frontera 2,3 td i brak ladowania
Moderator: Mroczny
frontera 2,3 td i brak ladowania
troche skaszaniona jest elektryka w naszej nowej fronterze (migaja rozne kontrolki na desce swoim wlasnym rytmem) do tej pory kontrolka ladowania zarzyla sie lekko ale ladowanie bylo. a dzisiaj przestala i ladowania nima a w dodatku obrotomierz przestal pycic. z obrotomierzem dziwna sprawa byla bo zeby zaczal dzialac to po odpaleniu trzeba bylo przygazowac. no i dzisiaj po odpaleniu przygazowalem i obrotek wskoczyl na 2krpm i na 3 sekundy po czym spadl do zera i ladowanie zniknelo. zastanawiam sie co sie wysralo. czy dzialanie obrotomierza ma cos wspolnego z ladowaniem ?
i drugie pytanie. ten dizel jakis dziwny. wlasnie zanim sie go przegazowalo to chodzil jakos glosno (klekotal koknretnie) a w momenci gdy poszla przegazowka to momentalny sciszal sie (dokladnie w momencie gdy zaczynal dzialac obrotomierz). teraz juz tego zjawiska nie ma odkad nie dziala obr. o co tu biega ?
i drugie pytanie. ten dizel jakis dziwny. wlasnie zanim sie go przegazowalo to chodzil jakos glosno (klekotal koknretnie) a w momenci gdy poszla przegazowka to momentalny sciszal sie (dokladnie w momencie gdy zaczynal dzialac obrotomierz). teraz juz tego zjawiska nie ma odkad nie dziala obr. o co tu biega ?
Re: frontera 2,3 td i brak ladowania
oki juz wiem ze obrotomierz w dieslu podlaczany jest do alternatora i jest zwyklym amperomierzem wiec pad ladowania ma bezposredni wplyw na dzialanie obrotka. ale niech mi ktos powie dlaczego od momentu gdy nie dziala ladowanie to silnik glosniej klekocze ?
Re: frontera 2,3 td i brak ladowania
Takstasió pisze:... obrotomierz w dieslu podlaczany jest do alternatora

Niestasió pisze:jest zwyklym amperomierzem wiec pad ladowania ma bezposredni wpływ ...

Niezwykłym amperomierzem też nie jest.
Wcale nie jest amperomierzem - mierzy częstotliwość napięcia alternatora przed prostownikiem.

VW T4 syncro, 2.4D, long 

Re: frontera 2,3 td i brak ladowania
kolego ladowanie z glosana praca na zimnym nie ma nic wspolnego
, to jest wina oleju czas go zmienic na cos gestrzego po przygazowaniu pompa oleju daje wieksze cisnienie i kasatory luzow zaworowych szybciej wypelniaja sie olejem i klekotanie ustaje ot i cala filozofia
a ladowanie to pewnie szczotki ci sie zjechaly i trza je wymienic
no chyba ze pasek klinowy pekl .Jezdzenia bez ladowania nie polecam bo niewiesz kiedy autko stanie bateria padnie ,pompa paliwo odetnie i pa pa a lampki troche pradu ciagna.



- BARENZ
- Posty: 479
- Rejestracja: sob kwie 12, 2008 10:22 pm
- Lokalizacja: Kałuszyn ok. Mińska Mazowieckiego
- Kontaktowanie:
Re: frontera 2,3 td i brak ladowania
Może dioda w alternatorze 

Frota 2.3 DTR trochę zmotana, Patrol y60 2.8 + 2 cale, Monterey 3.1 - Dawniej
TERRANO 2.7 TD- Teraz
TERRANO 2.7 TD- Teraz
Re: frontera 2,3 td i brak ladowania
Witam wszystkich:-) A więc po kolei: obrotomierz faktycznie mierzy częstotliwość impulsów z alternatora - łatwo to zaobserwować gdy ślizga się pasek, zwiększasz obroty silnika, a wskazówka obrotomierza stoi w miejscu.
Głośna praca silnika (zwłaszcza zimnego) ustępuje po zwiększeniu obrotów (u mnie ok. 1800obr/min) i jest to związane ze sterowaniem pompy wtryskowej - z boku, od strony akumulatora są dwa "elektrozaworki", jeden zwiększa obroty na zimnym silniku, a drugi (ten bardziej z przodu) przyspiesza kąt wtrysku. Informacji o obrotach dostarcza alternator za pomocą zielonego (jak dobrze pamiętam) przewodu. Teoretycznie mógł się uszkodzić właśnie ten przewód, ale jeśi nie masz ładowania to prawdopodobnie uszkodzenie jest w samym alternatorze - mogą to być tylko zużyte szczotki. Powodzenia!
Głośna praca silnika (zwłaszcza zimnego) ustępuje po zwiększeniu obrotów (u mnie ok. 1800obr/min) i jest to związane ze sterowaniem pompy wtryskowej - z boku, od strony akumulatora są dwa "elektrozaworki", jeden zwiększa obroty na zimnym silniku, a drugi (ten bardziej z przodu) przyspiesza kąt wtrysku. Informacji o obrotach dostarcza alternator za pomocą zielonego (jak dobrze pamiętam) przewodu. Teoretycznie mógł się uszkodzić właśnie ten przewód, ale jeśi nie masz ładowania to prawdopodobnie uszkodzenie jest w samym alternatorze - mogą to być tylko zużyte szczotki. Powodzenia!
Frontera long 2,3TDR 1993r
Re: frontera 2,3 td i brak ladowania
Albo jest zasyfiony (alternator) i wystarczy wyczyścić. Ja tak osobiście miałem. Chyba 40 zł mnie to kosztowało.
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.
Alfa Romeo Sprint.
Re: frontera 2,3 td i brak ladowania
dlaczego rwie mi zęby w pasku klinowym?
wymieniam go co pół roku (około 12,15 tys).
zęby "giną", jakby wyrwane, zaczyna piszczeć, spada ładowanie.
czemu pasek wytrzymuje tak krótko? wymieniłem rolki, sprawdziłem ustawienie altka i takie tam.
niby wszystko w porządku. pomysły mi się skończyły ...
ktoś umie pomóc ?
wymieniam go co pół roku (około 12,15 tys).
zęby "giną", jakby wyrwane, zaczyna piszczeć, spada ładowanie.
czemu pasek wytrzymuje tak krótko? wymieniłem rolki, sprawdziłem ustawienie altka i takie tam.
niby wszystko w porządku. pomysły mi się skończyły ...
ktoś umie pomóc ?
Leszek frontera long 2.3 td intercooler '92
Re: frontera 2,3 td i brak ladowania
jakiś czas temu (pół roku mniej więcej) znowu wymieniałem pasek. po totalnym przeglądzie okazało się, że pompa wody (pracująca na tym samym pasku) była rozchwiana i to ona niszczyła paski. od wymiany pompy ładowanie super, pasek cały, wszystko hula 

Leszek frontera long 2.3 td intercooler '92
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości