Honker Intrall 2000 - przygotowania do ZŁombol 2017

Honker

Moderator: Marcin-Kraków

mkzibi
 
 
Posty: 107
Rejestracja: pn sty 03, 2011 11:28 pm

Honker Intrall 2000 - przygotowania do ZŁombol 2017

Post autor: mkzibi » wt lut 28, 2017 10:42 pm

Witam !

Właśnie zacząłem przygotowania swojego pojazdu do kolejnej edycji Złombol 2017.

W innych swoich postach opisałem przygotowania i finał ZŁombol 2016.

Wiele już jest gotowe z poprzednich przygotowań ale wiele chcę jeszcze zrobić.

Poradźcie proszę jak dobrze przygotować się do dalekiej podroży. Ponizej moje plany i wątpliwości:

Co zrobiłem w tym samochodzie:
1.Wymienione były wszystkie materiały eksploatacyjne:
- Oleje w silniku, skrzyni biegów, rozdzielczej i mostach, płyn chłodniczy
- filtry powietrza, oleju, paliwa.

2. Wymienione na nowe kompletny przegub lewej przedniej osi.
3. Wymieniony tylny wał kompletny.
4. Wymienione sprzęgło kompletne.
5. Wymienione amortyzatory przód.
6. Końcówka drążka kierowniczego oraz drążek poprzeczny.
7. Wymienione czujnik skrzyni rozdzielczej.
8. Wymienione przekaźniki elektroniczne.
9. Nowa ramka przedniej szyby.
10. Cały osprzęt dmuchawy i sterowania ogrzewaniem rozebrany wyczyszczony i złożony.
11. Rury ogrzewania.
12. Rozrząd przy 155 tyś. Teraz jest ok. 173 tyś - mam historię auta z warsztatu w którym był od początku naprawiany wiec tu nie ruszam tematu.

Zamierzam:
1. Wymienić lub zregenerować przekładnię kierowniczą. Ta mi zawaliła trochę Złombol 2016.
2. Wymienić przewody wspomagania i regenerować pompę wspomagania. Wyglądają kiepsko.
3. Sprawdzić pozostałe elementy układu kierowniczego - drążki itp.
4. sprawdzenie hamulców - szczeki, klocki, bębny, tarcze
5 Sprawdzenie mostów i wałów - krzyżaki, przeguby, podpory - tu pójdzie do wymiany lub smarowania każdy krzyzak. W przednim wale mam luzy wiec wymiana

Wątpliwości:
1. Zastanawiam się nad ponowną wymiana olejów w mostach i skrzyni. Po roku chyba za szybko.
2. Na teraz po roku wymienię znowu filtr oleju i olej. Z pozostałymi płynami dam spokój sprawdzę tylko poziomy i szczelność.
3. Uszczelnienie silnika - podkładki wtrysków, uszczelniacze i uszczelki. CO polecacie zrobić?
4. Mam obawy o mosty. Słyszałem od wielu załóg Złombola ze lecą im mosty w żukach polonezach. Jak zabezpieczyć się przed tym, problemem w Honkerze? Czy te elementy są mocne i czy warto brać jakieś zapasy z tych elementów?
5. Podczas jazd w zimie stwierdzam iz ogrzewanie i nawiewy strasznie słabo działają. Czy w Honkerze tak jest czy u mnie dmuchawa coś szwankuje.

Na co jeszcze zwrócić uwagę. Jeśli założę ze wały, skrzynie wytrzymają to poza mostami na co zwrócić jeszcze uwagę?

Przede mną ok 7 tyś km trasy. To w zasadzie nie aż tak dużo ale przygotować się trzeba.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Honker Intrall 2000 - przygotowania do ZŁombol 2017

Post autor: czesław&jarząbek » śr mar 01, 2017 7:35 am

krzyżaki
łożyska piast
łożyska ataków
alternator
rozrusznik
pompa wody
napinacze/paski
regulacja zaworów
pompa paliwa
przewody hamulcowe
przewody wodne
układ gaszenia andorii :)21
zaciski hamulcowe
sprzęgło

serio nie wiesz takich podstaw? co sprawdzić przy rocznym przeglądzie pojazdu?

zmieniając olej w napędach uzyskasz informację o ich stanie na przykład. jezdząc autem przez miesiąc-dwa teraz dzień w dzień uzyskasz jeszcze cenniejsze informacje o jego stanie, słabe punkty się ujawnią. potem przegląd, naprawy i wracasz z tarczą.
#noichuj

Awatar użytkownika
Wrzos
 
 
Posty: 299
Rejestracja: pn sty 30, 2012 2:27 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: Honker Intrall 2000 - przygotowania do ZŁombol 2017

Post autor: Wrzos » wt kwie 25, 2017 2:08 pm

Co prawda już bez honkera alej jeszcze tu czasem zaglądam.
Ja oleje w mostach zmieniłem co dwa lata. Przed wyjazdem wymiana alej silnikowego i filtrów i przeglądałem stan krzyzakow (oczywiście smarowanie), kondycję różnych węży pasków.
To wystarczało.
W roku jak coś było nie tak to oczywiście było szybko naprawione. Ze wspomaganiye nigdy nic nie robiłem, U mnie to był element który zawsze działał.

Awatar użytkownika
Krees
 
 
Posty: 9393
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 12:56 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Honker Intrall 2000 - przygotowania do ZŁombol 2017

Post autor: Krees » wt kwie 25, 2017 6:22 pm

Ogrzewanie - obadaj, czy ciepłe powietrze się nie rozłazi na boki. W moim (stara wersja) kanał prowadzący powietrze na przednią szybę to była rynna stalowa z otwartymi bokami - całe ciepłe powietrze szło na boki, na szybę prawie nic. Po zatkaniu końców rynny nagle okazało się, że jak tylko silnik stanie się cokolwiek ciepły, odparowuje szybę. Sprawdź też zawory sterowania ogrzewaniem - potrafiły się posypać i nie otwierać/nie domykać.

Łożyska piast - od razu simmeringi, segery itd. Jeśli będziesz rozbierał, przy składaniu uważaj na duży simmering, ten od strony mostu, potrafi się źle ułożyć, a nie widać tego na pierwszy rzut oka i syf włazi.

Obejrzyj, sprawdź przewody paliwowe - jak któryś sparciał, będzie brał lewe powietrze albo będzie ciekło. To samo elastyczne przewody hamulcowe. No, obejrzyj go starannie od spodu :)21
A destiny - it's the rising sun

Zawodowo patrzę na ptaki :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tarpan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości