275/60 r15 do frontery sport i problem z chłodnicą

Frontera, Monterey

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
rzeziu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: śr lut 27, 2008 4:07 pm
Lokalizacja: Duszniki Zdrój (DKL)

275/60 r15 do frontery sport i problem z chłodnicą

Post autor: rzeziu » wt mar 11, 2008 6:30 pm

Dzień dobry mam pytanie co myślicie o takich oponach 275/60 r15
do frontery sport A ?? I przy okazji mam jeszcze pytanie czy też po jeździe wasza chłodnica jest ciepła górą a dołem już nie wiem że może wam wydac sie to dziwne ale tak z ciekawości chciałbym zapytać . Z góry dziękuje
Ostatnio zmieniony wt mar 11, 2008 7:15 pm przez rzeziu, łącznie zmieniany 1 raz.

ZWOLA
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob lis 19, 2005 2:30 pm
Lokalizacja: Koluszki

Post autor: ZWOLA » wt mar 11, 2008 7:08 pm

Co do chlodnicy to moze jest zamulona sa takie srodki do czyszczenia chlodnic.

Awatar użytkownika
rzeziu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: śr lut 27, 2008 4:07 pm
Lokalizacja: Duszniki Zdrój (DKL)

Post autor: rzeziu » wt mar 11, 2008 7:11 pm

kurcze właśnie nie chłodnica jest nowa jeszcze na gwarancji może jest zapowietrzena czy coś w tym stylu ale zastanawiam sie bo ma taki jakby korek to może do odpowietrzenia czy coś niemam pojecia

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » wt mar 11, 2008 8:33 pm

korek to jest na dole spustowy a odpowietrzenie idzie z góry cieńkimwężem wprost do zbiorniczka wyrównawczego-generalnie to powinna sama się odpowietrzyć -czasem mozna jej pomóc
a ciepła u góry jest na całej długości czy tylko częściowo i jak się ciepło rozchodzi w dół ??
co myślicie o takich oponach 275/60 r15
-szerokość 275mm,wysokość od felgi165mm, felga 15----generalnie to daje oponke coś koło 28cali----coś niskowata ale jak ci odpowiada to prosze bardzo
zwolennik bfgoodrich
http://www.mazury4x4.pl
montek się tworzy

Awatar użytkownika
rzeziu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: śr lut 27, 2008 4:07 pm
Lokalizacja: Duszniki Zdrój (DKL)

Post autor: rzeziu » wt mar 11, 2008 8:36 pm

dziękuje bardzo a co do ciepła to jest górą na calej długości a dołem jest zimna

Adamm
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 6:14 pm
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: Adamm » wt mar 11, 2008 8:43 pm

wojtekkk pisze:
co myślicie o takich oponach 275/60 r15
-szerokość 275mm,wysokość od felgi165mm, felga 15----generalnie to daje oponke coś koło 28cali----coś niskowata ale jak ci odpowiada to prosze bardzo

Jeszcze licznik będzie oszukiwał.
quicksilver 2.4 long

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » wt mar 11, 2008 8:47 pm

poluzuj na noc opaski od tych grubycch przewodów od chłodnicy-może odpóści
jest inna koncepcja-jeżeli to chłodnica po regeneracji to może ktoś wywalił grodzie :)21 -a jak z temperaturą na wskaźniku
zwolennik bfgoodrich
http://www.mazury4x4.pl
montek się tworzy

Awatar użytkownika
rzeziu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: śr lut 27, 2008 4:07 pm
Lokalizacja: Duszniki Zdrój (DKL)

Post autor: rzeziu » wt mar 11, 2008 8:56 pm

chłodnica jest nowa na gwarancji ze sklepu (po zatym cały układ chłodzenia jest wymieniony pompa wodna termostat) i temperatura jest normalna tak mi sie bynajmniej wydaje

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » wt mar 11, 2008 9:05 pm

to moze wszystko jest ok
zwolennik bfgoodrich
http://www.mazury4x4.pl
montek się tworzy

Awatar użytkownika
rzeziu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: śr lut 27, 2008 4:07 pm
Lokalizacja: Duszniki Zdrój (DKL)

Post autor: rzeziu » wt mar 11, 2008 9:08 pm

aha dzięki bardzo , bo tak sie z ciekawości pytam bo ostatnio był mały remoncik z powodu przegrzania i teraz z uwagą z ojcem śledzimy wskaźnik temperatury co chwile czy sie nie przegrzewa . Ale jak na razie wszystko ok temperatura nie jest zawysoka no i Ty twierdzisz że wszystko jest ok to znaczy że tak chyba być powinno jeszcze raz wielkie dzieki

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » wt mar 11, 2008 9:22 pm

taaa a potem mi powiesz że to moja wina że ci się auto zagotowało :)21 -na taką odległość(chociaż nie wiem na jaką bo nie raczyłeś napisać skąd przybywasz)to możemy sobie pogdybać-daj dotknąc sprzęta to moze bym się podpisał pod swoja wypowiedzią-wróżką to ja nie jestem
zwolennik bfgoodrich
http://www.mazury4x4.pl
montek się tworzy

Awatar użytkownika
rzeziu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: śr lut 27, 2008 4:07 pm
Lokalizacja: Duszniki Zdrój (DKL)

Post autor: rzeziu » wt mar 11, 2008 9:30 pm

dobra spoko nic sie niezagotuje raczej niepowinno i na nikogo nie bede winy zrzucał :D :wink: a przybywam z daleka duszniki zdrój (dolnyśląsk)

Perulama
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: ndz gru 09, 2007 10:29 pm
Lokalizacja: Bogucin k.Włocławka

Post autor: Perulama » śr mar 12, 2008 8:28 pm

PO wymianie był najzwyczajniej zapowietrzony układ , powinien się sam odpowietrzyć , jeżeli jest zaworek na przewodzie to co jakiś czas przekręcić i po sprawie. Kontroluj stan płynu (może ubywać w miarę odpowietrzania).
'Jest dobrze , ale nie beznadziejnie!'

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » czw mar 13, 2008 5:01 pm

A dotknij grzejnika w domu czy jest ciepły na dole ?? Ciepło zawsze jest u góry. Na dole chłodnica ma byc chłodna.
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
slayer17
 
 
Posty: 277
Rejestracja: pn lut 18, 2008 6:26 pm
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: slayer17 » czw mar 13, 2008 9:06 pm

Dokładnie :)2 Praw fizyki nie oszukasz
Tyrrano WD21 2,7TD

Toyo Open Country AT - żal się chwalić :)21

Perulama
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: ndz gru 09, 2007 10:29 pm
Lokalizacja: Bogucin k.Włocławka

Post autor: Perulama » pt mar 14, 2008 2:49 pm

No praw fizyki nikt tu nie neguje , ale bez przesady owszem na dole jest zawsze chłodniejsza jak na górze ale chłodna to ona nigdy nie jest , a porównywanie z kaloryferem jest tak samo zasadne jak motorower z rowerem .
Przy temp. silnika ok 90 stopni i pracy pompy wodnej (wydajnej , nie złachanej) to żeby dół był zimny chłodnia musiałaby mieć 2x2m!
Miałem zapowietrzony układ i trafiony termostat , na krótkim obiegu wiadomo grzał się i dół chłodnicy był zimny jak dupa węża , po wymianie termostatu jest ok i dół pomimo różnicy w temp. jest ciepły nie chłodny , przy temp. 90st. w czasie jazdy.
'Jest dobrze , ale nie beznadziejnie!'

Awatar użytkownika
rzeziu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: śr lut 27, 2008 4:07 pm
Lokalizacja: Duszniki Zdrój (DKL)

Post autor: rzeziu » ndz mar 16, 2008 10:43 am

dziekuje bardzo za wszystkie odpowiedzi sorry że tak z lekkim opóźnieniem ale niemiałem dostępu do cywilizacji :D

Awatar użytkownika
Ironcruz
 
 
Posty: 1456
Rejestracja: sob mar 18, 2006 3:29 pm
Lokalizacja: wlkp

Post autor: Ironcruz » ndz kwie 27, 2008 9:23 am

mam pytanie co do chłodnicy: u mnie wskaźnik temperatury prawie cały czas wykazuje stany wyższe (przedostatnia biała kreska, a w korkach chętnie dobija do ostatniej białej). Co ciekawe gdy jadę np 90km/h na piątym biegu temperatura też nie zejdzie poniżej przedostatniej białej kreski. ALE....gdy już jadę w terenie (szuter, błoto, cokolwiek poza asfaltem na 2 lub 3 biegu) temperatura spada do idealnej środkowej kreski, podobnie jest podczas hamowania silnikiem.
I teraz najlepsze: sama chłodnica na środku, gdzie ssie powietrze wentylator jest zimna, wręcz lodowata, a reszta jest gorrrąca. Wiskoza nowa (działająca), termostat i czujnik też.
Może chłodnica jest zakamieniona?
Tytus

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » ndz kwie 27, 2008 1:50 pm

A masz tunel na wiskozę ? Mój kumpel tak miał, dołożył tunel i pomogło. Temperatura nie przekracza 3/4 skali - tak miał w 2.0i.
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » ndz kwie 27, 2008 4:54 pm

Tunel tunelem, ale faktycznie niech inni użytkownicy 2,0i lub 2,4 sprawdzą zachowania chłodnicy.... może faktycznie by trzeba było dac nową (czyt. inną)
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » ndz kwie 27, 2008 7:30 pm

u mnie podobnie-temp. na wskażniku jest nieco wyźej jak u innych-pompa nowa,tunel jest,wisko chyba jeszcze działa, termostat otwiera i jak sprawdzałem na przy podpieciu pod kompa to mimo wysokiego wskazania czujnika temperatura pracy była 92 stopnie czyli niby dobrze-może więc czujnik
dla wszystkiego by w upalnym lecie nie zdziwić się stojac w korku albo wtopie można termostat wyjąć i zrobić od startu pełny obieg-w prawdzie ciut dłużej się grzeje ale temperatura pracy w warunkach normalnych około 70 stopni -zostaje więc spory za[pas
zwolennik bfgoodrich
http://www.mazury4x4.pl
montek się tworzy

ZWOLA
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob lis 19, 2005 2:30 pm
Lokalizacja: Koluszki

Post autor: ZWOLA » wt kwie 29, 2008 7:05 pm

Witam szanowne grono forumowe u mnie temperatura wody na wskazniku idealnie jast na srodkowej kresce :) czyli niby tak powinno byc, tylko jak zalicze jakas wtope to straszne szybko mi sie grzeje autko to wina wiskzy ( jest do wymiany). I teraz tak zastanawiam sie czy kupic nowe wisco czy wywalic wiatrak z wisco i wstawic wiatrak elektryczny??

Awatar użytkownika
Ironcruz
 
 
Posty: 1456
Rejestracja: sob mar 18, 2006 3:29 pm
Lokalizacja: wlkp

Post autor: Ironcruz » wt kwie 29, 2008 10:00 pm

może być już zużyta wiskoza. Ale jak wtopa to także brudna chłodnica-umyć, żeby nie była zaklejona brudem. Brudna zewnętrznie ma się rozumieć.
Tytus

ZWOLA
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob lis 19, 2005 2:30 pm
Lokalizacja: Koluszki

Post autor: ZWOLA » śr kwie 30, 2008 11:29 pm

Sie rozumie ze chlodnica ma czysta z zewnatrz bo jest czysta z zewnatrz i wewnatrz (tak mi sie wydaje). A co sadzicie o elektrycznym wiatraku zaiast wiskozy????

ODPOWIEDZ

Wróć do „Opel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość