Przełożenie mostu przedniego w 2,4i

Frontera, Monterey

Moderator: Mroczny

minitronik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: czw gru 15, 2005 6:43 pm
Lokalizacja: Rabka Zdrój

Przełożenie mostu przedniego w 2,4i

Post autor: minitronik » wt kwie 15, 2008 12:18 pm

Witam Wszystkich!
Czy możecie mi pomóc? Otóż w mojej Frotce z 93r - 2.4i pada już pomału most przedni, Objawia się to tym, że przy włączonych napędach po jeździe do przodu i zamiarze cofnięcia - blokuje mi koła. Głośny stuk, szarpnięcie i samochód rusza. Ponoć to satelity się zakleszczają. Obmacałem cały most, ale nie widzę na nim tabliczki z przełożeniem i nie wiem jakie przełożenie powinienem dobrać. Czy może ktoś z Was wie jakie powinno być w tym wozie?
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
Artur
Jeżeli masz problem z elektroniką, bo to czarna magia - to odezwij się do mnie, jestem czarnoksiężnikiem :)

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » wt kwie 15, 2008 12:25 pm

A jakie masz sprzęgięłka ?? Jak automaty to je ściągnij i zobacz czy masz taki sam efekt przy cofaniu do tyłu z reduktorem ustawionym na 4H lub 4L.
Jeśli jest cicho to automaty masz do wymiany.


Co do przełożenia - to mam zapisane w domu a będe dopiero w piątek.
ZObacz czy na tylnym deklu nie masz przykręconej jedną śrubka aluminiowej tabliczki - jak nie odpadła to masz tam wybite przełożenie.

Jak by coś wal na priv
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

minitronik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: czw gru 15, 2005 6:43 pm
Lokalizacja: Rabka Zdrój

Post autor: minitronik » wt kwie 15, 2008 12:29 pm

Tabliczki niestety nie mam - most był już kiedyś chyba robiony i ktoś nie założył. Co do sprzęgiełek - mam automaty. Myślałem o ich wyjęciu, ale tym samym odciążę most przedni i efekt nie musi wystąpić, bo nie będzie naprężeń. Nie wiem czy jestem w błędzie czy nie, ale czy spotkałeś się już z podobnym przypadkiem?
Jeżeli masz problem z elektroniką, bo to czarna magia - to odezwij się do mnie, jestem czarnoksiężnikiem :)

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » wt kwie 15, 2008 3:19 pm

Most składa się z dyferencjału - jest on jest OK - napisałem Ci powyżej jak to po co go wymieniac.

Jak dyfer dobry to trzeba sprzęgiełka wymienic na inne lub manuale. Ot cała filozofia.
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

minitronik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: czw gru 15, 2005 6:43 pm
Lokalizacja: Rabka Zdrój

Post autor: minitronik » wt kwie 15, 2008 4:40 pm

OK! Wyjmę sprzęgiełka i pożyczę od kumpla nowe - myślę że mi pożyczy na próbę. Jak to zrobię - dam znać o efektach. Na razie dzięki i pozdrawiam!
Jeżeli masz problem z elektroniką, bo to czarna magia - to odezwij się do mnie, jestem czarnoksiężnikiem :)

minitronik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: czw gru 15, 2005 6:43 pm
Lokalizacja: Rabka Zdrój

Sprzęgiełka "G" dały!!!

Post autor: minitronik » pn maja 05, 2008 5:00 pm

No jak w temacie.... ...niestety! Dłuższy czas mnie nie było, bo musiałem wyjechać ale w długi week end pobawiłem się w wymianę sprzęgiełek. Nic to nie dało :(
Teraz jestem niemal pewny przedniego mostu. niemal, bo wpadł mi do głowy jeszcze reduktor - przedni most nie pracuje bez niego...
Mam tylko nadzieję, ze to nie on !!!
Postaram się możliwie najszybciej jako pierwsze dobrać sie do przedniego i zobaczyć co w trawie piszczy. Jak coś usłyszę - powtórze !
Udanej majówki!
Jeżeli masz problem z elektroniką, bo to czarna magia - to odezwij się do mnie, jestem czarnoksiężnikiem :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Opel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości