Silnik krokowy
Moderator: Mroczny
Silnik krokowy
Witam Wszystkich i pokłon dla Adminów!!! Jest problem taki jak w tytule, chodzi mi dokładnie o pracę silnika krokowego. Wyjaśnię wszystko od początku. Mam Frocię, która troszkę (6 mieszków) stała i teraz nie mogę dojść do ładu z wolnymi obrotami. Na gazie wsio oki, pali, ma dobre obroty ale na benzin masakra! Gdy przytkam częściowo węża dolotowego od silnika krokowego do kolektora jest gut, są wolne obroty ale zapala się check engine. Wyczaiłem, że silniczek, gdy przekręcę kluczyk na zapłon otwiera się całkowicie, gdy przekręce dalej zamyka się. Czy ktoś wie jak działa to ustrojstwo? Czy tylko na zasadzie 0-1 czy ma płynnie pracować??? Psiakrew zapomniałem dodać, że to Frocia 2.0 94 rok
Najpierw Frocia 94 i przybłąkał się Montek 96 3.1TD
- Bratproroka
-
- Posty: 6706
- Rejestracja: ndz paź 15, 2006 3:17 pm
- Lokalizacja: Śląsk/Rzeszów/Lepiej nie gadać
- Kontaktowanie:
Re: Silnik krokowy
Silnik krokowy nie działa płynnie - w tym sensie, że trzpień zamykający dolot nie jest przesuwany płynnie w całym zakresie ruchu, tylko pod wpływem impulsu sterującego ustawia się w odpowiednim położeniu. Oprócz dwóch znanych ci pozycji są jeszcze inne zapewne, ale sprawdzenie ich może być trudne - pomijając doprowadzenie napięć do silnika poza samochodem.
Podpinając się pod zasilanie w samochodzie nie uzyskasz wszystkich pozycji, silnik będzie gasł - przynajmniej mój bez silnika krokowego gaśnie.
A co do twojego problemu, spróbuj poszukać nieszczelności w układzie podciśnienia - luźny bądź zupełnie odłączony wężyk może dawać podobne objawy. Nieszczelność może też pojawić się na zdmuchniętej obudowie filtra powietrza lub np. na sparciałej uszczelce czy klapce detonacyjnej z inst. gazowej.
Podpinając się pod zasilanie w samochodzie nie uzyskasz wszystkich pozycji, silnik będzie gasł - przynajmniej mój bez silnika krokowego gaśnie.
A co do twojego problemu, spróbuj poszukać nieszczelności w układzie podciśnienia - luźny bądź zupełnie odłączony wężyk może dawać podobne objawy. Nieszczelność może też pojawić się na zdmuchniętej obudowie filtra powietrza lub np. na sparciałej uszczelce czy klapce detonacyjnej z inst. gazowej.
Beware The Rage Of A Berserker
Monterey 3.2 LTD 31" AT - Turystycznie
Monterey 3.2 LTD 31" AT - Turystycznie
Re: Silnik krokowy
OKi dzięki za pomysły, sprawdzę dziś i napiszę co i jak. A propos nieszczelności rura dolotowa z filtra do kolektora jest sparciała, czy to też może być przyczyną? Aha Koluniu o jakim układzie podciśnienia piszesz?
Najpierw Frocia 94 i przybłąkał się Montek 96 3.1TD
- Bratproroka
-
- Posty: 6706
- Rejestracja: ndz paź 15, 2006 3:17 pm
- Lokalizacja: Śląsk/Rzeszów/Lepiej nie gadać
- Kontaktowanie:
Re: Silnik krokowy
Pod maską masz generalnie kilka różnych układów w miękkich wężach - paliwowy, chłodzenie, trochę powietrznych i właśnie podciśnienie. Chłodzenie i paliwo poznasz bez problemu po tym, dokąd prowadzą, powietrze podobnie. To najczęściej duże średnice (chłodzenie i powietrze) lub specjalne węże (paliwo - mogą być jeszcze na nich czytelne oznaczenia).
Podciśnienia masz rozprowadzone wąskimi wężykami do powietrza, będą szły m.in. z baku - odprowadzenie par paliwa - do jakiegoś filtra, potem dalej w komorze. Interesuje cię to, co jest już za tym filtrem idąc od baku. Dalej w układzie jest m.in EGR, przepustnica i kilka zaworów pełniących różne funkcje. Przy odrobinie szczęścia pod maską masz schemat tego układu wyglądający mniej więcej tak:

Pogooglaj Vacuum diagram, może znajdziesz swój.
Szukasz zrzuconych wężyków i trzpieni, z których spadły. Co do sparciałych uszczelek i rur/przewodów - sprawdź, czy tamtędy nie dmucha. Posłuchaj, przyłóż rękę, spróbuj spraj do wykrywania nieszczelności w warsztacie np. u gaziarza (albo zrób sobie swój z wody i czegoś, co się dobrze pieni - trzeba poeksperymentować). Spraj profesjonalny i domowej roboty mogą o tej porze roku zamarzać na dworze
Spróbuj ewentualnie złapać rękę czy pokleić taśmą ostatecznie ten sparciały fragment - jak objawy przejdą, to to było to.
Podciśnienia masz rozprowadzone wąskimi wężykami do powietrza, będą szły m.in. z baku - odprowadzenie par paliwa - do jakiegoś filtra, potem dalej w komorze. Interesuje cię to, co jest już za tym filtrem idąc od baku. Dalej w układzie jest m.in EGR, przepustnica i kilka zaworów pełniących różne funkcje. Przy odrobinie szczęścia pod maską masz schemat tego układu wyglądający mniej więcej tak:

Pogooglaj Vacuum diagram, może znajdziesz swój.
Szukasz zrzuconych wężyków i trzpieni, z których spadły. Co do sparciałych uszczelek i rur/przewodów - sprawdź, czy tamtędy nie dmucha. Posłuchaj, przyłóż rękę, spróbuj spraj do wykrywania nieszczelności w warsztacie np. u gaziarza (albo zrób sobie swój z wody i czegoś, co się dobrze pieni - trzeba poeksperymentować). Spraj profesjonalny i domowej roboty mogą o tej porze roku zamarzać na dworze

Spróbuj ewentualnie złapać rękę czy pokleić taśmą ostatecznie ten sparciały fragment - jak objawy przejdą, to to było to.
Beware The Rage Of A Berserker
Monterey 3.2 LTD 31" AT - Turystycznie
Monterey 3.2 LTD 31" AT - Turystycznie
Re: Silnik krokowy
Oki, dzieki wielkie za rady w sobotę biorę się za robotę.
Najpierw Frocia 94 i przybłąkał się Montek 96 3.1TD
Re: Silnik krokowy
jak najbardziej gdyż auto zasysa "lewe"powietrze-przepływomierz sobie a przeciąg sobieA propos nieszczelności rura dolotowa z filtra do kolektora jest sparciała, czy to też może być przyczyną?
dla pocieszenia dodam że oeginał to majatek a w dodatku nie lubi gazu-szukaj używki w pełni gumowej z innych dawców na szrotach
Re: Silnik krokowy
WOW! nie przypuszczałem, że to może mieć wpływ ale jutro poszukam w agromie czegoś podobnego. Dzięki, gdy wsio zrobię napiszę co i jak.
No i wszystko jasne, silnik krokowy jest gut, układ podciśnień też w porządku, winny i skazany- rura dolotowa od filtra powietrza do przepustnicy. Obroty biegu jałowego 1000obr/min. Dla wojtka DUUUUUUUUUUUUŻy browar!!
A propos może ktoś chce kupić silnik krokowy??? Bo mam nówkę z gwarancją Getza(zamiennik)
Aha czy na forum jest opcja "pomógł"? bo nie mogę znaleźć
No i wszystko jasne, silnik krokowy jest gut, układ podciśnień też w porządku, winny i skazany- rura dolotowa od filtra powietrza do przepustnicy. Obroty biegu jałowego 1000obr/min. Dla wojtka DUUUUUUUUUUUUŻy browar!!
A propos może ktoś chce kupić silnik krokowy??? Bo mam nówkę z gwarancją Getza(zamiennik)
Aha czy na forum jest opcja "pomógł"? bo nie mogę znaleźć
Najpierw Frocia 94 i przybłąkał się Montek 96 3.1TD
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość