bicie na kierownicy

Honker

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
maciek_fso
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: czw lis 20, 2014 12:57 am

bicie na kierownicy

Post autor: maciek_fso » pt lut 20, 2015 7:41 pm

Napiszę bo już nie mam siły i pomysłu, a może ktoś z was przerabiał już taki problem.
Przy prędkościach ok 30-40 i potem koło 70 pojawia się dość mocne bicie na kierownicy. Niby sprawa prosta, ale:
- koła wyważone, felgi proste (jak na tego typu auto)
- opony nie grają roli bo na 3 różnych kompletach było dokładnie to samo
- przekładka przodu na tył nic nie zmienia
- łożyska piast nowe
- amortyzator drgań nieoryginalny bo z cherokee ale jest
- gałki ok, luzów w układzie nie ma

W przyszłym tygodniu sprawdzę zbieżność bo to jedyne co mi jeszcze do głowy przychodzi. Może ktoś ma jakąś dobrą radę?
Honker 2.3 1989r
125p 2.0 1986r
WSK 125 1977r
cdn...

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: bicie na kierownicy

Post autor: sebeks » pt lut 20, 2015 8:21 pm

zwrotnice luzu nie mają? na drążkach albo przekładni luzu nie ma ?
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

bassman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: ndz gru 02, 2012 10:41 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: bicie na kierownicy

Post autor: bassman » pt lut 20, 2015 10:11 pm

Bicie cały czas (przy tych prędkościach), czy tylko podczas przyspieszania?

Pozdrawiam.
Jestem od rzeczy niemożliwych! Od cudów, Ten wyżej...
Spawam aluminium miedź stal głównie metodą TIG

Awatar użytkownika
maciek_fso
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: czw lis 20, 2014 12:57 am

Re: bicie na kierownicy

Post autor: maciek_fso » pt lut 20, 2015 11:31 pm

Zwrotnice i drążki ok, przyglądnę się jeszcze jutro przekładni. Bije cały czas, przyspieszanie, hamowanie itd. Ze zdemontowanym przednim wałem też bije
Honker 2.3 1989r
125p 2.0 1986r
WSK 125 1977r
cdn...

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: bicie na kierownicy

Post autor: A.F. » sob lut 21, 2015 9:11 am

Bębny czy tarcze z przodu ?
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
maciek_fso
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: czw lis 20, 2014 12:57 am

Re: bicie na kierownicy

Post autor: maciek_fso » sob lut 21, 2015 10:54 pm

bębny
Honker 2.3 1989r
125p 2.0 1986r
WSK 125 1977r
cdn...

Awatar użytkownika
kudi11
 
 
Posty: 137
Rejestracja: wt sie 13, 2013 12:49 pm
Lokalizacja: KR

Re: bicie na kierownicy

Post autor: kudi11 » sob lut 21, 2015 11:05 pm

A macałeś felgi czy się nie grzeją? I dyfer? Może to coś z dyfra drgania przenosi? U mnie tak było, tylko z tyłu, wtedy jak mi się to łożysko rozwaliło!
FSR Tarpan Honker 4012 95' 2.5 TD IVECO!

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: bicie na kierownicy

Post autor: A.F. » wt lut 24, 2015 8:11 pm

maciek_fso pisze:bębny
Podnieś przód, sprawdź czy przy obracaniu kołem w którymś punkcie bęben nie trze o szczęki.
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
maciek_fso
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: czw lis 20, 2014 12:57 am

Re: bicie na kierownicy

Post autor: maciek_fso » czw lut 26, 2015 6:07 pm

wstępna diagnoza na dziś: agonalny stan łożysk przegubów. Przeguby latają jak chcą i gdzie chcą. wielokliny na półosiach i w piastach najprawdopodobniej też na wykończeniu. O dziwo reszta zawieszenia w stanie lepszym niż się spodziewałem. Niekończącej się opowieści ciąg dalszy, a mogłem np zbierać znaczki :lol: . Dzięki za podpowiedzi.
Honker 2.3 1989r
125p 2.0 1986r
WSK 125 1977r
cdn...

Awatar użytkownika
JuloKrk
 
 
Posty: 252
Rejestracja: czw lip 25, 2013 7:20 pm

Re: bicie na kierownicy

Post autor: JuloKrk » czw lut 26, 2015 10:30 pm

Przegubów? Tzn które? Bo w przgeubach to zasadniczo krzyżaki. Złożenie igiełkowe w czopie zwrotnicy takich cudów nie zrobi nawey jak go nie będzie. Jakoś cały czas obstawiam łożyska zwrotnicy. U mnie to w obu honkerach była główna przyczyna dramatu na kierownicy, zwłaszcza po jakimkolwiek wjechaniu w dziurę :P
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting

Awatar użytkownika
maciek_fso
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: czw lis 20, 2014 12:57 am

Re: bicie na kierownicy

Post autor: maciek_fso » pt lut 27, 2015 12:51 am

Krzyżaki są ok. Cały przegub ma luz właściwie w każdą stronę. Co rozumiesz przez łożyskowanie zwrotnicy? Przecież ona się trzyma tylko na 2 sworzniach, jeden z góry jeden z dołu.

edit: ok, teraz widzę na rysunku że sworznie wchodzą w łożyska. Całe życie się człowiek uczy :P
Honker 2.3 1989r
125p 2.0 1986r
WSK 125 1977r
cdn...

Awatar użytkownika
JuloKrk
 
 
Posty: 252
Rejestracja: czw lip 25, 2013 7:20 pm

Re: bicie na kierownicy

Post autor: JuloKrk » pt lut 27, 2015 1:08 pm

No wlasnie. Dam sobie obciąć 2 paznokcie, że te łożyska masz rozwalone
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting

Awatar użytkownika
maciek_fso
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: czw lis 20, 2014 12:57 am

Re: bicie na kierownicy

Post autor: maciek_fso » pt lut 27, 2015 6:18 pm

Wszystko czego w tym aucie jeszcze nie wymieniłem jest rozwalone, więc bardzo prawdopodobne. :wink:
Znasz może wymiar albo symbol tych łożysk? Od razu bym kupił żeby się w to dwa razy nie bawić.
Honker 2.3 1989r
125p 2.0 1986r
WSK 125 1977r
cdn...

Awatar użytkownika
JuloKrk
 
 
Posty: 252
Rejestracja: czw lip 25, 2013 7:20 pm

Re: bicie na kierownicy

Post autor: JuloKrk » pt lut 27, 2015 6:30 pm

30304. Polecam katalog czesci zamiennych. Zbieram sie w sobie, żeby zrobic warsztatowe ksero oryginału,zainteresowany?
Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tarpan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość