EGR
Moderator: Mroczny
- BUNNY_PL
- jestem tu nowy...
- Posty: 40
- Rejestracja: śr lip 23, 2008 2:52 pm
- Lokalizacja: Świebodzice
- Kontaktowanie:
EGR
Witam!
Czytałem ostanio o systemie recyrkulacji spalin w montku. Wiem już że do tego systemu należy to ustrojstwo na wydechu z linką. Ale czy są jeszcze jakieś elementy należące do tego systemu ? W trooperze 1 był jakiś system rurek wchodzących do głowicy. Czy w Montereyu też coś takiego występuje ? Chodzi o silnik 4JG2
Czy ktoś z Was pozbył się tego układu ? a jeśli tak to czy widzicie różnice z i bez EGR?
Pozdrawiam !
Czytałem ostanio o systemie recyrkulacji spalin w montku. Wiem już że do tego systemu należy to ustrojstwo na wydechu z linką. Ale czy są jeszcze jakieś elementy należące do tego systemu ? W trooperze 1 był jakiś system rurek wchodzących do głowicy. Czy w Montereyu też coś takiego występuje ? Chodzi o silnik 4JG2
Czy ktoś z Was pozbył się tego układu ? a jeśli tak to czy widzicie różnice z i bez EGR?
Pozdrawiam !
Ostatnio zmieniony ndz sty 18, 2009 11:18 am przez BUNNY_PL, łącznie zmieniany 2 razy.
OPEL MONTEREY RS 94 - 3.1TD
Re: ERG
Kolego nie ERG tylko EGR. Nie wiem jak to wygląda w Twoim wózku, ale mam Passata i ten zawór ma sterowanie podciśnieniowe wężykiem. Elegancko zaślepiłem wężyk kulką z łożyska. Ten zawór to jest wymysł ekologów, aby dopalić resztki po spaleniu mieszanki. Po zaślepieniu tego ustrojstwa silniczek cieszy się tylko świeżym powietrzem 
Jak ten zawór się zasyfi to komp wywala cały czas błąd.
W moim pasztecie można go wyczyścić, ale olałem sprawę, bo po co zasyfiać kolektor dolotowy i komory spalania.
Większej różnicy w mocy nie zauważyłem.

Jak ten zawór się zasyfi to komp wywala cały czas błąd.
W moim pasztecie można go wyczyścić, ale olałem sprawę, bo po co zasyfiać kolektor dolotowy i komory spalania.
Większej różnicy w mocy nie zauważyłem.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
Re: EGR
Spróbuj najpierw zaślepić i sprawdź co się dzieje, a jak będzie ok to wywal ustrojstwoBUNNY_PL pisze:Ja właśnie też chce się pozbyć tego układu bo korzyści z niego żadnych a tylko kłopoty.

Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
- BUNNY_PL
- jestem tu nowy...
- Posty: 40
- Rejestracja: śr lip 23, 2008 2:52 pm
- Lokalizacja: Świebodzice
- Kontaktowanie:
Re: EGR
Poszukałem na isuzu trooper owners club i znalazłem odpowiedź na pytanie. Jeśli masz problem z brakiem mocy w aucie, kopceniem czarnym dymem lub po prostu nie chcesz aby bez żadnego celu przegrzewały Ci się cylindry 2 i 3 powinieneś odłączyć recyrkulacje spalin (EGR). Sposób na unicestwienie tego systemu jest bardzo prosty i wygląda jak na poniższych obrazkach. :

To właśnie główne źródło naszego problemu przez te zaworki spaliny wracają z powrotem do silnika. Odkręcamy 4 śruby 12mm śruby na każdym z zaworków.

tak to powinno wyglądać po ich zdjęciu. Czasami te otwory mogą być zapchane więc przeczyszczamy.

używamy tej części jako szablonu do wycięcia 2 podkładek najlepiej stalowych 1-2 mm. Miedź może zachodzić w reakcje a stal nie powinna.

Po wycięciu zakładamy je na blok silnika. I przykręcamy wszystko z powrotem i juz nigdy nie przejmujemy się tym systemem.
Można po jakims czasie sprawdzić stan zaślepek. Powinniście odczuć różnice przed i po zabiegu. Na angielskim forum nikt kto wykonał ta operacje nie zgłaszał żadnych problemów tylko same korzyści. UWAGA to instrukcja do silnika 4JG2 3,1 td silnik 3,0 ze względu na swoja skomplikowaną budowę może róznie na to zareagować. Ale też nie powinno byc problemów.

To właśnie główne źródło naszego problemu przez te zaworki spaliny wracają z powrotem do silnika. Odkręcamy 4 śruby 12mm śruby na każdym z zaworków.

tak to powinno wyglądać po ich zdjęciu. Czasami te otwory mogą być zapchane więc przeczyszczamy.

używamy tej części jako szablonu do wycięcia 2 podkładek najlepiej stalowych 1-2 mm. Miedź może zachodzić w reakcje a stal nie powinna.

Po wycięciu zakładamy je na blok silnika. I przykręcamy wszystko z powrotem i juz nigdy nie przejmujemy się tym systemem.
Można po jakims czasie sprawdzić stan zaślepek. Powinniście odczuć różnice przed i po zabiegu. Na angielskim forum nikt kto wykonał ta operacje nie zgłaszał żadnych problemów tylko same korzyści. UWAGA to instrukcja do silnika 4JG2 3,1 td silnik 3,0 ze względu na swoja skomplikowaną budowę może róznie na to zareagować. Ale też nie powinno byc problemów.
OPEL MONTEREY RS 94 - 3.1TD
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 10
- Rejestracja: czw lis 06, 2008 8:39 pm
- Lokalizacja: mazowieckie-piaseczno
Re: EGR
a czy nie wystarczy zaślepić gumowych wężyków od podciśnienia?przecież to podciśnienie otwiera i zamyka te zaworki-jak czegoś nie wiem to proszę o wyjaśnienie
PIJĄC PIWO JEDZĄC ŚLEDZIE BEDZIEM SILNI JAK NIEDŻWIEDZIE
- BUNNY_PL
- jestem tu nowy...
- Posty: 40
- Rejestracja: śr lip 23, 2008 2:52 pm
- Lokalizacja: Świebodzice
- Kontaktowanie:
Re: EGR
teoretycznie jest jak mówisz, ale jaka masz pewnosc ze po 14 latach wsyztsko działa tak jak po wyjeździe z fabryki ? Lepiej to zaślepić i mieć spokój, ja jutro się z tym zmierze napisze o wynikach
OPEL MONTEREY RS 94 - 3.1TD
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 38
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 6:54 pm
Re: EGR
Witam ,zrobilem to u siebie jakies 4 miesiace temu i efekty sa pozytywne ,dla zwiekszenia mocy przydal by sie 2,5" caly uklad wydechowy bez tego zaworu ktory domyka spaliny podczas dogrzewania ,a i elektryczne wiatraki zamiast wiskozy dodaja palera i ponoc spalanie spada ,pozdrawiam
- BUNNY_PL
- jestem tu nowy...
- Posty: 40
- Rejestracja: śr lip 23, 2008 2:52 pm
- Lokalizacja: Świebodzice
- Kontaktowanie:
Re: EGR
Ja dziś zaślepiłem i efekty są również pozytywne. Auto ma jakby więcej mocy widać to szczególnie pomiędzy 1-2 tys obrotów. Silnik jakoś bardziej kulturalnie pracuje . O spalaniu jeszcze nie mogę powiedzieć ale myślę że kilka koników wróciło do stada.
Co do tej przepustnicy na wydechu. Dzis bylem z tym u mechanika w sumie u 2 i obaj mówią że to hamulec górski. Więc juz sam nie wiem co to w końcu jest i czy warto to wycinać ?
Co do tej przepustnicy na wydechu. Dzis bylem z tym u mechanika w sumie u 2 i obaj mówią że to hamulec górski. Więc juz sam nie wiem co to w końcu jest i czy warto to wycinać ?
OPEL MONTEREY RS 94 - 3.1TD
- Pawel - Amor
- Posty: 560
- Rejestracja: pn kwie 06, 2009 8:23 pm
- Lokalizacja: Giżycko, warmińsko-mazurskie
Re: EGR
Witam, trochę odświeżę...
Również przymierzam się do zaślepienia EGR, jak tylko dojdzie nowe turbo to, na pewno. Moje pytanie jest następujące: czy zamiast dwóch zaworów przy kolektorze dolotowym nie można zaślepić wyjścia z kolektora wydechowego do zaworów, tzn tej rurki wychodzącej z kolektora. Mniej pracy, tylko jedna zaślepka i dwie śruby...
Jeżeli się mylę proszę o sprostowanie...
Również przymierzam się do zaślepienia EGR, jak tylko dojdzie nowe turbo to, na pewno. Moje pytanie jest następujące: czy zamiast dwóch zaworów przy kolektorze dolotowym nie można zaślepić wyjścia z kolektora wydechowego do zaworów, tzn tej rurki wychodzącej z kolektora. Mniej pracy, tylko jedna zaślepka i dwie śruby...

Jeżeli się mylę proszę o sprostowanie...
Re: EGR
no i jak wychodzi spalanie po zaślepieniu EGR???BUNNY_PL pisze:Ja dziś zaślepiłem i efekty są również pozytywne. Auto ma jakby więcej mocy widać to szczególnie pomiędzy 1-2 tys obrotów. Silnik jakoś bardziej kulturalnie pracuje . O spalaniu jeszcze nie mogę powiedzieć ale myślę że kilka koników wróciło do stada.
Co do tej przepustnicy na wydechu. Dzis bylem z tym u mechanika w sumie u 2 i obaj mówią że to hamulec górski. Więc juz sam nie wiem co to w końcu jest i czy warto to wycinać ?
tak czytam i czytam i też zastanawiam się czy tego nie zaślepić skoro to naprawde same zalety powoduje.
W innym temacie czytałem o waszych prędkościach maksymalnych i wydaje mi się że moj na max to 150km/h pójdzie a o 160 juz nawet nie myśle.Moze rzeczywiście sprawa leży w tym zapchanym EGR
Re: EGR
Witam!poszedłem za pomysłem kolegów i zaślepiłem jak kolega wyżej z tym że przy Frotce 2,8 i żeczywiście są efekty odczówalne przynajmniej w moim autku;ciszej pracuje silnik nie dymi przy nagłym wciśnięciu gazu w podłoge jak działo się wcześniej jak narazie same kożyści
Pozdro!
.........................
Frontera2,8TDI

Pozdro!
.........................
Frontera2,8TDI
- Pawel - Amor
- Posty: 560
- Rejestracja: pn kwie 06, 2009 8:23 pm
- Lokalizacja: Giżycko, warmińsko-mazurskie
Re: EGR
I ja tak zrobiłem, ale na zimę wykręciłem śrubki... Lepiej odpala, szybciej się nagrzewa... Tylko dymi na czarno... 

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 38
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 6:54 pm
Re: EGR
Dymienie na czarno ,może być dużo powodów ,sprawdzić początek wtrysku na zegar ,ustawić zaworki bardzo ważne 0,40 wszystkie na zimnym ,jak nie pomoże to wtryski sprawdzić ,to tylko takie sugestie ,a montował ktoś z was wiekszy przelotowy wydech ,czytałem na forach za oceanem że efekty są ponoć motorek zbiera się od samego dołu ,właśnie zapodał bym wiekszy tak z 2,5 cala ,no i to wisco mnie denerwuje jak robisz krótkie odcinki to raczej się nie rozłancza ,EGR zaslepiłem już dawno przy okazji wyczyściłem cały kolektor syfu było na maksa ale nie mogłem tego domyć karcherem i chyba by było najlepiej to wypalic ,nowa uszczelka wymyty intercoler i były efekty ,mam isuzu bighorna ponoć ma troszkę więcej km ? a może ktoś przerabiał temat z wtryskami kierunkowymi bo wiem że są montowane dwa rodzaje w 3.1 normalne i kierunkowe chcę je wyciągnąć i sprawdzić ale chciał bym jakiś namiar na sklep lub hurtownie gdzie je można zanabyć za rozsądne pieniądze
- Pawel - Amor
- Posty: 560
- Rejestracja: pn kwie 06, 2009 8:23 pm
- Lokalizacja: Giżycko, warmińsko-mazurskie
Re: EGR
O ile się nie mylę do Isuzu niczego nie da się kupić za normalne pieniądze...
Jestem na etapie wymiany silnika, jutro mechanik powinien skończyć, zobaczymy... W sobotę rozmawiałem ze znajomym i on pozbył się kata, tłumików i "podkręcił" turbinę (mówię o Patrolu "Hiszpanie" 2,8 ). Auta zbiera się od samego dołu, turbo "uruchamia się" szybciej, wzrost mocy rzędu nawet 25-30 KM i na 33" kołach kręci bączki na asfalcie... Podpytam go dokładnie i spróbuję zrobić podobnie u siebie... Już mam filtr K&N i brak zapchanego katalizatora...
Jestem na etapie wymiany silnika, jutro mechanik powinien skończyć, zobaczymy... W sobotę rozmawiałem ze znajomym i on pozbył się kata, tłumików i "podkręcił" turbinę (mówię o Patrolu "Hiszpanie" 2,8 ). Auta zbiera się od samego dołu, turbo "uruchamia się" szybciej, wzrost mocy rzędu nawet 25-30 KM i na 33" kołach kręci bączki na asfalcie... Podpytam go dokładnie i spróbuję zrobić podobnie u siebie... Już mam filtr K&N i brak zapchanego katalizatora...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość