szybkie pytanie

Honker

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: szybkie pytanie

Post autor: sebeks » pt maja 13, 2016 7:29 am

Dzięki :)2

Nie sądziłem że na jakiejkolwiek stronie podadzą długość samej ramy :o
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Aor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: pt gru 28, 2012 10:40 pm

Re: szybkie pytanie

Post autor: Aor » sob maja 14, 2016 10:12 am

Wymiary podane tutaj http://www.kdb.com.pl/DZT%20Honker.html są błędne dotyczą rozstawu osi, długość ramy wersji hardtop 4270 mm

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: szybkie pytanie

Post autor: sebeks » pn maja 16, 2016 7:37 pm

Właśnie jak wlazłem pod mojego Rolnika to mi te wymiary coś nie pasowały ale już nie było czasu drążyć dalej bo na projekt musialem zawijać :)21

Rozumiem że te 4270mm to jest liczone od czoła przedniej belki do czoła tylnej belki (czyli całkowita/maksymalna/ długość ramy)?
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: szybkie pytanie

Post autor: wieprzowina » wt maja 17, 2016 7:01 am

Oglądam ulotkę cenową
http://www.kdb.com.pl/Obrazy/Ulotka%20DZT%20Honker.pdf
i przy napędzie stoi tylko "tylny". Nic o dołączaniu przodu, reduktorze itd

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: szybkie pytanie

Post autor: wojas » wt maja 17, 2016 12:14 pm

Myślę, że to jakiś błąd/niedopatrzenie na ulotce bo dzt obecnie robi tylko auta z napędem 4x4 (wciąż na skrzyni i reduktorze KIA). Jak miałem okazję być w marcu tego roku na wycieczce w fabryce to nie słyszałem aby przewidywali jakieś zmiany w napędach...
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

Awatar użytkownika
JuloKrk
 
 
Posty: 252
Rejestracja: czw lip 25, 2013 7:20 pm

Re: szybkie pytanie

Post autor: JuloKrk » wt maja 17, 2016 2:47 pm

Pewnie bezmyślnie skopiowali z Lublina
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting

Awatar użytkownika
sgt.sly
Posty: 355
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 12:31 pm
Lokalizacja: Woking GB

Re: szybkie pytanie

Post autor: sgt.sly » śr cze 08, 2016 10:33 am

Czy ktoś się może orientuje jakie są różnice między pompą wtryskowa bosch 90 KM a 102 KM stosowana w andori i czy da rade zrobić domowy upgrade ?

bocian87
 
 
Posty: 111
Rejestracja: czw mar 03, 2011 1:43 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: szybkie pytanie

Post autor: bocian87 » śr cze 08, 2016 2:37 pm

a czy nie jest przypadkiem tak że 90km były na motorpalu na 102 już na boschu ?

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: szybkie pytanie

Post autor: wojas » śr cze 08, 2016 3:00 pm

honkery 2000 od roku 2000 do 2002 włącznie miały andorie bez intercoolera z mocą w dowodzie 66kW(90koni) - pompa też już występowała boschowska, honkery 2000 od roku 2003 do 2004 miały już intercooler i są ewidentnie silniejsze od poprzedników ale dalej o dziwo w dowodzie mają 66kW... Dopiero od 2005 mają w dowodzie 75kW (102konie). W broszurach dotyczących andorychowskich silników też występują dwa rodzaje silników z intercoolerem 90 i 102 konne (oznaczone są jako 4CTi90-1BE6 oraz 4CTi90-1BE). Z uzyskanych dotychczas informacji wynika, że różnią się one ponoć jedynie regulacją pompy wtryskowej... Niestety nie wiemy na czym dokładnie polega ta inna regulacja.
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: szybkie pytanie

Post autor: wieprzowina » śr cze 08, 2016 9:07 pm

Pompa jest ta sama, ale inaczej ustawiona. Inna jest turbina i jest IC.

Awatar użytkownika
sgt.sly
Posty: 355
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 12:31 pm
Lokalizacja: Woking GB

Re: szybkie pytanie

Post autor: sgt.sly » śr cze 08, 2016 10:01 pm

Ic mam inna turbina czyli pakowali cos innego niż GT1749S znasz może typ .

Masz jakieś info na temat ustawienia pompy ?

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: szybkie pytanie

Post autor: wojas » śr cze 08, 2016 10:34 pm

A może ktoś wie dlaczego honkery 2000 z andoria już z intercoolerem z lat 2003-2004 miały dalej taka sama moc jak auta bez ic tj. 66kW?? Jest to o tyle dziwne, że wystarczy się dwoma autami przejechać aby odrazu poczuć znaczną różnice mocy. Zastanawiam się więc czy moc faktycznie jest większa od 2003r tylko w papierach zostało 66kW aby np nie zmieniać homologacji, czy faktycznie auta po 2005r już z 75kW w dowodzie sa jeszcze mocniejsze.
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

bocian87
 
 
Posty: 111
Rejestracja: czw mar 03, 2011 1:43 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: szybkie pytanie

Post autor: bocian87 » czw cze 09, 2016 8:29 am

W Katalogu Daewoo (96r) jest turbina TB 2561 i jest to jedyna inna turbina na jaką ja się natknąłem w Honku.
Mój jest z 99 i mam Garretta

Co do pompy to jeśli się nie mylę, może być zwiększona dawka paliwa = większa moc nawet bez IC i z tą samą turbiną ale jak się mylę to niech ktoś mnie poprawi.

Co do mocy to może poszli po najmniejszej linii oporu tak jak pisałeś czyli zwiększyli moc nie zmieniając papierów bo już samo dołożenie IC da przyrost mocy, więc raczej nie możliwe jest by była dalej ta sama jeśli nic innego przy silniku się nie zmieniło.

Awatar użytkownika
sgt.sly
Posty: 355
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 12:31 pm
Lokalizacja: Woking GB

Re: szybkie pytanie

Post autor: sgt.sly » czw cze 09, 2016 8:55 am

No o starszej turbinie wiem mi chodzi o po 2000 r produkcję

Tak po dołożeniu IC jest odczuwalna różnica .
Pompy w katalogu mają różne oznaczenia( jedna cyfra) i każdy mówi ze zwiekszono dawkę i nic więcej ale chcę wiedzieć na 100 % zanim zacznę kombinować .

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: szybkie pytanie

Post autor: sebeks » pt cze 10, 2016 12:01 pm

To zadzwoń do Andrychowa i dowiesz się wszystkiego, a jak nie to uderz do gościa z forum Złombolowego ( Kazik, ma Żuka). Ma on kontakt z gościem który robił przy silnikach Andorii i ich osprzęcie.

Z jego relacji wynika że ostatnie wypusty Żuka z Andorią jako 4C90 są już przygotowane pod turbo ( inna magistrala olejowa, natryski na tłoki) i pokrywa się to z rzeczywistością ( parę osób potwierdza to po rozebraniu swojego 4C90 z Żuka). Myślę że ma on wystarczającą wiedzę aby rozwiać Twoje wątpliwości.
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: szybkie pytanie

Post autor: sebeks » śr cze 22, 2016 12:46 pm

Z czego są w Honku poduszki pod silnikiem 1,6 ? Da się gdzieś nowe dostać porządne ?
Wczoraj moim pudłem puściłem się przez las, urwało obie poduszki, silnik poszedł w bok i rozwaliło filtr oleju, czy podstawa cała to jeszcze nie wiem. Poduszki miałem nowe do FSO w zeszłym roku zamontowane (ale pewnie rzemiosło) :)3 Na starych 30 letnich spękanych oryginałach z FSO przez większe dziury się puszczałem i nic się nie działo :evil:
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
JuloKrk
 
 
Posty: 252
Rejestracja: czw lip 25, 2013 7:20 pm

Re: szybkie pytanie

Post autor: JuloKrk » śr cze 22, 2016 2:11 pm

Poduszki są o dziwo z Poloneza. A jak je zmieniałeś, to zapakowałeś do środka sprężyny?
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: szybkie pytanie

Post autor: sebeks » śr cze 22, 2016 3:15 pm

No kupiłem w zeszłym roku do Poloneza poduszki. Jak pisałem miałem takie oryginalne jeszcze z bodaj 82 roku bo z tego roku moja krypa. Guma spękała po chyba 8 latach katowania więc kupiłem nowe do Poloneza i taki efekt. Sprężyny przekładałem. Po prostu guma odleciała od stalowej płytki :roll:
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

bocian87
 
 
Posty: 111
Rejestracja: czw mar 03, 2011 1:43 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: szybkie pytanie

Post autor: bocian87 » pn lip 18, 2016 9:33 am

Panowie pytanie o ustawienie pompy wtryskowej Motorpal, a dokładniej pierścienia zębatego na poszczególnych sekcjach.
Silnik 4CT90 z pompą Motorpal PP4M7P1g 3176.

Obrazek

Sprawa jest taka, że ciekły mi sekcje tłoczące także zakupiłem komplet 12 uszczelek i wymieniłem je na wszystkich sekcjach. Nie cieknie ale teraz mam problem żeby poskładać to dobrze do kupy...

Najpierw po wsadzeniu miał problem z odpaleniem. Z plakiem odpalił ale od razu obroty poszły na max. Popatrzyłem i wychodzi na to, że przez to iż obecnie mam zdjęty siłownik STOP listwa zębata sterująca dawką paliwa poszła w stronę rozrządu czyli tak jak bym miał wciśnięty na do oporu pedał gazu (część 33).
Obrazek

Wyjąłem wszystkie sekcje i podnosząc dźwignie stop na pompie widzę, że listwa zębata cofa się w stronę grodzi/kabiny, także przypuszczam że musi być ustawiona w ten sposób w momencie wsadzania sekcji tłoczących (bo normalnie siłownik był by w górnej pozycji czyli w pozycji gaszenia = listwa cofnięta w stronę grodzi).
Obrazek

Skoro już doszedłem do tego następnym krokiem było ustawiałem pierścieni zębatych na sekcjach tłoczących. Ustawiłem je w 2 pozycjach

1. Mniej więcej w środku :

Obrazek
(to zdjęcie sekcji 1 cylindra po pierwszym wyjęciu ale ustawiłem to mniej więcej tak samo)

Efekt taki sam obroty na maxa. Sekcje mają podłużne otwory przez które przykręca się je do obudowy pompy od góry i te otwory pozwalają na regulację w boki o jakiś tam mały zakres. Obracając sekcję w jedną stronę tyle na ile pozwalały te otwory dało efekt taki, że silnik chodził w miarę równo ale dymił na siwo i w ogóle nie reagował na pedał gazu do tego co chwilę podnosiły się obroty.

2. Kolejny test był taki, że skoro ta regulacja coś tam pomogła to dałem pierścienie w tą samą stronę co regulowałem już przykręconą sekcją ale teraz dałem maksymalnie w stronę grodzi – silnik nie odpala, paliwo przy kręceniu rozrusznikiem wylatuje tylko z sekcji 1 cylindra.

Obrazek

Trochę długi opis ale może ktoś będzie w stanie powiedzieć jak to draństwo ustawić.
Nie wiem czy na listwie zębatej/pierścieniu zębatym nie powinno być jakichś znaków które powinny się ze sobą zgrać ? Patrzyłem na pierścień ale nie widziałem tam żadnego znaku.
Czy przy pompowaniu ręczną pompką paliwo powinno wyciekać z wszystkich sekcji ? W różnych ustawieniach było różnie - albo nie cieknie z żadnej albo tylko z pierwszej.
Czy na wszystkich sekcjach pierścienie powinny być ustawione tak samo ?
Czy po wyjmowaniu sekcji trzeba coś regulować/ustawiać ? Czytałem, że niby powinno się ustawiać punkt początkowy tłoczenia paliwa ale trochę to nie ma dla mnie sensu gdyż niczego nie ruszałem a wymieniałem tylko uszczelki na obudowie sekcji.

Dziś spróbuję jeszcze dać pierścienie w pośrednim położeniu pomiędzy maksymalnym a środkowym położeniem bo pomyślałem trochę i skoro jak wyjmowałem sekcje to pierścienie były ustawione na środku a listwa zębata przez brak siłownika STOP była w położeniu maksymalnego gazu to może odpowiednie położenie jest gdzieś po środku. Ale to wszystko metoda prób i błędów a może ktoś ma wiedzę jak to się mniej wiecej robi (oczywiście poza stołem probierczym :) )

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: szybkie pytanie

Post autor: A.F. » pn lip 18, 2016 10:14 am

Jeśli wszystkie sekcje były wyjęte jednocześnie i wszystkie zębatki ruszone, to teraz nie da się tego dobrze ustawić bez stołu probierczego.
Wymieniałem te o-ringi, ale sekcje wyjmowałem pojedynczo i nie tykałem zębatek.
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... 5%9B%C4%87
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

bocian87
 
 
Posty: 111
Rejestracja: czw mar 03, 2011 1:43 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: szybkie pytanie

Post autor: bocian87 » pn lip 18, 2016 10:20 am

Uszczelki wymieniałem po kolei - czyli wyjmowałem jedną sekcję, wymieniałem oringi, monotwałem i następna sekcja.

Później już wyjąłem wszystkie sekcje jednocześnie jak okazało się że obroty idą na maksa

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: szybkie pytanie

Post autor: A.F. » pn lip 18, 2016 10:21 am

Ruszałeś zębatki na sekcjach ?
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

bocian87
 
 
Posty: 111
Rejestracja: czw mar 03, 2011 1:43 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: szybkie pytanie

Post autor: bocian87 » pn lip 18, 2016 10:42 am

Starałem się nie ruszać... ale przyznam się szczerze, że nie zwracałem na nie większej uwagi... bo nie wiedziałem do czego to służy... :)11
Robiłem to pierwszy raz i generalnie nie miałem pojęcia jak to działa i po co to wszystko.
Dopiero jak się spier... zacząłem czytać o konstrukcji i działaniu tych pomp...
Nie jestem mechanikiem ale lubię grzebać do tego mam pomoc mechanika ale on z kolei nie tyka diesli bo nie ma sprzętu do tego.
Razem doszliśmy w końcu co i jak... szkoda że dopiero po tym jak się wszystko rozstroiło...

kur.. szkoda że nie przeczytałem wcześniej tego Twojego tematu... wiedział bym, żeby na to uważać.

Pamiętasz może czy u Ciebie wszystkie pierścienie na sekcjach były w tych samych pozycjach ustawione (Coś tam pisałeś że ok 6mm od skrajnej pozycji) ? Czy może różniły się ustawienia zębów pomiędzy poszczególnymi sekcjami ?

Jak dziś mi się nie uda tego ustawić to pozostaje mi szukanie pompiarza, niech zmierzy kompresje cylindrów i ustawi dawkowanie odpowiednio. Przynajmniej z tym mam nadzieję będę miał już wtedy spokój i zabiorę się za dalsze prace.

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: szybkie pytanie

Post autor: A.F. » pn lip 18, 2016 10:59 am

Jeśli dobrze pamiętam, to u mnie wszystkie zębatki były w bardzo zbliżonym położeniu, ale akurat to było dla mnie mniej istotne, skupiłem się na tym, żeby niczego nie poruszyć.
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

bocian87
 
 
Posty: 111
Rejestracja: czw mar 03, 2011 1:43 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: szybkie pytanie

Post autor: bocian87 » pn lip 18, 2016 11:04 am

ok to jeszcze ostatnie pytanie ;)

Czy tłocząc ręczną pompką paliwo powinno wychodzić z wyjścia sekcji tłoczącej ?
Czy też sekcja ma być ustawiona tak, że na wyjściu paliwo pojawia się tylko w momencie gdy działa napęd pompy (krzywki popychające tłoczki w górę) ?

Tak jak pisałem - obecnie mam tak, że przy ręcznym pompowaniu paliwo wypływa (a raczej sika) z wyjścia pierwszej sekcji od strony rozrządu reszta echo, pomimo tego że na wszystkich sekcjach pierścień zębaty ustawiony jest tak samo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tarpan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość