Pali się kontrolka ABS

Frontera, Monterey

Moderator: Mroczny

kamilos_sid
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: wt maja 29, 2007 8:21 am

Pali się kontrolka ABS

Post autor: kamilos_sid » wt maja 29, 2007 8:46 am

Po odpaleniu silnika pali mi się kontrolka abs i nie gaśnie (podobno oznacza to uszkodzony czujnik), stąd moje pytanie, jak sprawdzić który to czujnik? Autko to Monterey 97' 3,1TD. Pozdrawiam.
Monterey 3,1 TD

Awatar użytkownika
MIHOWE
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: pt lut 03, 2006 10:56 pm
Lokalizacja: Świętajno

Post autor: MIHOWE » wt maja 29, 2007 8:26 pm

Najpierw pooglądaj dokładnie czyjniki i ich przewody czy nie są uszkodzone.
Kumpel miał taki przypadek że omało nie wydał fortuny na nowy czujnik bo mechanik stwierdził jego uszkodzenie na podstawie diagnostyki komputerowej a nie pofatygował się żeby wejść pod samochód i połączyc kostke która się wypieła..
Jeżeli nic nie będzie widać to najprościej jest wziąść miernik i pomierzyć rezystancje cewek czujników. To powinno dać jakiś pogląd na to który jest spalony (przepalona cewka albo nie da sie zmierzyć albo nie będzie miała wogóle rezystancji) poprostu przeanalizuj wyniki pomiarów.
Jeżeli będziesz potrzebował tylnego to na wal na mój e-mail mihowe@wp.pl

Awatar użytkownika
nightman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 3:45 pm
Lokalizacja: Stara Wieś

Post autor: nightman » śr cze 06, 2007 8:14 pm

W kwestii tego ABSa... Kupiłem frotkę 2,8 TDI i na próbnej jeździe po testowaniu 4x4 i przełączeniu na 2 koła ABS sie zapalił i nie chce gasnąć... Dzieje sie tak:
- uruchamiam auto .. ABS siępali
- ruszam ABS gaśnie i po około 500m jazdy znów się zapala i świe już cały czas ażdo momentu wyłączenia zapłonu.

Byłem na serwisie, podpinali kompa i stwierdzili probelm w jednym z kół przyczym, wszystkie czujniki ponoć są sprawne... co to u licha moze być?
Ostatnio zmieniony czw cze 07, 2007 6:23 am przez nightman, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » śr cze 06, 2007 8:43 pm

czujnik

Awatar użytkownika
wilk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: pt mar 31, 2006 6:30 pm
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: wilk » pn cze 18, 2007 8:35 pm

witam
mama ten sam problem we frotce b kontrolka abs-u zapaliła się i nie chce zgasnąć :)3 sprawdziłem dzisiaj cewki (czujniki) i na mierniku opór był taki sam na dwóch kołach, kostki ok,
-czy z tyłu w kołach też są czujniki bo nie mogłem ich znaleźć
co sprawdzać dalej? czy pozostało już ASO?
:cry:
frotka 2,2 16V benzin
defender 200 tdi

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » pn cze 18, 2007 9:02 pm

jak mnie pamięć nie myli to z tyłu czujnik jest na moście
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
nightman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 3:45 pm
Lokalizacja: Stara Wieś

Post autor: nightman » wt cze 19, 2007 8:04 am

wilk pisze:czy pozostało już ASO?
ASO ??? wolę bez ABSa :D .
Chyba już znalazłem co to może być z tą oświecającą się kontrolką. Dziś temat potwierdze jak przeczyszczę koronki od ABSa, bo czujka u mnie jest OK i na 99% błąd pochodzi właśnie od koronki. Wyjścia są dwa, albo coś ją zasyfiło albo wybiło w niej ząbek (przy czym to drugie akurat jest mało prawdopodobne ).

Awatar użytkownika
nightman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 3:45 pm
Lokalizacja: Stara Wieś

Post autor: nightman » pt cze 22, 2007 11:29 am

Okazało się że jest trzecie wyjście... :evil: - mam rozjechane jedno łożysko na kole i koronka od ABSa lata sobie tam i powrót... haczac pole czytnika zaledwie na małej powierzchni.
Nowe łożysko - koniec probelmu.

Awatar użytkownika
wilk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: pt mar 31, 2006 6:30 pm
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: wilk » sob cze 23, 2007 1:47 pm

witam
sprawdziłem czujnik na moście z tyłu i jego opór to 1,45 Ω
a w kołach z przodu: prawe 2.55Ω lewe 2.52 Ω
napięcie na czujniki wszędzie jest takie same
wymienić ten czujnik na moście czy szukać czegoś innego ?
frotka 2,2 16V benzin
defender 200 tdi

kamilos_sid
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: wt maja 29, 2007 8:21 am

Post autor: kamilos_sid » wt lis 06, 2007 8:18 pm

Witam,
mam niesprawny czujnik abs w przednim kole (nie ma wogóle oporności) czy do modelu 97 można założyć czujnik od starszego?
Monterey 3,1 TD

Awatar użytkownika
OKO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: pn sty 07, 2008 2:12 pm
Lokalizacja: Kutno

Post autor: OKO » czw sty 10, 2008 9:57 am

Czy wszystkie montki ja mam z 98 roku wersja A miały ABS?
OPEL Monterey 98 - 3.1D
WOJO OKO

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » pt sty 11, 2008 11:44 pm

wszystkie, poczawszy od roku 92'

Awatar użytkownika
OKO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: pn sty 07, 2008 2:12 pm
Lokalizacja: Kutno

Post autor: OKO » pn sty 14, 2008 4:45 pm

sorki za lakoniczne może głupawe pytanie le ... mi wogóle nie zapala sie czujnik ABS i gdy chamuje koła sie blokują jak by ABS nie było jak spradzić co jest wiec grane Marcin pisałeś, że w moim montku powinien być ABS jak to sprawdzić.? Również nie zapala mi sie lampka od poduszek? Ja miałem plaskacza to te lampi zpalały sie po włączeniu zapłonu a póżniej po zapaleniu ayt gasły! Co jest wiec grane?
OPEL Monterey 98 - 3.1D
WOJO OKO

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » pn sty 14, 2008 10:42 pm

OKO pisze:sorki za lakoniczne może głupawe pytanie le ... Co jest wiec grane?
Albo nie masz kontrolek, albo ABS'u, albo poduszek, albo wszystkiego razem. Pewno masz pewne auto bezwypadkowe :)21

Sprawdź czy nie masz wyjętych żaróweczek i wszystko będzie jasne.
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
OKO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: pn sty 07, 2008 2:12 pm
Lokalizacja: Kutno

Post autor: OKO » wt sty 15, 2008 12:17 pm

ok wyciągne tablice i zobacze! Co do auta, nie kupywałem go w Polsce ale byłem po niego w niemcech, kupiony tam w komisie przyprowadzony na kołach. Nie wyglądał i nie wygląda na "walonego" ale człowiek potrafi, jeśli tak to był "klepany" za zachodnią granicą choć nie wydaje mi sie... zobaczymy..
OPEL Monterey 98 - 3.1D
WOJO OKO

Awatar użytkownika
3z6aek
 
 
Posty: 202
Rejestracja: sob mar 04, 2006 8:02 pm
Lokalizacja: Legnica
Kontaktowanie:

Post autor: 3z6aek » pt lut 01, 2008 8:50 pm

Witam. U mnie lampka zapala sie co jakiś czas jak stoję na światłach. Potem pali sie aż do zgaszenia samochodu. Po ponownym uruchomieniu znowu gaśnie i zapala się raz szybciej a raz po przejechaniu większej ilości kilometrów. Nieraz cały dzień się nie zapali. Praktycznie jazda na 4x4 zawsze powoduje zapalenie kontrolki. Sprawdziłem łożyska, rezystancje czujników i tak naprawdę nie wiem czego sie czepić. Może wiecie co jeszcze można sprawdzić przed wyjazdem do jakiegoś serwisu.
Grand Vitara 1,9 DDiS
woj. Dolnośląskie

thepalec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: ndz lut 03, 2008 12:55 am
Lokalizacja: Knurów

Post autor: thepalec » ndz lut 03, 2008 12:58 am

Witam.
Mam pytanko. Czy wszystkie Frontery mają ABS?? Kupiłem kilka dni temu Fronterę 95' Long 2,8TDI z klimą ale bez elektryki szyby i lusterka. Nie działa mi ABS ani kontrolka z ABS. Czy są wersje Fronter bez ABSu. Jak mogę sprawdzić czy moja frontera posiada/nie posiada ABS??

pzdr
thepalec

Awatar użytkownika
brum
Posty: 674
Rejestracja: pt paź 13, 2006 2:25 pm
Lokalizacja: Chechło/Olkusz

Post autor: brum » ndz lut 03, 2008 12:58 pm

Były też Frontery bez ABS i które mialy to zależy jaką wersje sobie ktoś zarzyczył.
Zobacz pod maską czy masz pompe ABS przy pompie hamulcowej.
Frontera Long 2.2 '97 MT 33", lift 3", winch....
http://www.opelfrontera.pl

thepalec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: ndz lut 03, 2008 12:55 am
Lokalizacja: Knurów

Post autor: thepalec » pn lut 11, 2008 10:58 pm

No to peszek, chyba nie mam ABS.
Chyba zamienię mojego traktorka na 3,2 V6 jak fundusze pozwolą :lol:

Awatar użytkownika
brum
Posty: 674
Rejestracja: pt paź 13, 2006 2:25 pm
Lokalizacja: Chechło/Olkusz

Post autor: brum » wt lut 12, 2008 2:56 pm

Zmienisz tylko dlatego że niemasz ABS :o ??
Frontera Long 2.2 '97 MT 33", lift 3", winch....
http://www.opelfrontera.pl

thepalec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: ndz lut 03, 2008 12:55 am
Lokalizacja: Knurów

Post autor: thepalec » śr lut 13, 2008 1:47 am

No niekoniecznie tylko dla ABS'u.
Moja Frotka A jest toporna w środku (stylistyka bardziej kwadratowa od Golfa II i Citroena ZX) i 2,8TDI jest jednak trochę słabawe jak dla mnie (115KM dla 2 ton = marne przyśpieszenie) i tak kombinuję że 3,2 V6 + LPG było by dla mnie w sam raz, no i nowe wnętrze :)

Awatar użytkownika
brum
Posty: 674
Rejestracja: pt paź 13, 2006 2:25 pm
Lokalizacja: Chechło/Olkusz

Post autor: brum » śr lut 13, 2008 7:50 pm

Wystarczy kupić Frontere A od roku'97 i też masz nową deche tzw prześciówke :D
Frontera Long 2.2 '97 MT 33", lift 3", winch....
http://www.opelfrontera.pl

Awatar użytkownika
DN
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: czw gru 29, 2005 2:32 am
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: DN » czw lut 14, 2008 6:45 am

Awaria ABSu, pomimo tego ze to skomplikowany uklad, da sie naprawic tanim kosztem. Tak bylo przynajmniej w moim przypadku gdy po wymianie swoznia dolnego wachacza zapalilo sie ANTILOCK. Pierwsza rzecz do sprawdzenia to opor na wszystkich czujnikach (powinien byc rowny ok 950om). Opor mierzymy na stykach wtyczki od czujnika bez koniecznosci wyciagania go. Jesli opor jest zerowy to oznacza ze ten czujnik robi problem. Taki problem kosztuje ok 1500zl przy wymianie na nowy albo 100-250zl przy uzywce. Tak czy owak uszkodzony czujnik trzeba wymontowac odkrecajac 4 srubki. Mi zajelo to troche czasu bo sruba trzymajaca czujke do piasty sie ukrecila i musialem rozwiercac. Po wyjeciu czujnika postanowilem zobaczyc co ma w srodku, zdjalem plastikowa "fajke" z metalowej czesci i okazalo sie, ze tam wlasnie uszkodzony byl jeden z przewodow. Sprawdzilem ponownie opor ktory wynosil ok 1050om, dolutowalem nowe przewody ktore wypuscilem przez rozwiercona plastikowa fajke i skleilem calosc dobrym dwuskladnikowym klejem na bazie zywicy. Nowy przewod polaczylem z istniejacym na zgieciu mniejwiecej w polowie czujnika. Czujnik wrocil na swoje miejsce a kontrolka zgasla. ABS przeszedl swoj najwiekszy test kilka dni temu na dlugiej trasie i oblodzonych gorskich drogach w Czechach. Zadnych problemow nie zauwazylem. Mam nadzieje ze moj system nie polegnie rowniez gdy pojawi sie wiosenne blotko - czas pokaze :-)
Monterey RS 3,2 V6 man. 1993r.

Awatar użytkownika
serg
 
 
Posty: 159
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 10:48 pm
Lokalizacja: Sieradz/W-wa
Kontaktowanie:

Post autor: serg » wt kwie 29, 2008 7:31 pm

Na wstepie: moj model to Monterey 3.1TD '95
Przedwczoraj po raz pierwszy zapalila mi sie kontrolka AntiLock, wiec zatrzymalem pojazd wylaczylem silnik, wlaczylem ponownie, test wlasny przeszedl okej, przejechalem pozniej kawalek twardej nawierzchni ostro hamujac itd. Nie zapalila sie wogole.

Jak dotad uzywalem Montka tylko do jazdy miejskiej (jeszcze brak doswiadczenia do jazdy terenowej ;) )

Dzisiaj wyjechalem z parkingu po jakis 200m zapalila sie ponownie (?)
Po zatrzymaniu wylaczeniu silnika wlaczeniu test wlasny przeszedl ok, i juz sie nie zaswiecila po przejechaniu nastepnych 10km.

Znalazlem jakis opis w ksiazce uzytkowej do Montereya (niestety po niemiecku).
Jezeli ktos zna niemiecki to chetnie poznam co tam pisza :)
Podaje link:
http://farm4.static.flickr.com/3128/245 ... 3a_o_d.jpg

Tak jak pisalem, przedwczoraj po raz pierwszy sie zapalila......
Na koncu gupie pytanie: czy czujniki mogli uszkodzic na myjni myjac felgi pod jakims wysokim cisnieniem?

Pecik123
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: śr maja 28, 2008 8:19 am
Lokalizacja: Świnoujście

Monti 94'

Post autor: Pecik123 » śr maja 28, 2008 12:31 pm

Wiem że może to się wydać śmieszne ale u mnie na wsi nikt mi nie umie pomóc,mam taki problem że w moim Montim zapala się kontrolka "anti-lock"zaraz po przekroczeniu 100 km/h i już nie gasnie.Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko OK aż do momentu przekroczenia setki.Może ktoś wie o co chodzi będę wdzięczny za każdą pomoc :roll:
Pecik123

ODPOWIEDZ

Wróć do „Opel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości