Przywitanie

Honker

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Popiołek75
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: ndz mar 12, 2017 9:41 am

Re: Przywitanie

Post autor: Popiołek75 » wt mar 14, 2017 10:25 am

Czyli rodzynek. :D :o
POSPRZĄTAŁA!!!
Znowu nie wiem co gdzie jest!

Awatar użytkownika
Popiołek75
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: ndz mar 12, 2017 9:41 am

Re: Przywitanie

Post autor: Popiołek75 » wt mar 14, 2017 10:34 am

W wojsku przyszły Honki z tymi silnikami. Po pół roku trzeba było wymieniać wałki rozrządu. Ale w armii to nikt nie dbał specjalnie o sprzęt. Mam cichą nadzieję że starczy mi sił i samozaparcia w jego użytkowaniu. Dobra koniec pauzy czas popracować 8) .
POSPRZĄTAŁA!!!
Znowu nie wiem co gdzie jest!

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Przywitanie

Post autor: wojas » wt mar 14, 2017 11:50 am

Rodzynek napewno, domyslam sie ze cena byla atrakcyjna wlasnie z uwagi na trudnosci w serwisowaniu tego rodzynka ;) kolega Pablo2000 (dostepny tutaj i na fejsie) ma taki lub podobny sprzet, to moze bedzie wiedzial wiecej na temat napraw, eksploatacji i od czego mozna dobrac czesci itp. Jest tez honkerowa grupa dyskusyjna na fejsie o nazwie Honker Team Poland - tam tez moze ktos cos podopowie bo obecnie jest tam wiekszy ruch niz tutaj.
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

krzysiek2k
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pt lip 28, 2017 11:28 am

Re: Przywitanie

Post autor: krzysiek2k » śr sie 02, 2017 12:23 pm

Czołem,
jako że to mój pierwszy post na forum wypada się przywitać.
Planuję z kolegami z OSP zakup Honkera i traktowanie go jako lekki samochód ratowniczy - głównie do przewozu ratowników i drobnego sprzętu oraz ciągnięcia przyczepy ze sprzętem (namiot pneumatyczny itd.)
W związku z tym mam podstawowe pytanie - czy są problemy z przewozem osób na ławkach z tyłu? Zasadniczo przepisy zabraniają przewozu osób bokiem do kierunku jazdy. Myśleliśmy o zamontowaniu innych foteli, ale jak to formalnie wygląda?

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Przywitanie

Post autor: wojas » śr sie 02, 2017 2:15 pm

Hej!
Zgodnie z przepisami, jezeli auto jest zarejestrowane po raz pierwszyprzed polowa 2007(dokladnej daty nie pamietam), bylo homologowane z laweczkami i ma w dowodzie rejestracyjnym ujete te miejsca to do dzis mozna na nich przewozic ludzi. Dlatego warto kupic honkera zarejestrowanego na 8/9osob i samodzielnie nie bawic sie w przerejestrowywanie np z 2 na 9 osob
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

bocian87
 
 
Posty: 111
Rejestracja: czw mar 03, 2011 1:43 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Przywitanie

Post autor: bocian87 » czw sie 03, 2017 9:18 am

Cześć,

Generalnie Honkery można spotkać w kilku konfiguracjach siedzeń :

2 + 4 + 4 - Chyba najczęściej spotykana konfiguracja w wojsku.
Moim zdaniem jest to najlepsza wersja, 2 fotele z przodu (kierowca i pasażer) i 4 ławeczki z tyłu.
Można zmieścić spokojnie 10 osób chociaż jest już wtedy ciasno. Optymalnie jest gdy z tyłu jest 5-6 osób.
Pod ławeczkami masz trochę miejsca na mały szpej - fabrycznie dostęp jest od zewnątrz przez boczne drzwiczki.
Ewentualnie można przerobić kesony tak jak zrobił to chociażby Wojas i Ajax i mieć dostęp do schowków od wewnątrz.
tu możesz zobaczyć o co chodzi :
http://honkerteam.pl/warsztat/modyfikac ... -laweczek/

2 + 2 + 4 - konfiguracja z 4 fotelami i 2 ławeczkami - takie widywałem najczęściej w energetyce typu PGE i Tauron.
niby spoko bo 6 osób może jechać wygodnie ale miejsca na sprzęt jest mało, pod ostatnimi ławeczkami przestrzeń ładunkowa jest mocno ograniczona przez nadkole tylnego koła.

2 + 2 + 2 - Chyba najrzadziej spotykana wersja (ja taką trafiłem) i na pewno wygodna dla podróżujących ale właściwie jest absolutny brak miejsca na jakiś sprzęt. Obecnie przerabiam go na wersję 2 + 4 + 4.

Moim zdaniem dla Was najlepsza była by wersja 2 + 4 + 4 lub ostatecznie 2 + 2 + 4 z racji, że chcecie też przewozić sprzęt.
Dobrze było by mieć na nim bagażnik dachowy i drabinkę - jednak należy pamiętać, że Honker sam w sobie jest już dość wysoki a dołożenie gratów na dach spowoduje, że może być ciężko wjechać w niektóre miejsca (garaże, tunele itp).
Ale to zależy od terenu w jakim będziecie nim jeździć.
Jeśli w okolicy nie macie niskich przejazdów to nie powinno to stanowić problemu.

krzysiek2k
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pt lip 28, 2017 11:28 am

Re: Przywitanie

Post autor: krzysiek2k » czw sie 03, 2017 12:25 pm

Dziękuję za informacje.
Samochód będzie stał w wysokim garażu, więc wysokość nie jest problemem. Myśleliśmy o zamocowaniu na dachu skrzyni/bagażnika na sprzęt (łopata, miotła, może opryskiwacz) i ewentualnie obok jednego albo dwóch przęseł drewnianej drabiny nasadkowej. Warto by gdzieś jeszcze upchnąć zestaw PSP R1 w torbie czy plecaku, deskę ortopedyczną, szyny, może jakieś drobiazgi. O ile z deską i szynami nie będzie problemu - myślę że dałoby się je "podwiesić" pod sufitem, to już plecak R1 trochę miejsca zajmuje.
Myśleliśmy o wymianie ławek zamontowane wzdłuż burty fotele z jakiegoś busa, np. takie
Obrazek
Robił ktoś coś takiego? Ma to sens?
Albo skrócić ławki i za fotelami kierowcy i pasażera wygospodarować jakieś miejsce? Na razie to są tylko takie gdybania nasze, bo nie mamy fizycznie samochodu żeby się jakoś poprzymierzać do niego... Zakup dopiero w przyszłym roku niestety...

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Przywitanie

Post autor: wojas » czw sie 03, 2017 5:18 pm

3 fotele odpadaja bo jak bedzie sie na nie wsiadac? Do przestrzeni tylnej dostep jest od tylu a nie bocznymi drzwiami, dlatego trzeba zostawic przejscie. Z tego co pamietam jest tam ok 160cm szerokosci...
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

bocian87
 
 
Posty: 111
Rejestracja: czw mar 03, 2011 1:43 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Przywitanie

Post autor: bocian87 » czw sie 03, 2017 5:52 pm

Wojas im chodzi o wymiane lawek na fotele a nie montaz 2 rzedu foteli :)

Jak dla mnie nie bedzie tam miejsca na takie ustawienie.

krzysiek2k
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pt lip 28, 2017 11:28 am

Re: Przywitanie

Post autor: krzysiek2k » pt sie 04, 2017 7:16 am

bocian87 pisze:
czw sie 03, 2017 5:52 pm
Wojas im chodzi o wymiane lawek na fotele a nie montaz 2 rzedu foteli :)

Jak dla mnie nie bedzie tam miejsca na takie ustawienie.
Dokładnie tak - zamiast ławek fotele bokiem do kierunku jazdy.
No cóż - trudno, trzeba będzie zostać przy ławkach.

Awatar użytkownika
kudi11
 
 
Posty: 137
Rejestracja: wt sie 13, 2013 12:49 pm
Lokalizacja: KR

Re: Przywitanie

Post autor: kudi11 » ndz sie 06, 2017 9:56 pm

Ławki nie są takie złe... przecież chyba nie będziecie jeździli więcej niż parę-paręnaście kilometrów:) A na jakieś szkolenia w szkółkach to trzeba się będzie po prostu przemęczyć-sam tak jeździłem:) i da się:) Nad siedzeniami bokiem zastanawiałem się u siebie - ale środkiem zostaje bardzo mało miejsca. Jest jeszcze konfiguracja fabryczna 2-2-2 - może to Wam się przyda? Przy czym fotele z ostatniego rzędu są trochę bliżej siebie ze względu na nadkola tylne, ale to już kwestia gustu:) Honker był homologowany we wspomnianych we wcześniejszych postach + moim konfiguracjach więc nie powinno być problemu:)
FSR Tarpan Honker 4012 95' 2.5 TD IVECO!

Awatar użytkownika
kudi11
 
 
Posty: 137
Rejestracja: wt sie 13, 2013 12:49 pm
Lokalizacja: KR

Re: Przywitanie

Post autor: kudi11 » ndz sie 06, 2017 9:57 pm

Ławki nie są takie złe... przecież chyba nie będziecie jeździli więcej niż parę-paręnaście kilometrów:) A na jakieś szkolenia w szkółkach to trzeba się będzie po prostu przemęczyć-sam tak jeździłem:) i da się:) Nad siedzeniami bokiem zastanawiałem się u siebie - ale środkiem zostaje bardzo mało miejsca. Jest jeszcze konfiguracja fabryczna 2-2-2 - może to Wam się przyda? Przy czym fotele z ostatniego rzędu są trochę bliżej siebie ze względu na nadkola tylne, ale to już kwestia gustu:) Honker był homologowany we wspomnianych we wcześniejszych postach + moim konfiguracjach więc nie powinno być problemu:)
FSR Tarpan Honker 4012 95' 2.5 TD IVECO!

krzysiek2k
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pt lip 28, 2017 11:28 am

Re: Przywitanie

Post autor: krzysiek2k » pn sie 07, 2017 8:04 am

No właśnie z tymi paroma kilometrami może być różnie - jako grupa specjalistyczna możemy być dysponowani poza swój "normalny" obszar działania i tam już może być tych kilometrów więcej. No ale mniejsza z tym.
Nie mam nic do ławek, jednak chcieliśmy trochę zwiększyć bezpieczeństwo przewożonych osób i temu pomysł z fotelami z pasami bezpieczeństwa, zwłaszcza że będzie tam też jeździć młodzież, tylko z tego co rozumiem z Waszych postów przy próbie założenia foteli będzie raczej ciasno z tyłu...
No nic - samochód będziemy próbowali kupić dopiero w przyszłym roku, więc póki co moje wpisy są i tak raczej teoretyczne...

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Przywitanie

Post autor: wojas » pn sie 07, 2017 8:23 am

Jak macie jezdzic daleko to nie kupujcie honkera tylko jakiegos busa. Moze transporter 4x4? Bedzie szybciej, wygodniej i bezpieczniej... a pewnie i taniej :)
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

piasko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: czw sie 03, 2017 9:11 pm

Re: Przywitanie

Post autor: piasko » ndz sie 27, 2017 12:22 pm

Cześć.
Jestem ze Szczebrzeszyna. Mam Honkera z 1990 roku. Zmagam się z nim od siedmiu lat . Wykorzystuję go w firmie. Mam już pewne doświadczenie w tej materii więc służę pomocą.

PRINCZI
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: śr lis 23, 2016 7:11 pm

Re: Przywitanie

Post autor: PRINCZI » ndz sie 27, 2017 12:48 pm

Witam mam na imię Krzysiek.W mojej okolicy znalazłem do kupienia tarpana Honkera Z 1988 r , jest to egzemplarz wojskowy przekazany do OSP.Ale mam mały problem w samochodzie pierwotnie był silnik benzyna 1,6 z poloneza, strasznie dużo to paliło i strażacy założyli 1,8 disel też z poloneza razem ze skrzynią biegów.Wczoraj próbowałem tym Tarpanem trochę pojezdzić i ...szok max porędkośćjaką wydusiłem to 55 km/h -
Jakie przełożenia były w oryginalnym zestawie 1,6 benzyna + skrzynia do benzyniaka ? Myślę ze żle dobrano skrzynię do tego silnika.Druga sprawa działa przełożenie szosa - teren , ale nie mogę przestawić tej wajchy blokada mostu , w terenie sprawuje sie dość dobrze .Coś strażacy wspominali że nigdy tej wajchy nie przestawiali i może ta blokada włącza się po przełożeniu z szosy na teren.
Nie znam się na terenówkach potrzebuje takiego pojazdu do poruszania się po polnych i leśnych drogach rozjeżdzonych przez ciągniki.W tym egzemplarzu blacha jest ok , ale strasznie zniszczona część pasażerska , potrzebował bym w miarę dobrej deski bo fotele podejdą chyba od poloneza.
Pozdrawiam i czekam na Wasze porady

piasko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: czw sie 03, 2017 9:11 pm

Re: Przywitanie

Post autor: piasko » ndz sie 27, 2017 1:45 pm

Cześć
Biorąc pod uwagę rocznik to mosty są dzielone i tam wkłady mogą być 7:41 i dlatego taka prędkość, ja mam 9:41 i jest trochę lepiej.
Co do silników to oba są za delikatne. Jeśli chodzi o blokadę międzyosiową to pewnie stanęła nieużywana trzeba rozebrać.

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Przywitanie

Post autor: wieprzowina » ndz sie 27, 2017 2:56 pm

Samochód nie posiada wartości użytkowej i bez wkładu finansowego, za który można by nabyć np. sprawnego LR Disco, mieć jej nie będzie. Jeśli więc szukasz auta do czegoś więcej niż postawienia w ogródku, to daj se spokój.

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Przywitanie

Post autor: wojas » ndz sie 27, 2017 3:19 pm

Podpisuje sie w pelni pod slowami Wieprzowiny. Takie auto jak jest zdrowe blacharsko (co jest akurat dosyc czeste w pierwszych rocznikach) to moze sie nadawac co najwyzej jako dawca nadwozia do jakiegos nowszego, przegnitego ale sprawnego honkera.
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

Awatar użytkownika
kudi11
 
 
Posty: 137
Rejestracja: wt sie 13, 2013 12:49 pm
Lokalizacja: KR

Re: Przywitanie

Post autor: kudi11 » ndz sie 27, 2017 7:47 pm

Można ustawić na cokole, będzie pomnik Honkera :D
FSR Tarpan Honker 4012 95' 2.5 TD IVECO!

PRINCZI
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: śr lis 23, 2016 7:11 pm

Re: Przywitanie

Post autor: PRINCZI » pn sie 28, 2017 8:00 am

Trochę mnie zmartwiliście , myślałem że bez inwestycji będę miał samochód na grzyby i do przyciągnięcia przyczepki z drewnem z lasu .

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: Przywitanie

Post autor: sebeks » pn sie 28, 2017 9:22 am

Jak chcesz podnieść prędkość tego auta i koniecznie chcesz przy tym egzemplarzu zostać, to chyba najprościej pójdzie z wsadzeniem jakiejś V6 np. Forda wraz ze skrzynią. Ewentualnie 2,0 Fordowskie jeśli nie masz zamiaru "szaleć". Tylko pamiętaj, że hamulce raczej za resztą nie będą nadążały :wink:
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Re: Przywitanie

Post autor: wojas » pn sie 28, 2017 11:29 am

No ale nie bedzie to bez inwestycji. Aby to sensownie jezdzilo, a przy tym jeszcze hamowalo i skrecalo inwestycje pewnie przekrocza cene zakupu auta. Na grzyby czy do lasu lepsza bedzie juz jakas lada niva, ktora pewnie da sie kupic taniej.
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Przywitanie

Post autor: wieprzowina » pn sie 28, 2017 11:36 am

PRINCZI pisze:
pn sie 28, 2017 8:00 am
Trochę mnie zmartwiliście , myślałem że bez inwestycji będę miał samochód na grzyby i do przyciągnięcia przyczepki z drewnem z lasu .
Jeśli potrzebujesz taki traktorek do wożenia drewna, co na asfalcie będzie miał przeloty rzędu kilometra, to się nada. Tylko jakiekolwiek kombinacje i przekładki, celem poprawy właściwości jezdnych, sensu nie mają.

PRINCZI
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: śr lis 23, 2016 7:11 pm

Re: Przywitanie

Post autor: PRINCZI » pn sie 28, 2017 12:33 pm

wieprzowina pisze:
pn sie 28, 2017 11:36 am
PRINCZI pisze:
pn sie 28, 2017 8:00 am
Trochę mnie zmartwiliście , myślałem że bez inwestycji będę miał samochód na grzyby i do przyciągnięcia przyczepki z drewnem z lasu .
Jeśli potrzebujesz taki traktorek do wożenia drewna, co na asfalcie będzie miał przeloty rzędu kilometra, to się nada. Tylko jakiekolwiek kombinacje i przekładki, celem poprawy właściwości jezdnych, sensu nie mają.
TAK :D :D do tego potrzebuję max bedę jezdził 2-4 km, z tego 1 km po asfalcie reszta polna droga + koleiny + las
macie może używaną deskę do tego rocznika ??moja strasznie porozwalana.
Poszukałem trochę na forum i ....pasuje z lublinka 2 troszkę trzeba dociąc i ok ...tak czy żle zrozumiałem ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tarpan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość