Zdjęcie kierownicy w fronterze

Frontera, Monterey

Moderator: Mroczny

itomek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pt lip 29, 2005 11:07 pm
Lokalizacja: Szczecin

Zdjęcie kierownicy w fronterze

Post autor: itomek » pn lip 16, 2007 7:26 pm

Witam,

Czy ktoś zdejmował już kierownice w fronterze? Mam problem bo zepsuł mi się przełącznik kierunkowskazów i musze go wymienić a nijak nie wiem jak wyjąć kierownicę.

Awatar użytkownika
brum
Posty: 674
Rejestracja: pt paź 13, 2006 2:25 pm
Lokalizacja: Chechło/Olkusz

Post autor: brum » pn lip 16, 2007 7:51 pm

a jaką masz kierownice z puduszką czy bez?

Jeśli z poduszką to z tyłu kierownicy są cztery śruby na imbus po odkręceniu ich wychodzi poduszka która jest połaczona kabelkiem, niewiem tylko jak ją odpiąć czy przy odłączonym aku czy można na podłączonym, następnie jest bodajrze klucz 19 i odkręcasz najlepiej żeby ktoś ci trzymał kierownice bo na na blokadzie możesz ją zerwać.

Jeśli bez poduszki to ściągasz włacznik klaksonu i tam jest już śruba a reszta tak jak wyzej.

Tylko ustaw koła na wprost i żeby kierownica też była na wprost, ułatwi to później montaż.
Frontera Long 2.2 '97 MT 33", lift 3", winch....
http://www.opelfrontera.pl

itomek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pt lip 29, 2005 11:07 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: itomek » pn lip 16, 2007 9:35 pm

Frontera nie ma poduszki.

Jest problem. Zdejmuje oslone klaksonu, widze srobe 17, odkrecam ja i na tym konczy sie moja inwencja - nie moge sciagnac po odkreceniu sroby kola kierownicy. Jak mocno trzeba ciagnac do siebie kierownice i czy nic nie urwe? A moze jest jakis inny sposob aby ja sciagnac (np podwazyc jakos itp)?

Awatar użytkownika
brum
Posty: 674
Rejestracja: pt paź 13, 2006 2:25 pm
Lokalizacja: Chechło/Olkusz

Post autor: brum » pn lip 16, 2007 10:10 pm

jęsli o to chodzi to nie ciągniesz jej do siebie. Uderzasz ją pięścia na całym obwodzie aż wkońcu puści na wieloklinie zawsze się tak udaje, poprostu misi wpaśc w małe wibracje i wtedy puszcza.
Frontera Long 2.2 '97 MT 33", lift 3", winch....
http://www.opelfrontera.pl

itomek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pt lip 29, 2005 11:07 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: itomek » pn lip 16, 2007 11:03 pm

Ok, dzięki za radę, jutro spróbuję. Ostatnio sciągałem kierownicę w 124 kilka lat temu i po odkręceniu śruby mocującej od razu leciutko zeszła, więc myślałem że tutaj jest tak samo. spróbuję ją pouderzać pięścią aby wpadła w te wibracje i wtedy mam nadzieję że puści.

BTW - czy ktoś przerabiał angielski przełącznik do kierunkowskazów na wersję europejską? Chodzi dokładniej o włącznik świateł mijania/długich, coś mi się chyba złamało i teraz nie mam ani tych ani tych, losowo czasami uda mi się właczyć długie albo mijania ale same się wyłączają jak np. przejadę po dziurze itp (wibracje)

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » wt lip 17, 2007 8:02 am

Przełożenie przełącznika kierunków z wersji angielskiej na naszą jest bardzo proste. Kilka śrubek odkręcić i zakręcić i hula !!
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Opel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość