Witam. Mam w swoim Honkerze Intrall przekładnię ze wspomaganiem. Niestety ma duże luzy. Przymierzam się do regeneracji lub wymiany na nową.
Pytanie czy od lublina III pasują przekładnie czy sa inne. U mnie jest taka montowana na 3 śruby.
Poza tym może da się jakoś zlikwidować ten luz?
Przekładnia ze wspomaganiem Honker a Lublin
Moderator: Marcin-Kraków
Re: Przekładnia ze wspomaganiem Honker a Lublin
Witam.
Nie chcę zakładać nowego, podobnego tematu, a więc się podpinam.
Przymierzam się do zamontowania przekładni ze wspomaganiem od Lublina zamiast Honkerowskiej bez wspomagania. Mam już cały zestaw razem z pompą i kolumną kierowniczą. Chciałbym zapytać, czy macie już w takiej kwestii jakieś doświadczenia, może jakieś gotowe patenty, które ułatwiły by mi tą operację?
Nie chcę zakładać nowego, podobnego tematu, a więc się podpinam.
Przymierzam się do zamontowania przekładni ze wspomaganiem od Lublina zamiast Honkerowskiej bez wspomagania. Mam już cały zestaw razem z pompą i kolumną kierowniczą. Chciałbym zapytać, czy macie już w takiej kwestii jakieś doświadczenia, może jakieś gotowe patenty, które ułatwiły by mi tą operację?
Re: Przekładnia ze wspomaganiem Honker a Lublin
1)trzeba przerabiać mocowanie nie pasują otwory po przekładni bez wspomagania.U siebie mocowania pod dwie śruby dorabiałem z z grubego płaskownika otwór pod trzecią śrubę wywierciłem w starym mocowaniu.najlepiej mocowanie wykonać całe nowe z grubej blachy
2)Wałek kierowniczy nie pasuje ani z Lublina ani z Tarpana.Z Lublina jest za krótki a z Tarpana za długi i mają inne końcówki na wieloklinie.
U siebie zostawiałem kolumnę kierowniczą z Tarpana.Wałek kierowniczy robiłem z połączenia wałka z Lublina i Tarpana.Przeciąłem oba wałki i zespawałem wałek o odpowiedniej długości
3)Pompę hydrauliczną do wspomagania zastosowałem z Iveco bo taki man silnik,zbiorniczek i przewody z Lublina
2)Wałek kierowniczy nie pasuje ani z Lublina ani z Tarpana.Z Lublina jest za krótki a z Tarpana za długi i mają inne końcówki na wieloklinie.
U siebie zostawiałem kolumnę kierowniczą z Tarpana.Wałek kierowniczy robiłem z połączenia wałka z Lublina i Tarpana.Przeciąłem oba wałki i zespawałem wałek o odpowiedniej długości
3)Pompę hydrauliczną do wspomagania zastosowałem z Iveco bo taki man silnik,zbiorniczek i przewody z Lublina
Aro 243d 2.5D
Tarpan Honker 2.5d
Tarpan Honker 2.5d
Re: Przekładnia ze wspomaganiem Honker a Lublin
Dzięki za podpowiedzi, widzę, że trochę zabawy mnie czeka ale na kolumnie mam już taki luz, że strach jeździć i muszę się za to zabrać.
Re: Przekładnia ze wspomaganiem Honker a Lublin
Jeszcze trzeba przerobić wąs przekładni kierowniczej z lublina żeby można było ustawić wąs odpowiedniej pozycji.Wąs z lublina ma w czterech miejscach
szersze wpusty połączenie dwóch wpustów ,u siebie przeciąłem wpust brzeszczotem i rozpiłowałem trójkątnym pilnikiem.
szersze wpusty połączenie dwóch wpustów ,u siebie przeciąłem wpust brzeszczotem i rozpiłowałem trójkątnym pilnikiem.
Aro 243d 2.5D
Tarpan Honker 2.5d
Tarpan Honker 2.5d
Re: Przekładnia ze wspomaganiem Honker a Lublin
wsadziłem elektryczne z yarisa - działa poprawnie koszt 250 zł
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość