Strona 1 z 1

275/60 r15 do frontery sport i problem z chłodnicą

: wt mar 11, 2008 6:30 pm
autor: rzeziu
Dzień dobry mam pytanie co myślicie o takich oponach 275/60 r15
do frontery sport A ?? I przy okazji mam jeszcze pytanie czy też po jeździe wasza chłodnica jest ciepła górą a dołem już nie wiem że może wam wydac sie to dziwne ale tak z ciekawości chciałbym zapytać . Z góry dziękuje

: wt mar 11, 2008 7:08 pm
autor: ZWOLA
Co do chlodnicy to moze jest zamulona sa takie srodki do czyszczenia chlodnic.

: wt mar 11, 2008 7:11 pm
autor: rzeziu
kurcze właśnie nie chłodnica jest nowa jeszcze na gwarancji może jest zapowietrzena czy coś w tym stylu ale zastanawiam sie bo ma taki jakby korek to może do odpowietrzenia czy coś niemam pojecia

: wt mar 11, 2008 8:33 pm
autor: wojtekkk
korek to jest na dole spustowy a odpowietrzenie idzie z góry cieńkimwężem wprost do zbiorniczka wyrównawczego-generalnie to powinna sama się odpowietrzyć -czasem mozna jej pomóc
a ciepła u góry jest na całej długości czy tylko częściowo i jak się ciepło rozchodzi w dół ??
co myślicie o takich oponach 275/60 r15
-szerokość 275mm,wysokość od felgi165mm, felga 15----generalnie to daje oponke coś koło 28cali----coś niskowata ale jak ci odpowiada to prosze bardzo

: wt mar 11, 2008 8:36 pm
autor: rzeziu
dziękuje bardzo a co do ciepła to jest górą na calej długości a dołem jest zimna

: wt mar 11, 2008 8:43 pm
autor: Adamm
wojtekkk pisze:
co myślicie o takich oponach 275/60 r15
-szerokość 275mm,wysokość od felgi165mm, felga 15----generalnie to daje oponke coś koło 28cali----coś niskowata ale jak ci odpowiada to prosze bardzo

Jeszcze licznik będzie oszukiwał.

: wt mar 11, 2008 8:47 pm
autor: wojtekkk
poluzuj na noc opaski od tych grubycch przewodów od chłodnicy-może odpóści
jest inna koncepcja-jeżeli to chłodnica po regeneracji to może ktoś wywalił grodzie :)21 -a jak z temperaturą na wskaźniku

: wt mar 11, 2008 8:56 pm
autor: rzeziu
chłodnica jest nowa na gwarancji ze sklepu (po zatym cały układ chłodzenia jest wymieniony pompa wodna termostat) i temperatura jest normalna tak mi sie bynajmniej wydaje

: wt mar 11, 2008 9:05 pm
autor: wojtekkk
to moze wszystko jest ok

: wt mar 11, 2008 9:08 pm
autor: rzeziu
aha dzięki bardzo , bo tak sie z ciekawości pytam bo ostatnio był mały remoncik z powodu przegrzania i teraz z uwagą z ojcem śledzimy wskaźnik temperatury co chwile czy sie nie przegrzewa . Ale jak na razie wszystko ok temperatura nie jest zawysoka no i Ty twierdzisz że wszystko jest ok to znaczy że tak chyba być powinno jeszcze raz wielkie dzieki

: wt mar 11, 2008 9:22 pm
autor: wojtekkk
taaa a potem mi powiesz że to moja wina że ci się auto zagotowało :)21 -na taką odległość(chociaż nie wiem na jaką bo nie raczyłeś napisać skąd przybywasz)to możemy sobie pogdybać-daj dotknąc sprzęta to moze bym się podpisał pod swoja wypowiedzią-wróżką to ja nie jestem

: wt mar 11, 2008 9:30 pm
autor: rzeziu
dobra spoko nic sie niezagotuje raczej niepowinno i na nikogo nie bede winy zrzucał :D :wink: a przybywam z daleka duszniki zdrój (dolnyśląsk)

: śr mar 12, 2008 8:28 pm
autor: Perulama
PO wymianie był najzwyczajniej zapowietrzony układ , powinien się sam odpowietrzyć , jeżeli jest zaworek na przewodzie to co jakiś czas przekręcić i po sprawie. Kontroluj stan płynu (może ubywać w miarę odpowietrzania).

: czw mar 13, 2008 5:01 pm
autor: Fazi
A dotknij grzejnika w domu czy jest ciepły na dole ?? Ciepło zawsze jest u góry. Na dole chłodnica ma byc chłodna.

: czw mar 13, 2008 9:06 pm
autor: slayer17
Dokładnie :)2 Praw fizyki nie oszukasz

: pt mar 14, 2008 2:49 pm
autor: Perulama
No praw fizyki nikt tu nie neguje , ale bez przesady owszem na dole jest zawsze chłodniejsza jak na górze ale chłodna to ona nigdy nie jest , a porównywanie z kaloryferem jest tak samo zasadne jak motorower z rowerem .
Przy temp. silnika ok 90 stopni i pracy pompy wodnej (wydajnej , nie złachanej) to żeby dół był zimny chłodnia musiałaby mieć 2x2m!
Miałem zapowietrzony układ i trafiony termostat , na krótkim obiegu wiadomo grzał się i dół chłodnicy był zimny jak dupa węża , po wymianie termostatu jest ok i dół pomimo różnicy w temp. jest ciepły nie chłodny , przy temp. 90st. w czasie jazdy.

: ndz mar 16, 2008 10:43 am
autor: rzeziu
dziekuje bardzo za wszystkie odpowiedzi sorry że tak z lekkim opóźnieniem ale niemiałem dostępu do cywilizacji :D

: ndz kwie 27, 2008 9:23 am
autor: Ironcruz
mam pytanie co do chłodnicy: u mnie wskaźnik temperatury prawie cały czas wykazuje stany wyższe (przedostatnia biała kreska, a w korkach chętnie dobija do ostatniej białej). Co ciekawe gdy jadę np 90km/h na piątym biegu temperatura też nie zejdzie poniżej przedostatniej białej kreski. ALE....gdy już jadę w terenie (szuter, błoto, cokolwiek poza asfaltem na 2 lub 3 biegu) temperatura spada do idealnej środkowej kreski, podobnie jest podczas hamowania silnikiem.
I teraz najlepsze: sama chłodnica na środku, gdzie ssie powietrze wentylator jest zimna, wręcz lodowata, a reszta jest gorrrąca. Wiskoza nowa (działająca), termostat i czujnik też.
Może chłodnica jest zakamieniona?

: ndz kwie 27, 2008 1:50 pm
autor: Fazi
A masz tunel na wiskozę ? Mój kumpel tak miał, dołożył tunel i pomogło. Temperatura nie przekracza 3/4 skali - tak miał w 2.0i.

: ndz kwie 27, 2008 4:54 pm
autor: Fazi
Tunel tunelem, ale faktycznie niech inni użytkownicy 2,0i lub 2,4 sprawdzą zachowania chłodnicy.... może faktycznie by trzeba było dac nową (czyt. inną)

: ndz kwie 27, 2008 7:30 pm
autor: wojtekkk
u mnie podobnie-temp. na wskażniku jest nieco wyźej jak u innych-pompa nowa,tunel jest,wisko chyba jeszcze działa, termostat otwiera i jak sprawdzałem na przy podpieciu pod kompa to mimo wysokiego wskazania czujnika temperatura pracy była 92 stopnie czyli niby dobrze-może więc czujnik
dla wszystkiego by w upalnym lecie nie zdziwić się stojac w korku albo wtopie można termostat wyjąć i zrobić od startu pełny obieg-w prawdzie ciut dłużej się grzeje ale temperatura pracy w warunkach normalnych około 70 stopni -zostaje więc spory za[pas

: wt kwie 29, 2008 7:05 pm
autor: ZWOLA
Witam szanowne grono forumowe u mnie temperatura wody na wskazniku idealnie jast na srodkowej kresce :) czyli niby tak powinno byc, tylko jak zalicze jakas wtope to straszne szybko mi sie grzeje autko to wina wiskzy ( jest do wymiany). I teraz tak zastanawiam sie czy kupic nowe wisco czy wywalic wiatrak z wisco i wstawic wiatrak elektryczny??

: wt kwie 29, 2008 10:00 pm
autor: Ironcruz
może być już zużyta wiskoza. Ale jak wtopa to także brudna chłodnica-umyć, żeby nie była zaklejona brudem. Brudna zewnętrznie ma się rozumieć.

: śr kwie 30, 2008 11:29 pm
autor: ZWOLA
Sie rozumie ze chlodnica ma czysta z zewnatrz bo jest czysta z zewnatrz i wewnatrz (tak mi sie wydaje). A co sadzicie o elektrycznym wiatraku zaiast wiskozy????