.jpg[/img][/img]
Potem to wygląda tak:
[img][img]http://img333.imageshack.us/img333/1761 ... ro2.th.jpg[/img][/img]
Teraz tylko segerek ten co blokował automat i sprzęgięłka manualne założone. Można jeszcze założyć jakąś delikatną podkładkę by luz boczny całkiem zlikwidować - ale ja tego nie stosuję - według mnie półoś powinna mieć trochę luzu. A-ha - podkładki do kupienia w każdym lepszym sklepie z nakrętkami
Potem to wygląda tak:
[img][img]http://img333.imageshack.us/img333/1761 ... ro2.th.jpg[/img][/img]
Teraz tylko segerek ten co blokował automat i sprzęgięłka manualne założone. Można jeszcze założyć jakąś delikatną podkładkę by luz boczny całkiem zlikwidować - ale ja tego nie stosuję - według mnie półoś powinna mieć trochę luzu. A-ha - podkładki do kupienia w każdym lepszym sklepie z nakrętkami

Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL 

U mnie półoś wystaje znacznie więcej niż na fotkach u Faziego. Gdyby tam zapodać tyle podkładek to strach pomyśleć coby było gdyby np. spadł seger - a przy automatach tak się zdarzało... Albo mam niewłaściwe sprzęgiełka - widać to po symbolach - albo jest rzeczywiście dodatkowy rowek na wysokości wieloklina. Tak czy owak niedługo będę miał wolna chwilę to sprawdzę i zapodam fotki.
frotera 2,2 na ATekach (tylko)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości