silniczek krokowy od gazu

Frontera, Monterey

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Koneser
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 6:26 pm
Lokalizacja: Łódź

silniczek krokowy od gazu

Post autor: Koneser » ndz maja 18, 2008 12:11 am

Witam. Mialem problem z silniczkiem bo tloczek nie cofal sie do konca przez co auto dostawalo za malo gazu a wiec z trudem sie odpalalo i chodzilo mulowato. Wcisnalem wiec calkowicie tloczek i odlaczylem zasilanie silniczka. Teraz odpala na raz i smiga az milo.

Czy mozna jezdzic z odlaczonym silniczkiem? Po co on w ogole jest skoro ilosc podawanego gazu reguluje sie sruba przy reduktorze? Czy to wplynie bardzo na spalanie?

Awatar użytkownika
sylwian70
 
 
Posty: 227
Rejestracja: śr gru 20, 2006 6:42 pm
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: sylwian70 » ndz maja 18, 2008 9:17 am

Silniczek krokowy służy do prawidłowego rozruchu silnika ze stanu zimnego tak zwane ssanie oraz utrzymywania odpowiednich obrotów biegu jałowego.Jeżeli bedziesz cały czas go miał otwartego to i CPN będziesz często odwiedzał,bo obroty teraz na luzie masz chyba ze 2 000 :lol:
Jimny 1.3 2005

Awatar użytkownika
Koneser
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 6:26 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Koneser » ndz maja 18, 2008 11:15 am

No wlasnie obroty jalowe sie nie zmienily. Byly na 800 i sa nadal. Pewnie dlatego ze gazownik ustawil mi tyle sruba na reduktorze i w komputerze. Tak wiec naprawde nie wiem po kiego grzyba w praktyce ten silniczek. Bo chyba podczas jazdy na rozgrzanym silniku tloczek i tak jest caly schowany?

Awatar użytkownika
makar1980
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: pt sie 25, 2006 10:00 am
Lokalizacja: Okolice łodzi

Post autor: makar1980 » ndz maja 18, 2008 12:44 pm

silniczek ten reguluje dawkę gazu w zależności od chwilowego zapotrzebowania ( obciążenie, lambda, pedał gazu)
Jak go odłączyłeś wstaw śrubę bo zobaczysz jak Ci spalanie wyjdzie albo potem jak zawory szlifował będziesz
Frontera 2.0 Sport

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » ndz maja 18, 2008 7:11 pm

bo śruba na reduktorze od gazu służy do ustwienia wolnych obrotów, silniczek krokowy zaś dozuje ilość podawanego gazu na podstawie sygnału z lambdy---jeżeli ten sie zepsuł lub masz padnieta sonde lambda wstaw śrube regulacyjna jak wspomnieli poprzednicy
zwolennik bfgoodrich
http://www.mazury4x4.pl
montek się tworzy

Awatar użytkownika
kw99
Posty: 759
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: kw99 » pn maja 19, 2008 5:40 am

Pooglądaj swój silniczek krokowy bo ja sie spotkałem z takimi ze srubą regulacyjną od dołu jeśli nie masz to zakładaj Registerek 8)
PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 :)21

Awatar użytkownika
makar1980
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: pt sie 25, 2006 10:00 am
Lokalizacja: Okolice łodzi

Post autor: makar1980 » pn maja 19, 2008 6:26 pm

ja mam taki i oddam za małą kaske
Frontera 2.0 Sport

ODPOWIEDZ

Wróć do „Opel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość