Strona 1 z 2

Pali się kontrolka ABS

: wt maja 29, 2007 8:46 am
autor: kamilos_sid
Po odpaleniu silnika pali mi się kontrolka abs i nie gaśnie (podobno oznacza to uszkodzony czujnik), stąd moje pytanie, jak sprawdzić który to czujnik? Autko to Monterey 97' 3,1TD. Pozdrawiam.

: wt maja 29, 2007 8:26 pm
autor: MIHOWE
Najpierw pooglądaj dokładnie czyjniki i ich przewody czy nie są uszkodzone.
Kumpel miał taki przypadek że omało nie wydał fortuny na nowy czujnik bo mechanik stwierdził jego uszkodzenie na podstawie diagnostyki komputerowej a nie pofatygował się żeby wejść pod samochód i połączyc kostke która się wypieła..
Jeżeli nic nie będzie widać to najprościej jest wziąść miernik i pomierzyć rezystancje cewek czujników. To powinno dać jakiś pogląd na to który jest spalony (przepalona cewka albo nie da sie zmierzyć albo nie będzie miała wogóle rezystancji) poprostu przeanalizuj wyniki pomiarów.
Jeżeli będziesz potrzebował tylnego to na wal na mój e-mail mihowe@wp.pl

: śr cze 06, 2007 8:14 pm
autor: nightman
W kwestii tego ABSa... Kupiłem frotkę 2,8 TDI i na próbnej jeździe po testowaniu 4x4 i przełączeniu na 2 koła ABS sie zapalił i nie chce gasnąć... Dzieje sie tak:
- uruchamiam auto .. ABS siępali
- ruszam ABS gaśnie i po około 500m jazdy znów się zapala i świe już cały czas ażdo momentu wyłączenia zapłonu.

Byłem na serwisie, podpinali kompa i stwierdzili probelm w jednym z kół przyczym, wszystkie czujniki ponoć są sprawne... co to u licha moze być?

: śr cze 06, 2007 8:43 pm
autor: LR_Olek
czujnik

: pn cze 18, 2007 8:35 pm
autor: wilk
witam
mama ten sam problem we frotce b kontrolka abs-u zapaliła się i nie chce zgasnąć :)3 sprawdziłem dzisiaj cewki (czujniki) i na mierniku opór był taki sam na dwóch kołach, kostki ok,
-czy z tyłu w kołach też są czujniki bo nie mogłem ich znaleźć
co sprawdzać dalej? czy pozostało już ASO?
:cry:

: pn cze 18, 2007 9:02 pm
autor: mazurkas007
jak mnie pamięć nie myli to z tyłu czujnik jest na moście

: wt cze 19, 2007 8:04 am
autor: nightman
wilk pisze:czy pozostało już ASO?
ASO ??? wolę bez ABSa :D .
Chyba już znalazłem co to może być z tą oświecającą się kontrolką. Dziś temat potwierdze jak przeczyszczę koronki od ABSa, bo czujka u mnie jest OK i na 99% błąd pochodzi właśnie od koronki. Wyjścia są dwa, albo coś ją zasyfiło albo wybiło w niej ząbek (przy czym to drugie akurat jest mało prawdopodobne ).

: pt cze 22, 2007 11:29 am
autor: nightman
Okazało się że jest trzecie wyjście... :evil: - mam rozjechane jedno łożysko na kole i koronka od ABSa lata sobie tam i powrót... haczac pole czytnika zaledwie na małej powierzchni.
Nowe łożysko - koniec probelmu.

: sob cze 23, 2007 1:47 pm
autor: wilk
witam
sprawdziłem czujnik na moście z tyłu i jego opór to 1,45 Ω
a w kołach z przodu: prawe 2.55Ω lewe 2.52 Ω
napięcie na czujniki wszędzie jest takie same
wymienić ten czujnik na moście czy szukać czegoś innego ?

: wt lis 06, 2007 8:18 pm
autor: kamilos_sid
Witam,
mam niesprawny czujnik abs w przednim kole (nie ma wogóle oporności) czy do modelu 97 można założyć czujnik od starszego?

: czw sty 10, 2008 9:57 am
autor: OKO
Czy wszystkie montki ja mam z 98 roku wersja A miały ABS?

: pt sty 11, 2008 11:44 pm
autor: Marcin
wszystkie, poczawszy od roku 92'

: pn sty 14, 2008 4:45 pm
autor: OKO
sorki za lakoniczne może głupawe pytanie le ... mi wogóle nie zapala sie czujnik ABS i gdy chamuje koła sie blokują jak by ABS nie było jak spradzić co jest wiec grane Marcin pisałeś, że w moim montku powinien być ABS jak to sprawdzić.? Również nie zapala mi sie lampka od poduszek? Ja miałem plaskacza to te lampi zpalały sie po włączeniu zapłonu a póżniej po zapaleniu ayt gasły! Co jest wiec grane?

: pn sty 14, 2008 10:42 pm
autor: mazurkas007
OKO pisze:sorki za lakoniczne może głupawe pytanie le ... Co jest wiec grane?
Albo nie masz kontrolek, albo ABS'u, albo poduszek, albo wszystkiego razem. Pewno masz pewne auto bezwypadkowe :)21

Sprawdź czy nie masz wyjętych żaróweczek i wszystko będzie jasne.

: wt sty 15, 2008 12:17 pm
autor: OKO
ok wyciągne tablice i zobacze! Co do auta, nie kupywałem go w Polsce ale byłem po niego w niemcech, kupiony tam w komisie przyprowadzony na kołach. Nie wyglądał i nie wygląda na "walonego" ale człowiek potrafi, jeśli tak to był "klepany" za zachodnią granicą choć nie wydaje mi sie... zobaczymy..

: pt lut 01, 2008 8:50 pm
autor: 3z6aek
Witam. U mnie lampka zapala sie co jakiś czas jak stoję na światłach. Potem pali sie aż do zgaszenia samochodu. Po ponownym uruchomieniu znowu gaśnie i zapala się raz szybciej a raz po przejechaniu większej ilości kilometrów. Nieraz cały dzień się nie zapali. Praktycznie jazda na 4x4 zawsze powoduje zapalenie kontrolki. Sprawdziłem łożyska, rezystancje czujników i tak naprawdę nie wiem czego sie czepić. Może wiecie co jeszcze można sprawdzić przed wyjazdem do jakiegoś serwisu.

: ndz lut 03, 2008 12:58 am
autor: thepalec
Witam.
Mam pytanko. Czy wszystkie Frontery mają ABS?? Kupiłem kilka dni temu Fronterę 95' Long 2,8TDI z klimą ale bez elektryki szyby i lusterka. Nie działa mi ABS ani kontrolka z ABS. Czy są wersje Fronter bez ABSu. Jak mogę sprawdzić czy moja frontera posiada/nie posiada ABS??

pzdr
thepalec

: ndz lut 03, 2008 12:58 pm
autor: brum
Były też Frontery bez ABS i które mialy to zależy jaką wersje sobie ktoś zarzyczył.
Zobacz pod maską czy masz pompe ABS przy pompie hamulcowej.

: pn lut 11, 2008 10:58 pm
autor: thepalec
No to peszek, chyba nie mam ABS.
Chyba zamienię mojego traktorka na 3,2 V6 jak fundusze pozwolą :lol:

: wt lut 12, 2008 2:56 pm
autor: brum
Zmienisz tylko dlatego że niemasz ABS :o ??

: śr lut 13, 2008 1:47 am
autor: thepalec
No niekoniecznie tylko dla ABS'u.
Moja Frotka A jest toporna w środku (stylistyka bardziej kwadratowa od Golfa II i Citroena ZX) i 2,8TDI jest jednak trochę słabawe jak dla mnie (115KM dla 2 ton = marne przyśpieszenie) i tak kombinuję że 3,2 V6 + LPG było by dla mnie w sam raz, no i nowe wnętrze :)

: śr lut 13, 2008 7:50 pm
autor: brum
Wystarczy kupić Frontere A od roku'97 i też masz nową deche tzw prześciówke :D

: czw lut 14, 2008 6:45 am
autor: DN
Awaria ABSu, pomimo tego ze to skomplikowany uklad, da sie naprawic tanim kosztem. Tak bylo przynajmniej w moim przypadku gdy po wymianie swoznia dolnego wachacza zapalilo sie ANTILOCK. Pierwsza rzecz do sprawdzenia to opor na wszystkich czujnikach (powinien byc rowny ok 950om). Opor mierzymy na stykach wtyczki od czujnika bez koniecznosci wyciagania go. Jesli opor jest zerowy to oznacza ze ten czujnik robi problem. Taki problem kosztuje ok 1500zl przy wymianie na nowy albo 100-250zl przy uzywce. Tak czy owak uszkodzony czujnik trzeba wymontowac odkrecajac 4 srubki. Mi zajelo to troche czasu bo sruba trzymajaca czujke do piasty sie ukrecila i musialem rozwiercac. Po wyjeciu czujnika postanowilem zobaczyc co ma w srodku, zdjalem plastikowa "fajke" z metalowej czesci i okazalo sie, ze tam wlasnie uszkodzony byl jeden z przewodow. Sprawdzilem ponownie opor ktory wynosil ok 1050om, dolutowalem nowe przewody ktore wypuscilem przez rozwiercona plastikowa fajke i skleilem calosc dobrym dwuskladnikowym klejem na bazie zywicy. Nowy przewod polaczylem z istniejacym na zgieciu mniejwiecej w polowie czujnika. Czujnik wrocil na swoje miejsce a kontrolka zgasla. ABS przeszedl swoj najwiekszy test kilka dni temu na dlugiej trasie i oblodzonych gorskich drogach w Czechach. Zadnych problemow nie zauwazylem. Mam nadzieje ze moj system nie polegnie rowniez gdy pojawi sie wiosenne blotko - czas pokaze :-)

: wt kwie 29, 2008 7:31 pm
autor: serg
Na wstepie: moj model to Monterey 3.1TD '95
Przedwczoraj po raz pierwszy zapalila mi sie kontrolka AntiLock, wiec zatrzymalem pojazd wylaczylem silnik, wlaczylem ponownie, test wlasny przeszedl okej, przejechalem pozniej kawalek twardej nawierzchni ostro hamujac itd. Nie zapalila sie wogole.

Jak dotad uzywalem Montka tylko do jazdy miejskiej (jeszcze brak doswiadczenia do jazdy terenowej ;) )

Dzisiaj wyjechalem z parkingu po jakis 200m zapalila sie ponownie (?)
Po zatrzymaniu wylaczeniu silnika wlaczeniu test wlasny przeszedl ok, i juz sie nie zaswiecila po przejechaniu nastepnych 10km.

Znalazlem jakis opis w ksiazce uzytkowej do Montereya (niestety po niemiecku).
Jezeli ktos zna niemiecki to chetnie poznam co tam pisza :)
Podaje link:
http://farm4.static.flickr.com/3128/245 ... 3a_o_d.jpg

Tak jak pisalem, przedwczoraj po raz pierwszy sie zapalila......
Na koncu gupie pytanie: czy czujniki mogli uszkodzic na myjni myjac felgi pod jakims wysokim cisnieniem?

Monti 94'

: śr maja 28, 2008 12:31 pm
autor: Pecik123
Wiem że może to się wydać śmieszne ale u mnie na wsi nikt mi nie umie pomóc,mam taki problem że w moim Montim zapala się kontrolka "anti-lock"zaraz po przekroczeniu 100 km/h i już nie gasnie.Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko OK aż do momentu przekroczenia setki.Może ktoś wie o co chodzi będę wdzięczny za każdą pomoc :roll: