Przycisk T/GATE OPENER ???

Frontera, Monterey

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Michal-OK
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: czw mar 22, 2007 8:19 pm
Lokalizacja: Elblag

Przycisk T/GATE OPENER ???

Post autor: Michal-OK » pt kwie 06, 2007 7:43 pm

witam mam go we frocie i niewiem do czego sluzy ???
opel frontera 2.3 TDI

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Post autor: Piotrul » pt kwie 06, 2007 8:03 pm

u mnie on służy do.... niczego :)20
To jest przycisk do otwierania/zwalniania zamka tylnej szybki ->oczywiście było.
Nie ma za co :wink:
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
Michal-OK
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: czw mar 22, 2007 8:19 pm
Lokalizacja: Elblag

Post autor: Michal-OK » pt kwie 06, 2007 8:18 pm

aha hehe dobre :lol:
opel frontera 2.3 TDI

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Post autor: Piotrul » sob kwie 07, 2007 6:16 am

Nie wiem czy dobre bo u mnie nie działa, silniczek jest ok ale brak chęci do poszukiwań walniętego przewodu.
Acha, to ustrojstwo ponoć działa przy zaciągniętym hamulcu ręcznym.
No i jeszcze trzeba otworzyć schowek i uchylić szybę kierowcy o 3cm - inaczej nie ruszy :)21
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
kpt.Saper
 
 
Posty: 102
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 6:15 am
Lokalizacja: Ruda Śląska

T/GATE OPENER

Post autor: kpt.Saper » pn cze 25, 2007 1:18 pm

Witam jak widzę u kolegów jest jak u mnie przycisk ten słóży do niczego :lol: mimo że ma otwierać tylną szybę ciekawostką jest że siłownik działa (sprawdzony po wymontowaniu) ale prąd do niego nie dociera dodam że do przycisku też nie czy aby nie ma jakiegoś bezpiecznika który odpowiada za ten wynalazek?
czy ktoś widział 1700 kg w locie i to przy 60 km/h jam nie chwaląc sie tegom uczynił - frotka 2.4 i

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » pn cze 25, 2007 7:21 pm

ja tego nie mam ale może on tylko przy zgaszonym silniku albo coś w tym stylu
Ewentualnie powieście taki młoteczek co w autobusach publicznych koło szyb wiszą-podobno otwiera (nie tylko uchyla ) każdą szybe :)21
zwolennik bfgoodrich
http://www.mazury4x4.pl
montek się tworzy

Awatar użytkownika
kpt.Saper
 
 
Posty: 102
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 6:15 am
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: kpt.Saper » wt cze 26, 2007 5:56 am

jak to kolega dobrze zauważył lepiej nie mieć i nie mieć problema :D
bo poco komu taki szajs co nie działa trza to wymontować przynajmniej żadne zwarcie się nie zrobi
czy ktoś widział 1700 kg w locie i to przy 60 km/h jam nie chwaląc sie tegom uczynił - frotka 2.4 i

Awatar użytkownika
TMERLIN
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: pn mar 14, 2005 6:27 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: TMERLIN » wt cze 26, 2007 8:09 am

Ustrojstwo dziala, jak jest zaciagniety reczny hamulec, czyli jak sie zapali lampka od recznego (hamulca). Jesli sie nie pali to pewnie jest przerwany przewod przy czujniku ( u mnie tak bylo - a mechanior nie wiedzial czemu klapa sie nie otwiera).
No chyba ze kolega ma wersje Sport z "mietkim dachem" ;)
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
Frontera '92 5D 2.4 Long
<-=MERLIN=->

bodzio5555
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: śr maja 30, 2007 7:50 pm
Lokalizacja: Łódż

Post autor: bodzio5555 » wt cze 26, 2007 3:06 pm

W tylnej klapie jest mikrowyłącznik który po ustawieniu się w odpowiedniej pozycji wycieraczki dopiero zwiera styki podając napięcie na siłownik od tylnej szyby.Zobacz może masz źle ustawioną tę wycieraczke.

Awatar użytkownika
kpt.Saper
 
 
Posty: 102
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 6:15 am
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: kpt.Saper » wt cze 26, 2007 5:19 pm

normalnie ąż lecę sprawdzić i to w kapciach wasze słowa bo normalnie jak to jest prawda to dzwońcie po karetkę :D
czy ktoś widział 1700 kg w locie i to przy 60 km/h jam nie chwaląc sie tegom uczynił - frotka 2.4 i

Awatar użytkownika
kpt.Saper
 
 
Posty: 102
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 6:15 am
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: kpt.Saper » wt cze 26, 2007 5:28 pm

no i lipa nie działa z tym zaciągniętym ręcznym ale nowść w klapie mam tak jak by wolny kabelek w całkowicie białej koszulce i wychodzi on z oryginalnej wiązki ale jest osobno poprowadzony (do nikąd) czy ktoś też ma coś takiego albo wie gdzie jest podpięty lub może mi to sprawdzić
czy ktoś widział 1700 kg w locie i to przy 60 km/h jam nie chwaląc sie tegom uczynił - frotka 2.4 i

Awatar użytkownika
AndyA21
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: sob cze 16, 2007 7:35 pm
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska

Post autor: AndyA21 » wt cze 26, 2007 7:02 pm

Ależ mnie podpuściliście Panowie!
Choć miała to być jedna z ostatnich usterek do usunięcia to zabrałem się za nią dziś! Elektrycznie jest wsio w pariadkie, ale siłownik na kawałku blachy sekatorem wyciętej i jakoś tak jakby odwrotnie przykręcony. Przewody do niego nie sięgają. Ma ktoś to rozrysowane lub obfotografowane?
Co do zasady działania, to w tym układzie w jaki poprzednik usiłował to poskładać, rolą tego siłownika jest zastępowanie kluczyka w zamku przy klamce, ale tylko przy otwartym zamku od szyby (tym wciskanym).
Frontera Long 2,4 1994 + STAG 300

Awatar użytkownika
AndyA21
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: sob cze 16, 2007 7:35 pm
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska

Post autor: AndyA21 » wt cze 26, 2007 7:05 pm

KptSaper, u mnie jest zielony podpięty do wsówki przy zamku szyby. Jak się pogimnastykujesz to powinieneś go zobaczyć przy zdjętej tapicerce, bez większego rozkręcania.
Frontera Long 2,4 1994 + STAG 300

Awatar użytkownika
kpt.Saper
 
 
Posty: 102
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 6:15 am
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: kpt.Saper » wt cze 26, 2007 7:30 pm

no panowie naprawione
wolny kabelek podpięty jest tam ta wsówka AndyA21
no a teraz biegiem do roboty :D tak to jest jak sie naprawia pięć minut przed wyjściem
Ostatnio zmieniony śr cze 27, 2007 5:11 pm przez kpt.Saper, łącznie zmieniany 1 raz.
czy ktoś widział 1700 kg w locie i to przy 60 km/h jam nie chwaląc sie tegom uczynił - frotka 2.4 i

Awatar użytkownika
kpt.Saper
 
 
Posty: 102
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 6:15 am
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: kpt.Saper » śr cze 27, 2007 6:02 am

AndyA21 u mnie ten siłownik jest przykręcony bezpośrednio do klapy dwoma śrubami na klucz 10 i dasię go przykręcić tylko w jedną stronę tak aby cięgienko pasowało do zamka a przewody sięgały do kostki
Ostatnio zmieniony śr cze 27, 2007 5:10 pm przez kpt.Saper, łącznie zmieniany 2 razy.
czy ktoś widział 1700 kg w locie i to przy 60 km/h jam nie chwaląc sie tegom uczynił - frotka 2.4 i

Awatar użytkownika
AndyA21
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: sob cze 16, 2007 7:35 pm
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska

Post autor: AndyA21 » śr cze 27, 2007 6:07 am

To w takim razie będę się musiał pouśmiechać o jakiś szkic tego tałatajstwa, z zaznaczeniem wszystkich cięgien i innych takich...
Frontera Long 2,4 1994 + STAG 300

Awatar użytkownika
AndyA21
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: sob cze 16, 2007 7:35 pm
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska

Post autor: AndyA21 » śr cze 27, 2007 7:14 am

Wedłóg ksiązki wychodzi, że ja mam na myśli siłownik centralnego zamka, od tych drzwi (nie podłączony i inaczej przykręcony).
Frontera Long 2,4 1994 + STAG 300

Awatar użytkownika
kpt.Saper
 
 
Posty: 102
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 6:15 am
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: kpt.Saper » śr cze 27, 2007 2:08 pm

AndyA21 zrobiłem zdięcia i opis ale nie umiem ich tu wkleić więc dodaj do profilu maila to ci wyślę na pocztę
czy ktoś widział 1700 kg w locie i to przy 60 km/h jam nie chwaląc sie tegom uczynił - frotka 2.4 i

Awatar użytkownika
kpt.Saper
 
 
Posty: 102
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 6:15 am
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: kpt.Saper » śr cze 27, 2007 5:08 pm

PANOWIE
podsumowując zwycięską walkę z tym ustrojstwem to działa tak:
1 kluczyk w stacyjkę i kręcimy aż zapalą się kontrolki
2 zaciągamy ręczny kontrolka musi świecić
3 wciskamy T/gate'a i co cud techniki działa
wrunkiem technicznym jaki musi być spełniony to prawidłowo podpięte kable do czujnika położenia wycieraczki tj. przy czujniku są trzy końcówki męskie kable szt. 2 mają być wsunięte na obie skrajne środkowa wolna kolor kabli może być różny w zależności od rocznika ale opcje są tylko dwie więc jak nie tak to podpinamy na odwrót
w efekcie mamy działającą wycieraczkę otwierającą się szybę i co ciekawe klapa też się otwiera mimo iż zamek jest zamknięty ale widocznie to tak jest rozwiązane konstrukcyjnie że jak nie otwieramy kluczykiem to t/gate'm :)18 to mi się zrobiło od naprawiania tego szajsu
czy ktoś widział 1700 kg w locie i to przy 60 km/h jam nie chwaląc sie tegom uczynił - frotka 2.4 i

Awatar użytkownika
AndyA21
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: sob cze 16, 2007 7:35 pm
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska

Post autor: AndyA21 » śr cze 27, 2007 5:21 pm

Ok! Adres jest w profilu, a jak nie to na innym moim wątku.
Z góry dzięki wielkie! :D
Frontera Long 2,4 1994 + STAG 300

Awatar użytkownika
kpt.Saper
 
 
Posty: 102
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 6:15 am
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: kpt.Saper » śr cze 27, 2007 7:01 pm

no wysłałem jak umiesz to umieść te zdięcia na forum może ktoś skorzsta
czy ktoś widział 1700 kg w locie i to przy 60 km/h jam nie chwaląc sie tegom uczynił - frotka 2.4 i

Awatar użytkownika
AndyA21
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: sob cze 16, 2007 7:35 pm
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska

Post autor: AndyA21 » śr cze 27, 2007 8:54 pm

Umieszczę! Natychmiast, jak się nauczę! Czyli nie wcześniej niż w niedzielę :( A u mnie wszystko inaczej, siłownik w tylnej klapie jest, ale od centralnego, za to nie ma do niego kabli. Do T/gate`a są kable i nawet prąd w nich jest bez problemu, ale nie ma siłownika, ani cięgien ani otworów żeby to przykręcić :cry: :cry: :cry:
Frontera Long 2,4 1994 + STAG 300

Awatar użytkownika
kpt.Saper
 
 
Posty: 102
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 6:15 am
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: kpt.Saper » ndz lip 01, 2007 12:25 pm

AndyA21 a z tymi kablami przy czujniku położenia wycieraczki to jest tak że jak wpiąć je koło siebie to działa albo wycieraczka albo t/gate dla tego muszą być podpięte obie skrajne końcówki żeby działało to i to no przynajmniej tak jest u mnie
czy ktoś widział 1700 kg w locie i to przy 60 km/h jam nie chwaląc sie tegom uczynił - frotka 2.4 i

Awatar użytkownika
AndyA21
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: sob cze 16, 2007 7:35 pm
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska

Post autor: AndyA21 » czw lip 05, 2007 6:47 pm

Nie no ja się poddałem. Olewam tigejta. No chyba, że mi ktoś łopatologicznie wyjaśni i rozrysuje jak to działa. Mechanicznie, bo elektrycznie działa bez zarzutu. Acha! klapę tylną mam otwieraną na bok.
Pozdrawiam.
Frontera Long 2,4 1994 + STAG 300

Awatar użytkownika
RADEK_DUZY
 
 
Posty: 119
Rejestracja: pn paź 17, 2005 11:45 am
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: RADEK_DUZY » pn lip 09, 2007 7:24 am

Działa! ! !

Z ciekawości rozkręciłem tylna klapę. kabelki były wpięte obok siebie przepiąlem jeden w skrajną wsuwkę i działa. Odnoszę wrażenie, że to fabrycznie wychodzi tak podłączone bo u mnie chyba nikt pzede mną tego nie ruszał. dosuć fajna sprawa bo przy zamkniętym na klucz zamku można otwierać cały tył. t/gate openerem. dobra robota panowie!!!

Pozdrawiam
Radek
Kiedyś Frontera '93 2,4 benzyna+gaz
Obecnie Daihatsu ROCKY '91 2,8TD (DL-52)(F75 wagon)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Opel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość