EGR

Frontera, Monterey

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
BUNNY_PL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 40
Rejestracja: śr lip 23, 2008 2:52 pm
Lokalizacja: Świebodzice
Kontaktowanie:

EGR

Post autor: BUNNY_PL » ndz sty 18, 2009 10:54 am

Witam!

Czytałem ostanio o systemie recyrkulacji spalin w montku. Wiem już że do tego systemu należy to ustrojstwo na wydechu z linką. Ale czy są jeszcze jakieś elementy należące do tego systemu ? W trooperze 1 był jakiś system rurek wchodzących do głowicy. Czy w Montereyu też coś takiego występuje ? Chodzi o silnik 4JG2

Czy ktoś z Was pozbył się tego układu ? a jeśli tak to czy widzicie różnice z i bez EGR?

Pozdrawiam !
Ostatnio zmieniony ndz sty 18, 2009 11:18 am przez BUNNY_PL, łącznie zmieniany 2 razy.
OPEL MONTEREY RS 94 - 3.1TD

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: ERG

Post autor: zippo68 » ndz sty 18, 2009 11:08 am

Kolego nie ERG tylko EGR. Nie wiem jak to wygląda w Twoim wózku, ale mam Passata i ten zawór ma sterowanie podciśnieniowe wężykiem. Elegancko zaślepiłem wężyk kulką z łożyska. Ten zawór to jest wymysł ekologów, aby dopalić resztki po spaleniu mieszanki. Po zaślepieniu tego ustrojstwa silniczek cieszy się tylko świeżym powietrzem :lol:
Jak ten zawór się zasyfi to komp wywala cały czas błąd.
W moim pasztecie można go wyczyścić, ale olałem sprawę, bo po co zasyfiać kolektor dolotowy i komory spalania.
Większej różnicy w mocy nie zauważyłem.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
BUNNY_PL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 40
Rejestracja: śr lip 23, 2008 2:52 pm
Lokalizacja: Świebodzice
Kontaktowanie:

Re: EGR

Post autor: BUNNY_PL » ndz sty 18, 2009 11:16 am

Ja właśnie też chce się pozbyć tego układu bo korzyści z niego żadnych a tylko kłopoty.
OPEL MONTEREY RS 94 - 3.1TD

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: EGR

Post autor: zippo68 » ndz sty 18, 2009 11:34 am

BUNNY_PL pisze:Ja właśnie też chce się pozbyć tego układu bo korzyści z niego żadnych a tylko kłopoty.
Spróbuj najpierw zaślepić i sprawdź co się dzieje, a jak będzie ok to wywal ustrojstwo :D
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
BUNNY_PL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 40
Rejestracja: śr lip 23, 2008 2:52 pm
Lokalizacja: Świebodzice
Kontaktowanie:

Re: EGR

Post autor: BUNNY_PL » ndz sty 18, 2009 12:56 pm

No własnie problem polega na tym że nie wiem co i czy wogóle moge coś zaślepić ?
OPEL MONTEREY RS 94 - 3.1TD

Awatar użytkownika
BUNNY_PL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 40
Rejestracja: śr lip 23, 2008 2:52 pm
Lokalizacja: Świebodzice
Kontaktowanie:

Re: EGR

Post autor: BUNNY_PL » ndz sty 18, 2009 4:37 pm

Poszukałem na isuzu trooper owners club i znalazłem odpowiedź na pytanie. Jeśli masz problem z brakiem mocy w aucie, kopceniem czarnym dymem lub po prostu nie chcesz aby bez żadnego celu przegrzewały Ci się cylindry 2 i 3 powinieneś odłączyć recyrkulacje spalin (EGR). Sposób na unicestwienie tego systemu jest bardzo prosty i wygląda jak na poniższych obrazkach. :

Obrazek

To właśnie główne źródło naszego problemu przez te zaworki spaliny wracają z powrotem do silnika. Odkręcamy 4 śruby 12mm śruby na każdym z zaworków.

Obrazek

tak to powinno wyglądać po ich zdjęciu. Czasami te otwory mogą być zapchane więc przeczyszczamy.

Obrazek

używamy tej części jako szablonu do wycięcia 2 podkładek najlepiej stalowych 1-2 mm. Miedź może zachodzić w reakcje a stal nie powinna.

Obrazek

Po wycięciu zakładamy je na blok silnika. I przykręcamy wszystko z powrotem i juz nigdy nie przejmujemy się tym systemem.
Można po jakims czasie sprawdzić stan zaślepek. Powinniście odczuć różnice przed i po zabiegu. Na angielskim forum nikt kto wykonał ta operacje nie zgłaszał żadnych problemów tylko same korzyści. UWAGA to instrukcja do silnika 4JG2 3,1 td silnik 3,0 ze względu na swoja skomplikowaną budowę może róznie na to zareagować. Ale też nie powinno byc problemów.
OPEL MONTEREY RS 94 - 3.1TD

bpawel4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: czw lis 06, 2008 8:39 pm
Lokalizacja: mazowieckie-piaseczno

Re: EGR

Post autor: bpawel4 » wt sty 20, 2009 8:21 pm

a czy nie wystarczy zaślepić gumowych wężyków od podciśnienia?przecież to podciśnienie otwiera i zamyka te zaworki-jak czegoś nie wiem to proszę o wyjaśnienie
PIJĄC PIWO JEDZĄC ŚLEDZIE BEDZIEM SILNI JAK NIEDŻWIEDZIE

Awatar użytkownika
BUNNY_PL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 40
Rejestracja: śr lip 23, 2008 2:52 pm
Lokalizacja: Świebodzice
Kontaktowanie:

Re: EGR

Post autor: BUNNY_PL » wt sty 20, 2009 11:26 pm

teoretycznie jest jak mówisz, ale jaka masz pewnosc ze po 14 latach wsyztsko działa tak jak po wyjeździe z fabryki ? Lepiej to zaślepić i mieć spokój, ja jutro się z tym zmierze napisze o wynikach
OPEL MONTEREY RS 94 - 3.1TD

marcin75-m1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pt lut 22, 2008 6:54 pm

Re: EGR

Post autor: marcin75-m1 » śr sty 21, 2009 2:19 pm

Witam ,zrobilem to u siebie jakies 4 miesiace temu i efekty sa pozytywne ,dla zwiekszenia mocy przydal by sie 2,5" caly uklad wydechowy bez tego zaworu ktory domyka spaliny podczas dogrzewania ,a i elektryczne wiatraki zamiast wiskozy dodaja palera i ponoc spalanie spada ,pozdrawiam

Awatar użytkownika
BUNNY_PL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 40
Rejestracja: śr lip 23, 2008 2:52 pm
Lokalizacja: Świebodzice
Kontaktowanie:

Re: EGR

Post autor: BUNNY_PL » śr sty 21, 2009 7:12 pm

Ja dziś zaślepiłem i efekty są również pozytywne. Auto ma jakby więcej mocy widać to szczególnie pomiędzy 1-2 tys obrotów. Silnik jakoś bardziej kulturalnie pracuje . O spalaniu jeszcze nie mogę powiedzieć ale myślę że kilka koników wróciło do stada.


Co do tej przepustnicy na wydechu. Dzis bylem z tym u mechanika w sumie u 2 i obaj mówią że to hamulec górski. Więc juz sam nie wiem co to w końcu jest i czy warto to wycinać ?
OPEL MONTEREY RS 94 - 3.1TD

Awatar użytkownika
OKO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: pn sty 07, 2008 2:12 pm
Lokalizacja: Kutno

Re: EGR

Post autor: OKO » czw sty 22, 2009 7:24 am

co do dogrzwania silnika/ czy chamulca górskiego u mnie nie ma takiego ustrojstwa jak sądze ze wszystkich opini to chyba jednak zaleta...
OPEL Monterey 98 - 3.1D
WOJO OKO

Awatar użytkownika
Pawel - Amor
Posty: 560
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 8:23 pm
Lokalizacja: Giżycko, warmińsko-mazurskie

Re: EGR

Post autor: Pawel - Amor » pt lip 10, 2009 9:36 pm

Witam, trochę odświeżę...
Również przymierzam się do zaślepienia EGR, jak tylko dojdzie nowe turbo to, na pewno. Moje pytanie jest następujące: czy zamiast dwóch zaworów przy kolektorze dolotowym nie można zaślepić wyjścia z kolektora wydechowego do zaworów, tzn tej rurki wychodzącej z kolektora. Mniej pracy, tylko jedna zaślepka i dwie śruby... ??
Jeżeli się mylę proszę o sprostowanie...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Opel Frontera 3.1 TDi
Scorpio 2.3 16V.
www.opelfrontera.pl

luki20vt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: śr cze 24, 2009 6:21 pm
Lokalizacja: Konin

Re: EGR

Post autor: luki20vt » ndz lip 19, 2009 12:47 pm

BUNNY_PL pisze:Ja dziś zaślepiłem i efekty są również pozytywne. Auto ma jakby więcej mocy widać to szczególnie pomiędzy 1-2 tys obrotów. Silnik jakoś bardziej kulturalnie pracuje . O spalaniu jeszcze nie mogę powiedzieć ale myślę że kilka koników wróciło do stada.


Co do tej przepustnicy na wydechu. Dzis bylem z tym u mechanika w sumie u 2 i obaj mówią że to hamulec górski. Więc juz sam nie wiem co to w końcu jest i czy warto to wycinać ?
no i jak wychodzi spalanie po zaślepieniu EGR???

tak czytam i czytam i też zastanawiam się czy tego nie zaślepić skoro to naprawde same zalety powoduje.
W innym temacie czytałem o waszych prędkościach maksymalnych i wydaje mi się że moj na max to 150km/h pójdzie a o 160 juz nawet nie myśle.Moze rzeczywiście sprawa leży w tym zapchanym EGR

lala m
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: czw paź 08, 2009 3:13 pm

Re: EGR

Post autor: lala m » pt paź 30, 2009 9:59 pm

Witam!poszedłem za pomysłem kolegów i zaślepiłem jak kolega wyżej z tym że przy Frotce 2,8 i żeczywiście są efekty odczówalne przynajmniej w moim autku;ciszej pracuje silnik nie dymi przy nagłym wciśnięciu gazu w podłoge jak działo się wcześniej jak narazie same kożyści :)2
Pozdro!

.........................
Frontera2,8TDI

maro69
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: sob lis 14, 2009 5:46 pm

Re: EGR

Post autor: maro69 » sob lis 14, 2009 9:35 pm

Montek 3,0 dti -śrubka w werzyk i gitarka.Nic sie nie dzieje.EGR.....był i jest!

Awatar użytkownika
Pawel - Amor
Posty: 560
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 8:23 pm
Lokalizacja: Giżycko, warmińsko-mazurskie

Re: EGR

Post autor: Pawel - Amor » sob lis 14, 2009 11:03 pm

I ja tak zrobiłem, ale na zimę wykręciłem śrubki... Lepiej odpala, szybciej się nagrzewa... Tylko dymi na czarno... :-?
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Opel Frontera 3.1 TDi
Scorpio 2.3 16V.
www.opelfrontera.pl

marcin75-m1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pt lut 22, 2008 6:54 pm

Re: EGR

Post autor: marcin75-m1 » pn lis 16, 2009 5:31 pm

Dymienie na czarno ,może być dużo powodów ,sprawdzić początek wtrysku na zegar ,ustawić zaworki bardzo ważne 0,40 wszystkie na zimnym ,jak nie pomoże to wtryski sprawdzić ,to tylko takie sugestie ,a montował ktoś z was wiekszy przelotowy wydech ,czytałem na forach za oceanem że efekty są ponoć motorek zbiera się od samego dołu ,właśnie zapodał bym wiekszy tak z 2,5 cala ,no i to wisco mnie denerwuje jak robisz krótkie odcinki to raczej się nie rozłancza ,EGR zaslepiłem już dawno przy okazji wyczyściłem cały kolektor syfu było na maksa ale nie mogłem tego domyć karcherem i chyba by było najlepiej to wypalic ,nowa uszczelka wymyty intercoler i były efekty ,mam isuzu bighorna ponoć ma troszkę więcej km ? a może ktoś przerabiał temat z wtryskami kierunkowymi bo wiem że są montowane dwa rodzaje w 3.1 normalne i kierunkowe chcę je wyciągnąć i sprawdzić ale chciał bym jakiś namiar na sklep lub hurtownie gdzie je można zanabyć za rozsądne pieniądze

Awatar użytkownika
Pawel - Amor
Posty: 560
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 8:23 pm
Lokalizacja: Giżycko, warmińsko-mazurskie

Re: EGR

Post autor: Pawel - Amor » pn lis 16, 2009 5:50 pm

O ile się nie mylę do Isuzu niczego nie da się kupić za normalne pieniądze...

Jestem na etapie wymiany silnika, jutro mechanik powinien skończyć, zobaczymy... W sobotę rozmawiałem ze znajomym i on pozbył się kata, tłumików i "podkręcił" turbinę (mówię o Patrolu "Hiszpanie" 2,8 ). Auta zbiera się od samego dołu, turbo "uruchamia się" szybciej, wzrost mocy rzędu nawet 25-30 KM i na 33" kołach kręci bączki na asfalcie... Podpytam go dokładnie i spróbuję zrobić podobnie u siebie... Już mam filtr K&N i brak zapchanego katalizatora...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Opel Frontera 3.1 TDi
Scorpio 2.3 16V.
www.opelfrontera.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Opel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość