Pali się kontrolka ABS
Moderator: Mroczny
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 5
- Rejestracja: wt maja 29, 2007 8:21 am
Pali się kontrolka ABS
Po odpaleniu silnika pali mi się kontrolka abs i nie gaśnie (podobno oznacza to uszkodzony czujnik), stąd moje pytanie, jak sprawdzić który to czujnik? Autko to Monterey 97' 3,1TD. Pozdrawiam.
Monterey 3,1 TD
Najpierw pooglądaj dokładnie czyjniki i ich przewody czy nie są uszkodzone.
Kumpel miał taki przypadek że omało nie wydał fortuny na nowy czujnik bo mechanik stwierdził jego uszkodzenie na podstawie diagnostyki komputerowej a nie pofatygował się żeby wejść pod samochód i połączyc kostke która się wypieła..
Jeżeli nic nie będzie widać to najprościej jest wziąść miernik i pomierzyć rezystancje cewek czujników. To powinno dać jakiś pogląd na to który jest spalony (przepalona cewka albo nie da sie zmierzyć albo nie będzie miała wogóle rezystancji) poprostu przeanalizuj wyniki pomiarów.
Jeżeli będziesz potrzebował tylnego to na wal na mój e-mail mihowe@wp.pl
Kumpel miał taki przypadek że omało nie wydał fortuny na nowy czujnik bo mechanik stwierdził jego uszkodzenie na podstawie diagnostyki komputerowej a nie pofatygował się żeby wejść pod samochód i połączyc kostke która się wypieła..
Jeżeli nic nie będzie widać to najprościej jest wziąść miernik i pomierzyć rezystancje cewek czujników. To powinno dać jakiś pogląd na to który jest spalony (przepalona cewka albo nie da sie zmierzyć albo nie będzie miała wogóle rezystancji) poprostu przeanalizuj wyniki pomiarów.
Jeżeli będziesz potrzebował tylnego to na wal na mój e-mail mihowe@wp.pl
W kwestii tego ABSa... Kupiłem frotkę 2,8 TDI i na próbnej jeździe po testowaniu 4x4 i przełączeniu na 2 koła ABS sie zapalił i nie chce gasnąć... Dzieje sie tak:
- uruchamiam auto .. ABS siępali
- ruszam ABS gaśnie i po około 500m jazdy znów się zapala i świe już cały czas ażdo momentu wyłączenia zapłonu.
Byłem na serwisie, podpinali kompa i stwierdzili probelm w jednym z kół przyczym, wszystkie czujniki ponoć są sprawne... co to u licha moze być?
- uruchamiam auto .. ABS siępali
- ruszam ABS gaśnie i po około 500m jazdy znów się zapala i świe już cały czas ażdo momentu wyłączenia zapłonu.
Byłem na serwisie, podpinali kompa i stwierdzili probelm w jednym z kół przyczym, wszystkie czujniki ponoć są sprawne... co to u licha moze być?
Ostatnio zmieniony czw cze 07, 2007 6:23 am przez nightman, łącznie zmieniany 1 raz.
witam
mama ten sam problem we frotce b kontrolka abs-u zapaliła się i nie chce zgasnąć
sprawdziłem dzisiaj cewki (czujniki) i na mierniku opór był taki sam na dwóch kołach, kostki ok,
-czy z tyłu w kołach też są czujniki bo nie mogłem ich znaleźć
co sprawdzać dalej? czy pozostało już ASO?

mama ten sam problem we frotce b kontrolka abs-u zapaliła się i nie chce zgasnąć

-czy z tyłu w kołach też są czujniki bo nie mogłem ich znaleźć
co sprawdzać dalej? czy pozostało już ASO?

frotka 2,2 16V benzin
defender 200 tdi
defender 200 tdi
- mazurkas007
-
- Posty: 2828
- Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
- Lokalizacja: podlasie
ASOwilk pisze:czy pozostało już ASO?


Chyba już znalazłem co to może być z tą oświecającą się kontrolką. Dziś temat potwierdze jak przeczyszczę koronki od ABSa, bo czujka u mnie jest OK i na 99% błąd pochodzi właśnie od koronki. Wyjścia są dwa, albo coś ją zasyfiło albo wybiło w niej ząbek (przy czym to drugie akurat jest mało prawdopodobne ).
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 5
- Rejestracja: wt maja 29, 2007 8:21 am
sorki za lakoniczne może głupawe pytanie le ... mi wogóle nie zapala sie czujnik ABS i gdy chamuje koła sie blokują jak by ABS nie było jak spradzić co jest wiec grane Marcin pisałeś, że w moim montku powinien być ABS jak to sprawdzić.? Również nie zapala mi sie lampka od poduszek? Ja miałem plaskacza to te lampi zpalały sie po włączeniu zapłonu a póżniej po zapaleniu ayt gasły! Co jest wiec grane?
OPEL Monterey 98 - 3.1D
WOJO OKO
WOJO OKO
- mazurkas007
-
- Posty: 2828
- Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
- Lokalizacja: podlasie
Albo nie masz kontrolek, albo ABS'u, albo poduszek, albo wszystkiego razem. Pewno masz pewne auto bezwypadkoweOKO pisze:sorki za lakoniczne może głupawe pytanie le ... Co jest wiec grane?

Sprawdź czy nie masz wyjętych żaróweczek i wszystko będzie jasne.
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor
ok wyciągne tablice i zobacze! Co do auta, nie kupywałem go w Polsce ale byłem po niego w niemcech, kupiony tam w komisie przyprowadzony na kołach. Nie wyglądał i nie wygląda na "walonego" ale człowiek potrafi, jeśli tak to był "klepany" za zachodnią granicą choć nie wydaje mi sie... zobaczymy..
OPEL Monterey 98 - 3.1D
WOJO OKO
WOJO OKO
Witam. U mnie lampka zapala sie co jakiś czas jak stoję na światłach. Potem pali sie aż do zgaszenia samochodu. Po ponownym uruchomieniu znowu gaśnie i zapala się raz szybciej a raz po przejechaniu większej ilości kilometrów. Nieraz cały dzień się nie zapali. Praktycznie jazda na 4x4 zawsze powoduje zapalenie kontrolki. Sprawdziłem łożyska, rezystancje czujników i tak naprawdę nie wiem czego sie czepić. Może wiecie co jeszcze można sprawdzić przed wyjazdem do jakiegoś serwisu.
Grand Vitara 1,9 DDiS
woj. Dolnośląskie
woj. Dolnośląskie
Były też Frontery bez ABS i które mialy to zależy jaką wersje sobie ktoś zarzyczył.
Zobacz pod maską czy masz pompe ABS przy pompie hamulcowej.
Zobacz pod maską czy masz pompe ABS przy pompie hamulcowej.
Frontera Long 2.2 '97 MT 33", lift 3", winch....
http://www.opelfrontera.pl
http://www.opelfrontera.pl
Zmienisz tylko dlatego że niemasz ABS



Frontera Long 2.2 '97 MT 33", lift 3", winch....
http://www.opelfrontera.pl
http://www.opelfrontera.pl
Wystarczy kupić Frontere A od roku'97 i też masz nową deche tzw prześciówke 

Frontera Long 2.2 '97 MT 33", lift 3", winch....
http://www.opelfrontera.pl
http://www.opelfrontera.pl
Awaria ABSu, pomimo tego ze to skomplikowany uklad, da sie naprawic tanim kosztem. Tak bylo przynajmniej w moim przypadku gdy po wymianie swoznia dolnego wachacza zapalilo sie ANTILOCK. Pierwsza rzecz do sprawdzenia to opor na wszystkich czujnikach (powinien byc rowny ok 950om). Opor mierzymy na stykach wtyczki od czujnika bez koniecznosci wyciagania go. Jesli opor jest zerowy to oznacza ze ten czujnik robi problem. Taki problem kosztuje ok 1500zl przy wymianie na nowy albo 100-250zl przy uzywce. Tak czy owak uszkodzony czujnik trzeba wymontowac odkrecajac 4 srubki. Mi zajelo to troche czasu bo sruba trzymajaca czujke do piasty sie ukrecila i musialem rozwiercac. Po wyjeciu czujnika postanowilem zobaczyc co ma w srodku, zdjalem plastikowa "fajke" z metalowej czesci i okazalo sie, ze tam wlasnie uszkodzony byl jeden z przewodow. Sprawdzilem ponownie opor ktory wynosil ok 1050om, dolutowalem nowe przewody ktore wypuscilem przez rozwiercona plastikowa fajke i skleilem calosc dobrym dwuskladnikowym klejem na bazie zywicy. Nowy przewod polaczylem z istniejacym na zgieciu mniejwiecej w polowie czujnika. Czujnik wrocil na swoje miejsce a kontrolka zgasla. ABS przeszedl swoj najwiekszy test kilka dni temu na dlugiej trasie i oblodzonych gorskich drogach w Czechach. Zadnych problemow nie zauwazylem. Mam nadzieje ze moj system nie polegnie rowniez gdy pojawi sie wiosenne blotko - czas pokaze 

Monterey RS 3,2 V6 man. 1993r.
Na wstepie: moj model to Monterey 3.1TD '95
Przedwczoraj po raz pierwszy zapalila mi sie kontrolka AntiLock, wiec zatrzymalem pojazd wylaczylem silnik, wlaczylem ponownie, test wlasny przeszedl okej, przejechalem pozniej kawalek twardej nawierzchni ostro hamujac itd. Nie zapalila sie wogole.
Jak dotad uzywalem Montka tylko do jazdy miejskiej (jeszcze brak doswiadczenia do jazdy terenowej
)
Dzisiaj wyjechalem z parkingu po jakis 200m zapalila sie ponownie (?)
Po zatrzymaniu wylaczeniu silnika wlaczeniu test wlasny przeszedl ok, i juz sie nie zaswiecila po przejechaniu nastepnych 10km.
Znalazlem jakis opis w ksiazce uzytkowej do Montereya (niestety po niemiecku).
Jezeli ktos zna niemiecki to chetnie poznam co tam pisza
Podaje link:
http://farm4.static.flickr.com/3128/245 ... 3a_o_d.jpg
Tak jak pisalem, przedwczoraj po raz pierwszy sie zapalila......
Na koncu gupie pytanie: czy czujniki mogli uszkodzic na myjni myjac felgi pod jakims wysokim cisnieniem?
Przedwczoraj po raz pierwszy zapalila mi sie kontrolka AntiLock, wiec zatrzymalem pojazd wylaczylem silnik, wlaczylem ponownie, test wlasny przeszedl okej, przejechalem pozniej kawalek twardej nawierzchni ostro hamujac itd. Nie zapalila sie wogole.
Jak dotad uzywalem Montka tylko do jazdy miejskiej (jeszcze brak doswiadczenia do jazdy terenowej

Dzisiaj wyjechalem z parkingu po jakis 200m zapalila sie ponownie (?)
Po zatrzymaniu wylaczeniu silnika wlaczeniu test wlasny przeszedl ok, i juz sie nie zaswiecila po przejechaniu nastepnych 10km.
Znalazlem jakis opis w ksiazce uzytkowej do Montereya (niestety po niemiecku).
Jezeli ktos zna niemiecki to chetnie poznam co tam pisza

Podaje link:
http://farm4.static.flickr.com/3128/245 ... 3a_o_d.jpg
Tak jak pisalem, przedwczoraj po raz pierwszy sie zapalila......
Na koncu gupie pytanie: czy czujniki mogli uszkodzic na myjni myjac felgi pod jakims wysokim cisnieniem?
Monti 94'
Wiem że może to się wydać śmieszne ale u mnie na wsi nikt mi nie umie pomóc,mam taki problem że w moim Montim zapala się kontrolka "anti-lock"zaraz po przekroczeniu 100 km/h i już nie gasnie.Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko OK aż do momentu przekroczenia setki.Może ktoś wie o co chodzi będę wdzięczny za każdą pomoc 

Pecik123
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości